بازدید 2332

نفت سر جایش ماند

کد خبر: ۹۴۰۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 26 November 2019

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر اظهارات مقامات آمریکایی و چینی که امیدها نسبت به انعقاد توافق تجاری میان آمریکا و چین را تقویت کرد، تغییری نداشت و رشد قیمت روز گذشته را حفظ کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت یک سنت کاهش پیدا کرد و به ۶۳ دلار و ۶۴ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته ۰.۴ درصد افزایش قیمت داشت.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا پنج سنت کاهش داشت و به ۵۷ دلار و ۹۶ سنت در هر بشکه رسید.

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد مذاکره کنندگان تجاری آمریکا و چین در تلاش برای منعقد کردن فاز اول توافق تجاری، روز سه شنبه تماس تلفنی داشتند.

به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد شرکت اکسی تریدر، قیمت نفت به شدت تحت تاثیر اخبار تجاری قرار دارد و خوش‌بینی نسبت به امضای توافق میان پکن و واشنگتن، از قیمت‌های نفت پشتیبانی کرده است.

روزنامه گلوبال تایمز که نشریه رسمی حزب کمونیست چین است پیش از این خبر داده بود چین و آمریکا به توافق درباره فاز اول توافق تجاری نزدیک شده‌اند. با این حال واشنگتن و پکن هنوز درباره جزییات مربوط به میزان کاهش تعرفه‌ها روی کالاهای چینی به توافق نرسیده‌اند و اصرار چین برای این که واشنگتن همه تعرفه‌ها را حذف کند، مانع عمده اصلی بوده است.

در بخش عرضه هم اوپک و متحدانش قرار است اوایل دسامبر در وین دیدار کنند تا درباره سیاست تولید خود تصمیم گیری کنند.

انتظار می‌رود این گروه پیمان محدودیت عرضه ۱.۲ میلیون بشکه در روز که از ژانویه سال ۲۰۱۹ به اجرا گذاشته است را تا اواسط سال ۲۰۲۰ تمدید کند.

تحلیلگران در بانک جی پی مورگان انتظار دارند که اوپک پلاس ممکن است توافق کاهش تولید را تا پایان سال ۲۰۲۰ تمدید کند.

در نظرسنجی رویترز تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که آمار هفتگی کاهش ذخایر نفت آمریکا به میزان ۳۰۰ هزار بشکه در هفته گذشته را نشان دهد. اگر این پیش‌بینی درست باشد، نخستین کاهش هفتگی ذخایر نفت آمریکا در پنج هفته گذشته خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل