بازدید 130533
نشریه Slate بررسی کرد؛

ایران چطور موفق به قطع اینترنت سراسری شد؟ / آیا سوییچ قاتل اینترنت فقط مخصوص ایران است؟

قطع دسترسی به اینترنت به آسانی زدن یک سوئیچ نیست، بلکه مستلزم جدا کردن اتصالات به اینترنت خارج در تعدادی از نقاط ترانزیت تعیین شده در داخل کشور و سپس مسدود کردن ترافیک در آن نقاط یا اعلام این نکته به روتر‌های خارجی است - از طریق سرور‌های بین المللی به داخل کشور ترافیک رد و بدل می کنند - که ترافیک اینترنتی مورد نظر آن‌ها دیگر به گیرندگان تحویل داده نمی‌شود.
کد خبر: ۹۳۹۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷ 23 November 2019

ده سال پیش، لایحه‌ای در سنای آمریکا که توسط سناتور‌ها جان راکفلر و المپیا اسنو ارائه شده بود، جنجال‌های زیادی را برانگیخت. این لایحه که هرگز حتی برای رأی گیری هم به صحن سنا نرسید، این امکان را برای دولت ایالات متحده فراهم می‌کرد که یک "سوئیچ قتل اینترنت" دست و پا کند که این امکان را فراهم می‌آورد تا در شرایط اضطراری اینترنت سراسری آمریکا قطع شود.

این پیشنهاد انتقادات قابل توجهی را به دنبال داشت و سیاستمداران ایالات متحده تقریبا خیلی سریع از طرح آن عقب نشینی کردند، اما در سایر کشور‌های جهان، مدل سوئیچ قاتل بسیار واقعی و عملی دنبال شده است. در هفته گذشته در میان اعتراضات به افزایش قیمت بنزین، دسترسی سراسری به اینترنت در بخش‌های زیادی از ایران قطع شد. پس از پنج روز، دولت روز پنجشنبه اعلام کرد که دسترسی به اینترنت به تدریج احیا می‌شود.

ایران چطور موفق به قطع اینترنت سراسری شد؟ / آیا سوییچ قاتل اینترنت فقط مخصوص ایران است؟

ایران نخستین کشوری نیست که دسترسی خود به اینترنت جهانی را به عنوان ابزاری برای مدیریت ناآرامی‌های داخلی قطع می کند؛ مصر در سال ۲۰۱۱ اقدام مشابهی انجام داد، سودان و اتیوپی نیز در تابستان سال جاری در موارد مشابه اینترنت سراسری را قطع کردند. در حقیقت، به نظر می‌رسد در سال ۲۰۱۹، سوئیچ قاتل اینترنت لحظه‌هایی عملی را تجربه کرده است. ظاهراً روسیه نیز در پی آن است که به عنوان بخشی از یک قانون جدید اینترنتی که امسال تصویب شده است، توانایی خود برای قطع کامل زیرساخت‌های اینترنت داخلی از اینترنت جهان خارج را آزمایش کند.

با توجه به این که بسیاری از دولت‌ها اکنون دست به قطع اینترنت می زنند ـ گاه حتی برای جلوگیری از تقلب در امتحانات سراسری در کشورشان ـ این کار ظاهرا آسان به نظر می رسد، اما غالباً این روند کاملاً کند و دشوار است؛ برای مثال، NetBlocks، سازمانی که بر قطع اینترنت در سراسر جهان نظارت می‌کند، تخمین زده که اقدام به قطعی اخیر اینترنت در ایران ۲۴ ساعت زمان برده است.

دلیل این است که قطع دسترسی به اینترنت به آسانی زدن یک سوئیچ نیست، بلکه مستلزم جدا کردن اتصالات به اینترنت خارج در تعدادی از نقاط ترانزیت تعیین شده در داخل کشور و سپس مسدود کردن ترافیک در آن نقاط یا اعلام این نکته به روتر‌های خارجی است - از طریق سرور‌های بین المللی به داخل کشور ترافیک رد و بدل می کنند - که ترافیک اینترنتی مورد نظر آن‌ها دیگر به گیرندگان تحویل داده نمی‌شود.

به نظر می‌رسد در ایران دولت از ترکیبی از این تاکتیک‌ها برای جلوگیری از ورود ترافیک خارجی به کشور استفاده کرده است. برخی از ارائه دهندگان خدمات اینترنتی ایران به سادگی ترافیک ورودی را مسدود کردند و برخی دیگر از پاسخ به سرور‌های خارجی برای انتقال ترافیک به آدرس‌های IP ایرانی سر باز زده اند. استراتژی دوم همچنین ابزاری بسیار مؤثر برای جلوگیری از ترافیک ورودی است، زیرا شبکه‌های مختلفی که اینترنت را تشکیل می‌دهند، توسط هزاران شرکت مختلف ارائه دهنده خدمات اینترنتی (مانند Verizon، Time Warner و Level ۳) اداره می‌شوند.

این شرکت‌ها به پاسخ و اعلام شرکت‌های دیگر متکی هستند تا بدانند کدام یک می‌توانند ترافیک مورد نظر را به مقصد خاصی تحویل دهند تا از این طریق بتوانند بسته‌های دیتای خود را به شبکه‌های متناسب منتقل کنند؛ بنابراین وقتی یک ارائه دهنده خدمات اینترنتی ایرانی اعلام می‌کند که دیگر نمی‌تواند ترافیک را به آدرس‌های مقصد ایران تحویل دهد، دیگر شبکه‌هایی که با آن سرویس دهنده ارتباط برقرار می‌کنند، آن اعلامیه را دریافت کرده و عبور و مرور ترافیک به آن شرکت متوقف می‌شود. اما به روزرسانی همه این اطلاعیه‌ها و پخش آن‌ها در بین شرکت‌های مختلفی که شبکه اینترنت جهانی را تشکیل می‌دهند، می‌تواند مدت زمان زیادی طول بکشد؛ از این روی، ۲۴ ساعت طول کشیده تا قطع اینترنت در ایران رخ دهد.

تعداد ارائه دهندگان خدمات اینترنت در ایران زیاد نیست، بنابراین قطع دسترسی به اینترنت مدتی طول کشید، اما در نهایت انجام شد. برای سایر کشور‌ها که ارائه دهندگان کمتر و ارتباط کمتر با اینترنت جهانی دارند، سوئیچ قاتل می‌تواند حتی ساده‌تر از این هم باشد. تجزیه و تحلیل سال ۲۰۱۲ توسط بنیانگذار شرکت Renesys و مدیر سابق CTO جیم کووی، اقدام به دسته بندی کشور‌ها با توجه میزان دشواری قطع اتصال آن‌ها از اینترنت کرده است، که این تجزیه و تحلیل ناشی از بررسی این نکته است که چه تعداد ارائه دهنده خدمات اینترنتی در این کشور‌ها با شبکه‌های بین المللی و خارجی ارتباط دارند.

ایران و مصر هر دو در دسته دوم کشور‌ها با بیش از دو، اما کمتر از ۱۰ ارائه دهنده خدمات متصل به سطح بین المللی قرار گرفتند، بنابراین در دسته بندی کشور‌های با "ریسک قابل توجه" برای قطع شدن از اینترنت جهانی طبقه بندی شدند. (در مقایسه، اتیوپی و سوریه، تنها با یک یا دو ارائه دهنده در رده "خطر جدی" و ایالات متحده و روسیه با بیش از ۴۰ ارائه دهنده به عنوان کشور‌های مقاوم در برابر قطع اینترنت دسته بندی شدند.)

اکنون هفت سال از عمر این تحلیل می گذرد. از آن زمان، تعداد ارائه دهندگان اینترنت در بسیاری از کشور‌ها و معماری کلی اینترنت جهانی به طور چشمگیری توسعه یافته که عمدتاً در جهت ارتباط بیشتر جهانی و در نتیجه مقاومت بیشتر در برابر قطعی‌هاست. برای کشوری مانند ایالات متحده، که در آن بسیاری از اتصالات اینترنتی با سایر کشور‌ها تحت کنترل شرکت‌های مختلفی وجود دارد، قطع اینترنت در سراسر کشور به دلایل فنی و قانونی همچنان چشم اندازی ترسناک و بعید است.

تلاش‌های روسیه برای مهندسی مجدد زیرساخت‌های داخلی اینترنت خود در راستای آسان‌تر کردن قطع ارتباط با خارج از کشور، می تواند به عنوان یک مطالعه موردی جالب در نظر گرفته شود؛ اما آیا امکان پذیر است که کشور‌ها بتوانند فرآیند‌ها را برعکس کرده و معماری نسبتاً غیرمتمرکز و انعطاف پذیر اینترنت را به یک معماری متمرکز‌تر و کنترل پذیر تبدیل کنند؟

این امر ابتدا مستلزم آن است که روسیه همه شبکه‌ها را در داخل کشور خود یکپارچه کند تا همه ترافیک‌های بین المللی ورودی و خروجی از طریق تعداد محدودتری از نقاط اتصال به داخل جریان یابد و سپس دولت این کشور به دنبال راهی برای محدود کردن دسترسی به این نقاط اتصال باشد. به عبارت دیگر، دلیلی وجود دارد که چرا روسیه به دنبال آزمایش این توانایی است؛ تقریباً یقین است که این روندی کند و پیچیده است که نیاز به تنظیم دقیق و آزمون و خطا برای تحقق دارد.

تلاش‌های ایران، روسیه و سایر کشور‌ها برای جداسازی و قطع بخشی از اینترنت از سایر نقاط جهان دقیقاً تأکید می‌کند که توانایی هر دولت برای قطع دسترسی به اینترنت بستگی به معماری خاص زیرساخت شبکه در داخل مرز‌های آن دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳۹
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۷۴۳
یعنی سودان و اتیوپی هم شد الگو و کشور برای ما!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
دم دانشمندان ایرانی گرم
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
موضوع اینجاست که توئیت های ترامپ اینروزها بسیار مورد توجه رسانه ها و حتی مقامات کشور های مختلف قرار میگیرد و بمحض اینکه ترامپ در باره موضوعی توئیت کند همه رسانه ها و اندیشکده ها زوم میکنند روی آن موضوع و مسئله قطعی اینترنت در ایران هم به همین مسئله مربوط میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
اینترنت را وصل نخواهند کرد دلیل دارد . اولا که طی چند سال منتظر چنین ایامی بودند. دوم اینکه کاربران بسمت داخل کوچ کنند . سوم بخاطر تحریم اقتصادی بسمت کره شمالی خواهیم رفت . پس به شرایط باید عادت کنید . اما انچه مرا نگران میکند امنیت در فصای مجازی داخلی کشور که همان اینترنت ملی هست . چون حق اعتراض . حق انتقاد . حقوق شهروندی و ازدیهای سیاسی و تععد آرا و احزاب در کشور برسمیت شناخته نشده است . نگران این هستم که با شبکه ملی و پخش فیلم و نصاویر صنفی و سیاسی و تجاری ..... باید دادگاها از این جرایم سیاسی پر خواهد شد . اینترنت دولتی مثل اقتصاد دولتی هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
مگه از اینترنت چی میخواین ؟
چه تونه این همه داد وبیداد راه انداختین ؟
سایتهای مالی و بانکی که بازه
سایتهای فروشگاهی مثل دیجی کالا و دیوار وشیپور بازه
خدماتی ها مثل اسنپ و دیوار فعاله
سایت بازار و نیکو و ... داره کار میده
پیام رسانهای داخلی سروش و بله و... همه فعاله

کدوم ور زندگیتون لنگه جز اینکه کمتر وقتتونو تلف میکنید؟
چهار تا مثال دقیق و درست بزنین
همینطور هی داد وهوار که چرا نت قطعه!
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
دستاوردهای سال های آتی
قطع کامل و موفقیت آمیز آب مردم ایران البته بغیر از خودیها
قطع گاز ، برق و ...
تارسیدن به تکنولوژی قطع هوا هنوز فاصله داریم اما نگران نباشید به اونم میرسیم
ناشناس
| Australia |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
آقا اجازه، اشتباهی دستشون خورده بوده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
ههههه كشور مدعي مهيا كردن مقدمات ظهور با اتيپوي مقايسه شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
اینترنت را خدا آزاد کرد به آقای احمد خاتمی اطلاع دهید از نگرانی دربیاید !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
مردم را با اینکارها عصبی تر میکنید
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
اشکال نداره،جیبوتی هم الگو ماست
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
ایشالله میرسلیم بیاد به خوابت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
تا 1400 با روحانی تکرار میکنم تا 1400.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
آفرین و صد آفرین
ملت شریف ایران به خاطر رسیدن توانیی متخصصان بومی به تکنولوژی قطع اینترنت بین الملل در پوست خود نمی گنجد
مفتخریم این توانیی که کشور های انگشت شمار می توانند بدان دست یابند نصیب متخصصان داخلی گشته و ازین بابت خدای را شاکریم
همچنین از مسئولانی که مسبب چنین پیشرفت و دستیابی شده اند کمال تشکر و قدردانی را داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
پیشنهاد میکنم با قطع سراسری برق دسترسی مردم به ماهواره رو قطع کنید
اگه جواب نداد آب و گاز رو هم قطع کنید
میلاد حمیدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
در واقع اونقدر که امکانات قطع و محرومسازی داریم یک میلیاردمش هم امکانات وصل کردن و محرومیت زدایی نداریم. یکیش اینترنته. همه چیز اینطوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
از یورکینافاسو که بهتره!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
خدا را شکر !؟
که در اینکار هم در سطح کشورهای پیشرفته !!!؟
اقدام کردیم
مصر سودان اتیوپی !!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
بله تو عوارضو گرونی و مالیاتو و جریمه الگومون آلمان و سوئدن تو این چیزا اتیوپی
آرمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
بهتر از این کشورها نداشتیم برای الگوبرداری؟؟؟؟؟؟؟؟؟ متاسفم برای خودم و خانواده م...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
بچه ها کسی خبر داره که اینترنت گوشی ها کی وصل میشه الان ما هم که مودم نداریم همیشه از اینترنت گوشی استفاده میکنیم ولی الان کارم کساد شده نمیدونی چیکار کنیم لطفا راهنمایی کنید و بگید کی وصل میشه و از تابناک هم خواهش میکنم بگه کی اینترنت گوشی ها وصل میشه
مردم ایران ... تسلیت.
اینترنت ... به دیار حق شتافت.

از همه دوستان و آشنایان دعوت به عمل می آید تا با شرکت در مراسم هفتم آن عزیز از دست رفته، یاد و خاطره او را زنده نگه داشته و مرحمی باشند بر دل داغ دیدگان بخصوص خانواده آی پی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
برای ما که از دیشب وصله
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
به جای وبگردی بیهوده یه کم درس میخوندی مرهم را مرحم ننویسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
مراسم هفتم با کمی تاخیر در روز دوشنبه برگزرا می‌شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
اینترنت را خدا آزاد کرد به آقای احمد خاتمی اطلاع دهید از نگرانی دربیاید !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
همه چیز باید تبدیل به مسخرگی بشه ؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
تابی جون، بازار کساد شد چون نیمساعت قبل اینترنت وصل شد ! حالا دیگه میریم اخبار واقعی رو در سایت های بیطرف و غیر وابسته می بینیم، خیلی ممنون بابت زحمتی که این چند روز به تو دادیم، خداحافظ
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
اینترنت را خدا آزاد کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
بکوشید اهمیت مسائل رو درک کنید.شوخی گرفتن و لوده بازی، از زشتی ماجرا می کاهد. حق ندارند قطع کنند. بخواهند بکنند، مقاومت می کنیم.
واقعا خجالت اوره
الان قطع اینترنت رو به عنوان یه دست آورد میدونین
ینی واقعا انقد نمیفهمن که اینترنت فقط تلگرام و اینستاگرام نیست.
خدایا صدامونو میشنوی ما چه گناهی کردیم
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
شما از انگلستان داری این متن مینویسی دیگه چه اعتراضی داری؟
ناشناس
| Australia |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
تو متوجه شدی صدای کودکان جنگ و.... هم شنده نشده؟؟ داری برای اینترنت طلب توجه می کنی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
یعنی شما هیچ گناهی نکردی
بیشتر فکر کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
اینترنت را خدا آزاد کرد به آقای احمد خاتمی اطلاع دهید از نگرانی دربیاید !
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
شرم آوره واقعأ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
نگران نباش وصل میکنند ولی شاهکارش از جهت امنیتی خصوصا زمان جنگ احتمالی و یا خرابکاری های اینترنتی است و عملا ما شبکه های دولتی و نیروگاهها و ادارات ثبت اسناد و بانک ها و تمام مجموعه های که با اینترنت کار میکنند را از تهدید خارجی و قطع یکباره آن مصون کردیم البته اگر بعضی داخلی ها میگذاشتند در پیام رسان ها و کسب و کار اینترنتی و موتورهای جستجو گر هم میتوانستیم حرفی داشته باشیم
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
دقت کنید که خبر ترجمه یک مقاله خارجی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
یکی از انگلیس پیام گذاشته یکی از امارات جواب داده، فازتون چیه؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
عمر ما با همین شاهکارهای شما بفنا رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
نگران وصل نشدنش نیستم وصل میشه بالاخره آقایان از خر شیطون پایین میان
ولی حقی که از مردم ضایع شده چی

اونا قابل جبرانه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
ناشناس محترم ۲۵ ۱۶
این افتخار نیست که مثلا اعلام کنیم هیچ احدی از خوددو استفاده نکند بعد بگوییم میزان تصادفات در کشور ما صفر هست! دید شما نسبت به موضوع بسی بچگانه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
اين دقيقا مثل اينه كه بگيم ، تهران چطور موفق شد هوارو آلوده كنه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
اگه نخبگان واقعی را فراری نمیدادن و جاشونو به نخبگان سهمیه ای نمیدادن ، الان در خیلی از زمینه ها حرف برای گفتن داشتیم ..
در جواب ناشناس ۱۶:۲۵
| United States of America |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
«ولی شاهکارش از جهت امنیتی خصوصا زمان جنگ احتمالی و...» رو خوب اومدی مخصوصا اینکه استاکسنت نشون داد خرابکاری با اعلام قبلی انجام نمیشه و همچنین احتیاجی به وصل بودن به اینترنت نداره! یعنی دشمنان ما اگر بخواهند به ما آسیب برسانند احتیاجی به اینترنت ندارند. در زمان جنگ هم اینترنت فقط به نفع ماست نه به ظرر ما چون یک راه ارتباطی امن میباشد بنابراین قبل اینکه شما آنرا قطع کنی خود دشمن آنرا قطع خواهد کرد!!! قطع شدن اینترنت در شرایط غیر جنگی و در شرایط امنیتی تنها به مردم آسیب میرساند که البته اگر از نظر شما مردم دشمن هستند آنوقت با قطع کردن اینترنت کار خوبی کرده اید!
قطعش که راحت بوده وصلشه که رو اعصابه :((
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
علتش اینکه ما در تخریب و عقب گرد تبحر داریم نه در ایجاد و پیشرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
این کلمه موفق رو فکر کنم برای مسخره توی متن بکار بردن . آخه این موفقیته ؟‌
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
والا شواهد نشون میده وه وصل کردنشو بلد نیستن
چه کشورهای فوق العاده ای واقعا...یکی از یکی تعطیل تر و عقب مانده تر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
اینترنت را خدا آزاد کرد به آقای احمد خاتمی اطلاع دهید از نگرانی دربیاید !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
ایران چطور موفق به قطع اینترنت سراسری شد؟
موفق ؟؟؟
این موفقیته؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
خخخخخ
کلا تو محدود سازی هیچ رو دست نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
ولی تا کی؟
اقایان و خانمهای موثر در این کارها روزی جوابگو باید باشند!
به تواناییتون برای قطع اینترنت افتخار میکنید؟؟!!! ماشاالله به شما...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
اینترنت را خدا آزاد کرد به آقای احمد خاتمی اطلاع دهید از نگرانی دربیاید !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
قطع نگه داشتن اینترنت بسیار ساده است و بر خلاف ان پایدار نگه داشتن با کیفیت بالاست که افتخار داره
که تا به امروز ایران حرف زیادی برای گفتن نداشته
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
اگر یک هکر این ادعا را کند حرفی!
اقا باشه همه حرفهای شما درست اونایی هم که اغتشاش کردن غلط زیادی کردن ،یک هفته گذشت تموم شد این ابنترنتو وصل کنن بدبخت شدن مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
اونا التماس كردنتو مي خوان
شهرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
واسه حق مسلمت التماس میکنی??????
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
جمع کن خودت رو... با التماس چیزی درست نمیشه
دستتون درد نکنه. لطفا در باره این که چطور میشه بخاطر امنیت به عصر حجر رفت هم مقاله بنویسید
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
امنیت کجا بود برادر من ، ایران از نظر اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی خیلی هم نا امنه مگر اینکه منطور از امنیت صرفا در نیامدن صدای ملت باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
:-)
زنبورک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
هیچ مطلب دیگه ای نیاز نیست،من خودم توی یک جمله میگم:فقط کافیه 8 سال دیگه حسن روحانی یا نسخه مشابه رییس جمهور و یا رییس مجلس بشه،والسلام،
بینام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
الان با عصر حجر بنظر شما تفاوتی داره ؟
ممنون بابت مطلبی که به درخواست کاربران در زمینه قطع اینترنت ایران گذاشتید.
اینترنتو وصل کنید اعصابمون به هم ریخته
زندگیمون روی هواست
خدا ازتون نگدره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
اینترنت را خدا آزاد کرد به آقای احمد خاتمی اطلاع دهید از نگرانی دربیاید !
واااااو... چه افتخار بزرگییییی... احسنت.!!!
پس رفت در ایران یک موفقیت محسوب می شود. بیخود نیست که جایگاه آمریکا در رده نخست دنیاست. توانمندی در قطع اینترنت مبارک!!!
امیدوارم امریکا شرکت مخابرات و ارتباطات ایران رو هم ۱۰۰ درصد تحریم کنه حتی دامنه های سایتهای سیاسی داخلی رو بگیره ازشون تا تا با پوست و استخون حس کنید نردم این چتد وقت چی کشیدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
با عرض معذرت دست امریکا جونتون نیست
پس بسوز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
امين
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
انشاله آمین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
الهی آمین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
بنظر شما، سرورها و هاردها و کیس های لازم برای راه اندازی شبکه داخلی تولید کدام کشور است؟
حتی آلمان و چین هم برخی قطعات لازمه اش را باید از آمریکا تهیه کنند و طبق تحریم‌ها امکان فروش آن محصول نهایی را به ایران ندارند. پس در ادامه برای تامین و نگهداری سرورها به قطعات یدکی جایگزین احتیاج داریم که متاسفانه متعلق به آمریکاست.
بابا وصل كنيد اينترنتو. بخدا فقط بانكا و شركتا اينترنت لازم ندارن. ما مردم عادي فقط از شما دولتيا خدمات و راحتي ميخايم. چيز زيادي نيس به قران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
زندگی فقط برای خود دولتی ها راحت است
خیلی جالبه که یکسری طیف فکری خاص فقط جرات همچین کارهایی به ذهنشون میرسه در کل دنیا اونم طبق معمول مثل اولین امار تصادف دنیا ، بیشترین معتاد دنیا در اینجور موارد کلا ما مقام اول رو داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
گل گفتی
عجب افتخاری....
خسته نشدی تابناک اینقد ایران رو با امثال اتیوپی مصر که همه ید طولایی در تحلیلهات .....مقایسه میکنی ، یا چه لذتی از قراردادن ایران کنار روسیه میبری ، روسیه در حافظه این مردم منفوره و خواهد بود ، این تحلیلها چه فایده ای داره ؟ حق ابتدایی مردم کشور سلب شده و مسئولینی که دم به ساعت جمله حساب مردم از خرابکار جداست میگن ذره ای احترام برای مردم قائل نیستن ، در اصل دیدشون به مردم این کارشونه ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
زمانی در پیشرفت با چه کشورهایی مقایسه میشدیم حالا در تخریب با چه کشورهایی مقایسه میشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
ترش نکن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
خرابکار نه
اغتشاشگر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
جدا چقدر عقب گرد کردیم ما که با چه کشورهای درپیتی مقایسه میشیم.
یعنی الان به خودمون ببالیم !
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
نه عزیزم. به خودمون بمالیم که با اتیوپی و سودان و سوریه و روسیه ومصر تو یک جایگاهیم!!!
حاجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
من دارم می بالم
حالا منظورت چیه؟
یعنی دیگه راحت میزنند اینترنتمون را قطع میکنند؟
خوب این که خبر بدی هست
این که خلاف قانون اساسی هست
ما به قانون اساسی رای دادیم و نظام و دولت و حکومت و .... باید تابع قانون اساسی باشند
مختل کردن زندگی افراد و مختل کردن کسب و کار افراد مگه کار درستیه؟؟؟
آخه اینکه نشد کار
پاسخ ها
مجید دلبندم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
آقای مفسر قانون
مخالف کدوم اصل قانون اساسی است
ضمناً بعید میدونم سن شما به رای به قانون اساسی بخوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
اینترنت را خدا آزاد کرد به آقای احمد خاتمی اطلاع دهید از نگرانی دربیاید !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
یعنی تازه فهمیدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
قطع اينترنت هم يك جور ضايع كردن حق مردم و مردم آزاريه و بعد ادعايه مسلمانيتون آدم رو پاره ميكنه.
جالبه رسما رفتیم تو تیم روسیه شدیم پیرو روسیه
افتخار میکنین؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
اینترنت را خدا آزاد کرد به آقای احمد خاتمی اطلاع دهید از نگرانی دربیاید !
واقعا چه موفقیت بزرگی.. خراب کردن همیشه راحت تر از ساختن هستن، ضمنا اون دکمه کیل سوئیچ یا همون دکمه قتل اینترنت به قول شما ربطی به اینترنت آمریکا نداره اون دکمه قتل اینترنت برای رئیس جمهور آمریکا هست تا هر وقت خواست اینترنت کل دنیا رو قطع کنن یعنی کافیه فقط گوگل از دسترس خارج بشه اونوقت میبینی اینترنت اصلا معنا نداره حالا سایتهای دیگه بماند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
توی چین اتفاقا اصلا گوگل ندارن قطعه.موتور جستجوی
قوی تری دارن بیاودی اسمشه
بله خب الگوهای ما سودان و اتیوپی هستند. چرا این همه کشور که ناآرامی داشتند ولی دست به اینترنت نزدند را نام نمی برید ؟ خیلی ساده میشه فهمید چرا بقیه پیشرفت میکنن ولی ما هر روز پسرفت می کنیم. سودان، اتیوپی !
سلام بر کره شمالی
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
سلام بر کره شمالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
کره ایرانی داداش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
مساله اینه که کره شمالی ادعایی هم نداره، رک و پوست کنده میگه من سلاح اتمی دارم، میگه ارتباط خارجی رو نمی پسندم و سیاستش شفافه ولی ایران ماشاا... کلی ادعا داره ولی ...
آفرین کار بزرگی کردین واقعا دس مریزاد
واقعا نکنه یه جوری زدن قطعش کردن که نمیتونن وصلش کنن..!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
جدا بعید نیست
فریبا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
یادشون رفته مراحل قطع رو بنویسن معکوس کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
قشنگ سيم چين برداشتن همه فيبرارو بريدن. ماشالا به اين توانمندي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
نصف بیشتر اینایی که اینجا پیغام گذاشتن جماعت معتادین به اینترنتن!
بله اینترنت سرورهای ایمیل های دانشگاهی رو هم قطع کردید

الان نمیدونیم تو این چند روز چه کسی ایمیل فرستاده و ما دریافت نکردیم و ایمیل های فرستاده شده تو این چند روز پر شدن
از این پس فقط از جیمیل استفاده می کنیم
چقدرم با افتخار از این قطعی اینترنت حرف میزنین.کاش در مورد وضع معیشت ملت نسبت به کشورهای دیگه همینقدر با قدرت سینه سپر میکردین
زندگی همه رو مختل کردید با این کار!
چون اینجا ایران است ومیشه بنزین یه باره سه برابر کرد
قطعی اینترنت هم موفقیت محسوب میشه؟
والله این کشورهایی که نام برده شد حتی در حال توسعه هم نیستن ؛ ببینید چقدر ایران پایین اومده که با این کشورها مقایسه میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
به جایی رسیدیم که احتمالا اونها اگه مطلبو میخوندن بهشون برمیخورد که با ایران مقایسه شدند
این کارها فقط توی کشورهای عقب افتاده قابل انجامه، بقیه جاها باید به مردم پاسخگو باشن.
پاسخ ها
آگاه اوغلو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
این کار ها تو جاهای که مردمش آگاه نیستند فقط قابل انجامه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
الان این چیه تابی جان؟ یعنی باید افتخار کنیم؟ در عصری که کشورها ماهواره میفرستن هوا یا اتومبیل متصل به نت میسازن یا پیشرفته ترین اپ های اجتماعی رو میسازن هر روز وضع ملتاشونو بهبود میدن نرخ بیکاری و پایین میارن خلق ارزش پول ملی میکنن
ما باید به قاتل اینترنت افتخار کنیم؟؟!!!
خراب کردن و کندن و قطع کردن راحته
حالا میتونی وصلش کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
من می دونم نمی تونن!!
تمام دنیا دارن به توسعه زیرساخت های اینترنت فکر می کنن شما داری به تکنولوژی قطع اینترنت فکر می کنی؟!
هفت شهر تکنولوژی را دنیا بِگشت
ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم!
تبریک به عزیزان که الان با سودان و اتیوپی هم رده شدم در این رابطه.در اوج قیام جلیقه زردها که بارها خبرگزاریهای ما بهش استناد می کنن اینترنت فرانسه حتی 1 ثانیه هم قطع نشد و تمام اعمال پلیس و تظاهرکنندگان در سراسر جهان قابل مشاهده بود
حالم بهم خورد رفتم بیمارستان سرم زدم برگشتم، من همه آینده م تو اینترنته همه تلاشهای زندگیم، همه امیدم سایتیه که باز کردم. آموزشهای یوتیوب رو فارسی میکنم داخلش قرار میدم. همه ثمره عمرمه. اگه اینترنت ملی بشه من واقعا هیچی ندارم دیگه هیچی نه هویت نه کار نه پول ..‌.
پاسخ ها
مسود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
سلام
اسم سایتتون چیه؟
انشااا دسترسی که درست شد. همکار نمیخوایید برای سایتتون؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
غصه نخور اگر قطعی ادامه پیدا کنه ببین چطور اینترنت مجانی ماهواره ای تا توی خونه ها میاد

فقط صبر کن و ببین
یفرون الی ال بوقولی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
من هم مثل شما هم دز زمینه کاری خودم

بارها به فکر مهاجرت بودم ولی گفتم ولش کن می مانیم دروطن خودمان با وجود این همه مشکلات

دیگر وطنی باقی نمانده......هر چی سریع باید فرار کرد این گرداب چند صباح دیگر همه را به زیر می کشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
اگر اوضاع کسب و کار خوب نیست، مثل من مهاجرت کن
اها یعنی الان براتون دست بزنیم......
اقا اينترنت رو وصل كنيد
أو همين مقاله نوشته اتيوپي و ... اينكار رو كردن. واقعا كشور ما در سطح همون اتيوپي هستش !!!!!
بابا وصل كنيد ديگه شورش در امد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
واقعا فکر کردی از اتیوپی بهتریم؟ اونجا لااقل به دست تو دماغ کردن مردم کار ندارن.
خوب الان چیکار کنیم
بهتون مدال صد آفرین بدیم؟
چقدر داستانهای مزخرفی در توجیه کار غیرانسانی قطع اینترنت و بیچاره کردن تعدادی زیادی از افراد وابسته به این تکنولوژی سرهم میکنید.
پاسخ ها
جزایر فارو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
پول و بودجه میگیرن چرت بنویسن نه حرف حساب
فقط توجه کنین که چه کشورهایی اقدام به قطع اینترنت کردن و خجالت بکشین! اتیوپی و سوریه و مصر و روسیه!!
ما رکورد زدیم
در کشور ما نیازی به سوییچ قاتل نیست، یک لنگر کشتی کافیست!
بله، ممنون از مسولین که با استفاده از تجربه کشورهای پیشرفته مثل سودان و اتیوپی ، کل اینترنت کشور رو قطع کردند!!
واقعا راه اندازی استارتاپ و پیشرفت در ایران توهمی بیش نیست. :(((
خودت یه نگاه به کشورهایی که در کنار ایران نام بردی بنداز اونوقت میفهمی افتخاری نداره قطع اینترنت و محروم سازی ۸۰ میلیون جمعیت به کنار قرار دادن اونها با این کشورها امروزه این کار بی معنی ترین کار دنیاست
روسیه ایران سودان مصر عراق اینا میشن کل دنیا؟! هرچی کشور جهان سوم و داغان هست کنار هم چیدین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
عوضش امنیت داریم :)))))
مگه ما چیمون از اتیوپی و مصر و سودان کمتره !!
الان تشویق کنیم؟ بابا آفرین تونستید یک هفته از دنیای خارج جدا بشید. حالا وصلش کنید برسیم به کار و زندگی مون!
البته اگه اینترنت بود میشد با یک سرچ ساده تو گوگل خبردار شد که با این مقدار قطعی اینترنت در یک کشور آقای روحانی بازهم رکورد جدیدی زده است یا خیر؟ ولی چون اینترنت در دسترس نبود و شما از قطعی اینترنت در بقیه کشورها هم خبر گذاشتین ممنونم. بالاخره شما رسانه خبری هستید و از این بیشتر از شما انتظار نمیرود.
تابناک امکان بکارگیری اینترنت جهانی بصورت ماهواره یا سیستم برق که احتمال قطع حداقل باشد ، وجود دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
بله اما در ایران خیر. باید مجوز استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای رو داشته باشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
خیر. چون آمریکا حاضر نیست چنین هزینه ای برای ایران بکنه
توضیح نیاز نیست برادر از حقوق شهروندی صحبتی نشد اینجور مسائل از بنیان باید حل بشه وقتی کسی شنا بلد نیست و آب باعث غرق شدنش میشه هیچگاه آب را به رویش نمیبندند بلکه شنا کردن رو یادش میدند. اینترنت یه الزام برای زندگی روزمرعه است نه یه وسیله. حالا ممکنه یکنفر استفاده صحیح رو نمیدونه دلیل نمیشه همه رو گناهکار شناخت. خود بنده اصلا کاری به شبکه های اجتماعی ندارم مثل اینستا یا تلگرام و اصلا فرصت نمیکنم اینجور جاها برم فقط شبکه و نرم افزار کار میکنم. چرا بنده و امثال بنده باید به دردسر بیفتیم بخاطر تعدادی که فرهنگ استفاده از اینترنت رو ندارند؟!وقتی همچی رو به اینترنت میسپریم و برای سهولت کارها و تسریع اونها از اینترنت کمک میگیریم چجوری یه شبه جایگزینی براش پیدا کنیم؟ آخه مشکل یکی دوتا نیست فلج کنندست. این راهش نبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
به مردم توهین نکن تو در مورد استفاده حق نداری به دیگری توهین کنی اینا قصدشون قتل اطلاعات هستش
اگه اتیوپی و مصر مثال بسیاری از کشورهاست، حرفی برای گفتن نیست
آخرش چی بشه زهی خیال باطل
چه دستاوردی. ما رکورد زدیم.....
توروخدا نکاه کن با کجاها داریم مقایسه میشیم... سودان و اتیوپی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
اره خیلی ضایعس با اونا مقایسه بشیم.ولی ببخشید شما؟
کی وصل میشه پس؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
بشین تا وصل شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
شاید وقتی دیگر
تو کشور ما مواقع گرفتن .خواستن.کندن.خوردن و....
زیر ساخت دار. سالم.بروز.انلاین بوده و مواقع دادن.پرداختن.ارائه.تولید کردن و...فاقد زیرساخت.خراب.غیر متصل و اف لاین می باشد
موفق؟
این کارا براتون موفقیته؟
پاسخ ها
تخریب چی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
برای کسی که کارش تخریب است هر چی خرابی بیشتر باشه میشه موفقیت بیشتر

منفی در منفی = مثبت

اون چیزی کهاز نظر ما ها منفیه از نظر این ها مثبته

این خودش نشون دهنده اینه که چقدر ملت موافق حکومته
با توجه به وجود "نرم افزار" قطع اینترنت با یک سویچ کاملا ممکن است، به راحتی قطع و وصل کردن یک مودم. به نظر می رسد قبل از طراحی قطعات سخت افزاری به فکر روشن و خاموش کردن آن هم باشد از آنجا که اینترنت یک شبکه "جاری" اطلاعات است.
غیر از ایران چه کشورهای دیگر قبلا اینترنت بین المللی را قطع کرده اند: مصر، سودان، اتیوپی، روسیه ... بدون شرح!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
روسیه تا حالا اینترنت رو قطع نکردن، فقط در حال اجرای طرح شبکه ای برداخلی ای که نیاز به اینترنت به خارج متکی نباشه
هر چقدر جماعت در جهل و جهالت بماند همانقدر بهتر است...
همین چند ماه پیش بود که خبر مانور قطع اینترنت پخش شد و جهرمی با عصبانیت پاسخ داد که این حرفا کدومه؟!
از اون موقع به استناد نت بلاکس چندین بار شوک ترافیکی عمدتا در نصفه های شب اجرا شده


خلاصه شو بگم، وقتی که ما خوابیم، مسئولین بیدارن و دارن نقشه های رنگارنگ برامون می ریزن. این تازه شروعش بود.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
اتفاقا هم اون مانور قطع اینترنت کار آذری جهرمی بود و هم این اتفاق عملی قطع اینترنت. اون روز جهرمی با زیرکی به اسم اون اتفاق نقد کرد ولی من و شما فکر کردیم او مخالف کل این جریان است
وای چقدر ما پیشرفته ایم که میتونیم اینترنتو قط کنیم، تو این زمینه هم تو دنیا اولیم .... اونا قط نمیکنن چون به فکره ارتباطات مردمشونن ....
کشورهایی که به عنوان مثال آورده خیلی جالبه،مصر سودان سوریه،به فنا رفتیم.
دقت کنید اتیوپی سودان و ایران ای خدا چقدر رررر بدبختیم ما
امنیت با اقتصاد قوی تولید میشود و اقتصاد قوی با امنیت سرمایه‌گذاری. قطع اینترنت بزرگترین خیانت علیه نبض اقتصاد کشور بود. کدام سرمایه گذار خارجی حاضر به سرمایه‌گذاری تو این کشور هست؟ اگر قبلا آمریکا مسئله بود حالا خودتحریمی رو نیز اضافه کنید.

اگر فکر میکنید ایران نیازی به تکنولوژی و سرمایه گذاری خارجی نداره پس لطف کنید پرایدتونو با افتخار سوار شین‌.
مقاله ای کاملا چرت و پرت
ما در هر اپراتور دیتا یک gateway داریک که مسئول ارتباطات خارجی و بین الملل است که همگی اینها متصل به gateway شرکت ارتباطات زیر ساخت است و با کنترل ساده شرکت ارتباطات زیرساخت به راحتی و سرعت میتوان ارتباط بین الملل را قطع کرد
اگر مقاله شما درست بود و قطع کردن اینترنت کار سختی است پس جواب این سوال را هم بدهید که چگونه است که هم اکنون در بعضی شهرها اینترنت خانگی متصل است ولی بعضی نه چطور در شهرهایی که اینترنت خانگی قطع است اینترنت بخش تجاری و مشترکان حقوقی وصل است و مشترکان حقیقی قطع؟ کار پیچیده ای ست تفکیک این ترافیک؟ اگر پیچیده س پس چطور با این سرعت ممکن شده؟ اصلا هم کار پیچیده و سنگینی نیست وقتی کنترل اینترنت کشور دست یک مرجع به نام شرکت ارتباطات زیرساخت باشد.
فقط ببینید چه کشورهایی این کارو کردن و پاتونو جای پای چه کشورایی گذاشتین! بخدا حق الناسه و خدا از این حق نمیگذره اینترنتو قطع کردین برای کنترل اعتراض و بقول خودتون اغتشاش اما گفتین فقط چند ده نفر بودنو هر روزم میگید که فلان تعداد از لیدر! هاشونم گرفتین و همه چی دیگه امن و امانه پس دیگه چه بهونه ای دارین که وصل نمیکنین؟ مطمئن باشید اگه کار زشتی کردین و فیلمشو ملت گرفتن دیر یا زود پخش میشه فقط الان دارین با سرنوشت خیلیا بازی میکنین که البته کار دیگه ای بلد نیستین! پنج روزه نتونستم ایمیل بزنم به استادم تو یکی از کشورهای اروپاییو برای مصاحبه باهاش قرار بذارم و همه چی بعد یکسال زحمت و ایلتس گرفتن داره نابود میشه خدا نابودتون کنه
میدونم منتشر نمیکنید ولی چه هنریه که نون‌مردمو آجر کردید بدبختمون کردید و‌ازش به عنوان موفقیت یاد میکنید آفرین فقط خدا جوابتونو میده
تبریک میگم ، خودمون رو به درجه سودان و اتیوپی رسوندیم ، بهش افتخار هم میکنیم .
برای اونم یه راه پیدا میکنم . لازم باشه دستگاه میسازم
چطور قطع که ما الان به چند تا سایت دسترسی داریم
به دولتی که یک روز می گوید مردم شما پولدار شدید (قضیه کشف 53 میلیارد نفت ) و چند روز بعد بدون مقدمه گرانی و تشویش و اضطراب و آشوب هدیه می دهد چه باید گفت ؟

این دولتها اگر بگویند الان روز است دیگر مردمش انگیزه باور کردن نخواهند داشت و البته پذیرفتن حقیقت را
مهم این نیست که سوییچ فقط دست ایران هست یا نه!
مهم اینه که فقط ایران و کره شمالی استفاده میکنن!
تمام دنیا دارن به توسعه زیرساخت های اینترنت فکر می کنه شما داری به تکنولوژی قطع اینترنت!
هفت شهر تکنولوژی را دنیا بِگشت
ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم!
تا باشه ازین افتخارات !
قطع کردن اینترنت بر خلاف اصل آزادی بیان و نقض صریح قانون اساسی کشور است ...دولت با اینکار قانون اساسی کشور و حقوق شهروندی مردم را نقض کرده است ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
کاغذ پارس داداش
موفق شد؟؟؟؟
قطع کردن اینترنت مصداق بارز نقض حقوق ملتهاست.
اون عکس دایناسوره، گویای احوال این روزهای ماست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
جدا تا حالا به این فکر نکرده بودم منظور از این دایناسوره این که وقتی اینترنت قطع بشه بر میگردیم به عصر دایناسورها
تخریب فقط عمله لازم دارد!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
نه تخریب چی لازم داره! الان تو هیئت دولت به جهرمی میگن یاور تخریب چی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
و ایضاً ساختن است که نیاز به مهندس دارد
خوب الان یک هفته گذشته، چرا اینترنت رو وصل نمیکنن اخه؟ چه توجیهی داره این ضرری که هر دقیقه با قطع بودن نت داره به ما میرسه
تابناک لطفا پست های سفارشی نزار. اینا چرندیاته
اسمش سوئیچ قاتل اینترنت نبود .. اسمش سوئیچ قاتل امید مردم ایران بود.
با قطع اینترنت سراسری، گران کردن بنزین و پایین آوردن ارزش ریال دولت خسارت های غیر قابل جبرانی به سرمایه های ناچیز مردم عادی وارد نمود و اونها رو فقیر تر از گذشته نمود.

دولت میتونست برای جبران کسری بودجه خود کارانه پزشکان رو حذف کنه، حقوق های نجومی ، وزرا، مسئولین، نماینده های مجلس، اعضای هیات علمی دانشگاه ها، پزشکان، کارمندان شرکت نفت، قضات و ..... را کاهش بده و اونها را مشمول مالیات کنه و برگزاری همایش های دولتی، ماموریت های دولتی و تبلیغات را ممنوع کنه
باشه فهمیدیم از نظر فنی این کار چطور امکان پذیر شده . ولی دیگه تنبیه مردم کافیه . اینترنت رو وصل کنید.
بله کشور توانمندی داریم در به خاک سیاه نشوندن مردم
و کشور ضعیفی داریم در توجه به خواسته‌های ابتدایی مردم
خدایاااا خلاصمون کن
حالا يعني كار خيلي خوبي كرديد كه داريد بش افتخار ميكنيد
خب مصر قطع کرد بعد حکومتش به کجا رسید؟
تبارک الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
به چی؟!
پس به خاطر همینه که زیرساختهای اینترنت رو محدود نگه میداشتن و توسعه نمیدادن. برای چنین روزی. که موقع قطع کردن کار خیلی ساده تر باشه.
آفرین به ما! ینی آفرین به ما!
آفرینِ بدونِ نوش میدونی چیه؟! همون به ما!

وی به سمت افق خیره شده و در آن محو میشود....
من یادم نمیاد در ایران برای ایجاد امکان قطع سراسری اینترنت از کسی نظر سنجی کرده باشند یا قانونی تصویب شده باشد. !!!!
ببینید به قطع احتیاجات مردم فخر می فروشند اینها دیگر چه جماعتی هستند
باریکلا چه افتخار بزرگی که حکومت ایران نصیبش شده به به شیرینی بیارین دولت ایران به زمره کشورهایی پیوست که اینترنت رو رو مردمش قطع میکنه در حالی که آمریکا و سایر کشور های پیشرفته تو‌فکر گسترش اینترنت و افزایش سرعت انتقال اطلاعات هستن باریکلا به دولت تدبیر و امید تبریک میگیم بابت این دستاورد رو به عقبشون باریکلا
حتی اسم کشور هایی که میبری و مارو با اونا مقایسه میکنی باعث شرمساریه دقیقا همون کشورهایی که رییس جمهور آمریکا از ورود به آمریکا منع کرده اینترنت هم قطع میکنن اینترنت مثل کارد میمونه منتها اگر دولت ما ریل رو درست بزاره این کارد میتونه تو دست یه جراح باشه و باهاش جون آدما رو نجات بده میتونه هم تو دست یه جانی باشه و جون چند نفر رو باهاش بگیره همه چی بستگی به دولت داره که از اینترنت چه جور استفاده بشه پس انقد سعی نکنید بگید مردم ایران نفهمن سو استفاده گرن مزدورن فقط ما ولایت مداریم ما میفهمیم بقیه همه دشمنن این واقعا کار زشتیه و توهین به شعور ۸۰ میلیون ایرانی اگر هم کسی کاربر پر‌ریسک حساب میشه و میتونه مشکل سازی کنه با نوشتن یک برنامه خیلی ساده و ایجاد کردن یک سری کلید واژه و ضبط سابقه کاربری میشه به راحتی کاربر پر ریسک و از کاربر بی خطر شناسایی کرد و یا به هر کاربر با توجه به شغلش سنش و سابقش اینترنت داد که پیاده سازی همچین چیزی کار خیلی سختی نیست فقط یک مقدار عقل می‌خواد و استفاده از دانشمندان این حوزه به جای قطع کردن کل دسترسی همه ، همون کاری که سازمان های جاسوسی آمریکا هم روی کاربراشون میکنن این راه درست کنترل اطلاعات هست نه اینکه‌ ۸۰ میلیون ایرانی رو مزدور و خائن و اغتشاشگر و نامحرم فرض کنید
فضای مجازی یک فضای جدیده مثل یک کشور میمونه وقتی واردش میشی اگر هر فرد مسئولیت ip خودش و قوانین گشتن در داخل این فضا رو بدونه نیازی به این قطع کردن نیست
به به چه افتخاری با یه سری کشور عقب افتاده مثل سودان و اتیوپی در یه رده قرار گرفتید! عدم مشروعیت چیزیه که تو این کشورها مشترکه.
بازم کلا قطع شد که ....
میگم غیر از تابناک و ورزش3 چه سایت هایی دیگه میشه با اونترنت دید؟
پاسخ ها
شیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
سايت تابناك و كيهان!
ای کاش شرکتهای ارایه دهندهٔ اینترنت حهانی ارتباط ایران را با جهان خارج بطور کلی قطع نمایند ؟ تا خیال مسولین ‌و مردم ایران راحت بشود ؟ یقینا حجم فساد در ایران به یکصدم میرسد ؟ چونکه دیگر امکان انتفگقال ارز از داخل ،و خارج ایران نا ممکن میشود ؟ و این امر باعث کاهش روند بی ارزشی پول ملی میگردد ؟ معاملات تجاری و کسب کارها هم حضوری انحام میگیرد ،و چک ،و سفته هم با ارزشتر میشوند ؟،،، مانند سالهای پیش از انقلاب ؟،،،
من دانشجوی شهرستان هستم و به دلیل قطع اینترنت نمیتونم با استادم در ارتباط باشم و‌ به همین دلیل، اگر به زودی اینترنت وصل نشه مجبورم برای رسوندن چند صفحه به استادم، نزدیک هزار کیلومتر رفت و آمد کنم. بماند که هزینه این رفت و آمد و کی دو روز اقامت چقدر خواهد شد. آیا این انصافه؟ اینگونه میخوایم تولید علم کنیم؟ اینطور از دانشجویان حمایت میکنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
میتونی با نرم افزار های داخلی مثل گپ بفرستی به استادم بگی اون نرم افزار رو نصب کنه
مقایسه ایران با سودان و اتیوپی واقعا فاجعه بار است!!
خجالت آور است
شما بگو سوییچ قاتل کسب و کارهای اینترنتی
تا زمانيکه اينترنت انحصاري باشد داستان همين هست يعني بسيار گران، با قطعي بالا، کيفيت و سرعت پائين
باعث افتخارره!
چند روزی صبر می کردید تا موبایل ارزان شود و بعد اینترنت را باز می کردید .
بازرسان کنترل قیمت 40000 نفری آیا قیمت موبایل را رصد نکردند؟ هرچند قیمت خودرو که علنی اعلام شد و همه از افزایش قیمت آگاهی دارند هم کاری صورت نگرفت .
یعنی قطع اینترنت سراسری از نظر شما موفقیته؟ خداوند ما را از شما محفوظ بدارد
خیلی کار خوبی کردن شما میاین تحلیلش هم میکنین؟
تبریک عرض میکنم واقعا.
اینترنت چی شد چرا هنوز قطه؟ حداقل بگید تا کی قطه!!!من مشهدم وصل نشده هنوز .
سودان اتیوپی و مصر!
ایران=کره شمالی
خسته نباشید...‌
بابا عجب بدبختی گرفتار شدیما انگار قرار نیست اینترنت وصل بشه نه ؟ خیلی جالبه
داريم به كره شمالي شدن نزديك ميشيم
داريم به كره شمالي شدن نزديك ميشيم خدا رو شكررر
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
عدالت اجتماعی توی کره شمالی از همه کشورهای جهان بالاتر و بهتره
با این حال هنوز روشی هست که بشه وصل شد
اینا رو ول کن تابی جون . چرا از ستم بزرگ قطع اینترنت و فیلتر جریان اطلاعات آزاد چیزی نمینویسی
آینده ای بس تاریک پیش روی ماست
بازگشت مجدد دوران سیاه
بسیار جالب بود. من واقعا فک می کردم زدن یه سوئیچ کافی است برای قطع اینترنت.
این قطعی اینترنت بزرگترین ظلمیه که دولت ها در حق ملت هاشون می کنند
اینترنت حق همه ی مردم است، و همه حق دسترسی به اینترنت رو دارند. اینترنت رو وصل کنید...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
حق؟؟؟؟
اونم تو ایران؟؟؟
حق اصلا نمندی؟؟؟
اولا. هیچ قانونی برای اینترنت در ایران تصویب نشده است. ثانیا قطع اینترنت خارجی در ایران بسیار راحت است و با قطع برق سوییچهای متصل به فیبر نوری خارجی به راحتی قابل انجام است و اصلا پیچیدگی فنی ندارد. برعکس کشورهایی مثل آمریکا که هزاران شرکت کارپرداز اینترنت هستند و عملا نمیتوان همه را مجبور به قطع کرد
اوووووووووف
باریکلا
اصلا پیشگام علم آی تی و شبکه شدیم در جهان
این علم رو بذارید برای فروش
از کشورهایی که داوطلب خریدش میشن اوضاع مملکت داریتون دستتون میاد
کره شمالی
کوبا
چین
روسیه
واقعا خجالت نمیکشید با این خبر؟ جای عذرخواهیتونه؟ منی که بعد از مدتها دنبال کار بودن یه شغل کوچیک تو اینترنت دستو پا کردم، حقمه که یه هفته بدون اینترنت زندگی کنم؟ بریم معتاد بشیم بهتره؟ یکم وجدان داشته باشین. حق الناس مهم نیس براتون؟
میدونم که این کامنتم گذاشته نمیشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
معتاد شو مواد تن تن دارن وارد می شه اینا پس کی بکشه من و تو خو
قطع اینترنت اگر افتخار داشت ژاپن و آلمان و ... قبل از ایران بهش فکر میکردن. زندگی های زیادی رو با این کار خراب میکنن و خدا عاقبت بخیرمان کند
خیلی خوب با پول ملت هزینه های کلان میکنند برعلیه ملت.دستمریزاد به استبداد
اسم وزارت خونه رو هم بذارین وزارت قطع ارتباطات... در فضا و بستر بی ثبات چطور باید کار و کسب با ثبات داشت؟ این عدم پاسخگویی و عدم مسئولیت پذیری واقعا نا امید کنندس...
کی میگه دموکراسی نداریم؟ داریم منتها تو شعب ابیطالب
این کار ها افتخار ندارد که با آب و تاب تعریف میکنید .به نظرم بجای این همه هزینه برای قطع اینترنت باید همه تلاش کنند اینترنت با کیفیت و سرعت بیشتر در خدمت مردم باشد تا رشد اقتصادی و پویایی به جامعه بیاید
کی میگه دموکراسی نداریم؟ داریم منتها تو شعب ابیطالب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
اونجا باز خرما داشتن واسه بچهاشون ...نون خشک میفهمی دست بچه دو ساله دادن یعنی چی
آقای .... طرف مردم را نگرفت و مطرود ملت شد

خب... حالا خودتون دو دو تا چهار تا کنید ببینید چنر نفر در این حوادث چند روز اخیر میتونن جای سه نقطه قرار بگیرند!!!


چند نفر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عجب افتخاری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کار به جایی رسیده که خودمون رو داریم با سودان و اتیوپی مقایسه می کنیم. ولی باز به این مقدار دلخوش نباشید.
این یک ضعف بزرگ است که باید ریشه ای حل شود وگرنه خراب کردن آسان است گرفتن خدمات شبکه جهانی کار سختی نیست
برام مهم نیست، ۸ روز گذشته هنوز اینترنت وصل نشده. یعنی جی آخه؟ وظیفه شما خبرنگارا چیه؟
دولتهایی که جرات شنیدن صدای ملت خودشونو ندارن دست باین کار میزنن.
مسولان سرگرم در توییتر هستند و جواب پمپو و ترامپ را هر لحطه میدهند خسته نمیشن ؟ چند تا جوابیه سیاستمداران جهانی را هم برای ما کاربرلن اختصاص دهیید . باور کن ضرر نمیکنید . بهرحال در فضای مجازی ما هم از سیاست هم سر درمیاوریم . اگر همچنان توییت بازی کنید خسته خواهید شد . کار توییت کردن را به مردم هم اختصاص دهیید تنهایی مشکل نیست ؟
راستی تابناک قبلا کامنتهای منتشر شده وغیرقابل انتشار را اطلاع رسانی میکردید الان با بستن شبکه جهانی ازچه طریقی مطلع بشویم
خوبه اگه از نظر شاخص رفاه و پیشرفت اقتصادی واعتبار پاسپورت و سهولت کسب وکار در قعر همه رتبه بندی جهانی هستیم توی قطع اینترنت در ردیف مصر، سودان واتیوپی هستیم دوستان برای چشم نخوردن مسؤلین وسلامتی خودتون بگید علی برکت الله
چه افتخاراتی دارید شما ها !
چه عالی با اتیوپی مسابقه دادیم و برنده شدیم
هوراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
به به
با عجب کشورهائی مقایسه شدیم
میخوام برم سایت آقای پناهیان قطع است. چرا ایشان از سرور خارجی استفاده می کنند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
بله بله برای ما پیف پیفه برای خودشون...
آره واقعا.چه موفقیتی.تبریک میگم.به خطر انداختن حداقل 80هزار شغل.ضرر روزانه 3400 میلیاردی.قطع ارتباط با دنیا.تجاوز به حریم شخصی میردم.کجا همچین موفقیتی میشه دید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ایران رو با سودان و اتیوپی مقایسه میکنید؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
بازم خداروشکر کنیم چون فردا با بنگلادش و بنگلاگت مقایسه میشویم برادر خوبم
قطع اینترنت یک کار غیربشری است.فعلا هی بگردید دنبال کشوری که یبار اینترنتشو قطع کرده
مصر -اتیوپی . سودان هم اینترنا قطع کردن ! (البته ایران نیز هم )
یا خدا به کجا داریم میریم ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
به صددویست سال به عقب
فعلا فکر کنم کار پیچیده قطع اینترنت انجام شده ولی گویا مسئولین کار پیچیده وصل رو نمیتونن انجام بدن، یا شاید هم قطع کردن اینترنت رو بلد بودن ولی بلد نیستن راه اندازی مجدد انجام بدن، یا شاید یکی کلید رو زده ولی همزمان یکی فیوز رو هم زده حالا هر چی کلید رو روشن خاموش میکنن روشن نمیشه چون فیوز هم قطع شده،!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
...فک کنم فیوز که پریده
اب هم قطع شده
از تریبیون نماز جمعه، افرادی که تحصیلات دانشگاهی و مدرک تخصصی ندارن برای مردم تصمیم میگیرن. از این دیگه بدتر؟ کجای دنیا اینطوره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
مشت نمونه ی خروار
اتیوپی و سودان چقدر هم شان هستیم. کشورهای فقیر و بیچاره پیشرفته نما مثل اروپا و ... چقدر عقبند.
از آنجا که دولت در خراب کردن ماهر است نه آباد کردن
جوری اینترنت ایران را خراب کرده که حتی خودشم بلد نیست دوباره درستش کنه
جالبه که با کشورهای ضد دموکراسی مقایسه می شویم.
تابناك ! صبح اينترنت ما وصل بود دوباره قطع شد . چرا ؟
این کار مسئولین مانور قدرت بوده ولی اشتباه بزرگی بوده چرا که اگر امریکا یک اینترنت ماهواره ایی بوجود بیاره در این صورت اگر یه وقت بدبختانه دوباره اتفاقی شبیه این ماجرا رخ بده دیگه قطع کردن اینترنت فایده ایی نخواهد داشت و این مسئولین بودند که انچه داشتند را رو کردند
خجالت نمیکشید با سودان و اتیوپی مقایسه میکنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
باشه بابا جونه هر کی دوس دارین نتو وصل کنین
قصع اینترنت جهانی توسط کشورهای مانند چین . روسیه ‌
کره شمالی و ایران دلایل سیاسی و ایدولوژی دارد . یعنی این کشورها میخواهند تاثیر گذار ایدولوژی خود در دیر کشورها باشند ولی تفکرات و اندیشه دیگر کشورها و سیاست ها را قبول نکنند و مسدود سازند . سوال از تابناک دارم این هست که چرا کره شمالی از مردم در گردش ازاد اطلاعات جلوگیری میکند ؟ آیا حاکمیت این کشور در پیشبرد گفتمان کمونیستی بر حق و مشروعیت عقلی و علمی و دمکراتیک دارد ؟ برای مردم این کشور چه دستاوردی داشته است که مردم کره شمالی به ان افتخار کنند . واقعا خود تابناک جواب دهد واقعا اگر کشور کمونیستی چین از اندیشه سیاسی و اقتصادی کشورهای غربی استفاده نمیکرد اینقدر پیشرفت میکرد ؟ بحث این هست که با قطع اینترنت چه مزایای برای مردم دارد و چه نفعی حاکمیت کشورها میبرند . تحلیل من این هست که بخاطر دو دلیل اینترنت جهانی را مخالفت میکنتد . اول توجیه برای افکار عمومی و مخالفت ها و انتقاد را برنمیتابند دوم اینکه میخواهند مردم از اگاهی و تبادل افکار محروم بمانند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
دقیقا
به امید روزی که بشنویم ایران در 24 ساعت ایستگاه فضایی خودش را در فضا مستقر کرد، نه اینکه اینترنت رو قطع کرد. بابا خسته شدم هاست و دامین هامو باید تمدید کنم نتیجه سالها زحمتم داره به فنا میره. الوووووووووو کسی صدای منو میشنوه!!!!
همیشه باید ثابت کنیم جزو کشورهای جهان سومیم
قاتل اینترنت
سودان اتیوپی و حالا ایران
آمار ها همیشه در این مملکت ما هیجانی است
دمشون گرم
چند شب راحت خوابیدیم.
چند روز به بچه هامون رسیدیم.
امیدوارم ادامه دار باشه
ببینید همتای کدام کشورها هستیم. سودان، اتیوپی، مصر. آیا آرمانهای ما همینقدر هست؟
مصر ، اتیوپی ، سودان ،ایران...جالبه...
تیتر خبر رو عوض کنید:
ایران چطور موفق بع گند زدن به زندگی شهروندانش شده.

دوست عزیزی که این خبر یا مقاله رو نوشتی در جریان باش که اینترانت ملی در مقابل اینترنت یه قطره هست در مقابل اقیانوس....
اینترنت ملی جز دو سه تا سایت خبری و انجام تراکنش بانکی ، عملا هیچ کاربرد مفید و تاثیرگذاری نداره...

ضمنا این ظلم به مردم رو با افتخار تو سایتتون منتشر نکنید
اگر گامی در جهت توسعه اقتصادی برداشتم کاریست بزرگ مثلا ماشین باکیفت یا لوازم الکترونیکی عالی بسازیم ،نه اینکه یاد بگیریم خراب کنیم یا قطع کنیم حالا چرا ملت ذوق کند که شما یاد گرفتیداینتر نتش را قطع کنید
مگه همون خودتون رو با اتیوپی و مصر و سودان مقایسه کنید.سه تا کشور بدبخت تر از خودتون. چرا اسمی از یک کشور اروپایی یا آمریکا نمیارید. و نگید قطع اینترنت دشواره. گند زدن همیشه راحتتر از درست کردن..شما همیشه به عقب رفتید و یک قدم به جلو هیچوقت نذاشتید. مردم هم حتما پای صندوق حاضر میشن
اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید،،،
خودتون میدونید و مملکتتون
دیگه خسته شدم از بس پیگیر چک کردن اینترنت شدم.
اگه این هوش و تلاش جالب توجه ایرانی در موضوعات سلبی و تخریبی تو ساخت و ارتقا و موضوعات ایجابی به کار گرفته میشد قطعا کشور آباد و پیشرفته میشد.
موفق ؟!!!!!!!!
قطع اینترنت که هنر نیست

ایران از سالها پیش فکر این روزها رو کرده بود برای همین در روزهای اولیه اینترنت به تمام پروایدرها دستور داد که از دیش استفاده نکنند و فقط از خطوط مخابرات و کل اینترنت کشور رو در یک نقطه متمکز کرد

اما سوال بهتر این هست که هزینه این کرا چقدر هست؟

کسب و کارهای اینترنتی کم نیستند از رزو هتل گرفته تا بلیط هواپیما و فروش دومین و هاست و ... که خیلی ها نابود شدند و خسارت بیشتر این هست که کسی که کسب و کار اینترنی داره فهمید که نمیشه در ایران به اینترنت اعتماد کرد و بهرت هست به فکر دیگری باشد

شک نکنید که روشهای جدیدی برای نت خواهند آمد و این قطع نت بی اثر خواهد شد
سودان اتیوپی ؟ اینا شدن بسیاری از کشورها
مرگ بر روسیه
کسی که این مطلب رو نوشته چیزی از ایران و شرکت زیر ساخت نمیدونه شما هم زیاد شلوغش کردید این کار راحت تر از اونیه که فکرش کنید
یکم شرم و وجدان داشته باشن حداقل چیزی نمیگن از این گند کارشون
مصر سودان و اتیوپی خیلی دولت ها نیستن. کلا 3 تا کشوره. ضمنا اونا چند ساعت قطع بودن ما چند روز؟!
ی نگاهی به کشورهایی که این قضیه رو عملی کردن بنداز !! سودان .. اتیوپی!!!
چون همه کشورها دیر یا زود به این سمت خواهند رفت که زیر ساخت هاشون جدا سازی کنند با اینترنت جهانی که در مواقع حاد از ان استفاده کنند
با سلام


دوستانی که در این چند روزه در بخش خبری بیست و سی حضور پیدا کردند و طبق اظهاراتشان با اینکه مستاجر و بیکار هستند از تصمیمات دولت حمایت کردند را با اکبر آقا قصاب, اصغر آقا بقال, تره بار محله و شماره 124 تنها می گذارم و روز های خوب و خوشی را برای شما آرزو می کنم

به امید خوشبختی روز افزون برای شما عزیزان جان
چون همه کشورها دیر یا زود به این سمت خواهند رفت که زیر ساخت هاشون جدا سازی کنند با اینترنت جهانی که در مواقع حاد از ان استفاده کنند
متاسفم برا مملکتی که قطع کامل و خودزنی براش شده ی افتخار....بجا دسترسی ازاد به اطلاعات...
این چند روز واقعا بهم ثابت شد که در بستر اینترنت و حتی برای کارهای آفلاین هم بدون گوگل ما هیچ غلطی نمی تونیم بکنیم یعنی هیچ غلطی !

گوگل واقعا ازت ممنونم من حتی برای املای درست کلمات فارسی هم از تو کمک می گرفتم ولی هیچ وقت فکر نکرده بودم که تو تا این اندازه مهم و حیاتی باشی

سایت آپارات با ادعای پر بازدید ترین سایت ایرانی حتی ابتدائی ترین جستجو ها رو هم نداره یعنی همه استارت آپ های ایرانی از آپارات بگیر تا دیجی کالا و سایرین کاملا وابسته به گوگل هستن بعد ادعاشون...
واقعا متاسفم برای این خبرتون...افتخار داره به نظرتون؟
وقتی شبکه تلفن اعم از ثابت و سیار تمام دولتی ، شبه دولتی و بعضا نظامی است ، قطع سرویس براحتی آب خوردن است .همچنین برق و گاز و آب دولتی . مشکل رعایت حقوق انسان برای دسترسی به اطلاعات است که بله این مطلب در آمریکا و کشور های متمدن براحتی اینجا یعنی پرشیا نیست .
عجب افتخار بزرگیه که بتونی اینترنت کشورت رو قطع کنی
اینقدر بزرگش نکنید کار پیچیده ای نیست فقط مکانیزه شده این قابلیت که تمام درخواستهایی که خارج از آی پی های داخلی هستند رو Reject می شود، که البته مسائلی مانند DNS سرورها در درج آدرس های جدید دچار مشکل خواهند شد چون متوالی اختصاص آی پی ها در خارج از ایران هستند و کلا این روش بصورت موقتی جوابگو هستند هزاران نیاز دیگر وجود دارد که اینترنت اگر در دسترس نباشد از کار خواهند افتاد
نت را قطع کرده بودند حالا که باز کردن مزش مثل مزه نهار عید فطره
ماشاالله چه موفقیتی. چه پیشرفتی.
به غیر از اختلاس در بعضی چیزهای دیگه هم پیشرفت داشتیم. رو میخواد به اینا بگیم موفقیت.
حسن قطع اینترنت از داشتن آن خیلی بیشتر است
خجالت بکش
چقدر تابناک با افتخار این خبر رو نوشته باید خون گریه کنید برای این اقدام ابلهانه تون و مطمئن باشین خودتون خیلی از مردم بیشتر ضرر کردین
من خودم برای یه پژوهشی نیاز به اینترنت داشتم و یکسری عکس که داخل اون پژوهش بزارم و تکمیلش کنم. اما متأسفانه تا اومدم دنبال عکسها بگردم با این مورد یک هفته‌ای مواجه شدم و همچنان منتظرم تا ببینم کی بالاخره کلید اتصال اینترنت بین‌الملل وصل میشه.
تحلیل عماد افروغ از ناآرامی های اخیر: ما انقلاب را بد درک کردیم و نفهمیدیم که مردم خواسته اقتصادی هم دارند/ به تحلیل‌های امنیتی مشکوک هستم_______ماکه حق گفتن حرف حق رانداریم لا اقل به حرفهای این چند نفری که بعضا حرفی ازحق مردم میزنند توجه فرمائید اگر فرهیختگان ما پناهیان و شریعتمداری و حسن عباسی و خاتمی امام جمعه هستند وای به حال دنیا وآخرت ما دردنیا همینی که خودمون میبینیم هستیم درآخرت هم ازچند نفری که اسم بردم فاکتور میگیرم
خیلی خوشحال نباشید به این راحتی هم میگید نیست
.
.
.


هیچ کار خاصی انجام نداده اند...
.
.


صرفا کل درگاه های دسترسی مردم رو فیلتر کرده اند
.
.
.

کوروش درخشان
خوشم میاد سایت های فیلتر شده عملا باز هستند و باید دوباره فیلتر کنید خخخخخ
اگه ایران قراره مثل بقیه کشورا باشه پس آمریکا صدتا بهتره
در مورد ایران نیاز به قانون نداریم. می گویند "بشو و میشود"
ما می‌بایست آنقدر در اینترنت تولید محتوی داشته باشیم و اشراف داشته باشیم که نیازی به قطع اینترنت نداشته باشیم. ما از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری نخبه در این زمینه زیاد داریم. ولی به لحاظ کنترل فضای محتوا در فضای وب کم کاریم.
واقعا" زحمت کشیدید.دنیا کجا می ره اینها کجا؟
ایسنا زده وصل میشه امروز البته خانگی ها نه موبایل
بازم ایسنا خیلی بهتر از توهه تابناک جان
بزن مطلبمو هر چند میدونم نمیزنی
موفقیت !!
تنبیه دسته جمعی به خاطر اعتراض بر حق و درست کردن زندان به وسعت ایران
شما که این خبرا رو سرهم میکنین و میزارین یه ذره شرف هم تو وجودتون هست؟ 2 روز دیگه می میریم همه خوبه یکم با شرافت زندگی کرده باشیم
پشیزی برا مردم اهمیت قائل نیستند، پشیزی/
ضرری که به ما کاسبان اینترنتی زدین رو چجوری جبران میکنید شما که دم از حق الناس میزنید
حقتونه حالا هی برید رای بدید
اعصاب خودتونو خورد نکنین هرچند خیلی سخته تو عصر تکنولوژی مثل عصر حجر زندگی کنی ولی واقعا نباید تو دام بیفتیم پروژه جدید دولت فشار روانی حداکثری به مردمه.
تابی جون میدونم که امکانش یک به صده این پیغام منو منتشر کنی ولی ما بازم ناامید نیستیم
این کار برای یک کشور قوی با ساختار امنیتی بالا واقعا ضعف است که برای مقابله با اعتراضات از قطع اینترنت استفاده کنه
در سانسور ، فیلتر و قطع ارتباط تو دنیا اول هستیم
لعنتبه جبر جغرافیا کاش هیچوقت به دنیا نمیومدم اگه رار بود تو ایران به دنیا بیام. لعنت بع ایرانی بودن من یه برنامه نویسم زندگیمو نابود کردین میفهمین؟ نابودم کردین خدا نابودتون کنه
انچنان مملکت را نابود کردند که سالها طول میکشه ما به 15سال قبل خودمون برسیم
خب اینترنتقطع شد
زندگی و درآمد شرکتها و مردمی که نابود شد را کی جبران میکند ؟ارگانهایی که مالیات نمیدن و باعث گرانی بنزین شدند
آقا خوب که فکر میکنیم میبینیم که موبایل هم برا امنیت ملی خطرناکه لطفا اونم قطع کنید!!
امنیت مهمتره!!!
بابا وصل کنید ملت از کار و زندگی افتادن
بابا وصل کنید ملت از کار و زندگی افتادن!
#من_رای_نمیدم
لامصب رو وصل کنید؛ دیوونه مون کردید...
وصل کنید اینترنت رو
حضرات در تک تک ارکان زندگی ما رعیت حق تعیین تکلیف و دخالت برای خودشون متصور هستند و مدام مضحکانه توجیه میکنند. ولی خدا بزرگه و تاریخ هم نشون میده که در همیشه روی یه پاشنه نمیچرخه... ماشالا حس نفرت نسبت به خودشون رو فراگیر کردند
آن چیزی که امنیت یک کشورراتهدیدمیکند،اینترنت و.....ازاین داستان هانیست،،،،،،اسراییل وآمریکاوروسیه وعربستان نمیتوانندامنیت یک کشوررابخطراندازند،،،آن چیزی که امنیت کشورهارابخطرمی اندازد،بی اعتمادی بین مردم وحکومت است
با تشکر و تقدیر خیلی خیلی خیلی صمیمانه از مسئولان و مقامات و تو تابناک جان برای ارائه این دست آورد ملی که ضامن امنیت حکومت است
اعتراض حق ماست منتشر کن کامنتای منووووو
همین ماه پیش بود که تو یه سایت آموزشی خارجی ثبت نام کردم و کلی هزینه کردم اما نمیتونم الان ازش استفاده کنم!

کریم تو مسلمون نیستیییی!!!!!!
میازار موری که دانه کش است ، که جان دارد و پی اینترنت است . زگهواره تا گور پروکسی بجوی . توانا بود هر که آقازاده بود . رد دادم آقا رد دادم . بسه دیگه .
الان میفهمم اون رزمایش قطع اینترنت که اینا پارسال میگفتن و یه عده هم فقط میخندیدن، چی بود
وعده کاندیدای ریاست جمهوری بعدی برای رای جمع کردن احتمالا وصل مجدد اینترنت خواهد بود!
چرا در فرانسه و پس از گذشت یک سال از تظاهرات جلیقه زردها هنوز کسی به فکر قطع اینترنت نیافتاده است؟ اینجا از همان روز اول اقدام به قطع اینترنت گردید. جامعه آبستن حوادث جدی تر و گسترده تری است لذا دولتمردان باید پیش از آنکه دیرشود کاری کنند که البته بعید به نظر می رسد!!!!
وصل کنییید نتوووووووووو روانیم کردیییین
به خدا تمام زندگیم مخنل شده. این چه کاریه آخه. مگه اینترنت رو هم قطع می‌کنن؟ کاسبیمون بین رفت
اینقدر میگن امنیت داریم که انگار تو امارات و قطر و عربستان هر روز جنگ و درگیریه
عمق فاجعه رو وقتی فهمیدم که دوتا افغانی عزیز در صف نانوایی ایستاده بودند و میگفتند( اِران دِگر جای زیندگانی نیست)
به جای ژاپن اسلامی کره شمالی اسلامی شدیم . خواستها و مطالبات مردم قبل از انقلاب را مروری بکنیم بد نیست
به جای توجه به رفاه مردم، تو اینجور چیزا سرمایه گذاری میکنیم
یعنی خدا وکیلی اگه تو آمریکا یا ژاپن یا یکی از کشور های پیشرفته یک ساعت اینترنت قطع میشد اقتصاد اون مملکت فلج میشد،مردم شورش می کردن،میلیاردها دلار ضرراقتصادی به وجود میومد
حالا اینجا نزدیک یک هفتس که اینترنت قطع شده انگار نه انگار
تازه نشستن می گن شاید به تدریج وصلش کنیم
یعنی یک مملکت انقد عقب افتاده دیگه؟
من از اینترنت ۹۰ درصد ویکی پدیا که دیدگاهای منصفانه در بیان دیدگاه داشت سرچ میکردم و برای احبار هم روی سایت تابناک زوم میکردم .
اینترنت رو وصل کنیییید
التماس می کنم وصل کنید شوهرم بدبخت شد باید درامد دلاریش از هلندو بگیره اگر امریکا و فرانسه بفهمن تحریمه و ایرانیه پولشو بلوکه میکنن بدبخت میشم.
آب وبرق وتلفن وسایرخدمات جزوابتدایی ترین حقوق مردمه اینابخشی ازمواردزیست انسانهاست اینترنت ودسترسی آزادبه اطلاعات هم بخش کوچکی ازحقوق مردمه کسی اجازه نداره اوناروقطع کنه این باهیچ معیاری درجهان قابل دفاع نیست
ایران، روسیه، سودان، مصر، کره شمالی، اتیوپی. یه بار قشنگ این لیست رو بلند بخونید!!!
من شنیدم رفتند با تبر زدن کابل اینترنت را از مرز بازرگان پاره کردند. راسته؟
ب یک پرنده کبوتر نامه رسان خوب اشنا به تمام راه های داخلی و خارجی با شرایط کار خوب نیازمندم.
حالا بايد چيكار كنيم؟تبريك بگيم؟خوشحال باشيم؟
کاش همونطور که توان موشکیمون رو با امارات و امریکا مقایسه میکنند اقتصاد و ارتباطمون رو هم مقایسه میکردند و منت میذاشتن سرمون.
حتما انتظار داری براشون سوت و کف بزنیم؟!
خيلي بدبختيم دلم به حال خودم ميسوزه نه جاي براي رفتن دارم نه جاي براي ماندن واي واااي چقدر داغونيم داغوننننن
خيلي بدبختيم
با این شعب ابیطالبی که من میبینم دو روز دیگه گزارش دیدید با عنوان "مردم کدام کشورها حق غذا خوردن ندارند" متعجب نشید دوستان
ای کاش در مورد اینکه چه مدتی بقیه کشورهای عقب افتاده و دست چندم اینترنت رو قطع کردن هم مینوشتین
آقای رئیس‌جمهور بارها شعار داده درباره تحمل حرف مخالف یا اعتراض مسالمت آمیز ولی خودش حرفای یک مخالفش رو تو جلسه تحمل نمیکنه و قهر میکنه.
دوستان خودتون رو برای قطع دائم اینترنت آماده کنین
باز کنید نتو جمعه ی سیاه تموم شد خرید نکردیم
در شرایط اضتراری قطع اینترنت اجتنابناپذیر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
سواد یاد گرفتن از آن هم اجتناب ناپذیر تر است
جبران می کنیم.... جبران می کنیم ... انشاالله اسفندماه انتخابات مجلس
توی جنگ سوریه هم اینترنت قطع نشد
زیر ساخت داریم که اینترنت رو قطع کنیم باریکلا ....
تا حالا انقدر تاسف نخورده بودم برای وضعمون!
سانسورچی مشخصه جنابعالی اینترنت داری درد مارو نمیفهمی
یعنی فک میکنن اگه دو هفته اینترنت رو قطع کنن مردم میرن از پیام رسان های داخلی استفاده میکنن؟! مطئمن باشین کسی بمیره هم از بله و سروش و گپ و ... استفاده نمیکنه اگر هم الان مجبوری استفاده کنه هر وقت اینترنت وصل بشه اولین کار پاک کردن ایناست
نون بری و خرابکاری کاری نداره که خیر رسوندن و آباد کردن سخته!
شما چندين بار مطالبي گذاشتين كه انگار از قطع اينترنت ناراحت كه هيچ،خوشحالم هستين
بهتر نيست به جاي اين چرنديات از كشورايي بنويسي كه با اينترنت چقدر پيشرفت داشتن؟اتيوپي رو راجبش واقعا رفتي تحقيق كردي؟
چه اسامی قابل تأملی! مصر، سودان، سوریه، جهموری اسلامی ایران!!
همیشه ساختن سخته،،وگرنه کپی کاری و خراب کردن(فقط کار شما)که....توی هرچیز
امریکا به دلیل حقوق شهروندی قطع اینترنت نکرد . کشورهایی که اسم برده یا راهها شون کم تعداد یا مشکل حقوق شهروندی دارند و مسوولین ش مردم شون رو انسان حساب نمی کنن ...
اگه اینتر نت نبود که مردم عراق به فساد مسیولان خود پی نمیبردند۰ وزیر دفاعشان با اسم جعلی از هشت سال پیش تا حالا پناهندگی سوید کرفته و هنوز که هنوزه خود و خانواد ه اش از اداره بیمه سوید مساعده میگیرد۰ یه سرچی توی اخبار روز سوید بفرمایید۰ معلومه که شفافیت پته خیلیها را رو آب میندازه۰
میتونید یه تهدید یا هرچی که اسمشو دوست دارید بزارید!اینترنت بین المللی قطع بشه باید با دکل های مخابراتیتون خدافظی کنید اتیش میزنیم،
ابو برقم قطع کنید که به دستاوردای جدید برسیم
وزیر مخابرات ۱۰ روز بسته های اینترنت تمدید شد . یعنی خیالتون جمع روز دهم اینترنت وصل میشه
مولانا وزیر جوان در دیوان اشعار خود می فرمایند:
ما برای قطع کردن آمدیم
نی برای وصل کردن آمدیم
دست من چون نرود بر فیلتر
با "کلید " قطع کردن آمدیم
این تکلنولوژی صادر کنیم فرانسه برای مقابله با جلیقه زردها
اینم داستان جدیده که تعداد لایک ها رو کم میکنین؟! الان من برگشتم دوباره نگاه کردم تعداد لایم ها کلا کم شده بعضی ها هم صفر شده عجیبه!!!
موندم چرا تو را قطع نکردن...
سلام من مخالف اينم اينترنت ملى بشه ولي موافق قطعى ان در اغتشاشات هستم بغضيا نفسشون ازجاي گرم بلند ميشه
كم كم اگه خدا قبول كنه شبيه كره شمالي مي شيم
من اینترنت ملی موبایلم هم قطع شده
مطمئن باشید پیشرفت در شبکه های کوانتومی اونقدر جدی هست که شبکه های دیجیتال کنونی و قطع سریع آن توسط حکومت ها و دولت های دیکتاتوری به زودی فقط یک جوک بی مزه و تاریخ گذشته میشه
در این مدت 2020 به عنوان سامانه گویای خدمات اینترنتی مخابرات، همواره اعلام می کرد که سرویسهای داخلی در دسترسند ولی هیچ ارتباطی در کار نبود و سایتهای خبری و سایر خدمات اینترنت داخلی در دسترس نبودند. ظاهرا چیزی به نام شبکه ملی اطلاعات وجود خارجی چندانی ندارد و به جز عده معدودی که دسترسی به اینترنت نامحدود داشتند ارتباطات بقیه کاملا قطع شده بود. در خصوص اینکه آیا قطع اینترنت در چنین مواردی یک راه حل است باید توجه داشت که این اولین بار است که از این حربه توسط حاکمیت استفاده شده است و قطعا سرویسهای اطلاعاتی حریف و فعالان حوزه این فعالیتها در آینده راهکارهایی برای ناکارآمد کردن این روش مقابله ای خواهند اندیشید. این اقدامات می تواند شامل اقدامات جایگزینی و یا حتی تصرف و به دست گرفتن کنترل برخی از این گلوگاهها باشد. البته طولانی شدن این اقدام می توانست به مشکلاتی جدی منجر شود و حتی خطر حمله به برخی از زیرساختهای اینترنت هم باید در نظر گرفته شود.
دوستان کسی اینترنتش وصل شده؟ما دیروز وصل شد چند ساعتی باز دوباره قط شده
كي وصل ميشه
من که زندگیم نابود شده فقط دارم این متن رو مینویسم که خونم گردن شما بی همه چیزاس

کاری که کردید باعث شد قرار داد کاریم رو از دست بدم

از افسردگی که گرفتم و اعصاب خردی اومدم بگم که میخوام به زندگیم پایان بدم
اگه اینترنت را برا همیشه قطع کنند اونطوری که تو فکرشونه اونوقت بغیر از مهاجرت به چیز دیگه ای نمیشه فکر کرد.
اینترنت فقط برای افرادی که کارشون مربوط به اینترنت هست نمیشه
دسترسی به اطلاعات آزاد حق تمام مردمه
موافقم کاملا
اقا من تونستم اینترنت وصل بشم. به کوری چشم کسانی که اینترنت قطع کردند
تمام خسارت هایی را که به اموال عمومی وارد شد تاوانش را ما باید بپردازیم و دولت از راه مالیات و افزایش همان نرخ

بنزین از مردم خواهد گرفت .
عوضش امنیت داریم
امنیت مالی
امنیت شغلی
امنیت جانی
امنیت روحی
دقت كنيد قطع اينترنت يكي از برنامه هاي امريكا در راستاي تحريم و فشار بود كه خنثي شد...
ملت شریف ایران ما در قطع اینترنت جهانی خودکفا شدیم. بنده این دستاورد بزرگ و انقلابی رو که حاصل عرق های شبانه روزی جوانان خدوم این مرز و بوم در عرصه جنگ نرم هست را به همه ملت تبریک عرض میکنم. من الله بقولی بقول.
به قول معروف ماهی رو هر چی محکم تر دستت بگیری راحت تر لیز میخوره...
تبریک،تبریک به تو،تبریک به شما،تبریک به ما ،تبریک به من ،تبریک به او ،تبریک به همه،تبریک تبریک تبریک
از قدیم گفتن طلا که از خودش پاکه چه منتش به خاکه!! اگه از خودشون مطمنن قطعی اینترنت چه معنی داره؟؟!
دقیقا کشورهایی که دچار بحران مشروعیت و فساد هستند به دنبال چنین روشهایی میرن اتیوپی و سوان و ...
وای از این همه بی مسئولیتی, از ماست که برماست
به به آقایون ظاهرا لانه زنبور رو با الگویی از اتیوپی و سودان کشف کردن ، آینده ایران مشخص شد به کجا ختم میشه.
خدا را شکر کنید که آب و برقتان را قطع نکردند
کره شمالی ما هم آمدیم یه وقت تنها نمونی
خدا را شکر کنید که آب و برقتان را قطع نکردند.
اینترنت ایران هم مثل خودروسازی اش خیلی موفق هست!
واقعا عالی، کم مونده دیگه زغال سنگ بسوزنیم
تبریک میگم به این همه عقب گرد
کره شمالی ما هم اومدیم یه وقت تنها نمونی
عجب موفقیتی! با این "موفقیت ها" نیاز به شکست نداریم.
با اینکار فقط نارضایتی عمومی رو زیاد میکنن ، مثل این میمونه ک تو ی خونه ای جرم صورت بگیره درو ببندی بگی خب کسی نمیبینه دیگه حله!
شماها اگر لازم باشد آب را هم به روی ملت می بندید.
تهران خونه هستم اینترنت adsl هم از صبح وصل شده
اولا قطع کردن. ویا تخریب کردن آسان است اما برای وصل کردن اینترنت چندین میلیون دلار هزینه خواهد شد. واین یک جرم محسوب می شود. ومسولین ذیربط بواسطه متضرر شدن مردم باید پیگیری کنند.
چهارمحال را صبح وصل کردن ولی الان دوباره قطع کردن
ظاهرا کعبه آمال نویسنده و بخشی از مسولین تبدیل ایران به سودان و اتیوپیه
قطعی اینترنت وپارازیت با فرکانس بالا به مردم ایران ضرر مالی وجانی می زند. واین خلاف قوانین حقوق بشر است
زیاد هم بد نشد باعث میشه مردم اجتماعی تر بشوند سر از گوشی ها دربیاورند هزینه اینرنت هم از جیب مردم کم بشه لطفاً یکاری بکنین که تلفن ثابت دوباره رونق بگیره ممنون
تابناک جان اولش میگی قبلا سه کشور سودان اتیوپی و مصر اینترنت رو قطع کردن بعدش میگی که بسیاری از دولت ها از ابزار قطع اینترنت استفاده کردن!!! خب اسم اون بسیاری از دولت ها رو بیار دیگه بلاخره این سه کشور اینترنت قطع کردن یا بسیاری از دولت ها کدومشون رو باور کنیم.
برو تابناک جون این مدت که نت قطع بود ملت از سربیچارگی میومدن اینجا . زیادی دیگه حال کردی . حالا برو تو غارت دوباره . برو نت ملیتو استفاده کن حال کن . از گوگل هم استفاده نکن درضمن. ملی نیست اخه
من شغلم تدریس موسیقی کودک هست از این مهد ب اون مهد همش میرم با بچه ها موسیقی کودک کار میکنم. تنها راه ارتباطی من و خانواده ها ک چی درس دادم و چه تمریناتی باید بکنن از طریق فیلم توی واتس اپ هست. نمیشه خانواده ای ک همشون شاغلن بیان حضوری تا من درس رو توضیح بدم ک الان اوضاع ما چی میشه؟ خسته شدیم دیگه. جونیمون رفت فقط محدودیت ها و افکار پوچ و الکی.
به نظرم قطع کردن اینترنت بازم امنیت ملی رو اون طور که باید و شاید تضمین نمیکنه...برقو کلا قطع کنین :)
همه کشورها آپولو هوا میکنن شما نت قطع میکنید
اینترنت داخل میتونه نیاز هارو براورده کنه
نشان از بدبختی ما داره
باید به حال خودمان تاسف بخوریم. یک هفته است وب سایت های من که فروشگاه عمده هست روی هوا است. سفارش هام معلق مانده مشتری زنگ زده لغو سفارش کنید. اصلا زندگی مردم براشون مهم نیست. امنیت فقط برگرداندن مردم به خونه هاشون نیست. مت توی کار بیزینس توی خونمون توی شهر هیچ جا امنیت نداریم. خدایا به فریاد ما برس.
نگاهی به آمار نظریات بالا نشون میده حقیقت رو
تابناک خجالت نمی کشی از این خبرهایی که میگذاری .تیتر این خبرو خوندم هنگیدم!!چ کار شاقی کرده تو قرن ۲۱ که اینترنت حق اولیه یه انسانه رو قطع کرده .به عصر غار نشینی داریم نزدیک میشیم
خداوند سر نوشت هیچ قومی را تغییر نخواهد داد مگر اینکه خود مردم بخواهند
لطفاًبرای تکمیل پروژه رسیدن به دوران انسانهای نئاندرتال وغارنشینی، زحمت بکشند سیستمهای مخابراتی راکلاً قطع کنید تارکورد دیگری هم زده باشیم .
و
به امیدرسیدن به آن دوران گل وبلبل
هنوز تا ۱۴۰۰ سال پیش خیلی راه مونده
به عنوان یک استاددانشگاه یک هفته کارنمی کردم.چون کاراصلی ما پژوهش است .شایددرکوتاه مدت برای نیروهای امنیتی دست آوردی داشته باشد.امادردرازمدت برای آنهانیزمشکل درست می کند.همین امروزبرخی دانشجویان من می گفتندعلت ناکامی معترضان آن بوده که قدرت مثلا اسلحه نداشته اند.این خیلی خطرناک است وباعث بنیانی شدن مخالفت هاخصوصاازسوی نسل جوان می شویداشتباه کردیدباورکنیدبه عنوان یک متخصص نظرم آن است که باقطع اینترنت بازی راباختید.مثل کسی که دردوره قاجاراستفاده ازخودرو را منع می کرد.
نت رو وصل کنید
نت رو وصل کنید
نت رو وصل کنید
کشوری که اینترنت نداره دیگه جای زندگی نیست .
معلومه در آینده قراره مثل مصر اتیوپی و سودان عقب مونده بشیم نه مثل آمریکا پیشرفتع
به این دست آورد بزرگ به خودم می بالم
تبریک ماباز هم رکورد زدیم
بچه ها فکر کنم بلد نیستن وصلش کنن... بیچاره شدیم
اینترنت ملی نمیخوایم (ایموجی استفراغ)
از نظر پیشرفتهای علمی و تکنولوژیک و درآمد سرانه به مراتب و با فاصله بسیار زیاد از کشورهایی مانند چین ،هند ،ترکیه ،امارات و ... عقبیم اونوقت به قطع اینترنت افتخار میکنیم قطع اینترنت اون هم در عصر ارتباطات اصلا قابل افتخار نیست
شیراز وصل شد شرکتی
خداروشکر که ما با مصر و سودان و اتیوپی و سوریه یکی هستیم
قطع اینترنت موفقیت محسوب میشه از نظر شما که در تیتر اینجوری نوشتید؟
تابناک باید چی کار کنیم نظرمونو منتشر کنی لااقل تو ازادی بیان داشته باش
چراعاقل كندكاري كه بازآردپشيماني
اون وقت
وقتی اینترنت جهانی قطع هستش شما چطور به سایت NetBlocks برای نوشتن و آمار دادن تو این خبر دسترسی داشتی؟!!!!
الان سودانی ها اعتراض میکنن از این قیاس شما
من اینترنت میخام لطفا وصل کنید برام دارم دیوانه میشم اینترنت میخوام سریع وصلش کنید
خجالت هم خوب چیزیه .
فضای مجازی با تمامی تاثیرات مثبت یک نتیجه منفی هم دارد و آن دور شدن خانواده ها از هم است حتی در مهمانی ها ی دور همی هر کس گوشی بدست سرش گرم است و در این فضا سیر میکند . در کنار هم هستیم اما دور از همیم . این شبها که دور هم جمع میشویم فرزندانم بیشتر با من حرف میزنند انگار دنیا را به من داده اند . اگر قطع فضای مجازی مانند تلگرام ، وتساب و اینستاگرام حداقل هفته ای یک اتفاق میافتاد خیلی خوب بود
فضای مجازی با تمامی تاثیرات مثبت یک نتیجه منفی هم دارد و آن دور شدن خانواده ها از هم است حتی در مهمانی ها ی دور همی هر کس گوشی بدست سرش گرم است و در این فضا سیر میکند . در کنار هم هستیم اما دور از همیم . این شبها که دور هم جمع میشویم فرزندانم بیشتر با من حرف میزنند انگار دنیا را به من داده اند . اگر قطع فضای مجازی مانند تلگرام ، وتساب و اینستاگرام حداقل هفته ای یک اتفاق میافتاد خیلی خوب بود
برق رو قطع کنید دشمن نتونه نفوذ کنه.
بلاخره روزی میرسه اونم نمیتونین.
سلام، من یه جوان پیر از کره شمالی ... نه ببخشید از ایران هستم
اگر به جای قطع اینترنت ریشه فساد را قطع می کردید احتیاج به قطع اینترنت نبود.
نویسنده این مقاله چند سالشه؟؟؟؟؟؟
جووونیمون توی این مملکت سوخت، ب خدای احدو واحد نمیبخشمتون
ای کاش سورس مطلب رو هم میگذاشتید.
ترجمه بسیار ضعیفی بود.
بسیار بسیار ضعیف.
من مترجم نیستم، فقط یک کارشناس ساده IT هستم ولی جملات و کلمات تابلو بودند.
از مترجم گوگل استفاده کرده بودین؟
ای خدا بسه دیگه خسته شدیم... چی میگن اینا... چی میخوان از جون ما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
دقیقه همین جونمون رو میخوان چون چیز دیگه ای غیر اون واسمون نمونده
چرا نمی فهمید اینترنت فقط اینستا و تلگرام و پیام رسانها نیستند خدایا نجاتمون بده
اتفاقا این کار برای ایران بسیار ساده تر از کشورهای دیگه هست. چون اینترنت ایران فقط و فقط توسط یه شرکت و اون هم شرکت زیزساخت ارایه میشه و کل ترافیک خروجی دست اوناست و به راحتی و با از کار انداختن دروازه های خروجی همه اینترنت قطع میشه.
امیدوارم اینترنت ماهواره با قابلیت ارسال و دریافت درست
شه راحت بشیم
چه مقایسه افتخار آمیزی! مصر و سودان و اتیوپی!!
در تمام تاریخ ساختن و کمک به پیشرفت بشریت افتخار آور بوده ، نه تخریب ، قطع کردن و تمام کارهایی که شما بلدید!
اینترنت ثابت وصل شده تهران
نمیشه در کنار عملیات پیچیده قطع ارتباط اینترنت که ما رو همرده با کشور هایی مثل سودان و اتیوپی قرار می ده یه نیم نگاهی هم داشته باشیم به کشورهایی مثل مالزی و چین و کره جنوبی ببینیم چه عملیاتی برای رشد اقتصادی و رفاه مردمشون انجام می دن ؟
مثل این میمونه که با نارنجک گروگان آزاد کنی (البته به طرف دیار باقی) بعد افتخار هم بکنی . تو قطع اینترنت موفق شدین؟! بابا ایوالا، چه دانش فوق العاده ای دارین شما.
مردم رو دقیقا چی فرض میکنید؟ یه مشت‌ گوسفند که چوپانشونید !!!!!!!!
اینترنت وصل شد، ما هم که رفتیم سراغ زندگیمون، بعید میدونم دوباره بیام اینجا که اخبار فرمایشی بخونم ولی زمان خیلی چیزا رو مشخص میکنه، شماها که فقط خبرنگارین و نجومی بگیر نیستین لااقل یکم به فکر آخرتتون باشید، خدا جمله ی مامور بودم و معذور رو از کسی نمیپذیره،امیدوارم خدا ببخشدتون چون مردم نمیبخشنتون.
تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
آفرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
بروحال کن داداش به کسب و کارت برس
قطع اینترنت باعث نشه گرانی بنزین یادتون بره
یاعلی
اقا تهران اینترنت adslما وصل شد.روحانی مچکریم:)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
خخخخخخخ دهنت مبارک سرویس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
واسا هیشکی وصل نشده الکی میگی. تازه گیریم که وصل بشه تشکر داره؟در اینجا باید گفت از ماست که بر ماست
چه الگوهایی واقعا!!! اتیوپی و سودان!!! اسفند موقع انتخابات جبران کنیم براتون
قطع کامل یا فیلتر ان به لحاظ سخت افزاری کار بسیار ساده ای است و تقریبا با بیشتر روتر سوییچ فایروالها این امکان است
شما با امکانات یک مودم روتر خانگی با امکانات متوسط هم میتوانید برای خانواده انجام دهید و خانواده را فیلتر کنید . حال سوال اینجاست که چرا از این ابزار برای چنین فیلتر گستردهای فقط در کشورهای جهان سومی همچون ایران انجام می شود .
جواب بسیار آسان است...........
کاش در یک کشور اروپایی به دنیا آمده بودیم نه یه مملکت ...
نود درصد اینترنت رو فیلتر کردن ولی هنوز هم بخاطر اون ده درصد شبها خوابشون نمیبره و دنبال قاتل میگردن که هرجور شده ترتیب اون ده درصد الباقی رو هم بده. به این میگن مردمسالاری‌ دینی.
بایدم خودتون رو با سودان و اتیوپی مقایسه کنید وگرنه باکی دیگه؟؟؟
واقعا به این کا زشتی که کردین این همه ضرر و زیان با ما زدین افتخار هم میکنین؟؟؟
واقعا به این کا زشتی که کردین این همه ضرر و زیان با ما زدین افتخار هم میکنین؟؟؟
برای همینه مردم با تمام مشکلات از ایران مهاجرت میکنن
می گویند .مدعی هستیم انسان اشرف مخلوقات ست.اما در عصر زیان وزشتی ببین چقدر زمین گیر یک اینترنت شده ایم.مگر زندگی وانسان ماندن تنها بسته به یک شبکه ارتباطی ست که هر وقت دلشان خواست دکمه را بزنند.؟ انسانیت مان را تا این حد فرو کاسته ایم وبه حضیض برده ایم ومدام می گوییم کی باز می شود کی وصل می شود؟!! والعصر ان الانسان لفی خسر .واقعا مصداق حال این ملتی ست که انسانیت وعشق وقدرت عظیمش را فراموش کرده ولنگ یه دکمه ست.بدانیم استحمار واستثمار و...با همان دکمه نبض وروح وجسمتان را به بازی گرفته است.مگر 50 سال قبل یا 40 سال قبل اینترنت بود ...اکنون چه بدست آورده ایم در عصر مدرنیته وپست مدرن که هی تاریخ گذشته وسنت ها را بد می انگاریم؟ تا من وتو واو وما به خودمان وبه ارزش های درونی وانسانی مان وصل نشویم هزار اینترنت هم وصل شود جهانمان از اینی که هست مخربتر وزشتر خواهد شد.دی شیخ با چراغ گشت گرد شهر کز دیو ود ملولم وانسانم آرزوست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
ببین تو یکی که دیگه خیلی پرتی از ماجرا!!! برو عصر انسان‌های نخستین که برق و گاز و خونه هم نبود زندگی کن! شکار کن و غرش کن تا انسانیت درونت پررنگ تر شه!!! چی رو به چی ربط میدید اخه؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
داداش خودت فهمیدی چی داری میگی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
عزیزم 50 سال پیش اگه یک تاجر میخواست جنسی را از کشور دیگه ای بخره چند ماه طول میکشید تا مراحل اداری و بانکی و تحویل جنس انجام بشه و در نتیجه اجناس بسیار گران تمام میشد و به همین دلیل بیشتر مردم حتی نمیتوستن سالی یک دست لباس نو بخرن .. ولی الان در همین کشور تحریم شده میشه با استفاده از اینترنت از سایت های چینی جنسی را خرید و در کمتر از چند روز تحویل گرفت
عملیات بانکی در حال حاضر به لطف اینترنت در کسری از ثانیه انجام میشه ، مردم دنیا با اینترنت با هم تبادل علم و اطلاعات میکنن ، دانشگاه های اینترنتی و موسسات آموزشی آنلاین در کل دنیا شکل گرفته که به پیشبرد علم بشر کمک میکنن ، شبکه های اجتماعی مانند یوتوب پر شده از کلیپ های آموزشی در زمینه های مختلف در حالیکه 50 سال قبل برای یادگیری یک نکته علمی بیچاره میشدن ،

چرا چرت و پرت میگی آخه ؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
تو برو تا غارت درضمن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
تو برای رفت و امد بین شهرها تا مدرسه و دانشگاه از اسب و الاغ سواری میشی ؟ ها . چرا اینقدر غبطه صد سال پیش را میخوری . صد سال پیش برای ارسال یک نامه یا پول چقدر طول نیکشید . چرا تو با این فکرت به آنگولا نمیری . آنگولا هم اینترنت دارد . شماها ار تبادل افکار جهانی و دهکده جهانی وحشت داری
عقیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
دوست عزیز اون زمان مشاغل بر پایه اینترنت نبود
ف خ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
یا شیخ! ممنون از موعظه تان

ما با اینترنت کار می کنیم
مقاله میخوانیم
با استفاده از مقالات علمی روز مطلب برای مردم خودمان مینویسیم
با اینترنت آموزش های علمی
دریافت میکنیم.

اینترنت فقط کانال های جوک و سرگرمی تلگرام نیست.
افرادی با طرز فکر شبیه به شما هستند که اینترنت را قطع میکنند و برای مردم نسخه می پیچند که وصلش نکنید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
انرژی هسته ای رو فراموش کردی. در مذمت اون هم تقریر میفرمودید.
شاهین شهر در استان اصفهان هنوز adsl وصل نشده ، خود شرکت گفت وصل داره میشه ولی خبری نیست فعلا
مطیع رهبریم
دولت با چنین اقدامی نشون داد که در برابر اراده مردم واقعا حرفی برای گفتن نداره
خیلی تاسف بر انگیز هست که اعتماد میان مسئولین و دولت و مردم کاملا یک طرفه است ، و تمام بدنه نظام هیچ گونه اعتمادی به مردم ندارند و این جای تعامل بین مردم و نظام رو تبدیل به تقابل خواهد کرد
جهان سوم به تمام معنا یعنی ابران ، گند زدید به همه چیز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
فکر کن فردا خارجیا بخوان بیان ایران سرمایه گزاری کنن با این وضعیت.من با بدبختی یک گروه کلان اقتصادی چینی رو مجاب کردم که بیان ایران و سرمایه شاوردن کلی تحرین رو دور زدن کلی قرارداد بسته شد منتها سر همین قطعی اینترنت سریع ترسیدن و تلعنی اعلام قطع همکاری کردن چون شرکتهای ایرانی نتونستند ارتباط بگیرن باهاشون. اونها با شبکه کیو کیو کار میکنن که هر روز ازسال لیست قیمت ها و تصاویر مرسولات رو میفرستن و همینطور شرکتهای ایرانی این کارو باید بکنن ولی این امر صورت نگرفت و قراردادها لغو شد
سودان و اتیوپی و ایران!!!
در شان ایران و ایرانی هست ک اسمش کنار این کشورها بیاد؟!
واقعا چ مردمان مظلوم و ساکت و صبوری هستیم ما ایرانی ها
واقعا لیاقت ایرانی ها بیش از این حرفاست....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
به اینجا میرسیم با سودان و اتیوپی مقایسه میشیم
یعنی واقعا الان خوشحال هستید همچین کار خجالت آوری رو انجام دادید؟
ب جا کشور های صنعتی و پیشرفته با اتیوپی مقایسه میکنید؟
واقعا خسته نباشید ........
مثل این میمونه ه طرف تومور مغزی گرفته بعد شما مغز و تومور رو باهم درآوردیذ و تحویل خانواده مریض دادید و،گفتید بفرمایید اینم تومور مغزی، اگه خیلی هنردارید برای خودتون یه مغز رو بسازید نه اینکه تو مغز بقیه تومور بذارید
خجالت نمیکشین کلی کسب وکار هستش وابسته به اینترنت قطع میکنین که چی بگین تو موارد دیگه از روسیه الگو بر دارید نه تو قطع اینترنت تازه از کدوم منبع میگین که اینکار رو کردن تازه میخوان آزمایش کنن نه این کار رو انجام بدن واقعا که تو شایعه نفر اولین تو رسیدگی به پای روسیه برسید تو تکنولوژی نه تو بحث تحریم کردن این چه توجیه مسخره ایبرای این کار تون
به خدا ما هیچ گناهی نکردیم که توو کشوری به دنیا اومدیم که قط اینترنت و ارتباط با دنیا واسه مسولین افتخاره و خیلی راحت
فرق آمريكا با تمام كشورهاي ديگه همينه : سوئیچ قتل اینترنت" دست و پا نكرد! اخه مگه هر جا ميشه آمريكا!
پاسخ ها
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
جفرسون نازنین قانون اساسی کشورش رواز..قوانین کوروش نوشت...زنده بادامپراطوری کوروش..زنده باد آمریکا..
ادامه قطع اینترنت یک پیام ساده دارد و آن هم اینکه آتش سنگینی هنوز زیر خاکستر هست که مسئولان کشور نگران کرده و تاوانش باید مردم بدهند!
همین تصور به آتش خشمها بیشتر می دمد و کار خرابتر می کند.
فردا خواهیم دید.
چه زود بنزین رو ول کردید چسبیدید به اینترنت
بنزین ۱۰۰۰ تومنی شده ۱۵۰۰ سهمیه ای
کاری به سه تومن ندارم ، گیریم همه هم سهمیه داشته باشن مگه میشه همینلیتری ۵۰۰ تومن رو از جیب داد ولی جبران نشه صد درصد گرانی هست و داریم میبینیم تو همین چند روز قیمت پراید نمونه بارزش هست
قیمت گردو یکی دیگش هست همین دیشب خریدم کیلویی ۵۲. امروز صبح کیلویی ۶۰ تومن
حالا فکر کن سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومنی مردم تموم بشه و بخوان بنزین ۳تومنی هم بزنن اونوقت افزایش قیمت ها رو ببینید
الان هم ذهن همه رو بردن به سمت اینترنت.
مچکریم روحانی ....
پاسخ ها
شهرام
| Netherlands |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
این حرفت را باید طلا گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
همین بنزین سهمیه ای با نرخ ۱۵۰۰ تومان دوباره مطمن باش نرخ تورم را چند درصد جابجا خواهد کرد
امیدوارم این قطعی به تولید مکانیسمهای بروز و کارامد برای دسترس پذیر کردن اینترنت ارزان و با کیفیت با منشا بیرونی برای تمام اقشار جامعه ایرانیان ،منجر بشه تا مسیولین نسبتا محترم بفهمند رفتار اشتباه آنها مسیر راهیابی تکنولوژی به خانه های انسان قرن 21 را فراموش نمیکنه....رفتارهای نسنجیده آقایان در قبال مظاهر تکنولوژی نیاز به مثال ندارد.امروز متاسفانه در جامعه ایران هستند کسانی که هیچ تفکر درستی از اینترنت ندارند و فواید بی نظیر این تکنولوژی را نادیده گرفته و به منافع کوتاه مدت خود بیشتر از فواید بی نظیر اینترنت درتوسعه جامعه انسانی بها می دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
آب و برق و گاز و تلفن را هم قطع کنید
نابود بشه این روسیه و چین که ایران به دامشون گرفتار شده.
کلا برای دولتمردان ایرانی خواست ملت هیچ معنایی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
تازه فهمیدی
ما برای قطع کردن امدیم نی برای وصل کردن
خدا بدادمون برس
سپاس در طول این چند روز خیلی خبرگزاری خوبی داشتید ممنون..‌‌
به مرگ گرفتنمون که به تب راضی شیم.
با این کارا امید داشته باشید اسفند مردم بیان برای انتخابات
رسما شدیم کره شمالی
بهانه قطعی اینترنت ، امنیت بود . ولی کاش قبل از قطع آن ، واژه امنیت رو هم تعریف می کردند و میگفتند امنیت از چند بعد قابل بررسی است..مثلا همین امنیت اقتصادی....بنظرتون کسی با این تصمیمات شبانه و بدون پشتوانه فکری حاضره تو ایران سرمایه گذاری کنه؟ همین قطعی اینترنت چقدر به بورس ضربه زد؟؟ کمترین ضربه اش خروج پول از بورس و روانه شدن به سمت دلار و طلاست...حالا هی دولت به کمک حقوقی های خصولتیه شاخص ساز ، الکی شاخص یا دماسنج بورس رو سبز کنه و دور همی بگند کشور در رونق اقتصادیه و شاهدمونم شاخص بورسه که رشد میکنه.....بله دادا امنیت چندین بعد داره که اقتصادیش مهمتره..تابناک جان من مرده تو زنده، اقتصاد سال 99 رو با این امنیت اقتصادی شما ببین و کامنت منو اگه الان منتشر کردی اون زمان ریپلای بزن جون خودت.عزت زیاد
تابناک تو سایتش زده هرگونه جملات حاوی توهین وافترا منتشر نمیشه..من موندم اون کسی که به کل دنیا مرگ بر فرستاد چرا منتشر کرد؟؟؟؟ آیا این کلمات توهین و ناسزا نبود؟؟؟؟ یا کلا ماها عادت کردیم و تو فرهنگ ما به کل دنیا ناسزا گفتن وجود داره؟؟؟؟ کاش تفکر داشتیم
ظاهرن خیلی قطع اینترنت زیر. زبون مسئولین مزه کرده. حدس می زنم سری بعد نا ارامی ها' برق و گاز واب واکسیزن رو هم قطه کنن
تو همین یک هفته ،چهره واقعی خیلیا رو به وضوح دیدیم
2 ماه نگذشته بود که یک دفتر با تمام پس انداز دوران کارمندی خود راه انداخته بودم برای طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل.
اول که شاتل پدر منو درآورد و تمام هزینه هایی که کردم براش از بین رفت.
بعد 2 هته کلا مملکت تعطیل شد.
بعد ایرانسل 1 روز اینترنت رو از ما مودم ثابتی ها گرفت برای بروزرسانی.
حالا هم که 1 هفته است اصلا نت نداریم.
من تمام تلاشم این بود که برای خودم و دوستام که سربازیشون تموم میشه یک جایی برای کارکردن و گذران زندگیشان درست کنم.
خدا که نداریم ایشالا کائنات، ذلیلتون کنه
رای بی رای..
یه وقتی کسی نمی خواست کسی ببینش وقتی از جلوش رد می شد چشای خودش می بست...
مسئله سر جاش هست حالا افتخار کنید صورت مسئله پاک کردین ...
این اینترنت اینترنت بشو نیست قشنگ 20 سال رفته عقب. من از دانشگاه تهران وصل میشه مدام قطع و وصل میشه مث اینکه اتصالی داره
این ترامپ اگر مرد عمله ، اگر واقعا طرفدار مردم ایرانه ، هیچی ازش نمیخواهیم ،فقط دستور بده که شرکتهای امریکایی اینترنت رو بصورت ماهواره ای و رایگان بدست ما برسونند. آخ که چه حالی میده . چهره زحمتکشان قطع کردن اینترنت اون زمان تماشاییه.
زمانی که کشورها در دنیا برای پیشرفت و رفاه مردمشان در حال توسعه اینترنت و ارابه اینترنت 5G هستند متاسفانه ما تنها کشوری هستیم که آرزو میکنیم به شرایط سال‌های قبل برگردیم .
مسولین عزیز که شبانه روز زحمت میکشن تا ایترنت بسته بماند، یه لطفی بکنن روشهای علامت دادن با دود ،کار کردن با چرتکه، و روش ارسال نامه با کبوتر و چاپار را برای ملت آموزش بدن .البته شرمنده که اسباب. زخمت خواهد شد.
بعضیا ناراحت شدن که تو این مقاله سودان و اتیوپی رو مثال زده، محض اطلاعتون اگه تو کشورهایی مثل مصر سودان اتیوپی عراق و ... هم اونا رو با ایران مقایسه کنن به شدت ناراحت میشن، چی فکر کردین واقعا؟!
همینه دیگه رفتید ایران را با چند تا کشور عقب مونده وداغون که اصلا کشور نمیشه بهشون گفت قیاس کردید خوشحال هم هستین
هر کی ندونه تا اینترنت وصل بشه، همه میرن سراغ تحقیقات علمیشون.
اگر دولت میخواست اینترنت ملی را ایجاد می کرد و این همه مشکل بوجود نمی امد اما امان از منافع
اذری جهرمی گفته بود 80 درصد اینترنت ملی درست شده اما نتیجه اش را مردم دیدند
گویی این هم بخشی از مردم سالاری دینی است.
اقا دمتون گرم یکاری کردید ادم روش نمیشه حرف بزنه در موردش
شرمندمون کردید تصمیم گرفتید وصلش کنید
تابناک این نوع تیتر زدن بیشتر برای نشان دادن افتتخاراتی که کسی انتظارش را ندارد استفاده می شود مثلا تست موشک قاره پیما حالا اگر از نظر شما قطعی اینترنت هم از ان دسته افتخارات است که هیچ
قطع اینترنت شد موفقیت؟
وای بحالمون.
به خدا هر روز میشنوم فلان دوست یا همکلاسی مهاجرت کرد.
وای بحالمون
ایننرنت خانگی تبریز وصل شد
همه کشور های بدبخت که مردمشون به گدایی افتادن شدن الگوی ما
سووودان
اتیوپی
مصر
بابا بنزینو کنید لیتری ۳۰ هزار فقط اینترنتو وصل کنید . چقدر پول میخواین خجالت نکشید بگید چکشو بنویسم فقط این لامصبو وصل کنید دیگه زندگیمون ریخته به هم. بچه بازیا چیه ، پول میخواین مثل مرد تو روز روشن بیاین جلو حرفتونو بزنید نه ساعت ۱۲ شب که همه خوابن . این کارا و اینترنت قطع کردن کار بچه های خیلی کوچیک و نابالغ هم دیگه نیست...
ماشاالله به این توان مهندسی. مثل قدیم می گفتید کشتی لنگرش را روی کابل امارات - ایران بی اندازد تا زود بتوانید وصلش کنید.
وجود تعداد بالاتر نقاط تماس با اینترنت و تعداد بیشتر اپراتور ها میزان مقاومت در برابر قطعی ناخواسته را بالا می برد. مقاومت در برابر قطع اینترنت توسط دولت ربطی به معماری شبکه نداره و بیشتر وابسته به میزان توسعه سیاسی و به رسمیت شناختن آزادی های مدنی و آزادی بیان و میزان قدرت مردم در برابر حکومت داره وگرنه هرچند تا نقطه اتصال هم باشه همزمان میشه با فشار نیروهای امنیتی همزمان اونها را قطع کرد.
همچین نوشتید موفق انگار چه کار خارق العاده ای کردند. قطع کردن یک پیشرفت موفق شدن نیست.
خوب الان پیامای من چه مشکلی داشت که چاپ نمی کنی؟
۳ تا پیام فرستادم یک دونش چاپ نشد
مسخره ها
بابا همه غذاهام خراب میشن ، شوهرم میخواد طلاقم بده ، وصل کنید تو رو خدا . سایت اشپزی ایتالیایی که دیگه اغتشاش نداره .
ممنون که اینترنت را قطع کردید.
میدونیند بازدارندگی یعنی چی؟
یه دیوار کوچولو بود به نام اعتماد مردم به حکومت. اونم زدید خراب کردید. دیگه طرافداراتون هم از دستتون در عذابن (آزادی بیان)
قطع اینترنت = لکه ننگی بر پیشانی مسوولین
وای به حال مملکتی که از پوتین الگو بگیره
دولت سازندگی،دولت بهار،دولت تدبیر و امید همش یک توهم بود برای برباد دادن عمر جوانان و مردم و در آخر کشوری رو به پست رفت .
اینترنت ما وصل شد. 7 روز لحظه به لحظه تابناک چک میکردم.الان دارم میرم ایشالا دیگه هیچوقت تابناک برنگردم
حالا مثلاً وصلش کردید اینکه از قبلش هم بدتر شده،
میدانید چندین هزار دلار فقط به کسانیکه توی بورس و فارکس فعالیت میکردند ضرر زدید، شاید هم اینقدر اتصالش را کش دادید که از قصد سود بیشتری به اروپا، آمریکا و ... برسد
همین که ایران را بین کشورهای پیشرفته در جهان منزوی کردید تا اجازه دسترسی و استفاده و درآمدزایی از سایتهایی مثل یوتوب و ... را ندارند کافی نبود ؟ این بود آرمانهای انقلابی مردم ؟ که بشویم کره شمالی به سبک نو؟
حالا با قطع اینترنت ما امنیت داشتيم؟؟ یه بانک سالم موند؟ هیچوقت تو اعتراضا اینجوری ناامنی ایجاد نمی شد که این دفعه با قطع اينترنت شد! خجالت بکشید از بهانه های بی پایه و اساسی که میارید!
نت مخابرات از دیشب در همدان و از بعدظهر در قزوین وصل هست
این مقاله با زبون بی زبونی نوشته تکنولوژی اینکار یعنی قطع اینترنت از امریکا اومده یعنی احمد خاتمی که دیروز میگفت خوب شد که اینترنت قطع شد داشت از امریکایی ها تشکر میکرد.
موفق؟!؟! دبلیو تی افففف
حسن! احساس نمیکنی روی چیزی نشستی؟؟
دکمه اینترنت زیرته بابا !
پاشوووو!
میگن میرسلیم روزی ۲کیلو پیاز خام میخوره تا چهره زیبایش جوانتر نشان بده
کاش هیچ وقت تو ایران دنیا نمیومدم
کی میخوان دست از این مسخره بازی بردارن . به خدا اینترنت فقط فضای مجازی و کارهای بانکی نیست . زندگی ما تعطیل شده.
یکی به این آقایون بگه بردارن اون انگشت رو.
همین که منزوی بودن و قطع کامل ارتباط با دنیای آزاد رو نوعی دستاورد میدونید ، باید یک تابه گل هم درست کنید و کلا در این مملکت رو گل بگیرید
متاسفم براتون‌واقعا جای تاسف داره
اینترنت ای دی اس ال مشهد از ساعت 16 وصل شده
اینترنت موخام
مثلا الان چند استان خوزستان کرمانشاه البرز کزدستان رو چرا وصل نمیکنن !!!!
بقیه همه وصلن
به زودی قطع اینترنت هم جوابگو نخواهد بود.
واقعا که افتخار هم میکنید
چ جالب!!!!بنزین فراموش شد الان همه از نت حرف میزنن!!!
خدافظ تابناک
میگن اینترنت همراه اول وصل شده، راست و دروغش رو نمیدونم، ولی اگه راست باشه و ایرانسل امشب وصل نشه هر دوتا سیمکارت ایرانسلم رو میشکنم میندازم تو چاه فاضلاب
الگوی ما اتیوپی و مصر
همش تقصیر مردمه منفعت طلبه که اجازه میدن هر بلایی سرشون در بیارن.
ما که از ایران میریم راحت میشیم
حالا افتخار می کنید
دست کره شمالی را از پشت بستید
از اون سبقت گرفتید
به دنیا موفقیت اتان را اعلام کنید
من که میگم اصن همه چی رو قطع کنیم همون لنگی که آقای ولایتی گفت رو ببندیم خیلی با افتخار مثه مردمان نخستین بریم تو غار زندگی کنیم اینجوری هم دیگه برامون توطئه نمیکنند تازه خونه هم ارزون میشه البته اون موقع اگه غار گرون نشه!!!!
همه دنیا دنبال مقاومت در مقابل قطع اینترنتن و هزینه میکنن تا جلوی قطعی نت گرفته بشه، کشور ما هزینه میکنه تا اینترنت قطع بشه!!! ااگو کیا هستن؟ مصر، اتیوپی!!
خدایا بسه دیگه.. ما خسته شدیم.
دیگه مقاله ننویسید الکی نت وصل شده کسی نمیخونه
تابناك ورپريده
هرلايك كه مي كنم ديست تا سيصدتا مي ره بالا هر ديس لايك دو تا چهارتا
داستان چيه داداش
کرج هنوز اینترنت قطعه
همه اینهایی که گفتید نشانه یک پیشرفت علمی نیست. این قدر پرت و پلا ننویسید
از اینکه این هم به هنر دولتمردان ایرانی اضافه شده در پوست خود نمیگنجم....
آقای روحانی سناریو و فیلمی که میخواستید بسازید تموم نشد؟اگر شد پاتون رو از روی کابل اینترنت بردارید
بیخود غر نزنید. ما همونیم که تا شب انتخابات به دوست و فامیل میگیم رأی نمیدم و ندید، بعد فردا سلفی با انگشت استمپی و لبخند پیروزمندانه توی اینستا میذاریم.
اینترنت حق مسلم ماست
از وسایل ارتباطی ،جاده ها و همچنین مسیرهای اینترنتی و اینترانتی هستند، در غائله بنزین و قطع اینترنت ، هر دو عامل کندی مسیر توسعه شدند.
در gateway های اینترنتی فیلترهای زیادی نصب شده که باعث کندی سرعت می شود، فیلتری برای اخلاق و سایتهای مستهجن،فیلتری برای امنیت،فیلتری برای هزینه های استفاده crm , فیلتری برای....
روحانی، خاتمی، احمدی نژاد یا هرکس دیگه بیاد همین آش و همین کاسه است
جالبه الگومون شده یه مشت کشور عقب افتاده یا تمامیت خواه
با سلام،رسما داریم میشیم کره شمالی،فیلترینگ کم بود که دیگه قطع کامل اینترنت هم اضافه شد،حتما انتظار پیشرفت هم داریم،با اون موتور های جسجتو که ساختن آبروی خودشون بردن فقط
بایه کلیک وصل میشه دروغ نگین
واقعا نمیشه به این زودیها وصل شه من اگه بودم راحت میگفتم دو سه هفته دیگه برای مبارزه با فساد توبه نیاز هست
وصلش کنید این لامصبو
سوئیچ قاتل اینترنت در آمریکا به معنی داخلی کردن اینترنت در آمریکا نبوده و نیست. اکثر خدمات اینترنتی از مبدا آمربکا سرویس داده میشه و محدود یا قطع ارتباط باعث محدودیت برای افراد در خارج از مرزهای آمریکا میشه. یعنی ابزاری برای تحت فشار قرار دادن سایر کشورها بوده ولی تو کشور ما مردم خودمون توسط مسئولین خودمون با این سوییچ هدف قرار گرفتن!!!
برعکس خواسته ی نویسنده مقاله، مواردی که با آب و تاب فراوان توضیح داده شد به هیچ عنوان غرور آفرین و تحسین برانگیز نیست.
یعنی میشه یک روز بدون تلگرام و با دود به هم پیغام بدیم؟
مایه تاسفه واقعا
سوئیچ‌ قاتل!!!!
خجالت نمیکشید ازین تیترها؟؟؟
زندگی مردم مختل شده...
از کار و زندگی افتادیم ، چرا نمیفهمید
دل سوخته من كي بود
یه کاری نکنید که دفعه ی بعدی مردم عادی هم به اغتشاشکرا بپیوندند...دارند ما رو از حقوق اولیه محروم میکننند چقدر افتخار میکنند...واقعا خیلی رو میخواد
انگار هنر هفتم کردین اینترنت رو قطع کردین!!! حالا هم دارین از این حرکت تاریخی تعریف میکنین
بنظرمن عمداوصل نمیکنن که مساله بنزین فراموش وعادی بشه. دقت کردین الان مساله وصحبت روزمردم فقط اینه که اینترنت کی وصل میشه؟! وقتی وصل شد, همه راضی وخوشحال میشن وبنزین سه تومنی راحت میره توپاچه مردم
بلاخره اینترنت ما وصل شد.. ما از رفع شدن بدبختی هامون خوشحال میشیم فقط. آذربایجان غربی وصل شد
اقای تابناک ! مگه قطع اینترنت هم موفقیت حساب میشه که تیتر زدی ایران چطور موفق شد ؟! مثلا میشه تیتر زد " ایران چطور موفق شد اقتصادی ورشکسته داشته باشه " ؟
طفلی فرانسوی ها با اینکه چند ماه درگیر اعتراضات مردمی بودن مثل سودان و اتیوپی و ایران بلد نبودن عملیات پیچیده قطع اینترنت !!! رو اجرا کنن و بعد بهش افتخار کنن.
کسی میداند استان اصفهان کی وصل میشه اینترنت؟ تهران شده ولی اصفهان خبری نیست.
این افتخارآفرینی تاریخی را به دست اندرکاران تبریک عرض می کنم. با همین دست فرمون برین برنده هستید ایشالا
به اندازه کافی افتخار کردیم به اینکه کشور ما به این مهم نائل اومده که شاهکار بزرگ‌قطع کردن اینترنت رو انجام بده.... حالا بذارین از یه افتخار دیگه بگیم.... ساختن موتور جستجوی عقب مانده پارسیجو.... وقتی این همه به اینترنت ملی میبالین تا حالا به ذهن خارق العاده تون نرسیده که این طاعون‌ملی موتور جستجو لازم داره؟
خدایی این آمریکا و اروپا چه غلطی می کنند این اینترنت را چرا اینقدر با تکنولوژی پایین ارائه می کنید بدون اتصال سیم و رابط از فضا ارایه کنید می میرید که هیچکس نتواند قطع کند بی عرضه ها درست فکر کنید دیگر نبینم در کشوری اینترنت قطع شده !
کسی میدونه چطوری میشه سلب تابعیت کرد؟به خدا از اینکه هموطن مثل مسئولین ایرانی باشم احساس شرم میکنم.
اينم از تنبيه ملت به خاطر اعتراض به گراني ياد حكايتي افتادم
ایشالله امریکا هم دامنه هایir. قطع بکنه
یعنی واقعن متاسفم از اینکه در ایران به دنیا آمدم
اقا ادمین خداوکیلی من کاری ندارم ولی خودتون خندتون نمیگیره از انتشار این خبرها؟
بیش از یک هفتس یک ملت رو ب فنا دادن زندگی بسیاری رو نابود کردن از جمله خودم برای قطعی اینترنت
بعد اومدین میگین ما با اتیوپی یادگرفتیم چطوری اینترنت جهانی رو قطع کنیم؟
واقعا براشون متاسفم . الان شما قطع اینترنت رو دست آورد نکنه به حساب میارین . کی میخوان بفهمن اینترنت به تلگرام و اینستاگرام و اینا نیست . بابا شما نمی تونید در زمینه اینترنت کاری انجام بدین چرا قبول نمیکنین بعد میگین اینترنت ملی .
یک مقاله دیگه با موضوعی که خواننده رو تحریک به گذاشتن کامنت میکنه و به طور غیر مستقیم نظرسنجی انجام میشه تا اعتبار سایت بره بالا.
خدایا تو این همه کشور تو دنیا چرا تو ایران بدنیا اومدم؟؟؟
تابناک جان
لطفا یه خبری بزار مبنی بر این که چرا اینترنت 5 استان فارس، کرمانشاه، کردستان، البرز و خوزستان فعلا قطعه؟!! دلیلش چیه آخه؟ این شهرها، دانشجو ندارند؟ کارمند ندارند؟ اصناف ندارند؟ آژانس مسافربری ندارند؟ آرامش ندارند؟ لطفا این شهر ها رو هم زودتر وصل کنند. لااقل بخاطر همون مقدار خسارت ناشی از قطعی اینترنت...
چطور موفق به قطع اینترنت سراسری شدند؟! واکسن ایدز رو کشف کردن مگه؟! :| زدن تموم زندگانی ملت رو تباه کردنا...
یعنی این افتخار داره؟؟؟؟؟
همیشه خراب کردن، قطع کردن و ... راحت تر از وصل کردن و ساختن است
همان طوری که یک کشور ثروتمند را به یک کشور بدبخت تبدیل کردند!!!!
یعنی واقعا الان این کار افتخار داره؟
واقعا خجالت آوره افتخار هم‌میکنید به قطع ارتباطات؟
آآآآآآآآآآآآآآآآآی وصلش کن !
24 ساعت زمان نبرد. حدود دو ساعت بعدازشروع اولین اعتراضات در روز شنبه گذشته، به کلی قط شد
من دوست دارم برم سودان زندگی کنم . هر کی نره امله
الان اطرافیان سردرد عجیبی گرفتند
پارازیت هم فعاله؟
مرگ بر آمریکا
فعلا خودمون رو با این شعار سرگرم میکنیم
به نظر من این توانایی به ما کمک میکنه که در خیلی از اختشاشات موفق به سرکوب باشیم اما من اختشاش رو با اعتراض متفاوت میدانم.
اینکه با خرید تجهیزات از چین و روسیه موفق به قطعی اینترنت شدید و به آن افتخار هم میکنید جای خوشحالی داره
من قبلا کسب درامد یا کار واجبی با اینترنت نداشتم ولی به خاطر تفریح و سرگرمی و خوندن اخبار و مطالعه مطالب سیاسی فرهنگی و غیره شدیدا معتاد به استفاده از واتساپ و تلگرام و اینستاگرام و گوگل بودم. این یک هفته که قطع بود خیلی سخت گذشت اما واقعا برای رفع اعتیادم توفیق اجباری و نعمت و یک تلنگر اساسی بود. کلی فرصت اضافه پیدا کردم که کتاب بخونم و با بچه ها و خانوادم وقت بیشتری رو گذروندم. به دور از فضای مجازی زندگی واقعی رو بیشتر لمس کردم و به یاد روزگاران قبل از موبایل هوشمند افتادم. از دوباره وصل شدنش خیلی خوشحال میشم فقط امیدوارم دوباره معتادش نشم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
میگم رنگ پوستت هم بهتر نشده ؟!
لعنت بر روسیه
روترهای اصلی رو در سر شاخه ها می‌شود برنامه ریزی کرد که ترافیک‌ ورودی رو‌به ناکجا آباد بفرستند و بعد به سادگی از‌ روی بک‌ اپ مسیر هارو برکرداند هم هواووی هم سیسکو قابل برنامه ریزی هستند
یه خبرنگار زرنگ و با هوش میخواد که حال این ایرانسل بگیره.حالا که اینترنت بین الملل قطع شده چطور حجم بسته اینترنت را باز با حجم داخلی حساب نمیکنه و حجم دیتا مصرف شده خارجی محاسبه میکنه.پس همش از اول دروغ بوده.
قطع اینترنت در این سطح و با این سرعت حتما افتخار بزرگیست.
پول .پول .پول بده اون سویچ مقتول هم واست میارن.
فقط پول واسه مردم ندارن اما واسه حال گیری دارن
انتخاب نوشته هر روز قطعی اینترنت ۴۳۰۰ میلیارد تومن خسارت واسه ایران داره
یعنی هر روز یه خاوری فرار کنه

تا الان که ۹ روز شده وای به حال ما مردم
یه جهان خودمون ایجاد کردیم
جهان اول و کشورهای پیشرفته
-جهان دوم
-جهان سوم
-ایران به تنهایی
چرا اینترررنت رو وصل نمی کنید اح
اینجا استعدادمان صرف قطع کردن اینترنت میکنیم تو ژاپن صرف اینکه اتوبوس هایشان سر دقیقه و ثانیه به ایستگاه میرسن
شما درحدی نیستید که با دنیای تکنلوژی مقابله کنید
چرا دوباره قطع شد؟ الان استان اصفهان قطعه
میگم نکنه بجای سیم آبی ، قرمز رو قطع کردین اینترنت کلا منفجر شده ، دیگه بالا نمیاد!!!
شیراز هنوز اینترنت قطع هست
شما فقط ا ز روی همین مثبت دهندگان خجالت بکشید کافی ا ست ..................البته همه انها عناصراوباش هستند از نظر شما ....فقط شما خوبید .بارک الله
شما به دنیا ایده های خلاقانه میدین !!
شما به دنیا ایده های خلاقانه میدین !!
منتظر سیستمی باشید که اینترنت جایگزین ارائه کند و این حرکت سودان منشنانه بی اثر شود
قطع اینترنت
اینترنت ملی...
مزخرف است
اگر اینترنت را ملی کنند شده مهاجرت کنم به افغانستان، به ایران شرف دارد.
جون بچه هاتون اینترنت موبایلو هم وصل کنید. ما چه گناهی کردیم که پول وای فای خریدن نداریم!
فکر کنم طوری قطع کردن که نمیتونن وصل کنند.پیشنهاد میکنم برای وصل مجدد از روسیه متخصص بیارن واسع وصل مجدد.
بقول یکی از برادرهای ارزشی! شاید نتونیم درست کنیم ولی خراب میتونیم بکنیم!
اینترنت اصفهان چرا وصل نمیکنید؟؟؟؟
عکس تون کاملا با معنی و دقیق بود
همون ابزاری هم که الان شده اسباب بازی شماها واسه قطع و وصل اینترنت ، سوییچ و روتر آمریکایی هست .(بلندتر بگید مرگ بر آمریکا)
کل شبکه ملیتون هم تجهیزاتش آمریکایی هست (بلندتر بگید مرگ بر آمریکا)
سودان ، اتیوپی الگوی ما شدن ؟
می‌دونید وجه مشترک مصر، سودان و اتیوپی چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
هرسه آفریقایی هستند و در کنار ایران خوش میدرخشند
سلام

اعلام کردن چندین میلیارد ضرر بابت قطع اینترنت به کشور وارد شده ، والا با این پول سیل زدگان و کلی محتاج رو می شد زیر پر و بال گرفت هر چند که خدا میدونست چقدش خورده میشد ............. حق الناس هم حق الناس های قدیم
اینکه اینترنت وصل نمیشه هم باورکنید کار امریکای جهانخواره. مرگ بر امریکا
چند سال پیش دانمارک برخورداری از اینترنت آزاد را برای شهروندانش جزو حقوق بشر دانست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
فقط سودان گینه جیبوتی. مگه میخوایی مالیات رو مقایسه کنی؟ بدبختی تئ مالیات هم جلو زدیم.
تبریک به آقای جهرمی که تونستن در سریعترین زمان ممکنه اینترنت رو قطع کنن!!!!
انصافا به گفته ی خودتان بخاطر 10 نفر اشرار ، 80میلیون باید زجر بکشند!!!!!
امروزه دستگاههای پرتابل اینترنت ماهواره ای در دنیا تولید شده است که می تواند در هر جای دنیا که باشید حتی در کویر لوت هم ارتباط ماهواره ای اینترنتی داشته باشید اندازه برخی از آنها حتی از یک لپ تاپ هم کوچکتر است و در چند دقیقه می توانند تنظیم و به ماهواره ها وصل شوند با قطع اینترنت در ایران و وجود یک بازار مصرف حداقل ۴۰ میلیونی حتما شرکت های تولید کننده این تجهیزات وسوسه می شوند که دستگاههای ارزان برای کاربران ایرانی تولید کنند و اینترنت رایگان را ارائه دهند(هزینه اینترن نیز از تبلیغات تامین می شود) در ضمن همانطور که زمانی ویدئو وارد کشور می شد و امروز که رسیورهای ماهواره ای وارد کشور می شود این تجهیزات هم وارد خواهند شد.آنهایی که روی قطع اینترنت در ایران حساب باز کرده اند بدانند قطع اینترنت در جهان امروز هر روز از روز قبل پرهزینه تر می شود و یک لحظه فکر کنند با ورود این تجهیزات به ایران که هیچ فیلتری هم بر آنها کارگر نخواهد شد چه کار خواهند کرد.هم کنترل بر اینترنت را کاملا از دست خواهند داد و هم منافع بی شمار حجم فروشی اینترنت ، و هم با خیل عظیم بیکاران مرتبط با حجم فروشی در ایران روبرو خواهند شد دیر یا زود این تجهیزات به ایران وارد خواهند شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
نه عزیزم این دستگاه ها فقط میتونن بسته های ویدیوی کم حجم انتقال بدن امکانات اینترنت جهانی رو ندارن
در ضمن گینه و جیبوتی رو فراموش کردین + بعضی هم از نقاط جنگل آمازون این تکنولوژی رو داره...فک کنم اسمون کشورمون داره تیره تر میشه
تابناک خجالت بکش .بسه دیگه .ایجاد محدودیت را افتخار حساب نکن
نام روسیه خوش میدرخشه...
سلام
البته امنیت شبکه وقتی سرورها در داخل کشوری باشن که ممکنه در شرایط خاص دسترسی مارو به اونها محدود کنه،مهمه که اگر به عنوانت بحث پدافند غیر عامل بهش نگاه کنیم یک خطر بالقوه با تاثیر بالاست مثل امکان کختل شدن کلیه تراکنش های بانکی در صورت نبودن شبکه داخلی و یا مله سایبری و عدم امکان قطع دسترسی خارجی به سرورهای داخلی
جا داره نمایندگان عزیزمان تا قبل از انتخاب یک روز را در تقویم به این افتخار ملی اختصاص بدن....
با این مدل کشورهاتون که مقایسه میکنید
از مسئولین سایت تابناک خواهش میکنم خبر بیانیه نظام صنفی رایانه ای در رابطه با قطعی اینترنت رو چند روزی تیتر ثابت و اصلی سایت بذارن تا همه بخصوص مسئولین کشور و لشگری از ضررهای فراوان مادی و معنوی (کاهش اعتماد مردم به نظام، حس تحقیر و سرخوردگی و ناامیدی، ...) آگاه بشن! چون بعضی از مسئولین نظام واقعا فکر میکنن اینترنت فقط چند تا پیامرسان و سایت خبری و بانکی هست و به شبکه ملی اطلاعات نظر دارند!
در حرف خود را حریف ابرقدرت‌هایی مثل آمریکا،آمریکا و فرانسه و ... میپنداریم،اما در عمل در حد اتیوپی و سوادنیم
در حرف خود را حریف ابرقدرت‌هایی مثل آمریکا،آمریکا و فرانسه و ... میپنداریم،اما در عمل در حد اتیوپی و سوادنیم
چه افتخار بزرگی
قطع آب و برق و گاز و تلفن و.........
شاهکار پشت شاهکار....
کاش کمی هم عقل داشتیم.....
واقعا تا کی میشود ملتی آگاه و با هوش را دسیسه اهداف پوچ سیاسی خود کرد .
کسی که در عصر حجر زندگی کنه میگه اینترنت چی داره؟ زندگی بدون اینترنت سخت وحتی محال است مثلا شما یه سابت علمی مطمئن داخلی را آدرس بدید
مصر ، سودان ، اتیوپی
کاش امکانش بود دست بچه هام مزگرفتم از اینجا در میرفتیم همه داریم تلف میشیم بخدا
تقریبا 80 درصد کانادا یک صحرای منجمد است ای کاش به دهها میلیون ایرانی ویزای اقامتی بدهند تا ما برای همیشه به آنجا برویم و فقط مسئولین بمانند و کسری نیروی انسانی خود را از یمن و عراق و لبنان و فلسطین بیاورند ما هم برویم به آن مناطق برویم
اولا آمار کشورهای استفاده کننده از سوئیچ قاتل برم که چه کشورهای نامدار و پیشرفته ای هستن. دوما وقتی کشوری مثل سودان که هنوز از برگ درخت برا پوشش استفاده میکنند از این تکنیک استفاده میکنن دیگه افتخار نداره معلومه چه کار اسونیه
چقدر حال میده جزء بدبخت ترین کشور ها باشی. ایولا، ناموسا انقدر نا شکر نباشید، به اتیوپی و سودان رسیدیم ، کار هر کشوری نیست که تا در این حد بدبختی پیش بره ❤
دکمه قاتل یعنی یک دکمه که زیر دست رئیس جمعور آمریکاست
پس چطور یه کوسه می تونه در ظرف چند ثانیه نت رو قط کنه؟ یعنی یه کوسه بیسواد از همه کشورهای نامبرده جلوتره.. !!
از بیرون تحریمیم از درون فیلتر
به کجا باید پناه برد؟
از کی تا حالا سه کشور عقب مانده مصر و سودان و اتیوپی شدن اکثر کشورهای جهان که درابتدای خبر اشاره کردین که قطع اینترنت توسط اکثر کشورهای دنیا ؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
1
آقا لطفا اینترنت موبایل رو وصل کنید برای خیلیها اینترنت موبایل هست الان زنگ میزنیم به هر آی اس پی واسه خرید اینترنت adsl پورت خالی ندارن یا میگن چند وقت طول میکشه
چرا اینترنت از طریق موبایل وصل نمی شه .
چشم کسانی که رفته اند و خواهند رفت در صفهای انتخابات مجلس و ریاست جمهوری کور دنده شون نرم.
کی نت گوشی وصل میشه؟
کی نت گوشی وصل میشه؟
کلی پول تلفن دادیم عرضه ایجاد رفاه ندارید چرا میزنید تو سرمون؟
تکنولوژی خاصی نمیخواد وقتی شما تعدادی سرور داخل کشور قراربدید و ارتباط از خارج قطع کنید خوب مردم داخل کشور میتونند سایتهارو باز کنند مثل سی ار ام یک اداره یا شرکت که سرورش داخل اون اداره هست و از داخل میشه با ای پی داخلی بهش دسترسی پیدا کرد و دوستانی که میگن اینترنت جهانی میخواین چیکار شما وقتی ایمیلی از سرور داخل ایران ارسال میکنید به جیمیل باید وصل بشه به گوگل که سرورش در امریکا هست یا شما برای اپدیت گوشی موبایلت یا راه اندازی مجدد ان نیاز به اینترنت دارید پس ادرس اشتباه ندید اینترنت میخواین چیکار ولی حرکت دولت ستودنی بود چون ممکن بود به زیرساختهای کشور حملات سایبری بشه
میلیاردها هزینه می شود تا یک سوئیچ ساخته شود که قاتل اینترنت باشد اما تکنولوژی خودش را از میان لایحه های مختلف مرزها مشکافت انوقت فقط می بینیم که این همه هزینه ها بی فایده بوده است بهتر است بجای این همه هزینه برای تخریب کشورمان را بسازیید اونوقت از هر ایرانی یک سربازبرای دفاع و سازندگی ساخته می شود . و نیازی نیست با اتیوپی و مصر و سودان خودمان را مقایسه بکنیم .
با قظعی اینترنت تاریخ قرون وسط اروپا و شرایط آن زمانبرای اروپایی ها رو حس کردم و فهمیدم .
اینترنت ایرانسل کرمانشاه هنوزم قطه
ما بریم بمیریم راحت تریم، پس تا قیامت✋
سلام و عرض ادب

لطف کنید از طریق مصاحبه با کارشناسان واقعی و اهل فنّ، یک خبر قرار دهید که مربوط به برآورد خسارات وارده به دلیل قطع نت به مدت یک هفته (حقیقی و حقوقی) ایجاد شده است.
تا حداقل اون انسان ناآگاه متوجه شود که اینترنت فقط برای کاربران نیست و نت تنها شبکه مجازی و وبگردی نیست.
مشاغل نت حتی بیشتر از مشاغل دنیای واقعی است
چه کسی پاسخ گو صدها هزار سایت ایرانی است . خسارت های فروش - خسارت های رتبه و ....
چه کسی پاسخگوی خسارات وارده از نظر تحقیقات علمی و دانشگاهی است.
شرکت های خدماتی تلفن - بازار و فروشگاهی و و و ...

تصمیم گیرندگان این امر ، مطمئنا از تکنولوژی و دنیای قرن بیستم سواد کافی ندارند. و هنوز در کتب صد سال پیش ...
شاید هم در زمانی قطعی نت به دنبال پیاده سازی و تغییر زیرساخت برای فیلترینگ و شنود .... .
سلام
انرژی هسته ای حق مسلم ماست. چرا اونا دارن ؛ ما نداشته باشیم.
اونا ساختن به مُو نِدِدَن، اگِه هم دِدَن، پوستِشهِ دِدُن / مُو هم مُرُم انرژی هسته ای مِسازُم، به اونا نِمُدُم. اگِرَم بُدُم، پوستِشِ مُدُم.
سلام
بنظر شما میتوان از رشد علم و تکنولوژی جلوگیری کرد.
آیا کسی از همین الان به این فکر است در چنین مواقعی ای دستگاه گیرنده ای مثل دیش ماهواره درست کنه اینترنت از خارج از مرز کشور مسدود کننده بگیره .
من میگم شده میشود و خواهد شد ولی در طول مدت زمان کوتاه جواب میده قطع همه چیزی مسکنه.حالا باید دید چه میشود
پاک کردن صورت مسئله هیچ وقت جواب نداده
تمام دنیا دارن سرعت رو میبرن بالا حالا تو کشور ما خوشحالن که تونستن قطعش کنن
عجب
یک سری از هموطنان عزیزمان که با اسنپ کار میکنند و راننده هستند و این عزیزان چون با جی.پی.اس جهت ادرس مسافران کار میکنند برای همین نیاز شدید به اینترنت همراه دارند .به کی بگن ..کجا برن؟
ملاک تابناک برای انتشار ندادن نظراتی که حاوی هیچ توهینی نیست ،چیه ؟وظیفه شما انتشار نظرات منطبق بر قوانین سایت است نه گلچین نظرات
اینترنت را ظرف 24 ساعت قطع میکنند ،اما موقع وصل کردن 24 روز طول میکشه و شاید هم بیشتر !!!!چه کسی پاسخگوی خسارت مادی و معنوی ملت در طول این مدت است ؟؟؟
میشه یه خبر بگیرین دیتاها کی وصل میشن
دیگه هر کی کاری میخاست کرد
چرا وصل نمیکنن
اگه پاش بیفته اینا آب و برق هم به روی مردم میبندند.
به خداوندي خدا قسم اگه عشق به رهبرم و نظام وسپاه نبود يه دقيقه هم اينجا نميموندم
به عشق سيدعلى بي نتى هم تحمل ميكنيم
ولى خدا از سرتقصيرات مسئولين و اغتشاشگرا نگذره
کسی که دروغ میگه از دسترسی به اطلاعات مردم میترسه والا ....آن را که حساب پاک است ....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار