بازدید 14320

جزئیات و اثرات تحریم‌های جدید سنای آمریکا علیه ایران، روسیه و سوریه

طی یک رأی گیری دو حزبی، نمایندگان مجلس سنای آمریکا، روز سه شنبه بودجه ۷۳۸ میلیارد دلاری پنتاگون را تصویب کردند که شامل مجوز اعمال مجازات جدید علیه سوریه، ایران و روسیه به اتهام آنچه نمایندگان آمریکایی جرایم جنگی در سوریه خوانده اند، می شود.
کد خبر: ۹۴۴۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷ 18 December 2019

طی یک رأی گیری دو حزبی، نمایندگان مجلس سنای آمریکا، روز سه شنبه بودجه ۷۳۸ میلیارد دلاری پنتاگون را تصویب کردند که شامل مجوز اعمال مجازات جدید علیه سوریه، ایران و روسیه به اتهام آنچه نمایندگان آمریکایی جرایم جنگی در سوریه خوانده اند، می‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ این رأی گیری که در نهایت با نتیجه ۸۶ رأی موافق به ۶ رأی مخالف در مجلس سنا ـ که تحت کنترل حزب جمهوری خواه است ـ انجام شد، به دنبال رأی گیری مشابه دو حزبی هفته گذشته در مجلس نمایندگان بود که تحت کنترل دموکرات‌هاست. انتظار می‌رود، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به سرعت این مصوبه را امضا کرده و به شکل قانون درآورد.

این لایحه شامل قوانینی است که مجازاتی برای شش ماه علیه مقامات دولت، مسئولان لشکری و کشوری سوریه و هر شخص دیگری که به ادعای سنای آمریکا مسئول قساوت‌های جمعی در هشت سال جنگ داخلی سوریه تلقی می‌شود، اعمال می کند. همچنین این لایحه که به «قانون حمایت از غیرنظامیان سوری "سزار" سال ۲۰۱۹» یا به اختصار «قانون سزار» مشهور است، به لایحه هزینه‌های دفاعی "ضروری برای تصویب" سنا اضافه شده است.

جزئیات و اثرات تحریم‌های جدید سنای آمریکا علیه ایران، روسیه و سوریه

این تحریم‌ها تقریبا گسترده است و می‌تواند گروه‌های نظامی و متعارف دولت سوریه، روسیه و متحدان ایران را هدف قرار دهد. شرکت‌های بین المللی انرژی، که به دنبال توسعه مجدد بخش نفت سوریه هستند و همچنین هر شرکتی که قطعات هواپیما از جمله بالگرد‌ها را برای دولت سوریه تأمین می‌کند، می‌توانند به عنوان هدف تحریم در این قانون باشند؛ حتی اشخاصی که اقدام به ارائه وام به دولت سوریه می‌کنند نیز طبق این قانون مشمول مجازات می‌شوند.

این تحریم‌ها به احتمال زیاد دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را در تلاش‌های خود برای یافتن کمک‌های بین المللی برای بازسازی کشورش تحت فشار قرار می دهد.

این قانون در حالی به تصویب سنا و مجلس آمریکا رسیده است که پیش از این چندین نشست بین الملل برای ارائه کمک‌های جهانی به دولت سوریه برای بازسازی این کشور از سوی کشور‌های حوزه خلیج فارس، چین و روسیه برگزار شده بود. اما با اعمال تحریم‌های جدید چهره جنگ زده کشور سوریه همچنان به حالت قبلی خواهد ماند و توسعه و بازسازی این کشور برای مدت قابل توجهی به تاخیر خواهد افتاد.

همچنین با تصویب این لایحه، تمامی فعالیت‌های نظامی روسیه در سوریه می تواند مشمول تحریم‌های آمریکا شود، چون اکنون بخش اعظمی از زیرساخت‌های نظامی و دفاعی دولت سوریه از سوی روس‌ها تامین و مدیریت می شود. این امر به نظر حرکت سنای آمریکا برای جلوگیری از پر شدن خلأ ناشی از خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه، توسط روسیه است.

همچنین به شکلی جالب توجه، این قانون در حالی به تصویب رسیده که در اوایل هفته جاری، ویکی لیکس اقدام به انتشار مستندات و مدارکی کرد که طبق آن‌ها سناریو‌های طراحی شده توسط آمریکا و متحدانش برای نسبت دادن جنایات جنگی از جمله حملات شیمیایی دوما به دولت سوریه را برملا ساخت.

اسناد افشا شده از جمله ایمیل‌های داخلی سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی (OPCW) - که در مورد واقعه دوما تحقیق کرده است - تضاد گسترده‌ای در بخش‌های مختلف با گزارش ارگان رسمی دیده بان سلاح‌های شیمیایی سازمان ملل نسبت به نتیجه گیری‌هایی که قبلاً توسط این نهاد بین المللی در مقصر دانستن دولت سوریه در این حمله شده بود، نشان می‌دهد. این بخشی از سیل فزاینده یادداشت‌ها و اسناد متباین با روایت آمریکایی بود که فشار غرب را برای جنگ در سوریه ـ که منجر به دو حمله بزرگ ایالات متحده و متحدینش به دمشق شده بود ـ نشان می‌دهد.

اما آنچه بیش از همه در این قانون جالب توجه است، نام گذاری آن به قانون «سزار» است. قانون سزار به نام یک پلیس سوری با نام سزار است که به ادعای مقامات آمریکایی، بیش از ۵۰۰۰۰ عکس از وقایع جنگ سوریه را به خارج از این کشور برده است؛ عکس‌هایی که به گفته آمریکایی‌ها نشان از قساوت‌های دولت بشار اسد دارد، ولی بعید نیست که مانند سناریوی دوما و حملات شیمیایی ادعایی، چند صباحی دیگر، اسناد مربوط به دست‌های پشت پرده غربی در آن‌ها منتشر شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۳
مرگ بر روسیه
مرگ بر روسیه
مرگ بر روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
آمریکا تحریم میکنه نه روسیه جناب هوش
شيطان بزرگ واقعا همينه
این همه نماینده مجلس امریکای جهانخوار که نشستن پیش هم :
نه میز دارن و نه کامپیوتر و نه وسیله دردسترس دیگه ای برای چرت زدن،،اما میتونن به حق و یا به ناحق ،،برای تمام کشورهای مستقل و غیر مستقل دنیا نقشه بکشن و به نفع مملکت خودشون ،اونارو برنامه ریزی کنن
به درک
و کماکان تحریم ها، کاغذ پاره است، بی اثر است، در حال فرو ریختن است و ... !!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
.تحریمها رفت،همه تحریمها لغو شد.و کماکان صبح .بدون تحریم،
آمریکا آشغاله
با اين قانون اولين كسي كه بايد تحريم شود خود آمريكا و دولتهاي عربستان و امارات خواهند بود چرا كه به اعتراف خود داعش را ايجاد كردند و همه كشورها هم قبول دارند كه اين گروه عامل وحشيانه ترين جنايات بوده و هنوز هم هست، حملات شيميايي هم كه عمدتا توسط جبهه النصره و با تحريك كلاه سفيدها انجام شده پس ...
تحریم ها هیچ تاثیر بر ایران ندارد. ( آخرین جوک دوران ماقبل باستان )
برای ایران که هیچ فرقی نمیکنه.
كدام تحريم ما كه چيزي احساس نميكنيم يا دستگاه حس گر ما خراب شده
روحانی در مالزی : تحریم ها پایدار نخواهد بود.!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی