بازدید 3725

کاربران مصری ژست انسان دوستانه سیسی را به سخره گرفتند

با وجود نقض گسترده حقوق بشر در مصر که مورد انتقاد نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی است، رئیس جمهور مصر دستور داد، واحد "احترام به دیگران" در این کشور تدریس شود، مساله‌ای که تمسخر فعالان مصری را به دنبال داشت.
کد خبر: ۹۴۶۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵ 25 December 2019

با وجود نقض گسترده حقوق بشر در مصر که مورد انتقاد نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی است، رئیس جمهور مصر دستور داد، واحد "احترام به دیگران" در این کشور تدریس شود، مساله‌ای که تمسخر فعالان مصری را به دنبال داشت.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه عربی ۲۱، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر در حاشیه جشن صاحبان مشاغل در این کشور فورا درخواست یک کودک کم‌توان برای تدریس فرهنگ احترام به دیگران در مدارس و دانشگاه‌های این کشور را پذیرفت و اظهار کرد: به خوبی می‌دانم جامعه‌ای که به فرزندان کم‌توان خود احترام می‌گذارد و تمامی حمایت‌های ممکن را به آنها ارائه می‌کند، به دستیابی به بالاترین میزان توسعه، پیشرفت و تغییرات جامع در تمامی زمینه‌ها نزدیک‌تر است، این جامعه‌ ارزش فرزندان خود را بالا می‌برد و دستاوردهای آنها را ارزشمند می‌داند و توانمندسازی و هماهنگ‌سازی آنها در زمینه‌های مختلف را هدفی اصیل و عالی می‌داند.

رئیس جمهور مصر در ادامه پشتیبانی از اقدامات اجرایی در چارچوب توانمندسازی فرزندان کم‌توان مصر، تقویت مشارکت اجتماعی و تضمین حقوق آنها و موفقیت آنها در تمامی زمینه‌ها را خواستار شد.

محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر امروز از توافق با طارق شوقی، وزیر آموزش و پرورش برای همکاری در کار گروه مشترک دو وزارتخانه جهت تحقق رویکرد سیسی در زمینه تقویت فرهنگ احترام به دیگران خبر داد و تاکید کرد که دو طرف رویکرد مشترکی را در این زمینه برای ارائه به سیسی تدوین خواهند کرد.

در مقابل برخی از کاربران و فعالان مصری شبکه‌های اجتماعی اظهارات سیسی را مورد تمسخر قرار داده و تاکید کردند که این سخنان به طور کلی با موضعگیری‌ها و اقدامات او تناقض دارند.

آنها افزودند: سیسی فرهنگ دیگران را نمی‌پذیرد و تمامی مخالفان خود را که در برخی رویکردها و موضعگیری‌ها با او اختلاف‌نظر دارند، سرکوب می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار