بازدید 5083
مظفری زاده:

داور یک پنالتی علیه پرسپولیس را نادیده گرفت

کد خبر: ۹۴۶۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱ 23 December 2019

کارشناس برجسته داوری ایران تایید کرد که یک پنالتی علیه پرسپولیس گرفته نشده است. 

به گزارش تابناک ورزشی، سعید مظفری زاده نکات مختلفی را درباره صحنه های داوری بازی شهرداری ماهشهر و پرسپولیس و اتفاقات حاشیه ای این دیدار مطرح کرد که در اینجا می خوانید:

* در دقیقه 3 تکل بازیکن شهرداری روی بشار رسن به خاطر بی ملاحظگی مستحق دریافت کارت زرد بود که داور این اعتقاد را نداشت.

* در دقیقه 9 مهاجم شهرداری بدون اینکه خطایی رویش انجام شود، در کنار محوطه جریمه پرسپولیس متوقف شد که بنیادی فر به درستی دستور به ادامه بازی داد.

* در دقیقه 51 و 53 در دو مرحله بازیکنان پرسپولیس معتقد به خطای هند پنالتی بودند که در هر دو مورد تصمیم داور برای ادامه مسابقه صحیح بود.

* در دقیقه 56 داور به درستی پشت محوطه جریمه خطای مدافع پرسپولیس را اعلام کرد و اعتراض بازیکنان شهرداری به منظور پنالتی بودن این صحنه بی مورد بود.

* در دقیقه 62 مدافع شهرداری ماهشهر بدون خطا توپ سیامک نعمتی را در محوطه جریمه گرفت که ادامه بازی صحیح بود.

* در دقیقه 67 دست چپ رادوشویچ که برای توپ خیز برداشته بود، به پای مهاجم حریف برخورد کرد که باعث بر هم خوردن تعادل او شد و داور می بایست پنالتی اعلام می کرد و به خاطر اینکه جدال بر سر تصاحب توپ بود، کارت زرد کفایت می کرد.

* اما مهم ترین اتفاق بازی، تصمیم داور به توقف مسابقه به دلیل سنگ پرانی بود که تصمیم درستی بود. با توجه به اینکه داور یک بار هم تذکر داده بود و خواست شرایط کنترل شود و در دفعه دوم زمانی که کمک داور ضربه خورد، به درستی بازی را قطع کرد و به رختکن رفت. اما متاسفانه پای تصمیم خود نایستاد و در یک تصمیم بسیار بد و نادرست از نظر من، به زمین برگشت و بازی را در آن شرایط ادامه داد. داوران ما باید توجه داشته باشند که مطابق قانون 5 فیفا حفظ سلامت بازیکنان و عوامل اجرایی جزء وظایف داور است و در این شرایط که ضرب و جرح کمک داور به عنوان یک رکن اجرایی مسابقه رخ داده، داور به هیچ وجه نباید قبول می کرد بازی را ادامه دهد حتی اگر ثانیه هایی تا پایان مانده باشد. بنا بر این این به نظر من بدترین تصمیم داور در مسابقه امروز بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر