بازدید 12837

خانوار‌ها چگونه از وضعیت خود در طرح یارانه حمایتی باخبر شوند؟

مطابق با دستور رئیس جمهور روحانی شب گذشته مورخه ۲۷ آبان ماه ۱۳۹۸ اولین مرحله یارانه حمایتی به حدود ۲۰ میلیون نفر پرداخت شد. قرار است در تاریخ‌های ۳۰ آبان ماه و ۳ آذر ماه نیز یارانه‌های حمایتی به حساب ۴۰ میلیون نفر دیگر واریز شود.
کد خبر: ۹۳۸۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱ 19 November 2019

تابناک اقتصادیمطابق با دستور رئیس جمهور روحانی شب گذشته مورخه 27 آبان ماه 1398 اولین مرحله یارانه حمایتی به حدود 20 میلیون نفر پرداخت شد. قرار است در تاریخ های 30 آبان ماه و 3 آذر ماه نیز یارانه های حمایتی به حساب 40 میلیون نفر دیگر واریز شود.

به گزارش تابناک اقتصادی، رئیس جمهور روحانی در جمع مردم رفسنجان بود که گفت: در روزهای آتی طرحی برای خانواده‌هایی که در فشار اقتصادی هستند اعلام می‌کنیم. از ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار ایرانی عده‌ای زندگی مناسبی دارند اما اکثریت ۱۸ میلیون خانوار نیاز به مساعدت و کمک دارند و امیدواریم از ماه آینده به هر خانوار حمایتی ماهانه داشته باشیم. رئیس جمهور تاکید کرد: این طرح مهم دولت در سال 98 بوده که در روزها و هفته های آینده مشخصات آن برای مردم اعلام می‌شود و این قدم دولت برای حمایت مردم در زندگی روزمره‌ آنها است.

در حالی که همه رسانه ها در مورد منابع این طرح گمانه زنی هایی را انجام می دادند تابناک اقتصادی طی مطلبی که در مورخه 21 آبان ماه 1398 منتشر کرد، بیان نمود که به احتمال زیاد منابع آن از محل افزایش قیمت حامل های انرژی به خصوص بنزین تامین خواهد شد. 

درست سه روز پس از انتشار مطلب یعنی در مورخه 24 آبان ماه 1398 بود که دولت طرح افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن را اعلام کرد و گفت که همه افزایش درآمدهای حاصل از این طرح به 18 میلیون خانوار ایرانی پرداخت خواهد شد. طبق گفته بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت درآمد حاصل از این طرح حدود 30 هزار میلیارد تومان می باشد.

یارانه حمایتی به چه کسانی و چقدر پرداخت می شود؟

همان گونه که در بالا اشاره شد یارانه حمایتی به حدود 18 میلیون خانوار که حدود 60 میلیون نفر از جمعیت ایران را شامل می شود، پرداخت خواهد شد. گروه های مشمول دریافت یارانه حمایتی عبارتند از: روستاییان و عشایر، مستمری بگیران، مددجویان کمیته امداد، کارگران، معلمان، مددجویان بهزیستی، کارمندان، زنان سرپرست خانوار، اقشار کم درآمد و بازنشستگان.

همچنین میزان پرداخت به خانوارهای تک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان خواهد بود.

کی اولین مرحله یارانه پرداختی واریز می شود؟

مطابق با دستور رئیس جمهور روحانی شب گذشته مورخه 27 آبان ماه 1398 اولین مرحله یارانه حمایتی به حدود 20 میلیون نفر پرداخت شد. قرار است در تاریخ های 30 آبان ماه و 3 آذر ماه نیز یارانه های حمایتی به حساب 40 میلیون نفر دیگر واریز شود.

خانوارها چگونه از وضعیت خود در طرح یارانه حمایتی باخبر شوند؟

علی ربیعی، سخنگوی دولت طی مصاحبه ای در مورخه 27 آبان ماه 1398 گفت: اگر افرادی را ندیده باشیم و افرادی خود را ذی‌حق می‌دانند، وزارت رفاه سامانه‌ای را معرفی می‌کند و آن‌ها باید در 200 کلمه دلایل خود را مطرح کنند و این حق را می‌دهند که ما بررسی کنیم، این سامانه باز است و اگر بررسی شد و استحقاقش تشخیص داده شود، آن‌ها از همین ماه دارای حق هستند و پولش از همین ماه پرداخت می‌شود. تمهیدات پیش‌بینی‌شده به‌گونه‌ای است که گروه‌های مختلف را شامل می‌شود و حدود 75 درصد جامعه انتخاب شده‌اند.

همچنین احمد میدری معاون رفاه اجتماعی وزارت کار درباره  سامانه و کد دستوری استعلام مشمولین این طرح گفت: شماره 6369 که با هماهنگی وزارت ارتباطات در حال راه‌اندازی است راهی است برای سهولت ثبت اطلاعات مردم. وی افزود: مردم با پیامک شماره ملی سرپرست خانوار به این شماره می‌توانند از وضعیت خود در طرح یارانه حمایتی باخبر شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
با دریافت اولین بسته حمایتی دولت مردمی نسبت بخرید یکی از ویلاهای لواسان اقدام خواهد شد.در نوبت دوم خرید یکدستگاه پورشه یا لامبورگینی برای تما اعضای خانواده خواهد بود.مرحله سومی وجود نخواهد داشت
سلام بخشیدها ولی اینی که دولت میگه به ۶۰ میلیون یارانه داده مثل بقیه امارایی که میده معلوم نیست چی به چیه به ما نداده فکر کن فکر کن بعد این ۶۰ میلیون پس کیان
یک دوم بیشتر دریافت نکردند
سلام نه ماشین دارم نه خانه حقوق بگیر نیستم ومستاجر چرا جزو دهک بالا قرار گرفتم نمیدانم ؟ افرادی را میشناسم دوتا ماشین دوتا خانه خود و همسرش حقوق بگیر هستند حمایت شدند ، به سامانه پیام میدم اعلان خطا میده.
سلام من به شماره داده شده کد ملی فرستادم ولی کد رهگیری نفرستادند تو شبکه خبر زیرنویس کرده بود به حسابهای سرپرست خانوار سرکشی می کنیم . به حساب من سر کشی کنید والا با دوتا بچه بزور مخارجنونو در می اوردیم حالا از کار اخراج هم شدم با این وضع و حذف یارانه معلوم نیست باید چکار کنیم
براي بنده که هنوز تراکنش حسابم طي 17سال به عدد بيست ميليون نرسيده تعلق نگرفته
من شرکتی کارمیکنم سالی ۴ماه بیشترحقوق نمیده فقط درآمدم همین حقوق شرکته بعد به من تعلق نگرفته فکر کنم باید مفت کار کنم شاید دیده بشم
بنده سرپرست پنج نفرهستم خودم هم بیکار هستم که قبلاً بیمه بیکاری دریافت می کردم دانشجوی پزشکی دارم به من معیشتی رو ندادن نه خونه دارم نه پس انداز
سلام من با داشتن سه فرزند و کشاورز هستم و حداقل 20 میلیون وام کشاورزی بدهکارم ،و یک پراید مدل 86 دارم،به من تعلق نگرفته ضمنا من کشاورز باید دو کیلو گندم بدم تا یک لیتر بنزین بزنم..آیا انصاف هست قیمت گندم کشاورز 1700 و قیمت یک لیتر بنزین 3000 هزارتومان...
اس ام اس اومد اجازه برای سرکشی به حساب شما رو داریم با دیگه ننوشته چکار کن بعد می گن اس دادیم جواب ندادید من یک کارگر ساختمانی هستم بیکار قلبم رو تازه عمل کردم عمل قلب باز دولت کد ملی منو بزنه می فهمه من چه کارم چند سال بیمه ساختمانی هستم
باعرض سلام آقای دولتی که از شفاف سازی سخن میگین خیلی خوبه بنده هم راضی هستم شما تمام حساب بانکی رو چک کنین بنده یه بازاری کم دامد هستم و با مکافات پول اجاره مغازه رو با اجاره خونه جور میکنم معلومه نیست که چه جور آماری از مردم میخواین بهتر نیست شما هم حسابهای بانکی تو رو شفا کنین یا این فقط برای ملته؟؟؟
باسلام خدمت دولت مردان جمهوری اسلامی فقط همینو بگم که بشدت نیازمند کمک شما هستم اگر بخواهم توضیح دهم از آسیب‌هایی که بخاطر کمبود مالی به زندگیم وارد شده طولانی می‌شود خاهشن رسیدگی شود متشکرم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل