بازدید 4609

راهنمای تخصصی خرید باطری ups

شاید از خودتان بپرسید باطری های یو پی اس چه نوع باطری هایی هستند و چرا باید در هنگام خرید باطری دقت داشته باشیم و نمی توان مثل یک جفت باطری قلمی معمولی ان ها را خریداری کرد؟
کد خبر: ۹۴۴۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴ 14 December 2019

شاید از خودتان بپرسید باطری های یو پی اس چه نوع باطری هایی هستند و چرا باید در هنگام خرید باطری دقت داشته باشیم و نمیتوان مثل یک جفت باطری قلمی معمولی ان ها را خریداری کرد؟

خب اول از همه این که باید بگوییم خرید باطری قلمی معمولی (و یا حتی شارژر باطری) هم انقدرها که فکر میکنید ساده نیست. دوم انکه اجازه بدهید تا درباره ی باطری یو پی اس بیشتر برایتان توضیح دهیم.

 

در بسیاری مواقع زمانی که میزان مجاز مصرف برق بسیار بالا رفته باشد شرکت برق به صورت سراسری اقدام به قطع برق میکند.

این عمل صرفا برای خانه ها اتفاق نمی افتد و کارخانجات متعدد نیز با این مساله روبرو هستند. اما در بسیاری از این کارخانه ها نیاز است تا وسایل الکترونیکی به صورت دائم به برق متصل باشند.

برای این امر باید از باطری یو پی اس استفاده کرد. در واقع این باطری وسیله ای است که به دستگاه های مورد نظر و برق شهری متصل میشود.

زمانی که برق شهری در اختیار باشد یو پی اس ان را در اختیار دستگاه های متصل به خود میگذارد. اما زمانی که برق شهری قطع میشود باطری ups شروع به فعالیت میکنند و برق مورد نیاز دستگاه های متصل را فراهم میکنند.

بنابراین با منبع انرژی بی وقفه که مخفف نام این دستگاه نیز هست روبروایم. خب مسلما برای استفاده از این دستگاه باید نکاتی را در نظر داشته باشیم تا صنعت ما دچار مشکل نشود و متحمل ضرر نشویم.

بنابراین لازم است تا در خصوص خرید دستگاه مناسب اطلاعات لازم را داشته باشید و سپس اقدام به خرید ان کنید.

انواع UPS:

به طور کلی یو پی اس ها به سه دسته تقسیم بندی میشوند:

انواع باطری

  • Offline یا Standby:

زمانی که برق شهری قطع میشود مدت زمان کوتاهی به طول می انجامد تا این یو پی اس به حالت مصرف ثانویه یعنی استفاده از منبع باطری های خود برود و به اصطلاح ان ها را روشن کند. اما این زمان انقدر کوتاه است که مانع از خاموش شدن دستگاه های متصل میشود.

راهنمای خرید باطری

  • یوپی‌اس تعامل بین خطوط (Line interactive):

این یو پی اس به گونه ای عمل میکند که در صورت وجود بالا و پایین شدن های متناوب برق شهری به باطری متصل نشود.

به این صورت که در این یو پی اس یک ترانسفورماتور قرار دارد که این پایین و بالارفتن ها را ثبت میکند و تا زمانی که حدی پایین تر از ان ها را ثبت نکرده باشد باطری ها را متصل نمیکند. این امر موجب افزایش طول عمر باطری ها میشود.

راهنمای تخصصی خرید باطری ups

  • UPS آنلاین:

این یو پی اس همواره در حال استفاده از باطری و شارژ ان با برق شهری است و در هنگام قطع برق هیچ تاخیری وجود ندارد تنها این که باطری دیگر شارژ نمیشود.

نکاتی برای خرید باطری یو پی اس مناسب:

برای خرید باطری مناسب باید دقت داشته باشید که به کدام دستگاه با ویژگی های منحصر به فردش نیاز دارید. به طور مثال اگر در منطقه ی شما نوسانات متعدد برقی وجود دارد پس بهتر است تا از یو پی اس تعامل بین خطوط استفاده کنید.

دقت داشته باشید که در زمان خرید باید دستگاهی را انتخاب کنید که توان خروجی ان 25 درصد بیشتر از مجموع توان لازم برای روشن نگاه داشتن تمام دستگاه هایی است که به یو پی اس متصل شده اند.

یو پی اس ها به دو صورت مرکزی و توزیع یافته وجود دارند. دقت داشته باشید که اگر دستگاه های شما همگی در یک مکان قرار دارند بهتر است تا از یک یو پی اس مرکزی استفاده کنید اما اگر دستگاه های شما در مناطق مختلف و دور از هم قرار دارند پس باید نسبت به خرید یو پی اس های جداگانه اقدام کنید.

نکته ی دیگر مدت زمانی است که یو پی اس ها به دستگاه های متصل برق رسانی میکنند. این مدت زمان به یو پی اس مورد استفاده، تعداد دستگاه های متصل و میزان توان لازم برای روشن نگاه داشتن ان ها بستگی دارد.

هم چنین یو پی اس ها در دو حالت کاملا فعال و یا نیمه فعال میتوانند کار کنند که مدت زمان برای کار با حالت نیمه فعال سه برابر بیشتر از حالت کاملا فعال است.

راهنمای تخصصی خرید باطری ups

میتوانید برای برطرف کردن این موضوع و بالا بردن زمان استفاده از برق اضافی از باطری های اضافی استفاده کنید. اغلب این باطری ها از باطری الکالاین هستند.

خرید این باطری ها همراه با یو پی اس میتواند گران تمام شود بنابراین اگر هزینه ی کافی برای خرید ان ها را ندارید میتوانید تا از استابیلایزرها برای ثابت نگهداشتن وضعیت دستگاه هایتان در زمان قطع برق استفاده کنید.

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم زمانی که دستگاه هایتان درون یک اتاق قرار دارند بهتر است تا از یک یو پی اس مرکزی به جای یو پی اس های مستقل استفاده کنید.

هم چنین گفتیم که بهتر است تا یو پی اسی را خریداری کنید که 25 درصد توان بیشتر از مجموع توان دستگاه های متصل داشته باشد بنابراین همیشه در خرید باطری سعی کنید تا یو پی اس بزرگ نری نسبت به یو پی اس های بیشتر تهیه کنید.

بسیاری از یو پی اس ها دارای پارامترهای مشخصی هستند که میتوانند توسط سازنده و یا به صورت دستی توسط خریدار تنظیم شوند. بنابراین دقت کنید که نیاز دارید تا این پارامترها را خودتان تنظیم کنید یا بر اساس پارامترهای کارخانه پیش بروید.

راهنمای تخصصی خرید باطری ups

شاید دقت کرده باشید که در برخی از یو پی اس ها باطری ها در خارج از دستگاه قرار دارند. باید بگوییم که این مورد در یو پی اس های با توان بالا اتفاق می افتد چرا که این یو پی اس ها برای تامین توان مورد نیاز باید باطری های بیشتری داشته باشند که همه ی ان ها درون یو پی اس جای نمیگیرد.

اما در یو پی اس های با توان پائین تر این باطری ها درون دستگاه قرار میگیرند. دقت کنید که یو پی اس خریداری شده دارای گارانتی و پشتیبانی باشد تا در صورت بروز مشکل بتوانید با ان ها در تماس باشید.

اغلب یو پی اس های تولید داخل این موارد را شامل میشوند. دقت کنید که باطری ها اگر در معرض دماهای بالا قرار بگیرند عملکرد خود را از دست میدهند و کارایی ان ها پایین می اید. بنابراین همواره دمای محیط این باطری ها را در سطح پایین و مناسبی نگهدارید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار