بازدید 38087

در صورتجلسه سران قوا درباره تعیین قیمت بنزین چه آمده است؟

پس از پایان ناآرامی‌ها، روایت‌های تازه از نحوه تصمیم‌گیری درباره افزایش قیمت بنزین منتشر شده که همدیگر را نقض می‌کنند؛ مسئله‌ای که مطالبه انتشار متن مذاکرات و صورتجلسه تصمیم‌گیری سران قوا درباره بحث بنزین و اعمال شفافیت در این حوزه را پیش می‌کشد تا مشخص شود آیا تدبیر لازم در این زمینه در نظر گرفته شده بود و از میان روایت‌های مطرح شده توسط قوای مختلف، کدام روایت دقیق است؟
کد خبر: ۹۳۹۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ 24 November 2019

در صورتجلسه سران قوا درباره تعیین قیمت بنزین چه آمده است؟

پس از پایان ناآرامی‌ها، روایت‌های تازه از نحوه تصمیم‌گیری درباره افزایش قیمت بنزین منتشر شده که همدیگر را نقض می‌کنند؛ مسئله‌ای که مطالبه انتشار متن مذاکرات و صورتجلسه تصمیم‌گیری سران قوا درباره بحث بنزین و اعمال شفافیت در این حوزه را پیش می‌کشد تا مشخص شود آیا تدبیر لازم در این زمینه در نظر گرفته شده بود و از میان روایت‌های مطرح شده توسط قوای مختلف، کدام روایت دقیق است؟

به گزارش «تابناک»؛ پس از پایان ناآرامی‌هایی یک روز پس از افزایش قیمت بنزین آغاز شد و در 28 استان کشور نمود با کمیت و کیفیت‌های متفاوت نمود پیدا کرد، اکنون روایت‌های تازه‌ای درباره نوع تصمیم‌گیری درباره افزایش قیمت بنزین در نشست سران قوا از طرف قوای مختلف با واسطه منتشر می‌شود که بلافاصله از سوی طرف‌های مقابل به چالش کشیده شده و رد می‌شود.

در همین ارتباط امروز خبرگزاری کار ایران (ایلنا) از رسانه‌های نزدیک به دولت نوشت: «یک منبع آگاه در پاسخ به انتقاداتی مبنی بر اینکه چرا دولت اقدام به افزایش قیمت بنزین به هزار و ۵۰۰ تومان کرد و آن را روی نرخ هزار تومان ثابت نگه نداشت، گفت: در جلسه سران قوا روحانی نظرش بر نرخ هزار و ۲۰۰ تومان بود که رئیسی با آن مخالفت کرد.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور معتقد بود که افزایش بنزین باید تدریجی صورت گیرد تا فشار کمتری به اقشار ضعیف جامعه وارد شود، اما رئیس قوه قضائیه در آن جلسه تاکید داشته که با توجه به اینکه ۴ ماه بیشتر تا پایان سال نمانده افزایش دوباره نرخ بنزین بعد از این مدت، منطقی نیست و بهتر است این مبلغ در همین زمان و به یک‌باره اضافه شود.»

این ادعا ساعاتی بعد و در شرایطی که طیف وسیعی از رسانه‌ها آن را نقل کرده بودند، از سوی دادستانی کل کشور تکذیب شد و مرکز رسانه قوه قضاییه نیز اعلام کرد: «دفتر دادستانی کل کشور (حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری یکی از اعضای شورای هماهنگی سران قوا است) طی اطلاعیه‌ای ضمن کذب محض خواندن اساس ادعای مطرح شده اعلام کرد: اگر این منبع آگاه به صورتجلسه مورخ 98/7/17 که از طرف دفتر رییس جمهور تنظیم شده است دسترسی داشت چنین خبر کذبی را منتشر نمی‌کرد.»

در صورتجلسه سران قوا درباره تعیین قیمت بنزین چه آمده است؟

در همین راستا، دبیر فرهنگی «تابناک» به صورت مستقل از طریق سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات از معاونت حقوقی ریاست جمهوری درخواست کرد تا صورتجلسه مورد اشاره در اطلاعیه قوه قضاییه منتشر شود و بدین ترتیب ابعاد ماجرا برای همه ناظران شفاف شود. همچنین پس از این درخواست از حسین انتظامی متولی امر دسترسی آزاد به اطلاعات در دولت، درخواست شد با این اقدام به عنوان یکی از گام‌های لازم برای توجیه افکارعمومی همراه شود.

در این درخواست آمده است: «با توجه به روایت‌های متفاوت مسئولان و نهادها در قبال مذاکرات و نحوه تعیین قیمت بنزین، در راستای شفاف‌سازی و رفع ابهامات، درخواست می‌شود صورتجلسه مورخ 17 مهر 98 نشست مربوط که از طرف دفتر رئیس جمهور تنظیم شده در اختیار اینجانب قرار گیرد و منتشر شود. شایان ذکر است با توجه به آنکه دفتر رئیس جمهوری در سامانه دستزسی آزاد به اطلاعات فعال نیست، این درخواست از طریق معاونت حقوقی ریاست جمهوری مطرح می‌شود و مستدعی است پیگیری و پاسخ لازم ارائه شود.»

با توجه به نقدهایی که نسبت به پوشش حوادث اخیر توسط رسانه‌ها در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده و کاهش مرجعیت مستمر رسانه‌های داخلی که به نظر نمی‌رسد در جریان حوادث اخیر نیز متوقیف شده باشد، این اقدام می‌تواند یک فرصت مناسب برای تقویت مرجعیت رسانه‌ها و همچنین تلاشی موثر در راستای افزایش کارآمدی سازوکار دسترسی آزاد به اطلاعات باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۴۰
انتشار یافته: ۶۶
اینکه جوابش واضحه ، چه کنیم دوباره به مردم شوک قیمتی وارد کنیم ? ?
هیچ فرقی نمیکنه کی بوده مهم اینه همشون موافقت کردن وگرنه الان استعفا میدادن میومدن مینشستن تو خونه کنار من
همه شون لنگه همن، اگ. راست می گفت ایشون اجازه نمی داد بحث به کارشناسی کشیده می شد مطمعنا بعدشم که تصویب کردن کلی هم پیش بینی و خنده کردن
کلا مردم همه جوره نامحرمن.
ولی نعمت مسئولین !!! صاحبان کشور !!!! هههه
2نفر آدم قوت میکنند 80میلیون آدم میفهمند برای 60میلیون آدم یارانه سوخت میریزند 2نفر متوجه نمیشن
کاش مدیران مملکت شجاع بودند و رو راست .
چه جالب همیشه قبل از افزایش قیمت این فیلم ها را بازی می کردند(اون گفته این قیمت و لی این گفته آن قیمت و.. .) حالا بعد از افزایش قیمت ها این فیلم بازی می شود. بیچاره ملت
صورتجلسه دو بخش داره :خلاصه رسمی جلسه و مصوبات
عموما" خیلی از مباحث مطرح شده در جلسه در صورتجلسه ذکر نمی شود.
جالبه! وقتی نظر می‌فرستیم، کنتور نظرات شماره نمی‌اندازد.
قشنگ معلومه که اعدادش دستی تنظیم می‌شوند....
کلاً ما در مملکتمون فقط هشتاد میلیون نامحرم داریم.نامحرم
در آستانه ی انتخابات جنگ قدرت بار دیگر نمود یافت و مردم بازیچه ی قدرت طلبی مسئولان هستند!
از جلسات غیر مردمی
آقا اینکه نشد مسئولیت پذیر باشید و تقصیر کار را به گردن هم نیاندازید و مردم را هم بازی ندهید. هدفتون گرون کردن بنزین بود که کردید حالا چه فرقی می کنه کی چی گفته.

درد یه چیز دیگه است
عجب توجیهی !
با توجه به خسارت 20 هزار ملیادری که ازین رفتار نابخردانه به کشور خورده است و عده ای بیچاره به خاک سیاه نشسته اند باید از تمامی این سران قوا و اعضای دولت حد اقل 20 درصد اموالشان مصادره شود.
احمدی نژاد بنزین را 7 برابر کرد اما مردم اینقدر ناراحت نشدند، چون مردم را در جریان تصمیمش گذاشت.

این مسئولین پدر سالارانه مردم را نامحرم می دانند
زنده باد رییسی، راستی ظریف کجاست؟؟؟
بنظرم رئیسی بد عمل کرد و ابتدا خود را کنار کشید و بعد تائید کرد. واقعا جای تاسف هست که یک قوه چقدر برای خوب نشان دادن خود مانور میدهد ولی مردم ماهیت این شخص را خوب شناختند.
ضمن احترام به مسئولین محترم درباره اجرای طرح باید گفت ،1)زمان اجرامناسب نبود 2) نقشی در کاهش آلودگی ندارد 3)نقشی در کاهش ترافیک ندارد
4)فشاراقتصادی به قشر کارمندان 5)کسری بودجه دولت تامین نمی شود و...
بجای افزایش قیمت ضروری بود 1)اصلاح وکیفیت تولید خودروهای داخلی واستفاده از گواهی اسقاط خودروهای فرسوده در خودروهای ایرانی 2)توسعه دولت الکترونیک 3)توسعه حمل ونقل عمومی 4)جلوگیری از فرارمالیاتی 5)ساماندهی مشاغل وانتقال مراکز خرید به خارج از شهر6)توسعه کسب وکار در فضای مجازی 7)حذف عوارض در باره واردات خودروهای هیبریدی 8)افزایش کیفیت تولید بنزین 9)مبارزه جدی باقاچاق سوخت و...
بای بای
خدا نگهدارتان تا قطعی بعدی
چراخیلی از مستحقان از یارانه بنزین جا مانده اند؟
خودشان هم نمی دانند چه کردند. فقط و فقط به مملکت و مردم را به مسخره گرفتند.
چیزی که خیلی برام جالبه پوشش خبری این چند روز چنتا از خبرگزاری ها و صدا و سیماست
خبر گرانی بنزین و خالی تر شدن جیب مردم قشنگ و خوشگل در لابلای اغتشاشات و دعواهای زرگری سران قوا گم شده
یکی تون بیاد بالا کارشناسی کنه و مردمو توجیح که چرا بعد از گرانی ناشی دلار و سیل و توفان و زلزله این گرانی بنزین رو تصمیم گرفتند...
خوب که چی؟حالا که گرون شد.. اینترنت رو وصل کنید هزارتاکار داریم
جون بچه هاتون اینترنت موبایلو هم وصل کنید. ما چه گناهی کردیم که پول وای فای خریدن نداریم؟ خدا ازتون نگذره!
الان شده مثل کی بود کی بود من نبودم
اونایی که روزگاری خالصانه پر پر شدن و شبیخون و هجوم دشمن مسدود کردن و اونایی که با قلدری و تکبر اینترنت و کسب و کار مردم مسدود میکنن. اینارو چطوری با هم مقایسه کنیم؟! چی شد به اینجا رسیدیم ؟!
وقتی رهبری میگه من هم نظرم همینه شما دنبال مقصر میگردی ؟
بنزین باید گرون میشد اما نه با این روش وغافلگیر کننده.
اقای رئیسی هم بجای گفتن "من نبودم من نبودم " باید دنبال جلسه ی دوباره وچند باره با سران قوا وتصمیم جدید وبهتر باشه نه اینکه از این فرصت برای کوبیدن بر سر دولت وتطهیر خودش استفاده کنه.
در هر حال وقتی نرخ روی 1500 و 3000 تومان تصویب شده یعنی هر سه رکن نظام اون رو تصویب کردند و حتی رهبری هم با این طرح موافق بودند پس کل نظام تصمیم گرفتند این طرح به این شکل انجام بشه
امام فرمود راس امور مجلس است با این شرایط مجلس یعنی هییییچ
این صورتجلسه که مربوط به مهر است پس چرا زنگنه وزیر نفت تا چند ساعت مانده به افزایش قیمت بنزین، اتخاذ هر گونه تصمیم را در اینخصوص تکذیب میکرد..
باش تا بهت صورتجلسه رو بدن!
اين جنگ زرگري ديگه كهنه شده، به فكر روش‌هاي ديگه باشيد
بسيار عالي
مردم را از صورتجلسه نهايي سران قوا نيز مطلع نماييد
یکم مهلت بدین، ریاست جمهوری داره سند ویرایش میکنه
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
همه از روحانی رودست خوردن.

حالا جناب رئیس جمهور همه تقصیرات رو گردن رییسی یا رهبری یا هر کس دیگه ای که دم دست باشه می ندازه.

اشتباه آقایان این بود که با طرح روحانی برای افزایش قیمت بنزین موافقت کردن.

روحانی که دیگه چیزی برای از دست دادن نداره ، می خواد بقیه رو هم با خودش به زیر بکشه.
رو پرونده اش نوشته شده فوق العاده محرمانه
درود
دولتی که سخنگوی محترمش میاد و میگه هیچ تصمیمی برای افضایش قیمت تا پایان سال نداریم و بعد نصف شب جمعه قیمت بنزین رو تغییر میده و یکروز بعد نت رو قطع میکنن چیزی جز دروغگو را در ذهن تداعی نمیکند
هیچ وقت منتشرنمی کنن چون به ضرر دولته و خبر در حد همون منبع آگاه باقی مینونه اینا همینطوری رای آوردن . فقط با دروغ
اصلاً مگه مهمه کی نظرش روی قیمت بنزین چند بوده؟ دو نفر از این سه نفر قطعاً موافق این افزایش بودند
از چند روز دیگه که گرونی شروع میشه توسط خوده دولت که از خودرو شروع شده ودم انتخابات همشون میان میگن ما نبودیم و یا ما نکردیم.
همين ؟ فكر كردم الان صورتجلسه رو منتشر كردين .
حالا نوبت کی بود کی بود من نبودم. رسیده. عامل. گرانی ملت هست. شما. پاک و مبرا از هر چیز هستید
گران کردن نرخ کرایه تاکسی توسط تاکسی ها
با سلام
امروز مسیری رو که همیشه 1500 یا 2000 تومان می اومدم از من 3000 تومان گرفتن.
از همکارام هم پرسیدم و اونها هم همه مسیراشون هزار تومن گرون شده.
من که حقوقم افزایشی نداشته و همه چیز گرون شده چیکار باید بکنم؟
خروجى اين تصميم نشان دهنده فاصله گرفتن بيش ازپيش مسئولين از مردم هست وواقعا درك درستى از مشكلات معيشتى مردم ندارند
كاش اين پول خرج بهبودزيرساختهاى حمل ونقل شهرى مى شد تا اعمال پوپوليستى مثل واريزپول
حالا اينترنت روببنديدومحدود كنيد، به هرترفندى ماليات بگيريد وشركتهارو ورشكست كنيدوبخش خصوصى رو ورشكست...نتيجه فرارسرمايه
باشعارنميشه مملكت دارى كرد
منتهى كو گوش شنوا
اصل اعتراض مسالمت آميز هم كه به جوكى تلخ شبيه شده است
خواهش می کنیم این مورد را تا به اخر پیگیری و اطلاع رسانی بفرمایید تا همه موارد برای مردم روشن شود.واقعا بعد از این همه خسارت مالی و جانی برای این کشور رئیس جمهوری تا یکی از مقامات دستگاه اجرایی نباید در رسانه از مردم عذر خواهی کنه آخه مگه همه مردمی که خسارت دیدن از اشرار و داعش و سازمان مجاهدین بودند.
جالبه که قصد دارین اینطور جا بندازین که بنزین ۱۵۰۰ تومن شده در صورتی که ۳۰۰۰ تومن شده عمو
در جلسه آقای روحانی در رابطه با دلار آقای جهانگیری گفتند دلار 4200 تومان بشه؟! در جلسه در رابطه با بنزین آقای رِییسی گفتند بنزین 1500 بشه؟! ببخشید معنی این حرفها چیه به نظر شما
مساله را از هر زاویه ای که بنگریم یک زنگ خطر جدی را بصدا در آورده است..حالا گوش ندهیم یا دست در گوشمان کنیم یا بگوییم چه صدای قشنگی همه دارند برای من هورا می کشند وبه وبه وبه کنیم و...یا منطقی گوش دهیم وجبران خطا ها کنیم در اصل ماجرا واینکه خداوند برایمان یاداشت کرد وبه حسابمان می رسد ریز ودرشت فرقی ندارد وآن این ست که همه اعتراضاتی ( اسمش را هر چه بخواهیم بگذاریم) از مناطق کم برخوردار وفقیر و...برخواسته است. انقلاب انقلاب مستضعفین بود این همه محروم از کجا برپا شد وزاده شد؟
چرا یارانه بنزین هنوز واریز نشده؟
معنی ندارد حرفهای بالا،، سه تا ادم بالغ و مسئول در بخشهای عمده کشور نشستند و با استفاده از نظریات کارشناسی و مشاوران خود تصمیمس گرفتند اگر هر یک به این جمعبندی اعتقادی نداشتند نباید ان را نهایی میکرنداگر هم توافق نهایی امضا شد همه ب یک اندا،ه مسئولند.و ان تصمیم یک تصمیم مورد وثوق همه است،و همه این گمانه زنی ها یک گزافه گویی ست
روحانی، خاتمی، احمدی نژاد یا هرکس دیگه بیاد همین آش و همین کاسه است، در خوش بینانه ترین حالت فقط ۲۰ درصد قدرت دست رییس جمهور است
از تابناک کم کم داره خوشم میاد...صرفنظر از هر گونه قصد و غرض و یا جناح گیری سیاسی، در راستای مطالبات مردم گاها اقدامات مفید و ارزنده ای رو انجام میدین که لایق تشکر و قدردانی از سوی مردم است
حرف خوبیه.
حتما دلار 3700 تومانی رو هم ریسی 20000 تومان کرد!!!! بسه دیگه بابا خجالت بکشید این دولت جز گرانی و تورم و بی نظمی هیچ دستاوردی برای کشور نداشته!!!
در کجای قانون اساسی نوشته است سران قوا می توانند قانون برای کشور و ۸۰ میلیون ایرانی تصویب کنند؟؟؟؟؟؟ می گویند کارشناسی شده است وقتی این به اصطلاح کارشناسان حتی نتوانستند واکنش مردم و اعتراضات را پیش بینی کنند چطور کارشناسی کرده اند؟؟؟؟؟
فرقی نداره .. توی صورتجلسه تصمیم نهایی رو مینویسن ... نمیگن که اول کی موافق بوده و کی مخالف بوده .... مینویسن تصمیم این شد و همه هم امضا میکنن ... از این روش چیزی دستگیرتون نمیشه.
هر کدام از سه قوه دارای انجام داده باشید ببینید کشور را به کجا کشیدید مقصر تمام این خسارتها همین سه قوه است که درست کار شناسی انجام ندادند
افزايش تدريجي يعني افزايش ساليانه نه افزايش دو ماهه، ضررهاي افزايش دوماهه براي كشور بسيار بيشتر از افزايش يكباره است.
اینترنت چی شد
چقدرشماهاساده وخوش باورین!!!!
بیشین تا منتشر بشه
در ارزش یارانه 45500 تومانی همین بس که در سال 89 میشد با آن تقریباً 18 کیلو مرغ یا 5 تا 6 کیلو گوشت خرید ولی الان 2 تا 3 کیلو مرغ بیشتر نمی دن یا حتی نیم کیلو هم گوشت نمی دن!!
حساب کنید مبلغ بین 41000 تا 55000 تومان بسته حمایتی که به خیلی ها ندادن! چه ارزشی داره! با توجه به اینکه مبلغ 45500 تومان سال 89 از اختلاف بین بنزین 100 تومانی با 400 تومانی بود ولی مبلغ بسته حمایتی از اختلاف بین بنزین 1000 تومانی با 3500 تومانی است!!!!
رئیسی وقتی داره مفسدین دانه درشت ازجمله برادر رئیس جمهور رو به بند میکشه بیشتر از اینها باید تهمت تحمل کنه
اگر سند را منتشر کنند که بازی کی بود کی بود من نبودم آقایان سه سوته تمام می شود. آمد نیوز هم که دیگر نداریم که اخبار پشت پرده منتشر کند. اصلا شاید اگر این رسانه فعال بود مدتها قبل از اعلام خبر گرانی بنزین، خبر آنرا کار می کرد کاری که از رسانه های داخلی اصلا ساخته نیست و کاری به جز کپی پیست کردن یا ترجمه اخبار رسانه های خارجی بلد نیستند.
این ها همه فقط جلوی دوربین ژست متفاوت بودن می گیرن والا ...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر