بازدید 3757

مذاکره روسیه با عربستان برای فروش اس ۴۰۰

نماینده خدمات فدرال در همکاری‌های فنی و نظامی روسیه اعلام کرد: مسکو و ریاض مذاکره برای فروش سامانه پدافند موشکی اس۴۰۰ به عربستان را آغاز کرده‌اند.
کد خبر: ۹۳۷۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹ 17 November 2019
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «ماریا وارابیووا» با بیان این مطلب افزود: روسیه و عربستان سعودی در خصوص شرایط تامین و ارسال پدافند موشکی اس۴۰۰ بحث و گفتگو می‌کنند ضمن اینکه چند کشور دیگر در خاورمیانه نسبت به خرید این سامانه ابراز علاقه کرده‌اند.

 وی افزود: درخواست تمامی مشتریان خارجی که علاقه‌مند به دریافت بهترین سیستم پدافند موشکی جهان هستند، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اس۴۰۰ یا تریومف با کاربرد دفاع متمرکز و قوی از مناطق حساس از مهم‌ترین سامانه‌های پدافند هوایی جهان به شمار می‌رود که در ارتش روسیه نیز استفاده می‌شود و می‌تواند همزمان چندین پرنده دشمن را از جمله موشک‌های بالستیک ردیابی، هدف گیری و نابود کند و حتی علیه اهداف زمینی بکار گرفته شود.

این سامانه در طبقه بندی ناتو، اس. ای-۲۱ نامیده می‌شود و پیشرفته‌ترین تسلیحات پدافند موشکی روسیه است که می‌تواند هواپیما‌ها را تا برد ۴۰۰ کیلومتری هدف قرار دهد و موشک‌های تاکتیکی تا شعاع ۶۰ کیلومتری دارد.
در رسانه‌های روسی، مباحثی مبنی بر تولید سامانه اس۵۰۰ برای ارتش این کشور مطرح است.

روسیه تاکنون تنها به چین و ترکیه اس۴۰۰ فروخته و آن را علاوه بر اطراف مسکو در کریمه نیز که برسر مالکیت آن با غرب اختلاف دارد، مستقر کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی