بازدید 6468
۱

تیتر جنجالی روزنامه بزرگ ایتالیا؛ رسوایی نژادپرستی با جمعه سیاه!

کد خبر: ۹۴۱۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷ 05 December 2019

تیتر یک پنجشنبه کوریره دلواسپورت بازتاب زیادی در فضای مجازی داشته است.

به گزارش تابناک ورزشی و به نقل از دیلی میل، جمعه شب و در نخستین مسابقه از هفته پانزدهم سری آ. اینترمیلان صدرنشین در ورزشگاه سن‌سیرو میزبان رم خواهد بود. تیتر یک روز پنجشنبه روزنامه کوریره دلواسپورت برای این مسابقه، اما موجب ایجاد جنجال‌های زیادی شده است.

کوریره دلواسپورت که در جلد صفحه نخست خود عکسی از روملو لوکاکو و کریس اسمالینگ، ستارگان امروز اینتر و رم و همبازیان سابق در منچستریونایتد را کار کرده، تصمیم گرفته تا با توجه به حضور این دو بازیکن، از تیتر «جمعه سیاه» برای مطلب خود استفاده کند؛ اتفاقی که تنها چند ساعت بعد از انتشار آن (بامداد پنجشنبه) جنجال‌های زیادی را در فضای مجازی به همراه داشته است.

ابعاد تازه نژادپرستی، این بار در رسانه مطرح ایتالیایی؛ جمعه سیاه!

یک هوادار در این خصوص نوشته: "زمانی که فکر می‌کنی فوتبال ایتالیا قرار نیست (در مسائل نژادپرستی) از این پایین‌تر برود، کوریره دلواسپورت این کار را با انتخاب چنین تیتری انجام می‌دهد. " یکی دیگر از طرفداران نیز وقوع چنین اتفاقی در رسانه مطرح ایتالیا را عادی ندانسته است.

متئو بونتی، روزنامه نگار ایتالیایی نیز از این تصمیم وحشت زده شده و گفته: "این که بگویم شوکه شده ام، در چنین لحظه‌ای دروغ خواهد بود. شرمساری مطلق برای کوریره دلواسپورت بابت انتخاب چنین تیتری برای دیدار روز جمعه. "

فوتبال ایتالیا از آغاز فصل جاری درگیر مسائل نژادپرستانه در استادیوم‌های مختلف بوده است. در ساردین، تماشاگران کالیاری در حین نواخته شدن یک ضربه پنالتی توسط لوکاکو صدای میمون درآوردند و در ورونا، تماشاگران هلاس به قدری ماریو بالوتلی را اذیت کردند که او مجبور شود توپ را با دست برداشته و آن را به سمت تماشاگران شلیک کند.

کالیاری بابت اقدامات تماشاگرانش جریمه نشد و ورونا نیز با محرومیت بخشی از سکو‌های ورزشگاه بنتگودی مواجه شد. این اقدامات موجب شده تا لیگ‌های اروپایی به این نتیجه برسند که در ایتالیا قرار نیست برخوردی جدی با نژادپرستی صورت گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
روزنامه ایتالیایی خبر نداره تو ایران کمک های باصطلاح معیشتی از جنس رئیس جمهور روحانی بدن اون روز خودش یه جمعه سیاه
همین الان اعلام بشه علت چیز قراره گرون بشه قیامتی به پا میشه واسه بردن
از قدیم گفتن یه سوزن به خودت بزن یه جوالدوز به مردم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان