بازدید 14744

لباس کار مناسب برای بانوان

در کارهایی که در آن قرار است زنان با لباس‌های ست در محل کار ظاهر شوند از لباس کار زنانه استفاده می‌شود. محل‌هایی مثل بیمارستان‌ها، آژانس‌های هوایی، آرایشگاه‌ها، برای آشپزان، بانک‌ها و دیگر شرکت‌ها.
کد خبر: ۹۴۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳ 01 December 2019

یکی از ویژگی‌های پوشیدن لباس کار برای خانم‌ها و آقایون این است که یکدست بودن آنها موجب می‌شود که حس همکاری آنها در کار بیشتر شود و کارهای گروهی را بهتر انجام دهند. این کار باعث می‌شود حس تیمی در آنها ایجاد شود و فعالیت آنها بیشتر شود.

لباس کارها با توجه به محیط‌هایشان باهم متفاوتند مثلاً لباس کار بیمارستان که یک روپوش سفید است متناسب با بیمارستان و با لباس کار بانک و آژانس هواپیمایی فرق دارد همین‌طور لباس کار برای کارگاه باید ایمنی داشته باشد و با لباس کار دیگر شغل‌ها فرق می‌کند.

لباس کار اداری نیز که در آژانس‌های هواپیمایی یا دیگر شرکت‌ها کاربرد دارد نیز در مدل یقه و آستین باهم متفاوتند. همین‌طور می‌توانند در رنگ هم باهم فرق داشته باشند.

ناگفته نماند که وقتی سخن از لباس کار اداری می‌شود یکسری از اصول  و قوانین است که بایستی در همه آنها رعایت شود. مواردی مثل دوخت و جنس پارچه و... .

شما می‌توانید با رعایت این اصول و محدودیت‌ها به همان لباس کار مناسب و چهره‌ی آراسته ظاهر کارتان را چند برابر و محل کار را زیباتر کنید.

چنانچه محل کار لباس کار نداشته باشد همه رنگ‌های متفاوت به تن دارند و آن آراستگی و زیبایی لازم را ندارند و این حالت قطعاً در روحیه افراد اثر چندانی ندارد.

با توجه به محدودیت‌های لباس کار در محیط کار بهتر است سعی شود لباس کار را باسلیقه زنان انتخاب کرد. با این کار می‌توان لباس کار مناسبی برای محیط کار خود انتخاب کرد.

لباس کار بانوان

لباس کار در محل کار بایستی دارای چه خصوصیاتی باشد ؟

 راحت بودن

 به دلیل اینکه لباس کار لباسی است که افراد مدت زیادی آن را به تن دارند، بایستی از همه لحاظ راحت باشد. لباس کار باید از لحاظ جنس نرم و خنک باشد و همین‌طور از لحاظ سایز و اندازه متناسب آن فرد باشد تا او در طول کار معذب و کلافه نباشد.

لباس کار باید کمتر چروک شود انعطاف بالایی داشته باشد و از همه مهم‌تر راحت باشد.

 شیک بودن

 ممکن است به دلیل اینکه لباس کار جزو هویت شرکت است و برای همیشه بایستی رنگ و مدل آن ثابت بماند بهتر است از یک مدل شیک و ترکیب رنگ زیبا استفاده شود.

زیرا رنگ و مدل زیبا نه‌تنها روحیه‌ی افراد را برای کار بیشتر می‌کند بلکه نظر ارباب‌رجوع را نیز جلب می‌کند. پس در انتخاب آن دقت شود.

رسمی بودن

لباس‌های رسمی که برای اداره‌‌ها رسمی و علمی است مثل دانشگاه‌ها باید کاملاً رسمی و ساده باشد و مدل نامناسبی نداشته باشد زیرا محیط کاملا جدی و رسمی است به همین دلیل باید به این  شکل باشد.

لباس کار برای چنین محیط‌هایی با لباس‌های مجلسی کاملا فرق دارد و نباید در آن از رنگ‌های خاص استفاده شود و رنگ‌های آن باید تیره باشد.

با این کار افرادی که آنجا کار می‌کنند متوجه جدیت و رسمی بودن آن می‌شوند و همین‌طور این کار حس خوبی به انها دست می‌دهد و کار را با همان جدیت انجام می‌دهند.

لباس کار زنانه

ایمن و مناسب محیط کار بودن

برخی لباس کارها به دلیل عواملی که در محیط کارشان وجود دارد باید دارای ایمنی و بهداشت باشند. مثل کار در کارخانه‌ها و ...

داشتن سازگاری با عرف و هنجارهای اجتماعی

 حتی زمانی که قرار است برای یک ارگان خصوصی که محدودیتی در پوشش و ظاهر ندارند لباس کار انتخاب شود، باید به گونه‌ای باشد که با عرف‌های اجتماعی سازگار باشد تا حس خوبی به ارباب رجوع منتقل کند.

بافت این پارچه کمی متفاوت است و چون راه بافتش به صورت کج است با نام لباس کار کج راه نیز شناخته می شود.این پارچه هم از پارچه‌ی تترون و هم ترگال ضخامت بیشتری دارد در نتیجه مقاوت بالاتری دارد اما استفاده از این مدل لباس کار به نسبت بقیه گرم‌تر است و خنکی پارچه کم است. وزن کج راه حدود 280 گرم است. بیش از 90 درصد لباس کارها در ایران از این پارچه تولید می‌شوند. اگر فردی برای خرید آن اقدام کند متوجه خواهد شد که کیفیت‌های متفاوتی در وزن پارچه و همینطور مقدار پلی استر در بازار موجود است.

انواع کفش ایمنی

  • کفش ایمنی پلاستیکی از صدمات شیمیایی جلوگیری می‌کند
  • کفش ایمنی کفه فلزی در برابر سوراخ شدن مقاوم است
  • کفش ایمنی با کف پایی مخصوص از پنجه، قوزک و تمام قسمت‌های پا در موقع دویدن محافظت می‌کند
  • کفش ایمنی پنجه فولادی، پنجه‌ی پا در برابر فشار و ضربه مواظبت می‌کند 
  • کفش ایمنی از جنس بوتیل از پا در مقابل مواد خورنده مواظبت می‌کند
  • کفش ایمنی از جنس پلاستیک سخت در مقابل جریان برق عایق است

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت لباس کار مراجعه کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار