بازدید 37554
عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در گفت‌و‌گو با «تابناک»؛

‌نمی‌خواهم اطلاعاتی که در مورد روحانی دارم، به رسانه‌ها بکشم/ شیر ۲ هزار تومانی ۷۵۰۰ تومان شده؛ چطور مردم آمار دولت را باور کنند؟! / برخی می‌خواهند مردم را از حضور در انتخابات دلسرد کنند

وی افزود: درست است که دولت به استناد آمار و ارقام تورم را پایین اعلام می‌کند، اما مردم وقتی می‌خواهند جنسی را خریداری کنند، می‌بینند که قیمت‌ها با آمار تفاوت زیادی دارد؛ به عنوان مثال، مردم پودری را که ۱۵۰۰ تومان بود، الان ۸ هزار تومان و شیری که ۲ هزار تومان بود، ۷ هزار ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۵۶۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵ 21 December 2019

عملکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم به ریاست «حسن روحانی» در شش سالی که از عمر آن می‌گذرد، همواره مورد بحث و بررسی توسط کارشناسان سیاسی و فعالان حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... بوده است. حتی بسیاری از اصلاح‌طلبان هم به عنوان حامیان اصلی روحانی بر این باورند که وی نتوانسته آنگونه که باید و شاید انتظارات را برآورده کند. از طرفی اصولگرایان نیز دولت تدبیر و امید را ناکارآمد می‌دانند.

به گزارش «تابناک»؛ حالا با توجه با نزدیکی به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی رقبا بیش از گذشته به عملکرد دولت روحانی می‌پردازند. رقیبان دولت حسن روحانی اوج بی تدبیری و ناکارآمدی دولت او را مربوط به پیشامد‌های ناشی از برجام و داستان‌های بعد از آن و همچنین مشخصا موضوع اخیر در گرانی بنزین و اعتراضات مردمی که پس از آن شکل گرفت می‌دانند.

حتی در این میان، رقبای انتخاباتی روحانی در سال‌های ۹۲ و ۹۶ نیز به میدان آمده اند و با یادآور شدن مشکلات ناشی از اقدامات و عملکرد دولت، رئیس جمهور و اطرافیانش را به پاسخگویی در برابر آنچه کرده اند فرا می‌خوانند. یکی از این رقبا، محمدباقر قالیباف است که پس از نام نویسی برای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم ـ که اسفندماه جاری برگزار می‌شود ـ اعلام کرده، «می خواهد به بی تدبیری پایان بدهد.»

قطعا عملکرد دولت حسن روحانی به ویژه پس از افزایش نرخ بنزین ـ که سبب ایجاد نا آرامی‌های در سطح کشور شد ـ محل بحث و بررسی‌های سیاسیون دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب مشخصا در انتخابات مجلس خواهد بود. به نظر می‌رسد شرایط دقیقا مشابه آن چیزی است که در سال‌های پایانی دولت احمدی نژاد ایجاد شد، به گونه‌ای که هر کس انتقاد بیشتری از دولت و عملکردش داشته باشد، احتمالا ضریب موفقیتش بالاتر خواهد رفت.

انتقاد جدی همشهری حسن روحانی از دولت تدبیر و امید

در همین خصوص با «عباسعلی اختری» نماینده امام خمینی (ره) و امام جمعه پیشین سمنان که اتفاقا زادگاه او هم همچون حسن روحانی شهر سرخه است و سابقه نمایندگی مجلس نیز در کارنامه اش دارد و هم اکنون عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه است، به گفت‌وگو نشستیم. فردی که انتقادات زیادی از دولت روحانی دارد و حتی می‌گوید نمی‌خواهد برخی اطلاعاتش در مورد رئیس جمهور را به رسانه‌ها بکشاند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی اختری در گفت‌وگو با خبرنگار «تابناک» پیرامون آنچه از عملکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم به ریاست حسن روحانی بر جای مانده است و اینکه آیا اقدامات دولت در نهایت منجر به بهبود وضعیت کشور و رضایت مردم شده است یا خیر، اظهار کرد: مردم از عملکرد قوه مجریه راضی نیستند، دولت برای حل گرانی‌های مردم گام‌های بزرگی برنداشت.

مردم آمار دولت را باور نمی‌کنند، چون قیمت اجناس چهار برابر شده

وی افزود: درست است که دولت به استناد آمار و ارقام تورم را پایین اعلام می‌کند، اما مردم وقتی می‌خواهند جنسی را خریداری کنند، می‌بینند که قیمت‌ها با آمار تفاوت زیادی دارد؛ برای نمونه، مردم پودری را که ۱۵۰۰ تومان بود، الان ۸ هزار تومان و شیری که ۲ هزار تومان بود ۷ هزار ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

نماینده ادوار مجلس تأکید کرد: مردم نمی‌توانند این را هضم کنند، چون وقتی گرانی‌ها را و آمار‌های اعلام شده را می‌بینند، برای آنان باور کردنی نیست.

برخی می‌خواهند مردم را از حضور در انتخابات دلسرد کنند

اختری در واکنش به سخنان و ادعا‌های برخی شخصیت‌های سیاسی مبنی بر سرد بودن فضای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: اکنون که نمی‌توان گفت جو انتخابات سرد است، چون در دوره‌های قبلی هم چند ماه مانده به انتخابات، عده‌ای این مطالب را القا می‌کردند. معتقدم ایادی و جریاناتی هستند که این را القا می‌کنند تا مردم از حضور در انتخابات دلسرد شوند.

وی با بیان اینکه معتقدم در آستانه انتخابات مجلس جو انتخابات سرد نیست، گفت: در دو قدمی انتخابات، جو انتخابات هم گرم خواهد شد که البته نوع کاندیداها، نظرات و جریاناتی که به میدان می‌آیند در این مساله نقش بسیار مهمی دارد.

نمی‌خواهم اطلاعاتی که در مورد روحانی دارم به رسانه‌ها بکشم

عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در پاسخ به این پرسش که با توجه به اظهارات آقای روحانی در دانشگاه تهران، برخی معتقدند که وی به دنبال دوقطبی کردن فضای انتخابات مجلس است، ادامه داد: من نمی‌خواهم شناخت و اطلاعاتی که در رابطه با آقای روحانی دارم، به رسانه‌ها بکشم، اما معتقدم کسی نمی‌تواند فضا را دوقطبی کند، چرا که طرز تفکر دوقطبی کردن شکست خورده است.

وی خاطرنشان کرد: کشور ما، کشور ولایت و رهبری است. ایشان همیشه در آستانه انتخابات در جمع مردم سخنرانی می‌فرمایند و مسائل را روشن و با روشنگری مردم را از تردید نجات می‌دهند. حتما در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی که اسفندماه برگزار خواهد شد هم شاهد این موضوع خواهیم بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۷۱
انتشار یافته: ۴۳
همتون با هم هستید

جنگ زرگری رو کنار بزارید و به جای مقصر دانستن دشمن و استکبار ، کنار برید و قدرت رو به مردم واقعی واگذار کنید
شما ها بگید و نگید مردم از انتخابات دلسرد شده اند .


انتظار دارید رای براتون بدند .
این "میگم-میگم" هاتون را بذارین در کوزه آبشو بخورید.
مردم مسخره سیاه بازیهای داخلی خودتون کردید.
دست شما برای مردم رو شده....حنای شما دیگر رنگی ندارو...تلاش بیهوده ست
. اطلاعاتت را در اختیار مردم بزار . این حربه قریمی شده است .
جنابعالی هم یکی ازمسولان هستید شما هم امقصران اصلی هستید
پس کی می خواهد به داد ما فقرا و بدبخت باز نشسته هابرسد اگر هم انتقادی می شود آن را به اغتشاش گر و یا به بیگانگان ربط می هند به خدا دیگر توان زندگی نداریم
بسیاری از مردم دلسرد هستند
اگر می توانید کاری کنید که دل گرم شوند
کور سوی امیدی به بهبود وضع معیشتی مردم وجود ندارد
نمی‌خواهم اطلاعاتی که در مورد روحانی دارم را به رسانه‌ها بکشم!!!
اینم اطلاعاتی داره!
هوچی گری.....
عجیبه واقعا ایشون نمی دونه که کشور تحت تحریم خارجی است و قادر به فروش نفت نیستیم و در داخل هم مجمعی که مرجع باز کردن گره های ناگشودنی فرض شده یک سال است که در مورد موضوعی مثل fatf نمی تواند تصمیم بگیرد (اعم از مثبت یا منفی). از این شرایط چه انتظاری می توان داشت؟؟
بله، آقایون دولت می‌خواهند مردم را از حضور در انتخابات دلسرد کنند.
همون طوری که سال گذشته دلار رو اونطور افزایش دادن و فشار اقتصادی رو بر قشر ضعیف تحمیل کردن
همون طوری که اخیرا با افزایش یکباره بنزین به همه بخصوص قشر ضعیف شوک وارد کردن
حرکت کاملا مرموز داره مشهود میشه.
تورم از هزاران جنس و کالا و خدمات در می اید و نه تعداد اندک زیر ۱۰۰ عدد!!!
در ضمن تورم اگر امسال۳۵ درصد باشد از سال اینده به زیر ۲۰ درصد خواهد رسید
یک سوال شما از چه شیری خریداری می کنید؟ چون شیر پاکتی که پلاستیکی است
ارزان تر از این قیمت شما است
و اگر باز برجام دیگری شکل بگیرد و نفت در کشور ترزیق شود دوباره در چند سال اینده با خروج امریکا به بهانه ان قیمت ها را افزایش جهشی خواهیم داشت
شما هم كه شدي بگم بگم . يعني چي كه نمي خوام بگم . اين لوس بازي ها چيه . از صبح تا شب كار مسئولين شده اين و اون رو كوبيدن و كنايه زدن . اخرش هم معلوم ميشه پشت پرده دست همه تو دست همه . ديگه كسي گول اين نمايش هارو نمي خوره . خجالت بكشين از اين همه بي خيالي و بي توجهي نسبت به اوضاع مردم .
عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سلام علیکم
کی بود کی بود من نبودم نکن برادر جان و همه مشکلات را گردن حسن روحانی نیانداز
همه آگاهان می دانند که حذف یارانه ها از کالاهایی که نام بردی در برنامه های توسعه ای برنامه ریزی شده و اگر دولتی این کارها را نکند تخلف کرده و این گرانی ها ربطی به تحریم ها ندارد و از برنامه های کلان اقتصادی است
برای بهبود اقتصاد این سری اصلاحات بایستی اتفاق بیفتد
تابناک تو هم با کسی در خصوص اقتصاد مصاحبه کن که حداقل یک کار مولد کرده باشه
دولت یکی از مسببین گرانی است نهادهای دیگر نیز در این مورد سهیم هستند
من یه مطلب میخواستم بنویسم امیدوارم کامنت بنده گذاشته بشه و دولت آقای روحانی بخصوص شخص ایشان که جمعه خبردار شد بنزین گران شده جواب بدن . اولا در دولت قبلی کلی هزینه شد کارت سوخت و سیستم جایگاه تغییر کرد درست یا غلط قضیه را کاری ندارم جناب آقای روحانی و وزیر محترم ایشان آقای زنگه چرا بحث کارت سوخت را برداشتید و طی چندین سال کارت سوخت خبری نبود و این اواخر صحبت از قاچاق سوخت و هزینه هایی تحمیلی بابت قاچاق سوخت و .... پیش آمد واقعا علت برداشتن کارت سوخت چه بود آیا ضرر و زیان حاصل از برداشتن کارت سوخت را دولت نباید جوابگو باشد یا ملت باید جوابگو باشند. در دولت قبلی رقمی تحت عنوان یارانه قرارداده شده بود همچنین به تمامی خودروها اعم از دوگانه و تک سوز ماهیانه 60 لیتر بنزین تعلق می گرفت جنابعالی که جمعه متوجه گرانی بنزین شدی خب در یارانه و رقم آن که تغییری صورت نگرفته میزان سوخت دوگانه ها هم که نصف شده شده ۳۰ لیتر واقعا چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟‌ آیا ضرر و زیان برداشتن کارت سوخت طی دوره اول ریاست جمهوری جنابعالی و این دو سال اخیر را هم ملت باید بدهند لااقل لااقل 80 لیتر کلا به تک و دوگانه میدادید
این چه طرز حرف‌زدنه :، آقای سیاست‌گذار! به خدا ۴ تا رای بیشتر ارزش این طرز بیان رو نداره. اگه واقعا حرفی برای گفتن دارید، بسم‌الله.
با این وضعیت آیا دلیلی برای رای دادن داریم؟ پس رای بی رای
همتی جان دلار مگه هندونست شب یلدا بردی بالا.
کل همه این خرابی کشور زیر این بانک مرکزیه.
شده مثل سفارت امریکا که همه توطئه ها اول از اینجا شروع میشه.
آتش قهر بر افروخته اند.. خانمان ضعفا سوخته اند
عجیب است مسئولین ما در هر رخدادی سیاسی و اجتماعی و اقتصادی فورا همدیگر را به افشاگری تهدید میکنند ؟؟؟
اگر واقعا مسئول و مدیری دارای مشکل و مورد خاصی است خوب بگویید !!
شما که این همه بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر اصرار دارید این موارد را به مردم بگویید

خصوصا ایشان که روحانی و امام جمعه هستند !!!
روحانی بد احمدی نژاد بد قبلیش هم که ازش اسم نمیتونیم بیاریم بد. پس کی‌خوب خودتون که همه را تایید کردین و‌همهش میگین بد‌بد بد بد بد انگار فقط این کلمه را بلدین
عزیزم آیا شما این حقوقی که می گیری باعث تورم نمی شود!!!
چقدر شما خوبی
آقای روحانی! استعفاء و عذر خواهی حداقل کاری است که میتونی بکنی
بی تدبیری در دور دوم ریاست جمهوری مختص روحانی نیست . دور دوم همه رؤسای جمهور سابق با بی تدبیری و فشار بر مردم همراه بوده است. ما هم خوب میدانیم که دور اول رییس جمهور برایمان با فشار حداکثری رییس جمهور قبلی که بجا مانده شروع میشود ،سال سوم و چهارم زمان تنفس ماست تا دور دوم برسد.وقتی دور دوم رسید کم کم شیب فشار بر مردم افزایش میابد و دو سال آخر دور دوم هم که زیر فشارهای کمر شکن پدرمان در میاید !!!
اینها که گفتم پیشگویی نیست ،تجربه است.!
؟؟؟
مشکل مردم تنها گرانی نیست هر چند که خیلی تحت فشار و محروم از حداقلها هستند . مهم خواسته های مردم است که کسی توجه به آنها نداره ، طی چند دوره قبل فکر میکردند با اصلاحات به آن میرسند اما سرابی بیش نبود
متأسفم که نظران منتشر نمیکنید چون میدانید همگان چه نظری در مورد این افراد دارند. کسانی که فکر میکنند فقط خودشان بفکر انقلاب و ایران هستند
یعنی این اطلاعاتی که ایشان از روحانی دارد نهادهای امنیتی واطلاعاتی نداشتند ؟اگر این اطلاعات موثق بوده پس چطور تایید صلاحیت شده ؟ وهزاران اگر دیگر ..................
از این مجلس که ناامیدشدیم امیدوارم مجلس بعدی روحانی را استیضاح کند
اقای اختری طوری صحبت کرده که انگار از روحانی موارد منکراتی سراغ دارد که نمی خواهد به مردم بگوید . . این شیوه مسئولین خاصه جناحین است که وقتی در اوج قدرت است همه بدی های ایشان را حسنه میگویند و وقتی که از اوج قدرت یرازیری میرود همه حسنات ایشان به به سئیات تبدیل میکنند .. اقای اختری بیش از یک دهه است که در سکوت و سکون بود حالا چی شده که یهویی پیدا شدند؟
به رسانه ها بکشی یا نکشی ، شما هم گناهکاری. به این دلیل که اگر ایشان خبط و خطایی دارد چرا تا الان مخفی نگه داشتی تا هچین افرادی سوار بر گرده مردم شدند. بله شما هم گناهکاری
بدبختی مملکت تندروها هستند!
كدام شير از ٢٠٠٠ به ٧٥٠٠ افزايش داشته است . كدام پودر از ١٥٠٠ به ٨٠٠٠ رسيده ؟ . در زمان نمايندگي شما افزايش قيمت نداشتيم ؟ شما براي مردم چه كار مفيدي انجام داده اي ؟ در هر زماني يه كاري ميكنيد مردم درمانده ، گرفتار وبيچاره را به پاي صندوق بكشانيد
دیگه دلسرد تر از این...
شما کاری کردید که همه بگویند خدا پدر احمدی‌نژاد را بیامرزد
مطمئن باش رییس‌جمهور بعدی نیز طوری عمل خواهد کرد که همه آرزوی امروز را داشته باشند
اگه چیزی رو نمی خواهید بگوئید چرا عنوان می کنید
همین می دونم ونمی گم هاپدر مملکت را در اورده.نه درد خودمون نه این کشمکش های اقایون که ریشه ی وحدت را در جامعه خشکانده..به خدا اگه حرف نداریم بشنویم .سکوت کردن که هزینه ای نداره.
بگم بگم جدید .
چرا نمی گی بگو
چرا این کارشناسان محترم هرگز جرات نکردند هشت سال حکومت محمود احمدی نژاد را مورد بحث و بررسی قرار دهند؟!!!!!!!!!! هشت سال حکومتی که کمترین نتیجه آن تصویب انواع تحریمهای کمر شکن اقتصادی و ساسی در شورای امنیت سازمان ملل و اتحادیه اروپا بود. چرا این کارشناسان محترم به جای تحت پرسش قرار دادن دولت احمدی نژاد مرتبا از او تعریف و تمجید می کردند؟ او را معجزه هزاره سوم مینامیدند. هاله نور اطراف او در سازمان ملل می دیدند؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل