بازدید 2697

اصلاحات قریب الوقوع در کابینه سودان

منابع سودانی از احتمال اصلاحات در کابینه این کشور به دنبال فشارها بر نخست وزیر برای تغییر وزرای خارجه و کشاورزی خبر دادند.
کد خبر: ۹۴۶۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲ 23 December 2019

منابع سودانی از احتمال اصلاحات در کابینه این کشور به دنبال فشارها بر نخست وزیر برای تغییر وزرای خارجه و کشاورزی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، روزنامه "سودان تریبون" به نقل از منابعی نوشت، ائتلاف "آزادی و تغییر" از عبدالله حمدوک، نخست وزیر این کشور خواسته "اسماء عبدالله"، وزیر خارجه سودان و "عیسی عثمان شریف"، وزیر کشاورزی را برکنار کند و حمدوک هم برای ارزیابی عملکرد این دو وزیر مهلت خواسته است.

منابع نزدیک به ائتلاف آزادی و تغییر - ائتلاف حاکم سودان- از ایرادات عملکرد "فیصل محمد صالح"، وزیر رسانه این کشور هم پرده برداشتند که این ایرادات در اختیار نخست وزیر قرار گرفت.

به گفته این منابع، پس از اینکه حمدوک اعلام کرد، عملکرد کابینه‌اش را ارزیابی می‌کند، این ائتلاف از ارزیابی عملکرد وزرا پس از گذشت ۱۰۰ روز از تصدی پست‌هایشان منصرف شد.

زمان تکمیل روند ارزیابی عملکرد وزرا توسط نخست وزیر مشخص نشده است.

حمدوک طبق توافق سیاسی میان فرماندهان ارتش سودان و ائتلاف آزادی و تغییر پست نخست وزیری را ۲۱ اوت تحویل گرفت.

ائتلاف آزادی و تغییر طبق توافق مذکور به عنوان قوه مجریه عمل کرده و رهبران دستگاه‌های اجرایی را انتخاب می‌کند و سپس این رهبران توسط نخست وزیر تأیید می‌شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار