بازدید 7769
در ادامه پویش هر هفته الف – ب- ایران و با حضور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آبفا کشور؛

بهره برداری از تصفیه خانه‌های فاضلاب بیجار و یاسوکند

با حضور دکتر اردکانیان وزیر نیرو ۲ تصفیه خانه فاضلاب شهر‌های بیجار و یاسوکند به طور همزمان با ارزش ۳۰ میلیارد تومان افتتاح شد.
کد خبر: ۹۴۷۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲ 28 December 2019
به گزارش «تابناک»، در این مراسم دکتر اردکانیان گفت: وزارت نیرو در استان کردستان ۳۴ پروژه بزرگ را با سرمایه گذاری بالغ بر ۹۱۰۳ میلیارد تومان در دست اجرا دارد که این پروژه‌ها به طور متوسط ۶۳ درصد پیشرفت دارند و نسبت به سایر مناطق عدد خوبی است.

وی ابراز امیدواری کرد با تنوع بخشی به منابع مالی و گشایش‌ها در منابع مالی تا پایان دولت دوازدهم تعداد قابل توجهی از این طرح‌ها به بهره برداری برسد.

وزیر نیرو با بیان اینکه استفاده مجدد از فاضلاب تصفیه شده از شاخص‌های بهداشت عمومی و از جلوه‌های توسعه یافتگی است، گفت: یکی از برگ‌های روشن کارنامه نظام طی چهل سال گذشته در عرصه آب و فاضلاب است.

دکتر اردکانیان با بیان اینکه ۴۰ سال قبل ایران تنها ۴۰ درصد جمعیت فعلی را داشت گفت: آن زمان تنها در ۴ نقطه تصفیه خانه فاضلاب وجود داشت در حالی که امروز ۲۳۱ و ۲۳۲ مین تصفیه خانه فاضلاب کشور به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به فعالیت تعداد زیادی شرکت در این صنعت گفت: با امکات تصفیه فاضلاب جریان تامین پساب تصفیه شده برای مصارف دیگر مستمر خواهد بود.

وزیر نیرو با یاداوری برنامه ریزی پویش هر هفته الف. ب. ایران خاطرنشان کرد: با این کار در سالی که شدیدترین تحریم‌ها وجود دارد نشان می‌دهیم که چرخ‌های توسعه و عمران کشور نه تنها از حرکت باز نایستاده بلکه در این صنعت طی نیمه دوم سالجاری تعداد قابل ملاحظه‌ای سد، تصفیه خانه آب و فاضلاب و شبکه‌های آبیاری، زهکشی، نیروگاه‌های حرارتی و آبرسانی به روستا‌ها را به ثمر رسانده ایم.

وی با اشاره به افتتاح ۲۲۷ پروژه با سرمایه گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان همزمان کلنگ زنی تعداد قابل توجهی طرح را آغاز می‌کنیم که نشان دهنده توجه جدی به توان و تولید داخلی است.

حمدالله کریمی نماینده مردم بیجار نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز تعداد زیادی تصفیه خانه در کشور وجود دارد که جا دارد از وزارت نیرو در این رابطه تشکر کنیم.

وی با اشاره به رسالت دولت در زمینه حمایت از تولید و رفع معضل بیکاری گفت: وزارت نیرو هم باید در این راستا کمک کند.

نماینده مردم بیجار با بیان اینکه کشاورزی در اقتصاد بیجار نقش مهمی ایفا می‌کند، گفت: امرار معاش مردم از این راه است و لذا می‌طلبد وزارت نیرو نیز در این خصوص کمک کننده سایر دستگاه‌ها باشد.

کریمی خواستار استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب برای مصارف کشاورزی، صدور مجوز حفر چاه‌های عمیق و نیمه عمیق و واگذاری مدیریت سد تالوار به بیجار شد.
 
تعداد بازدید : 53

ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب استان بیش از ۶۵ میلیون مترمکعب در سال است

مهندس محمدی با بیان اینکه ۹۶ درصد جمعیت استان در ۱۱ شهر قرار دارند، گفت: به همین منظور احداث تاسیسات فاضلاب در این شهر‌ها با ظرفیت ۲۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز تعریف شد و تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان در این راستا هزینه شده است.

مدیرعامل آبفا کردستان خاطرنشان کرد: تاکنون از ۶ طرح تصفیه خانه فاضلاب بهره برداری شده و با افتتاح دو تصفیه خانه بیجار و یاسوکند در امروز جمعیت زیر پوشش تصفیه فاضلاب در استان به ۷۷ درصد می‌رسد که ۲.۵ برابر میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه ظرفیت تصفیه فاضلاب در تصفیه خانه‌های استان بیش از ۶۵ میلیون مترمکعب در سال است، گفت: با افتتاح تصفیه خانه فاضلاب کامیاران تا پایان امسال از ۱۱ تصفیه خانه برنامه ریزی شده ۹ تصفیه خانه به بهره برداری رسیده است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی