بازدید 5445
۱

شاخص کل بورس در آستانه کانال 310 هزار واحدی

شاخص کل بورس تهران امروز در حالی با رشد بیش از هزار واحدی در آستانه فتح کانال 310 هزار واحدی قرار گرفت که همچون روز گذشته شاهد اقبال فعالان به دو گروه بانکی با لیدری بانک ملت و فلزات اساسی با نماد فملی بودیم و بیشترین نقدینگی معاملات بورس تهران در نمادهای این دو گروه گردش داشت.
کد خبر: ۹۳۹۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱ 26 November 2019

شاخص کل بورس در آستانه کانال 310 هزار واحدی

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از نبض بورس، امروز سه شنبه پنجم آذر ماه سال یکهزار و سیصد و نود و هشت همه نماگرهای اصلی بورس تهران با افزایش تقاضا مواجه شدند، بر این اساس، شاخص کل با افزایش 1166 واحدی معادل 0.38 درصدی در ارتفاع 309 هزار و 643 واحدی قرار گرفت، شاخص قیمت وزنی ارزشی با رشد 312 واحدی معادل 0.38 درصد رقم 82 هزار و 953 واحدی را به نمایش گذاشت و شاخص کل هم وزن با رشد 904 واحدی در ارتفاع 92 هزار و 373 واحدی ایستاد، شاخص قیمت هم وزن با تقویت 604 واحدی رقم 61 هزار و 752 واحدی  را به نمایش گذاشت و شاخص آزاد شناور با افزایش 1857 واحدی در ارتفاع 362 هزار و 89 واحدی صعود کرد، شاخص بازار اول نیز با رشد 909 واحدی معادل 0.41 درصد به کانال 222 هزار و 510 واحدی قدم گذاشت و شاخص بازار دوم با افزایش 2095 واحدی معادل 0.33 درصدی رقم 641 هزار و 119 واحدی را به نمایش گذاشت.

نگاهی به ارزش معاملات امروز تالار حافظ

ارزش معاملات بورس تهران از 1684.3 میلیارد تومان در حالی فراتر رفت که حجم معاملات امروز تالار حافظ به طور تقریبی 3.5 میلیارد سهم طی 434 هزار و 207 نوبت معاملاتی بوده است.

تاثیر گذارترین ها

نماد بانک ملت(وبملت) با 209 واحد، لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی(دعبید) با 89 واحد، ملی صنایع مس ایران(فملی) با 85 واحد، بانک پارسیان(وپارس) با 78 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند و در مقابل نمادهای معاملاتی شرکت های پتروشیمی پارس(پارس) با 184 واحد، پتروشیمی خارک (شخارک) با 61 واحد و پالایش نفت تهران(شتران) با 60 واحد بیشترین تاثیر منفی  و کاهنده را بر شاخص کل بورس ثبت و مانع از رشد بیشتر دماسنج اصلی بازار سرمایه شدند.

عرضه و تقاضا

در معاملات امروز بورس تهران نمادهای بيمه البرز (البرز) متاثر از خبر افزایش سرمایه و تجدید ارزیابی، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت كمند (كمند)، قند لرستان‌ (قلرست) صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداري توسعه1 (سپاس)، ملي‌ سرب‌وروي‌ ايران‌ (فسرب)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت تصميم (تصميم) و داروسازي زاگرس فارمد پارس (ددام) ا بیشترین صفوف تقاضا و خرید مواجه شدند و شاهد شکلگیری صف خربد 85 میلیونی در البرز بودیم.

در مقابل صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت تصميم (تصميم)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت كمند (كمند)، صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداري توسعه1 (سپاس)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت تصميم (تصميم)، صنايع‌ آذرآب‌ (فاذر)، صكوک اجاره خليج فارس (صفارس412) و نفت‌ پارس‌ (شنفت) با بیشترین صفوف فروش مواجه شده و سهامداران برای خروج از این نمادها تلاش وافر داشتند

رفت و آمدها

در داد و ستدهای امروز نماد شركت های توليدی و صنعتی درخشان تهران(پدرخش) جهت برگزاري مجمع عمومی عادي بطور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هيأت مديره؛ سيمان‌ كرمان‌ (سكرما1) و گروه مپنا (سهامي عام) (رمپنا1) با توجه به افشای اطلاعات با اهميت گروه الف متوقف  شدند.

در مقابل نماد معاملاتي شركت ايران دارو(ديران)پس از برگزاري مجمع عمومي فوق العاده مبني بر اصلاح اساسنامه ، سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كاركنان بانكها(وسكاب)پس از تشكيل جلسه هيئت مديره مبني بر تصويب افزايش سرمايه؛ سرمايه گذاري ساختمان ايران(وساخت)، لوله و ماشين سازي ايران(فلوله)با توجه به افشای اطلاعات با اهميت گروه الف بدون محدوديت نوسان قيمت بازگشایی شدند.

در مقابل نماد معاملاتي شركت قطعات‌ اتومبيل‌ ايران‌ (ختوقا1)، سايپاشيشه‌ (كساپا1)، مهندسي‌نصيرماشين‌ (خنصير1)، ‌گروه‌صنايع‌بهشهرايران‌ (وصنا1)، تامين سرمايه اميد (اميد1) با توجه به تغييرات بيش از 20 درصدي قيمت سهام،  با وقفه همراه شدند.

غنوش تعلیق شد

امروز همچنین نماد معاملاتي شركت نوش‌مازندران‌ (غنوش1) حداكثر تا تاريخ 1398/09/11جهت بررسي وضعيت اطلاعاتي ناشر، تعليق شد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تعداد واحدهای بورس به قیمت دلار بستگی دارد ، هرچقدر قیمت دلار افزایش پیداکند به همان نسبت واحدهای بورس نیز افزایش پیدا میکند ،و بر عکس ؟،،،
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر