بازدید 3241

۳ هزار صورت مالی، هنوز حسابرسی نشده است

کد خبر: ۹۴۱۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۶ 04 December 2019

خزانه دار کل کشور گفت: ۳ هزار صورت مالی بخش عمومی در خزانه‌داری کل کشور تهیه شده که هنوز حسابرسی نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رحمت الله اکرمی در مراسم روز حسابدار، اظهار داشت: به دنبال آن هستیم تا همه افرادی که در حرفه حسابداری و حسابرسی بخش عمومی و خصوصی فعال هستند، دور هم جمع شوند؛ این در حالی است که همه حسابداران اعم از بخش خصوصی و عمومی باید در حوزه مالیه عمومی پاسخگو باشد.

خزانه‌دار کل کشور گفت: سال قبل، این جلسه با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد و وزیر اقتصاد تاکید کرد باید حسابداران بخش خصوصی و عمومی در یک جلسه مشترک دور هم جمع شوند؛ این در حالی است که البته ایده وزیر این است که «مگر می شود سازمان حسابرسی که خود یک پای حسابرسی است، بر این حوزه نظارت هم داشته باشد؟» به این معنا که وزیر بر تشکیل یک نهاد ناظر که در بحث حسابرسی ذی نفع نباشد، تاکید دارد.

وی افزود: مگر می شود خودمان در حسابرسی منفعت داشته باشیم و بخواهیم به وسیله آن نظارت انجام دهیم.

اکرمی با اشاره به انتقادهای مطرح شده از جامعه حسابداران گفت: انتقاد کردن، مانع از انجام این کار مشترک نخواهد شد و دولت برای انجام بحث و گفتگو و حل و فصل چالش‌های این حوزه مصمم است.

وی با بیان اینکه سه هزار صورت مالی بخش عمومی در خزانه‌داری کل کشور تهیه شده است، تصریح کرد: تاکنون این صورت های مالی حسابرسی نشده اند؛ این در حالی است که بارها با دیوان محاسبات کشور مکاتبه کردم تا قانع شوند که این کار را انجام دهند، اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، با بیان اینکه ۳ سال است به دنبال دسترسی به ترازنامه دولت هستیم، افزود: برای پیاده‌سازی بودجه مبتنی بر عملکرد راهی جز استفاده از قیمت تمام شده نداریم که لازمه آن، استفاده از حسابداری تعهدی و غیرنقدی است که هنوز به نتیجه نرسیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار