بازدید 20627

فیلتر اینستاگرام بعید است/ اینترنت دوباره قطع نمی‌شود

عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، با تاکید بر اینکه فیلتر اینستاگرام بعید است، گفت: بعید می‌دانم اینترنت دوباره قطع شود، چون ما نمی‌توانیم ارتباط مان را کامل با جهان قطع کنیم.
کد خبر: ۹۴۴۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱ 15 December 2019

فیلتر اینستاگرام بعید است/ اینترنت دوباره قطع نمی‌شودچند روز پیش، رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی به هنگام تقدیم لایحه بودجه سال ۹۹ در اظهارات خود عنوان داشت که طرح اینترنت ملی در دستور کار دولت قرار دارد و دولت تمام تلاش خود را می‌کند تا این اقدام انجام گیرد.

به گزارش «تابناک»؛ اظهارات روحانی با توجه به قطعی اینترنت در روز‌های پس از گرانی بنزین و استفاده از اینترنت ملی، برخی نگرانی‌ها را در بین مردم بخصوص کاربران شبکه‌های مجازی ایجاد و موجی از انتقادات را روانه رئیس جمهور کرد.

با این حال، بسیاری از نمایندگان و اعضای هیات دولت از این تصمیم دفاع می‌کنند و این موضوع را بی ارتباط با احتمال قطع اینترنت و فیلتر شبکه‌های مجازی می‌دانند.

رمضانعلی سبحانی فر در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک و در واکنش به برخی نگرانی‌ها درباره احتمال تکرار تجربه قطع سراسری اینترنت در کشور گفت: قطع دوباره اینترنت اتفاق بعیدی است، چون بخش عمده‌ای از ارتباطات اقتصادی، پژوهشی، علمی و فرهنگی ما با کشور‌های جهان بوده و ما نمی‌توانیم ارتباطمان را کامل با دنیا قطع کنیم.

وی افزود: قطعی اینترنت تصمیم مقطعی بود و تکرار آن بعید است، مگر آن که دوباره ضرورت پیدا کند؛ لذا ما باید دارای ظرفیت و پتانسیل لازم در صورت رخ دادن این اتفاق باشیم.

رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس توضیح داد: این امکان هم وجود دارد که کشور‌ها بخواهند با تحریم دیگر به ایران پهنای اینترنت نفروشند؛ لذا ما باید با داشتن ظرفیت‌هایی، اجازه مختل شدن کارهایمان را در صورت بروز این اتفاق ندهیم کما این که همین تجربه را در روز‌های اخیر با قطع خودخواسته اینترنت داشتیم.

سبحانی فر ادامه داد: در ایامی که اینترنت قطع بود، به رغم ایجاد مشکل برای مردم، کار‌های داخل کشور همچون امور بانکی، حمل و نقل و امثالهم مختل نشد و ما توانستیم بدون مشکل کارهایمان را پیش ببریم؛ بنابراین، باید این بستر را تقویت کنیم تا اگر روزی تحریم شده و اینترنت وارد کشور نشد، بتوانیم امورات داخل کشور را بگذرانیم.

وی ادامه داد: این آمادگی متفاوت است، با اینکه بگوییم با اینترنت دنیا کاری نداریم و خودمان می‌خواهیم اینترنت داخلی داشته باشیم؛ این مثل آن است که دیگر نخواهیم پرواز هوایی خارجی داشته و به کل ارتباطمان را با دنیا قطع کنیم؛ ارتباطات ما دو سویه است و اگر بخواهیم قطع کنیم یعنی دیگر امکان رد و بدل اطلاعات وجود ندارد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با این توضیح که اینترنت ملی با شبکه ملی اطلاعات تفاوت دارد، گفت: این دو موضوعات متفاوت و جدا از یکدیگرند؛ شبکه ملی اطلاعات بر بستر اینترنت پیاده سازی شده که در داخل شبکه ملی اطلاعات، داده‌های داخل کشور در یک شبکه امن حفاظت شده و با امنیت قرار می‌گیرد. اینترنت بستری است که بخشی در داخل کشور و بخشی به خارج از کشور برمی گردد؛ پس دوباره تاکید می‌کنم معنای اینترنت ملی این است که اگر روزی ارتباط ما با کشور‌های جهان قطع شد یا آن‌ها ما را تحریم کردند، بتوانیم امورات داخل کشور را بدون مشکل انجام دهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۸
دست شما که نیست ‌ شما اختیار و قدرت هیچ مقاومتی را ندارید . .. به دلیل اینکه از این دولت حقوق می گیرید هیچ قدرتی ندارید ... مجلس بی کفایت . رای بی رای
یعنی اگر کسی حرف یکی از مسئولین (از هر جناحی که میخواد باشه) رو باور کنه، باید هر چه سریع تر خودش رو به تیمارستان معرفی کنه.
بله چون در اینستاگرام واقعیات و مسائل مهم در سایه جنگولک بازی سلبریتی ها هستند و نادانان در آن فعال هستند فیلتر نمی شود تا سرگرم بمانند
علت فیلتر نشدن اینستاگرام را همه میدانند

چون اگر اینستاگرام فیلتر شود اپراتورهای موبایل ورشکست میشن

هر باسواد و بیسوادی میداند اینستاگرام بیشترین حجم مصرف اینترنت را در جهان دارد و فیلتر کردن اینستاگرام یعنی کاهش درآمد اپراتورهای موبایل
خواهیم دید . شب دراز است و قلندر بیدار.
یعنی همه ی مسئولین کشور با هم بنویسین امضا کنند انگشت بزنند که الان روزه ... من اصلا باور نمیکنم
تا حالا كه هر قولي داديد برعكس شده
بجای منحرف کردن افکار مردم در هنگام انتخابات بگو چرا ارزش پول ملی یک سوم شد؟ چرا در مجلس با قانون شفافسازی مخالفت شد؟ چرا اجازه خالی شدن سفره مردم را دادید؟ چرا طرحی را
برای اشتغالسازی و ازدواج جوانان به دولت ارائه نمی دهید؟
کی گفته دوباره قطع نمیشه اما این حرکت کشورهای دیگه را بران داشت که فکری بحال اینترنت بکنند در صورت قطعی اینترنت راه چاره ای برای مردم پیدا کنند . این به نفع مردم تمام خواهد شد .
چرا اینترنت دوباره قطع می شه البته زمانی که بخواهیم با گلوله مردم دست خالی رو بزنیم
این یعنی دوباره قطع میشه شککککککککککککککککککککککککککککک نکنیددددد. هر چیزی تکذیب بشه در یران یعنی درسته هر چی موثقه یعنی دروغه!!!!!
تنها چيزى كه خيلي راحته و هيچ هزينه اي نداره دروغ گفتنه
برید دنبال اینترنت ماهواره ای
مردم برید دنبالش
یعنی درست 360 درجه برعکس میشه میشه...
یادمونه چطور چند ماه قبل از فیلتر شدن تلگرام مسئولین مرتب و به شدت این "شایعه" فیلتر شدن تلگرام را تکذیب می کردن. فیلتر شدن اینستاگرام به هییییییییییچ وجه دور از ذهن نیست چون هم یوتیوب و هم فیس بوک سالهاست که فیلتره.
قطع شدن اینترنت بین المللی هم در نهایت خوابیه که مسئولین برامون دیدن و در میان مدت با قدرت هرچه تمام تر اجرایش خواهند کرد.
بنظرم نقطه ضعف مردم، دست طرف اومده.
« اینترنت»
یا همینی که من میگم یا همینی که من میگم.
«اینترنت قطع نمیشود چون ما نمی توانیم ارتباط مان را کامل به جهان قطع کنیم»
اما اینترنت میتواند بشدت محدود شده و برای سایت های خارجی پر هزینه تر شده و برای بجز عده ای «ژن خوب و برخی ادارات و سازمان ها» ، هر زمانی ««صلاح»» باشد، قطع کامل هم بشود.
هرکسی هم فامیل خارج از کشور دارد، داشته باشد. میخاست نرود خارجه. باید برگردد به مملکتش خدمت کند. ما که نمیتوانیم هزینه فرنگ رفتن را بدهیم!
اقتصاد ما هم خوب هست. مردم هم خداروشکر نان خشکی دارن بخورن.
الان با این طرح اینترنت داخلی و خارجی یعنی اینترنت خارجی‌مون تموم بشه نمیتونیم از فضاهای مجازی استفاده کنیم؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها