بازدید 2735

نشست مجلس بولیوی برای تعیین تاریخ انتخابات

نشست مجلس بولیوی برای تعیین تاریخ انتخابات فردا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۷۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳ 17 November 2019
به گزارش تابناک به نقل از مهر به نقل از آناتولی، مجلس قانون‌گذاری بولیوی قرار است به دنبال کودتا علیه ایوو مورالس رئیس جمهوری این کشور فردا دوشنبه نشستی را به منظور تعیین تاریخ انتخابات برگزار می‌کند.

به گزارش رسانه‌های بولیوی، سرگئی چوکو رئیس مجلس نمایندگان و اوا کوپا رئیس مجلس سنای این کشور مخالفان را به شرکت در نشست فردا فراخواندند.

اسکار اورتیز نماینده مجلس و از حزب مخالف بولیوی با انتشار پیامی در رسانه‌های اجتماعی درخواست حزب جنبش سوسیالیسم مورالس برای تشکیل نشست فردا را غیرقانونی خواند.

گفتنی است پس از انتخابات ریاست جمهوری بولیوی در ۲۰ اکتبر مخالفان دولت قانونی مورالس مدعی تقلب در انتخابات شده و از حامیان خود خواستند تا به خیابان‌ها بیایند. مخالفان در اعتراض به نتایج این انتخابات در خیابان‌ها تظاهرات کردند و خواستار برگزاری مجدد انتخابات بدون حضور مورالس شدند.

ویلیامز کالیمان، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح بولیوی خواستار استعفای مورالس شده و اعلام کرده بود: توصیه می‌کنیم مورالس برای حفظ امنیت مردم و عدم افزایش درگیری در بولیوی استعفا کند.

مورالس این درخواست را کودتا دانست و گفت که تصمیم استعفا را برای جلوگیری از آسیب رساندن کارلوس مسا و لوئیس فرناندو کاماچو سران مخالف اتخاذ کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر