بازدید 2196

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا "نگران" از بریگزیت بدون توافق

رئیس جدید کمیسیون اتحادیه اروپا گفت، ممکن است اتحادیه اروپا و بریتانیا به زمان بیشتری برای مذاکره نیاز داشته باشند تا از بریگزیت بدون توافق جلوگیری کنند. نخست‌وزیر بریتانیا هرگونه تمدید پس از پایان سال ۲۰۲۰ را رد می‌کند.
کد خبر: ۹۴۷۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ 28 December 2019

رئیس جدید کمیسیون اتحادیه اروپا گفت، ممکن است اتحادیه اروپا و بریتانیا به زمان بیشتری برای مذاکره نیاز داشته باشند تا از بریگزیت بدون توافق جلوگیری کنند. نخست‌وزیر بریتانیا هرگونه تمدید پس از پایان سال ۲۰۲۰ را رد می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه دویچه وله، براساس لایحه بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، لندن در صدد خروج از اتحادیه اروپا تا اواخر ژانویه و بعد آغاز گفت‌وگوها برای روابط بلندمدتش با این اتحادیه است. طرفین تا ۳۱ دسامبر فرصت دارند تا روی یک توافق دائم کار کنند و نخست‌وزیر بریتانیا هرگونه تمدید این ضرب‌الاجل را رد کرده است. اگر مذاکره‌کنندگان به توافق نرسند، بریتانیا بار دیگر با سناریوی خروج بدون توافق مواجه می‌شود.

اورزلا فون درلاین، رئیس جدید کمیسیون اتحادیه اروپا در مصاحبه با روزنامه فرانسوی "لِز اِکو" (Les Echos) گفت: با توجه به زمان اندکی که داریم، بسیار نگران هستم. با توجه به ضرب‌الاجل کنونی، لندن و بروکسل باید با جدیدت بررسی کنند که آیا مذاکرات امکان‌پذیر است یا خیر.

در اصل، توافق بریگزیت این گزینه را فراهم می‌کند تا خواستار یک یا دو سال زمان بیشتر شد. چنین درخواستی باید پیش از ۳۰ ژوئن ۲۰۲۰ مطرح شود. اورزلا فون درلاین در مصاحبه با این روزنامه همچنین گفت بررسی این موارد در اواسط سال آتی میلادی و بررسی تمدید "منطقی" خواهد بود.  

با این حال،‌ بوریس جانسون توافق مذکور را پیش از ارائه به پارلمان بریتانیا اصلاح کرد و براساس آن، تمدید مذاکرات پیش از پایان ۲۰۲۰ غیر قانونی شد. بوریس جانسون اکنون از اکثریت قاطع در پارلمان کشورش برخوردار است و این نسخه اصلاح شده به محض اینکه فرایند پارلمانی تکمیل شود، قانون می‌شود.

باید منتظر بود و دید که آیا جانسون پیش از ۳۰ ژوئن تغییر عقیده می‌دهد یا خیر. جانسون از اجرای یکی از وعده‌هایش مبنی بر اجرای بریگزیت در اکتبر ۲۰۱۹ بازماند. با اکثریتی که محافظه‌کاران او در انتخابات دسامبر به دست آوردند، تمدید از طریق پارلمان کار چندان دشواری نخواهد بود ولی این به نظر جانسون بستگی دارد.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا همچنین تاکید کرد، خروج بریتانیا به امنیت اتحادیه اروپا آسیب نمی‌زند و اثر منفی بر سیاست خارجی آن ندارد. او همچنین به مجله "در اشپیگل" آلمان گفت: بر خلاف دیگر حوزه‌ها، زمانی که بحث امنیت مشترک پیش می‌آید بریتانیا بسیار محافظه‌کار می‌شود و برخی از گام‌های رو به جلو درون اتحادیه اروپا را مسدود می‌کند.

این سیاستمدار آلمانی افزود: به همین دلیل، ابتکارهای اتحادیه اروپا برای تقویت همکاری دفاعی تنها می‌تواند پس از رفراندوم بریگزیت آغاز شود. با این وجود، لندن و بروکسل اکنون در تلاشند تا برای همکاری نزدیک در زمینه امنیت و دفاع تلاش کنند.      

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان