بازدید 5860

۱۴۵۱میلیارد بودجه ورزش درسال ۹۹ کجا خرج می‌شود؟

کد خبر: ۹۴۲۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳ 10 December 2019

بودجه جاری و عمرانی وزارت ورزش و جوانان در لایحه بودجه سال ۹۹ معادل یک هزار و ۴۵۱ میلیارد و ۶۶۷ میلیون تومان برآورد شده است که باید در ۱۱ بخش هزینه شود.

به گزارش تابناک ورزشی، لایحه بودجه سال آینده از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد که حاکی از رشد ۱۷.۲۵ درصدی مجموع بودجه وزارت ورزش و جوانان نسبت به قانون بودجه سال ۹۸ است.

بر اساس این لایحه، بودجه جاری وزارت ورزش و جوانان در سال ۹۹ معادل ۸۷۰ میلیارد و ۳۸۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و بودجه عمرانی این وزارتخانه در سال آینده معادل ۵۸۱ میلیارد و ۲۸۴ میلیون تومان برآورد شده است که جمعا حاکی از بودجه یک هزار و ۴۵۱ میلیارد و ۶۶۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی وزارت ورزش و جوانان در بخش جاری و عمرانی است که البته نیازمند تصویب در مجلس شورای اسلامی خواهد بود و رقم دقیق آن پس از تصویب لایحه و تبدیل آن به قانون مشخص می‌شود.

این درحالی است که در سال ۹۸ میزان بودجه مصوب سال ۹۸ وزارت ورزش و جوانان در بخش جاری معادل ۶۰۹ میلیارد و ۶۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود، همچنین بودجه عمرانی این وزارتخانه ۶۲۸ میلیارد و ۹۵۵ میلیون تومان مصوب شد تا بودجه وزارت ورزش و جوانان در سال ۱۳۹۸ معادل یک هزار و ۲۳۸ میلیارد و ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شود.

مجموع بودجه وزارت ورزش و جوانان در بخش‌های رشد و گسترش ورزش همگانی، ورزش همگانی دانشجویان، ایجاد توسعه و تجهیز فضا‌های ورزشی کشور، گسترش ورزش قهرمانی دانشجویان، گسترش ورزش کارگران، حمایت از توسعه ورزش قهرمانی، برنامه حمایت، هدایت و ارتقا امور فرهنگی در ورزش، حمایت و هدایت امور فرهنگی و تربیتی و تقویت سرمایه اجتماعی جوانان، برنامه پژوهش کاربردی در امور ورزش و جوانان، برنامه آموزش‌های مهارتی در حوزه ورزش و برنامه توسعه خدمات فرهنگی و اجتماعی نیروی کار نظر گرفته شده است.

بودجه وزارت ورزش و جوانان در لایحه بودجه سال ۹۹ به گونه‌ای است که در بخش رشد و گسترش ورزش همگانی بودجه جاری این وزارتخانه معادل ۴۶۲ میلیارد و ۵۳۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برآورد شده است و این بخش بودجه عمرانی ندارد.

برای بخش ورزش همگانی دانشجویان نیز بودجه‌ای معادل ۶ میلیارد و ۹۵۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برآورد شده است و بودجه عمرانی این بخش معادل ۲۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

بودجه عمرانی برای ایجاد توسعه و تجهیز فضا‌های ورزشی کشور در لایحه بودجه سال آینده ۵۵۴ میلیارد و ۴۸۴ میلیون تومان برآورد شده است و در این بخش نیز میزان بودجه جاری صفر است.

در حوزه گسترش ورزش قهرمانی دانشجویان بودجه جاری معادل ۲ میلیارد و ۲۳۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است و بودجه عمرانی در این بخش نیز صفر لحاظ شده است.

برای بخش گسترش ورزش کارگران بودجه جاری معادل یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است و بودجه عمرانی صفر خواهد بود. همچنین بودجه جاری حمایت از توسعه ورزش قهرمانی ۲۶۲ میلیارد و ۱۶۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و بودجه عمرانی در این بخش نیز صفر برآورد شده است.

در بخش برنامه حمایت، هدایت و ارتقا امور فرهنگی در ورزش بودجه جاری در لایحه بودجه سال ۳ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان و بودجه عمرانی صفر است. برای بخش حمایت و هدایت امور فرهنگی و تربیتی و تقویت سرمایه اجتماعی جوانان بودجه جاری ۱۲۳ میلیارد و ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برآورد شده است و بودجه عمرانی نیز صفر خواهد بود.

علاوه بر این بودجه جاری وزارت ورزش و جوانان در بخش برنامه پژوهش کاربردی در امور ورزش و جوانان در لایحه بودجه ۹۹، چهار میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان و بودجه عمرانی در این بخش صفر در نظر گرفته شده است. همچنین بودجه جاری برنامه آموزش‌های مهارتی در حوزه ورزش ۲ میلیارد و ۵۸۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و بودجه عمرانی این بخش صفر در نظر گرفته شده است و در آخرین بخش نیز، بودجه جاری برنامه توسعه خدمات فرهنگی و اجتماعی نیروی کار در لایحه بودجه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است و در این بخش نیز بودجه عمرانی صفر خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر