بازدید 11968
تداوم قطعی اینترنت در بخش‌هایی از ایران؛

بنویسید محروم؛ بخوانید «سیستان و بلوچستان»!

وضعیتی که تقریبا هجده روز است همه امور را در این استان پهناور تحت الشعاع قرار داده است؛ استانی که شاید بیشتر از همه نقاط کشور نیازمند توسعه و دسترسی به اینترنت است، بلکه به واسطه کسب و کار‌های دایر در این فضا یا حتی بهره‌مند شدن از مزایای شبکه‌های اجتماعی، مشکلات انبوه این دیار به چشم همگان بیایند و محرومیت زدایی از آن سرعت بگیرد.
کد خبر: ۹۴۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴ 04 December 2019
تابناک اجتماعیپای سخن اهالی وسیع‌ترین استان ایران که بنشینید، پی خواهید برد اجدادشان در گذشته‌های نه چندان دور ساکنان بهشت بوده اند، اما دست تقدیر برایشان میراثی متفاوت به جای گذاشته است؛ تقدیری که خواسته یا ناخواسته در مسیر تقویت قرار دارد!

به گزارش «تابناک»؛ به فاصله حدود بیست روز از یکی از سریع‌ترین خاموشی‌های اینترنتی رقم خورده در کره خاک و در شرایطی که تقریبا یک هفته است اوضاع در کشورمان به روال عادی بازگشته، هنوز ساکنان محدوده وسیعی از کشورمان از دسترسی به شبکه جهانی محرومند.

صحبت درباره سیستان و بلوچستان است؛ استانی پهناور که روزگاری خوان نعمت گسترده برای منطقه بوده و غله کشور را تامین می‌کرده است. این را می‌شود از خلال گفت‌وگو با اهالی این خطه دریافت که اکنون بسیاری شان با محرومیت عمیق دست به گریبان هستند و زندگی شان میان تشنگی و سیلاب در نوسان است.

استانی پرجمعیت و وسیع که با انبوه معضلات دست به گریبان است؛ از بی آبی گرفته تا گرد و غبار همیشگی هوا که تحمل یک ساعته اش هم برای بسیاری مان غیر ممکن است و تابستان‌های سوزان و خشک و پاییز و زمستان‌هایی که گاه در چند ساعت، به قدر یک سال بارش را میزبان می‌شوند و سیلابی ویرانگر را به مردم محروم هدیه می‌دهند.

باور کنید یا نه، شدت محرومیت سیستان و بلوچستان است که موجب می‌شود سیلاب‌های ویرانگرش به آمار و ارقام درشت گره نخورد و مورد توجه همه ایرانیان و جهانیان قرار نگیرد، چون آن حجم بزرگ آب چیزی برای از بین بردن ندارد، جز خانه‌های کپری که ساکنانشان با وقوع سیل، بار و بنه خاصی که دست و پاگیر فرارشان به بلندی‌ها باشد، ندارند!

همین اوضاع و احوال است که موجب شده این استان در کانون انواع طرح‌های محرومیت زدایی قرار گیرد؛ هرچند کار به ندرت از «طرح» فراتر می‌رود و به «عمل» می‌رسد. درست مثل وعده‌های مکرر مسئولان برای برچیدن مدارس کپری و تجهیز مدارس به ملزومات اولیه و ایمنی ـ که گویی طرحی نوشته شده برای این استان و چند شهرستان در استان‌های مجاور است ـ و هرگز عملی نمی‌شود.

البته ماجرای محرومیت این استان و بی توجهی‌ها نسبت به آن به این موارد محدود نمی‌شود و شواهد حکایت از وسعت گرفتن این کمبود‌ها دارد. این را می‌شود از تداوم قطعی اینترنت در این استان دریافت که موجب شده رکورد خاموشی اینترنت در ایران کماکان در حال رشد و نمو باشد و ابهامات زیادی بیافریند.

وضعیتی که تقریبا از ۲۶ آبان ماه شروع شده و حدود ۱۸ روز است همه امور را در این استان پهناور تحت الشعاع قرار داده است. استانی که شاید بیشتر از همه نقاط کشور نیازمند توسعه و دسترسی به اینترنت است، بلکه به واسطه کسب و کار‌های دایر در این فضا یا حتی بهره‌مند شدن از مزایای شبکه‌های اجتماعی و نوری که می‌شود بر مشکلات انبوه این دیار تاباند تا دیده شوند و به چشم همگان بیایند، محرومیت زدایی از آن سرعت بگیرد.

موضوع مهم در این ماجرا، چرایی تداوم قطعی اینترنت سیستان و بلوچستان است که حتی برای برخی نمایندگان این خطه در مجلس شورای اسلامی هم به سوالاتی لاینحل و بی جواب تبدیل شده است. سوالاتی از جمله اینکه کی قرار است این وضعیت پایان بیابد و شاهد اتصال دوباره کاربران ساکن استان جنوب شرقی کشورمان به شبکه جهانی باشیم؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۳۳
تبعیض...مظلوم کشی
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
پدر مردم در اومده زیر این همه گرانی دزدی اختلاس بی لیاقتی در کشوری با این همه ثروت و منابع خدادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
اصلا دیده نمیشن بنده خداهااااااا
پس بودجه های عمرانی این استان کجا داره هزینه میشه ؟

نماینده های این استان در مجلس چه میکنند !؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
صرف ساختن خانه های ویلایی لاکچری در لواسانات و باستی هیلزهاااااااا
بهزاد
| Turkey |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
اولا پروژه ها توی شهرهای شیعه نشین مثل چابهار و زابل و مرکز استان که زاهدان باشه انجام میشن. ثانیا فساد و دزدی توی‌پروژه ها بیداد میکنه و هرکی بتونه میدزده. از گازوئیل فروشی پرسنل رده پایین تا جابجا کردن قیمتها و فاکتورها در مسئولین رده بالای کارگاهها. پول سه تا پروژه رو توی یک پروژه خرج میکنن و آخرش هم با چند سال تاخیر بصورت ناقص تحویل میدن. اینها رو هر کی که خودش یا اقوامش‌ مدتی اونجا کار کرده باشند میدونه. الان هم چند ساله که کلا کارها خوابیده و آب هم ندارند برای کشاورزی و کارخانه و صنایع بزرگی هم ندارند. عمده درآمد مردمشون از قاچاقه. از قاچاق سوخت بکیر تا مواد مخدر و آدم. اینترنت و مشاغل دنیای مجازی واقعا توی‌اون استان میتونه گره کشا باشه ولی ظاهرا دولت توجهی نداره
محروم چیه آقا ! مسئولین لغت بامزه براش ساختن "کم برخوردار" !
واقعا چرا؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
چون بیشترشون اهل تسنن
ممنونيم ازتابناك كه بعدازقريب به بيست روز به اين موضوع پرداخت وگرنه مسئولين محترم كه به ميزشان چسبيده اند راخيالي نيست.امروز نيازبه اينترنت مانندآب وغذا است شما هركاري بخواهي انجام بدهي نياز است چه علمي وغيرعلمي .براستي آيا درآمد ناشي از افزايش بنزين بيشتراست يا خسارت قطعي اينترنت.وقتي كارشناس اقتصادي درست حسابي نداريم نتيجه خسارتي به اين بزرگي اتفاق مي افتد كه ماهها كشوررادرگير دارد.به نظرمن بايدمسببين اين خسارات بايد محاكمه شوند.نجيب ترين مردم ايران رااز حداقل امكانات محروم نكنيد
بقیه استان ها که وصل کردند به درد عمه شون میخوره!
چرا اینترنتشون رو وصل نمیکنید !!!!!!
البته اینها مستضعف نیستند و ربطی به بنیاد مستضعفین ندارن
مسوولین جدیدا یه جاهایی رو درست کردند که وقتی ازشون جواب میخواهی, مسایل رو به اونجا ارجاع بدهند. اینطور میشه که وقتی میپرسی چرا اینترنت تو استانی که حتی اصلا نیاز به قطع کردنش هم نبود هنوز قطعه, بعد از هیجده روز هنوز علت رو نمیدونی چه برسه به اینکه بدونی کی قطعش کرده, کی باید پاسخ بده, کی باید وصلش کنه. اینه روش مدیرت این روزهای کشورم
ایا کسی به داد این مظلومان میرسد؟؟ امن ترین استان بدون اینترنت؟!
سکوت مسئولان از همه بدتر است. کلا کار این روزهای مسئولین ما بجای خدمت به مردم شده ناتوانی در اداره مملکت و متاسفانه بجای استعفاء و‌سپردن امور به افراد کاردان و لایق٬ دودستی میز و صندلیهایشان را چسبیده اند و از هرگونه تغییر
به صلاح مملکت جلوگیری میکنند و بجای پاسخگویی به اعتراضات مردم٬ صرفا بهچسباندن هزار و یک انگ به مردم اکتفا کرده این وضع به این شکل تا کی ادامه پیدا میکند‌؟ شهدای ما برای چنین اتفاقهایی به جبهه رفتند و جان فدای کشور کردند؟
سالهاست که مردم ولایتمدار سیستان از جان خود و خانواده خودشان گذشتند و مرز های استان را امن نگه داشتند تا ایران اسلامی ما از گزند دشمنان دور باشد .ولی مسئولین متاسفانه جواب شایسته ای ندادند . کم ابی . عدم اشتغال . عدم امکانات رفاهی که در این زمانه در همه جای کشور و جهان وجود دارد نظیر گاز و..... شایسته مردم این استان نیست .
جالب اینجاست که هیچ گونه نا ارامی در سیستان و بلوچستان در این مورد نداشتیم . شاید هم بخاطر اینکه هیچ اغتشاشی اینجا نشده از ما دلگیر شده اند
تابناک عزیز خدا خیرت بده که بالاخره به قطع اینترنت این استان توجه کردی.جالبه که صدای این استان به هیچ جا نمیرسه و اگر تابناک هم این موضوع رو بیان نمی کرد هیچکس تو کشور نمی فهمید که هنوز اینترنت در این استان قطعه.
جالبه تو جریان افزایش قیمت بنزین توی این استان اصلا اعتراضی نشده واینم مزده دستشون...
لابد این ظلم از طرف خوانندگان تابناک در حق این مردم بوده
برادر من ، معلومه کی اینترنت رو قطع کرده دیگه
خوب صریح بگید و ازشون درخواست کنید
بخش عمده ی این محرومیت بستن آب هیرمند از سوی برادران مظلوم افغانی می باشد که از همه یارانه ها در مملکت ما استفاده می کنند و اخیرا هم حق تابعیت را گرفته اند فقط مانده روی سر ما بنشینند سالهای سال است که حق آبه ایران توسط آنها اعمال نمی شود و کسی هم نیست که به داد مردم سیستان برسد یک استان را نابود کرده اند
تمرین قطع کلی اینترنت برای همیشه
بنویسید محروم بخوانید مسولین منتهی
محروم از تخصص
محروم از تعهد
محروم از پاسخگویی
محروم از صداقت
محروم از خدمت
محروم از ...
اگه مملکت مسؤل متعهد مسلمان دلسوز داشت هیچ جایی از نقاط کشور بی توجه واقع نمیشد چه برسه به محروم
اونم در منطقه ای از کشور که بخاطر مجاورت با کشورهای همجوار احتمال ... بسیار زیاده
خدا مسولان خفته رو اگه بیدار نمیشن حداقل مرخص کنه تا به امورات دیگه برسن کسی که به حرف مردم توجه نداره
نماینده گان که با قوم و قومیت می روند داخل مجلس و دریغ از چند کلمه حرف حق و بیان مشکلات مردم عاجز هستن همین دیگه که می بینید
خود شورای عالی امنیت ملی هم مجوز وصل اینترنتو بده اینا مخالفت میکنن
بی خردی محض مسئولان
جهان عزیز.من دلیل قطع اینترنت استان رو بهت میگم.دلیلش ولایتمداری مردم این استانه که در اوج اعتراضات به بنزین،ساکت موندند و آرامترین استان بودند واینم پاداششون!
تابناک عزیز.این دستمزد سکوت مردم استان به افزایش قیمت بنزینه
خجالت داره .
می خوان خاموشی دایمی اینترنت را در استان سیستان و بلوچستان تست کنند ،به مانند تمامی طرح هایی که اینجا تست شدند و در کشور شروع شدند ،،مثل نظام توصیفی آموزش و پرورش
بیایید بنویسید محروم: گیلان نگاه کنید: جوانان بیکار عرروسی نمی توانند بکنند. کارخانجات تعطیل است فقط گفتند در شهر کشاورزی کنند زمین کشاورزی نیستت.. پس بنویسیم .گیلان جان محرروم.
يك غرفه تو بازارچه مرزي با هزار بدبختي باز كرديم الان بدون اينترنت هزينه مون ٣ برابر شده با تماس هاي بين الممللي و فاكس
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار