بازدید 2267

تکاپوی بارز برای دستیابی به ظرفیت تولید 250هزار تن در سال

کد خبر: ۹۴۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹ 11 December 2019

چشم‌انداز گروه صنعتی بارز تا سال 1404 دستیابی به ظرفیت تولید 250هزار تن در سال است که مقدمات این کار نیز فراهم شده است.

 

به گزارش روابط عمومی و ارتباطات گروه صنعتی بارز محمد امیری، معاون مالی و امور شرکتهای گروه صنعتی بارز در سرمقاله ماهنامه داخلی گروه، شماره آبان ماه آورده است:

چشمانداز گروه صنعتی بارز تا سال 1404 دستیابی به ظرفیت تولید 250هزار تن در سال است که مقدمات این کار نیز فراهم شده است. بیشترین کانون توجه گروه صنعتی بارز ایجاد تنوع در محصولات مربوط به پیسیآر و تیبیآر است. در خطوط تولید ما در خصوص پیسیآر یعنی رادیال سواری در سایت کرمان روزانه حدود 11هزار حلقه و در کردستان 12هزار حلقه تولید میشود که بنا داریم به تولید 18هزار حلقه در کردستان برسیم چنانچه کارخانه کردستان هماکنون 13هزار حلقه را تجربه کرده و بناست تا اسفندماه سال جاری به تولید 15هزار حلقه در روز برسد.

ما در چند ماه آتی با چیزی حدود 30هزار حلقه تولید روزانه پیسیآر توانایی پوشش 10میلیون حلقه از نیاز بازار را داریم و با توجه به نیاز 22میلیون حلقهای بازار بالغ بر 45درصد بازار پیسیآر را به خود اختصاص میدهیم.

در حوزه محصولات تیبیآر در حال حاضر روزانه هزار حلقه و در سال در مجموع 350هزارحلقه تولید داریم و ظرفیت سالانه بازار نیزحدود یک میلیون و 200هزار حلقه است. در خصوص تیبیآر متاسفانه به دلیل ترس از کمبود لاستیک مجوزهایی صادر شد به نحوی که با ارز 4200تومانی عدهای توانستند بازار را اشباع کنند و این مشکلات ظاهرا در حال برطرف شدن است وگویا ارز 4200تومانی برای واردات تایر منتفی شده و تعرفه از 5درصد به 25درصد برمیگردد. طرح توسعه کرمان با سرمایهای بیش از 1100میلیارد تومان و با ظرفیت 44هزار تن در سال در دست اقدام بوده و حدود 33هزار تن آن مربوط به تولید لاستیکهای تیبیآر خواهد بود. گروه صنعتی بارز توانسته است همواره در بحث تولیدات جدید و تنوع در محصولات مقام اول را در کشور داشته باشد و سالانه چندین محصول جدید به بازار روانه کند و در تابستان امسال 4 سایز اسیووی تولید شد و تا آخر سال 3 سایز دیگر نیز به بازار عرضه میشود و در وضعیت فعلی علیرغم مشکلات عدیده در مسیر تولید در آبانماه با تولید روزانه 258تن در سایت کرمان به بالاترین رکورد در سطح کشور دست پیدا کردیم.

در بحث تضمین کیفیت کارهای بسیار خوبی در گروه صورت گرفته است. در بحث آمیزه و اختلاط مواد کارهای مهمی انجام شده که هر کدام به نوعی بهعنوان یک دستاورد علمی محسوب میشود. انواع استانداردهای مهم را داریم از جمله برای 9 سایز پیسیآر و تیبیآر استاندارد ایمارک را گرفتیم که کمک شایانی به بحث صادرات میکند. در بحث صادرات نیز گروه تاکنون به 13 کشور صادرات داشته است اما متاسفانه از تاریخ 19 شهریورماه سال گذشته صادرات به دلیل نیازهای داخلی توسط وزارت صمت متوقف شد اما در همان مدت کم 5 ماه 7.5 میلیون دلار صادرات به کشورهای مختلف را تجربه کردیم و انشاءلله با وعدههایی که داده شده، بتوانیم مجددا به بازارهای صادراتی برگردیم. ما راسخ و استوار و شفاف به اهداف و برنامههای خود ادامه خواهیم داد چنانچه بارز در زمینه شفافیت از سازمان حمایت تقدیرنامههای مختلفی را اخذ کرده است. انتظاراتی که از شما نمایندگان فروش داریم، این است که اولا همکاری در رعایت نرخهای مصوب است چون ما در دورهای قرار داریم که مورد هجمه دشمنان هستیم و تنها راه مقابله با تحریمها هم این است که همپوشانی داشته باشیم. از آنجایی که در حوزه تولید تایر قدرالسهم مواد اولیه 30 تا 35درصدی محصولات که نیاز به ارزبری دارد و با ارز 4200تومانی که از سفره ملت برداشته میشود و به لاستیک اختصاص داده شده تا به این واسطه بخشی از پول نفت از کانال فروش لاستیک با نرخهای مصوب و تحت کنترل به سر سفرههای مردم بازگردد و در این مسیر حلقههای زنجیره تامین و توزیع بهعنوان امانتدارمحسوب شده بر این اساس این وظیفه ملی است که هم گروه صنعتی بارز و هم نمایندگان فروش گروه با دقتنظر در پایش بازار و پایش مشتریان در راستای ارتقای سلامت نظام توزیع تلاش کنیم تا تایر با نرخهای مصوب به دست مصرفکننده برسد.

ثانیا انتظار دیگر از نمایندگان محترم این است همچنانکه در بازار فعلی که دغدغهای برای به فروش رساندن محصولات وجود ندارد و ما در کنار نمایندگان هستیم در بازار رقابتی آتی نیز نمایندگان همچون گذشته بهعنوان مشتریان وفاداردر کنارما باقی بمانند؛ چراکه حضور پرقدرت شما نمایندگان در ادامه مسیر به ما احساس دلگرمی میدهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان