بازدید 3230

تعاملات حقوقی دو قوه قضاییه و مجریه

کد خبر: ۹۴۶۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ 25 December 2019

حجت الاسلام دكتر محمد مصدق، معاون حقوقی قوه قضاییه به اتفاق هیات همراه، روز سه شنبه سوم دی ماه ۱۳۹۸ با حضور در محل معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری، ضمن گفتگو با كارشناسان سامانه ملي قوانين و مقررات، در جلسه مشترکي با معاون تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات و مديران اين حوزه، با ماموریت ها و فعالیتهاي این معاونت آشنا شد.

در ابتدای جلسه، مهدی مهدی زاده معاون تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات به بيان توضیحاتی درخصوص سابقه تنقیح قوانین و مقررات و فعالیتهای معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات پرداخت. وی در تبيين، ماموریت این معاونت در حوزه اطلاع رسانی قوانین و مقررات بيان داشت این خدمت از طریق سامانه های مختلفی انجام مي شود که نخستين آنها سامانه رایانامه حقوقی بوده که از طریق آن آخرین قوانین، مقررات و آراء به صورت رایگان به ایمیل شهروندان ارسال می شود.

وي سپس به ایجاد پایگاه ملي اطلاع رسانی قوانین و مقررات اشاره كرد و ویژگی ها و قابلیتهای منحصر به فرد آن از جمله صفحات اختصاصی مربوط به مراجع وضع قانون و مقرره، دستگاههای اجرایی و تقسیم بندی موضوعی قوانین و مقررات را... تبيين نمود. معاون تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات افزود با بسیاری از دستگاههای اجرایی تعامل کرده ایم تا مصوبات خودشان را در این پايگاه وارد نمایند تا مردم از درسردرگمی خارج شده و از مراجعه به سایتهای متعدد بی نیاز شوند. مهدی زاده بيان داشت به منظور دسترسی سریعتر، امکان ایجاد صفحه ای اختصاصی مربوط به قوه قضاییه در پايگاه ملی قوانین و مقررات وجود دارد تا مقررات مربوط به این قوه در این قسمت بارگذاري شود. در ادامه اين جلسه يكي از كارشناسان ارشد معاونت حقوقي رييس جمهور به ارايه توضيحاتي در خصوص سامانه ملي قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران پرداخت و به پرسشهاي حاضران در اين خصوص پاسخ گفت.

سپس معاون حقوقی قوه قضاییه، ضمن ابراز خرسندي از برگزاري اين جلسه از فعالیتهای صورت گرفته توسط معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری در حوزه تنقیح و اطلاع رسانی قوانین و مقررات قدردانی و ابراز امیدواری کرد که تعاملات بيشتري بین دو قوه قضاییه و مجریه در اين حوزه شكل گيرد تا امكان بهره مندي گسترده تر قضات و ديگر شهروندان فراهم شود.

دكتر مصدق، پس از پایان جلسه در بازديدي از خانه کتاب معاونت تدوین، تنقیح و انتشارات قوانین و مقررات در جریان تهیه و انتشار کتابهای موضوعی و تنقیحی این معاونت قرار گرفت.

لازم به ذكر است در اين ديدار آقايان طهماسبي قائم مقام معاونت حقوقي قوه قضاييه و كيخاه فرزانه سرپرست اداره كل تنقيح قوانين و مقررات قوه قضاييه نيز حضور داشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار