بازدید 10361
یک نماینده اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «تابناک»؛

اعتماد مردم نسبت به اصلاح‌طلبان کمرنگ شده است/ بهترین راه‌حل برای بازسازی اعتماد بازگشت به سوی مردم است

هر چه به زمان انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، موضوع ریزش آرا به ویژه در میان جناح اصلاح‌طلب، بیش از هر زمان دیگر خود را نشان می‌دهد. بسیاری از صاحب‌نظران این گروه بر این باورند که دیگر نمی‌توان در این دوره، بر راهکار‌های گذشته تأکید کرد و حتی شاید تکرار خاتمی هم اثر قبلی خود را نداشته باشد!
کد خبر: ۹۳۷۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰ 13 November 2019

«طرح سرا» ابتدا باید در سطح کوچک‌تر اجرا شود/ مخالفان طرح نظریات خود را بدون ملاحظه بیان کنندهر چه به زمان انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، موضوع ریزش آرا به ویژه در میان جناح اصلاح‌طلب، بیش از هر زمان دیگر خود را نشان می‌دهد. بسیاری از صاحب‌نظران این گروه بر این باورند دیگر نمی‌توان در این دوره، بر راهکار‌های گذشته تأکید کرد و حتی شاید تکرار خاتمی هم اثر قبلی خود را نداشته باشد!

به گزارش «تابناک»؛ همین موضوع آن‌ها را بر آن داشته تا از روش نوینی برای کشاندن مخاطبان خود به پای صندوق رأی استفاده کنند. به همین دلیل، موضوع طرح «سرا» را در شورای عالی اصلاح‌طلبان مطرح نمودند و به دنبال اجرایی کردن آن برای انتخابات مجلس یازدهم در اسفند ماه هستند.

بنا به اعلام شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان، این شیوه شفاف و دموکراتیک انتخاب نامزد‌ها، فساد سیاسی و نقش لابی‌های ناسالم در برآمدن نامزد‌ها را می‌کاهد، به شکل‌گیری فضای انتخاباتی و افزایش مشارکت و استفاده از فرصت انتخابات برای آگاهی‌افزایی کمک می‌کند و به شناسایی و برآمدن نامزد‌های شایسته و معرفی چهره‌های توانا و جدید به جامعه می‌انجامد.

اما این طرح با مخالفت‌های جدی روبه روست، به گونه‌ای که «غلامحسین کرباسچی»، دبیرکل حزب کارگزاران آن را روش انتخاب قلابی و دموکراسی وارونه خوانده و «اسماعیل گرامی مقدم»، سخنگوی حزب اعتماد ملی نیز آن را طرحی بسیار خام و غیرکارشناسی دانسته و گفته است: این طرح تنها تأمین کننده منافع افرادی است که می‌خواهند افراد مورد نظر خودشان را در لیست نهایی قرار دهند.

با این حال، بیشتر نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس، آن را طرحی مترقی می‌دانند و بر این باورند، این طرح از پایین به بالاست و می‌تواند باعث ایجاد انگیزه در بدنه اجتماعی خود باشد.

پروانه سلحشوری، نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم در خصوص «طرح سرا» که این روز‌ها جدی مورد ارزیابی شورای عالی سیاست‌گذاری قرار گرفته است، گفت: من به‌ عنوان یک اصلاح‌طلب، هم نقد‌ها و هم صحبت‌های افرادی را که موافق اجرای «طرح سرا» هستند، خواندم. از طرفی این طرح، سه چهارم آرا را در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به‌ دست آورده و این نشان‌دهنده این است که موافقان آن به‌ مراتب بیشتر از مخالفان این طرح است، پس باید به ‌نظر اکثریت این تشکیلات احترام گذاشت.

وی افزود: تصویب هر طرحی در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، عده‌ای موافق و عده‌ای مخالف را به همراه دارد و این حق همه نمایندگان احزاب است که نظر و دلایل خود را محکم اعلام کنند و اتفاقاً من از مخالفان طرح‌های مطرح می‌خواهم که نظریات خود را بدون هیچ ملاحظه‌ای بیان کنند، زیرا اگر طرحی تصویب و سپس صدای مخالفان بلند شده و حتی به رسانه‌ها کشیده شود، اصلاً به نفع تشکیلات نیست.

این عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: من «طرح سرا» را طرحی خوب و قابل قبول دیدم، ولی به ‌نظرم در درازمدت آثار مثبت آن دیده خواهد شد و شاید در کوتاه‌مدت تأثیراتش تمام و کمال به منصه ظهور نرسد. باید توجه داشت هر طرح به‌ خاطر اینکه نقاط ضعف و قوت آن روشن شود، باید در معرض آزمون قرار بگیرد؛ از این ‌روی، بهتر است «طرح سرا» یک بار در سطح کوچک‌تر اجرا شود تا راحت‌تر بتوان ابعاد مختلف آن را مورد بحث و بررسی قرار داد و سپس آن را به سطح ملی تعمیم دهیم.

این نماینده تهران در مجلس دهم در پاسخ به اینکه اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند سرمایه اجتماعی خود را برای انتخابات فعال کنند، گفت: من جریان اصلاح‌طلبی را به دو دسته تقسیم می‌کنم که یک جریان، معطوف به قدرت و جریان دیگر، جامعه‌محور است. اینکه می‌گویم یک جریان، جامعه‌محور است، به این معنی نیست که آن‌ها نگاهی به قدرت نداشته باشند، ولی تفکر آن‌ها بیشتر متوجه نگاه و دغدغه‌های مردم است.

مدتی است، اعتماد مردم نسبت به اصلاح‌طلبان کمرنگ شده و بهترین راه‌حل برای بازسازی این اعتماد از دست ‌رفته این است که اصلاح‌طلبان بیشتر از گذشته به مردم روی بیاورند و نشان دهند، به ‌معنای واقعی، اصل برای آن‌ها مردم است و حاضر نیستند به هر قیمتی به قدرت راه پیدا کنند.

وی در ادامه افزود: اکنون اصلاح‌طلبان باید ببینند مطالبات اصلی مردم چیست؛ هرچند در این مدت هم این جلسات و هم‌فکری‌ها صورت گرفته، جا دارد این موضوع پررنگ‌تر از همیشه دنبال شود. از سوی دیگر، باید منتظر بود و دید کدام نیرو‌های اصلاح‌طلب برای انتخابات مجلس تأیید صلاحیت خواهند شد و سپس بررسی کرد، آیا با افراد موجود می‌توان از گفتمان اصلاح‌طلبی دفاع کرد یا خیر؟

سلحشوری در پاسخ به اینکه آیا اصلاح‌طلبان باید مجدداً با اعتدالگرا‌ها ائتلاف کنند یا خیر، گفت: نباید برای ائتلاف با گروه‌های اعتدال‌گرا به تشکیلات آن‌ها نگاه کرد، بلکه باید افراد را مورد بررسی قرار داد، زیرا روی حرف و عمل برخی افراد اعتدال‌گرا می‌توان حساب ویژه کرد. از طرفی معتقدم که اصلاح‌طلبان برای انتخابات پیش روی باید روندی غیر از روند سال ۹۴ را دنبال کنند؛ به این معنا که با تابلوی اصلاحات و افراد معتقد به این جریان وارد رقابت شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۰۰
به حال کشوری که کل مشارکتش مربوط به حقوق بگیران و رای فروشان هست، باید گریست

اصولگرا رو مردم خیلی وقته که نمی خوان

مردم دیگه گول اصلاح طلب رو نمی خوره

اصولگرا باید بدونه که تمامی پایگاه رای آن ها در قشر فقیر از دست رفته و آن ها رای خود را 200 هزار تومن خواهند فروخت

فقط افرادی که حقوق دریافت کمی کنند و تعدادی از اعضای خانوادشون رای می دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
یه فقره وام بانکی معوقه ینفر تو این مملکت گل و بلبل 2000 میلیارد بوده اونیکی 1600 میلیارد بوده
همینجوری بگیر برو جولو تازه اینا پولهی چاپ شده که از سیستم بیرون اومدس
این عددها رو تقسیم بر دویست هزارتومن و پونصد هزار تومن و یک میلیون تومن بکن ببین اونوقت رای خریدن کار سختیه یا نه
ببین اصلا سیستم و گردش پول چجوری داره کار میکنه
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
شما تیتر اصلی تابناک را ببینید . بهترین راه حل بازگشت اصلاح طلبان بسمت مردم هست ؟ مگر اصلاح طلبان سه روز بعد از انتخابلت ریاست جمهوری روحانی پیام درست و به جا به حزب حاکم نداد ؟ مگر نگفت برای اینکه مردم در رفاه باشند سرمایه خارجی وارد کنیم . هزینه برای بزور رفتن بهشت مردم تحقق نمیابد . دولت از اقتصاد خارج شود . تنش ها باید از بین برود . حاکمیت میزان رای مردم هست . ه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
اقای 13:04 عزیز تا کی پشت حرفهای خوشگل قاییم میشن تا به قدرت برسن لازمه پیشرفت کشور سرمایه گزاری خارجیه خب ما تکرار میکنیم میریم تو قدرت اگه گزاشتن که خوبه اگرم نذاشتن باز تو قدرت میمونیم حالشو میبریم اره؟
تا کی پشت حرفهای خوشگل قاییم میکنید چهره خودتونو
برو تکرار کن بدو
مردم هیچ فرقی بین احزاب نمی بینن فقط متوجه شدن که همه شون سرو ته به کرباسن فقط برای متافع خود دعوای قدرت ندارند عمرا به مردم فکر کنن
تابی کم رنگ زیاده. باید از کلمه بی رنگ استفاد میکردی. در ضما نه فقط اصلاح طلب بلکه اصول گرا. اصلا به همه به هر دولتی که بیاد رو کار. ایران شده مثل یونان قدیم. هرکسی سخنوریش قویتر باشه حق و سر رشته کار با اون شخص سخنور. یعنی چناچه تو اگر بلد باشی دلیل برهان بیاری ولو حق با تو نباشه میتونی صاحب حق بشی. وقتی مسولین سخنرانی میکنند می افتم یاد سقراط و بقراط و افلاتون. با سخن گفتن میگن تو حالت خیلی خوبه و این خوبی حال تو به سبب وجود من . پس وجود من حقی است برگردن تو. و تو دیئنی داری که بابد ادا کنی برآن کسی که سبب حال خوش توست. و و و و
اعتماد؟

مردم دیگه با اوضاع فعلی به خودشونم مطمئن نیستند چه برسه به دولت یا جناح خاص.
با سلام اعتماد به کی به چی به کدوم تشکل چه کردن با ۲۴ میلیون رای در صورت اعتناد مجدد همین اش و همین کاسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
یک نماینده قم که خودش و دوستانش باعث نابودی برجام شدند
با ۱۸۰ هزار رای دارد علنا و صراحتا به روحانی که ۲۵ میلیون رای مردم را دارد
و فقط کمی از حرف را میزند تهدید میکند !!!!!؟
کجای این سیستم قانونی و عادی و طبیعی است ؟؟؟
التماس رای دارند این دوستان. اگر کسی می‌تواند کمک کند!
رای بی رای
اصلاح طلبان به نیازهای مردم ازبعد اقتصادی و مدیریتی توجه ندارند.و در قالب همان روشهای کهنه و مرسوم کشور را اداره می کنند.22سال بعد ازجنگ قوه مجریه دراختیار اینها بوده .چراباید جزو پنج کشور اول دنیا در تورم باشیم.چرا با آمدن و رفتن هر رئیس جمهور نقدینگی 4 یا 5 برابرمیشود چرا کسی جوابگو نیست. واین حجم پول به کارهای دلالی دامن زده ،جیب یک عده را بی جهت پر پول و جیب یک عده را خالی میکند.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
دلیلش بسیار روشن است
چون کسانی که قدرت اصلی و فرمان هدایت کشور را در دست دارند
اولویت هاشون اصلا توسعه کشور و رفاه مردم نیست
و به هیچ دولت و مجلسی هم که بخواهد با این اهداف کار کند اجازه حضور نمی دهند
و چنانچه کسی چون روحانی هم بخواهد کمی بنفع مردم و کشور کار کند را با هزار مانع و مشکل و دست انداز خسته و درمانده میکنند
اگر نظرات را چاپ کنید بتید بگویم این نظر شماست مردم به اصلاح طلبان واقعی همچنان اعتماد و امید دارند و روحانی را نفوذی اصولی ها میدانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
عججبببببب!!!!!!؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
خخ باحال بود
تابناک مرسی که هستی میخندیم
تابی نگران هم تفکری هاتون نباشید
اعتماد مردم به همه شما صفره
دم انتخابات یاد مردم افتادید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
در حقیقت یاد خودشون و هزینه های دلاری آقازاده هاشون تو کانادا افتادند
بهتره که اصلاح طلب و اصول گرا آاادم بشین !!
دیگه مردم گول حرف های شما را نمیخورن!!

وضع اقتصاد و سیاست را درست کنید!!!
اصولگراها به دو دلیل می خواهند اوضاع اقتصادی مملکت خراب بشه و برجام را خراب کنند
1- با خراب شدن اقتصاد مردم مشارکت کمتری خواهند داشت و در انتخابات بعدی خودشون پیروز یشوند
2- بیشترشون کاسبان تحریم هستند و با تخریب برجام تحریمها بر می گردند و پول بیشتری به جیبشان خواهد رفت

بیچاره مردم در این بازی کثیف لگد مال می شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
این دوره اگر کسی رای بیاره یک فرد مستقل و خارج از دو جناح است اعتماد مردم بازی نیست!
فردوسی فرمود:

چودانی که هستی سرشته ز خاک
فرامش مکن راه یزدان پاک

پرستش ز خورد ایچ کمتر مکن
تو نو باش گرهست گیتی کهن

به نیکی گرای و غنیمت شناس
همه ز آفریننده دار این سپاس

مگرد ایچ گونه به گرد بدی
به نیکی گر ای اگر بخردی

ستوده‌ترآنکس بود در جهان
که نیکش بود آشکار و نهان

هوا را مبر پیش رای وخرد
کزان پس خرد سوی تو ننگرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
به نيكي گراي درست است .
بخوانید
اگر خندتون نگرفت هر چی میخواهید گریه کنید:
"اینکه می‌گویم یک جریان، جامعه‌محور است، به این معنی نیست که آن‌ها نگاهی به قدرت نداشته باشند، ولی تفکر آن‌ها بیشتر متوجه نگاه و دغدغه‌های مردم است."
!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اعتماد به دو جناح و کل جناح ها از بین رفته و با بازیهای سیاسی گذشته دیگه نمیشه مردم را به سخره گرفت شاید بشود برد راهپیمائی اربعین ولی رای دادن سخت است همه دلسرد و نا امید و روز به روز مردم را با خودروسازان و وام های بانکی و خانه و دلار مسخره کردن جواب نخواهید گرفت الان شعارهایی که می شنوید یک هزارم آنچه است که باید بشوید
بهتر است می گفتی اعتماد مردم نسبت به قدرت طلبان بی رنگ شده است هر کس با هر عنوانی میخواد باشه اصلاح یا اصول
متاسفانه آن سبو شکسته
بس که مردم از همه این همه سال دروغ شنیدن اعتماد مردم به همه مسئولین وجناح ها از بین رفته.قرار نیست کسی رای بده.
اعتماد مردم به همه از بين رفته ، كم رنگ نشده .
پاسخ ها
موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
احزاب سیاسی برای جلب اعتماد مردم به زمان زیادی نیاز دارند چون اعتماد مثل دوستی خیلیدیر استحکام مییابد ولی با یک اشتباه وزود از هم میپاشد. .متاسفانه دو جریان سیاسی اصلاح طلب واصول گرا هردو در جلب اعتماد مردم ناموفق بوده اند چون اگرچه دونام متفاوت دارند ولی در یک صفت مشترکند آنهم ناکارامدی
اصلاح طلب ها بسیار ترسو و محافظه کارند.و در نهایت تسلیم خواسته های اصولگرایان هستن.بنابراین این تصور بین مردم شکل گرفته که درغگو هستن و اصولا برای گرفتن قدرت فیلم بازی میکنند.
بهتره اصولگرایان هم خودشان را فریب ندهند، مردم هر دوقشر را فریبکار، بی کفایت و اختلاسگر میدانند
و بفرمایید نسبت به کی و چی اعتماد مردم پررنگ شده ؟؟؟
بسمه تعالی
باز چه فیلمی قراره بازی کنید، از قدیم گفتن توبه گرگ مرگ است......خخخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
هر فيلمي كه تنور رو گرم كنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
این تنور ذیگه گرم نمیشه
باور کنید بیشتر مردم دیگر نه به اصلاح طلبان و نه به اصولگرایان و نه به هیچ فرد یا گروه دیگری اعتماد ندارند. فقط کافی است بدون میکروفون و دوربین فیلم برداری بین مردم بروید و با آنها صادقانه صحبت کنید. البته اگر همین نظر را در همین جه به رای بگذارید نتیجه برایتان مشخص خواهد شد.
زمانی مردم به شما اعتماد می کنند که شما دست از مواضع سرسختانه خود برداشته در جهت رفع تحریم رونق کشور مهار گرانی و بیکاری اقدام ملموسی انجام دهید وگرنه مشکل بشه تصور کرد مردم حضور پر شوری در انتخابات داشته باشند حالا خود دانید
من یه زمان اصلاح طلب تندرو بودم .. اصلا زندگیم رو تو دانشگاه و بیرون وقف کردم .. الان دیگه حتی حاضر نیستم تو انتخابات شرکت کنم .. همتون دروغگو هستید از رییس اصلاحات گرفته تا پایین و بالاتون .. از دیوار سفارت بالارفتید مشکلاتش موند برا ما ، بچه های خودتون آمریکا ... مجلس و دولت دستتون بود چه کردید ؟
اینم از این دولت !!
بیخود نمیخواد تنور داغ کنیدمردم از بس هردو جنا دروغ گفته ان به هیچ کدامشان امید نذارن... مارا بخیر شما امید نیست شر مفکن
باز نزدیک انتخابات شد و مردم را یادشون افتاد .
انتخابات تمام.
تنها کسی که میتونه منجی این کشتی طوفان زده باشه شخص شخیث دکتر سید دکتر محمود احمدی زاده نژاده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
فقط سید محمد خاتمی میتواند کشور را از این بن بست سیاسی و اقتصادی نجات دهد .
کدوم اعتماد ...کاری نکردید اعتمادی بمونه
گره انتخابات در انتخاب دستچین شده از طرف شورای نگهبان است و هر شیوه و روشی که انتخاب استصوابی را قبول کند از طرف هر جریانی موفقیت نخواهد داشت.
انتخابات می بایست همه شهروندان را بدون وابستگی اعتقادی در بر گیرد.
در نتیجه طرح سرا هم بدین ترتیب با شکست مواجه خواهد شد گر چه شیوه دمکراتیک را در میان گروه خود نمایندگی می کند.!
من زندگیم با سهمیه ۵درصد عوض شد.قبلا تخصص دندنونپزشکی تا ۲۸۰ پر میشد الان شده تا ۱۰۰.چون قبلا خیلیا انتخاب نمیکردن.الان با این سهمیه شاهد همه ترسیدن و انتخاب میکنن و کلا سه بار امتحان دادم و هر بار ۲۰۰ و ......پس نمایندگان محترم گند زدن به زندگیم.پس دستم بشکنه رای بدم.رای بدم به لیست امید که گند میزنید به ما.رای ندیم هم دلواپس ها میان و اونا هم گند میزنن.پس حداقل ی ظهر جمعه بخوابم بهتره.اینقد رای دادن من بی ارزش هست
پاسخ ها
م_ر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
عمو جون برو خدا رو شکر کن دکتر شدی. من به جرم پوشیدن شلوار لی از شرکت در امتحان فوق لیسانس منع شدم در سال ۶۶.
برای هر کاری دیر شده

حتی برای عذرخواهی از مردم و بازگشت به آنان

وقت و پول و فرصتهای زیادی را از مردم گرفتید و کشور را در باتلاق رها کردید و از همه بدتر آنکه آمریکا را مقصر همه مشکلات معرفی کردید !!!!!!!!!!!!!!؛!
شما بر چه اساسی برای چیزی که وجود نداره میزان رنگ تعیین میکنید ؟؟؟

اعتماد کلا مرخص شده
آره بازگشت بسوی مردم بهتراست مخصوصاکه الان نزدیک انتخابات است.خخخخ
مردمو خوب بازی دادیم با این طرحهاتون بابا ول کنید تورو خدا ما دیگه شما رو قبول نداریم شما برای ما مسکن و شغل نمیشید
رای بی رای.
این قبیل فرصت طلبی ها دوره اش تمام شده که هر وقت قدرت لازم دارید "به سوی مردم برگردید" و وقتی که مست قدرت شدید همه چیز را فراموش کنید.
این قبیل فرصت طلبی ها دوره اش تمام شده که هر وقت قدرت لازم دارید "به سوی مردم برگردید" و وقتی که مست قدرت شدید همه چیز را فراموش کنید.
اعتمادمامردم به دوحزب کاملاازبین رفته (البته به غیرازشکم سیرها که یک شبه ثروتمندشدن)
مشکل مملکت اینجاست که قدرت مداران ، از واقعیت به دورند.
واقعیت اینه که امثال من که به اصلاح طلب ها رای میدادم ،اعتمادم به آنها کم نشده، اصلا دیگر اعتمادی ندارم و امکان برگشتن به آنها صفر است، در ضمن این به معنی رای دادنم به گروه دیگری هم‌ نیست، چراکه به خاطر مخالفت با اصول گرایان و ما بقی به آنها رای می دادم نه به خاطر توانمندیشان! دعوا بر سر اختلاس است نه پیشرفت مملکت !
سفسطه نکنید ما به هیچکدامتان اعتماد نداریم .
تجربه نشان داد اصلاح طلبی جز حرف چیزی نیست و نمی تواند مشکلات را حل کند و به فکر پر کردن خود هستند
وقت آن رسیده که تاریخ درمورد رای عدم کفایت بنی صدر تکرارشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
انقدر بنويس بي كفايت تا بيكفايت دونت پر بشه
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
او هم در مقابل تندروها دیگر نتوانست مقاومت کند . افتصاد دان بود میخواست تز اقتصادی را بر مبنای علمی جلو ببرد اما بعد از ملی کردن صنایع درد سر ها شروع شد یعنی دولت تولید کننده صنایع شد و اولین چالش راهبردی رییس جمهور وقت با دولت در سایه شکل گرفت . کلا رییس جمهور نباید یک فرد روحانی باشد .متخصص اقتصاد باشد
نحواه داره دولت توسط فریدون وجهانگیری و نوبخت مردم را از اصلاحات دور کرد بزرگترین اشتباه تاریخی اصلاح طلبان حمایت از دولت کنونی بود
ریزش آرا؟ شما بگو اصلا رای وجود داره؟ اون نواحی ای هم که در اثر گشنگی با کیک و ساندیس رای میدادند رفع محرومیت شدند و با این کارا راضی به رای دادن به یک عده دروغگو نیستند .
برگشت به مردم غیر ممکن است
تفکر و ساختار دهه ۶۰ که با هرگونه تفکر جدید مخالف است و کاملآ محافظه کار با مردم اکنون ایران هیچ سنخیتی ندارد
این حرف کاملا نشدنی است
برگشتی به مردم واقعی ایران نداریم
شاید به دستچین های خودمانی و باز هم تظاهر به دموکراسی
تا به حال به سمت چی بوده که الان به سمت مردم می خواهید بازگشت کنید
ما دیگر نه به اصولگرایان و نه به اصلاحطلبان هیچ گونه اعتمادی نداریم .علی الخصوص به اصولگریان که معمولا به دنبال دیکتاتوری محض بودند و هستند.
پس اعتماد ما نسبت به جناهها کم رنگ نشده ، نابود شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
اصولگرایان برای رسیدن به قدرت به سیم احر زدند . اگر اینبار شکست بخورند کلا رایرگیری تعطیل خواخد شد و یا دوباره بازی سیاسی را شروع میکنند . جنگ قدرت وقت‌مردم‌را تباه کرده و سرمایه نقدی مردم روز بروز کمتر میشود . بهترین راه حل این هست که در چند انتخابات مردم اصلا به اصولگرایان رای ندهند تا کشور بسمت تقابل با کل غرب و شرق پول ها حیف و میل نشود
اقایون هنوز نفهمیدن که برای مردم دیگه مهم نیست اصلاح طلب یا اصولگرا؟
یا خودشونو به نفهمیدن میزنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
الان میدونن قبلن میدونستن بعدا هم میدونن شما فکر کردی اینا تو مهمونیهای فامیلیشون دور هم جمع میشن اصلاح طلبها میشینن اینور سفره اصولگراها اونور سفره؟
کل قصیه یه نمایشه که داره به نحو احسنت بازی میشه
مردم را هالو گیر آوردید. شرمنده ایتدفعه دیگه .... نمیشیم. سانسور نکن تابناک
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
تابناک اگر سانسور نکنه . ازغدی و شریعت مداری و عباسی بیکار هستند هر روز تابناک را رصد میکنند ودستور فیلتر میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
ازغدی. کجا بیکاره نمیبینی با تئوریهاش به مرزهای مریخ رسیدیم؟
بنویسید اصلاح طلبان بخوانید سود طلبان، رانت طلبان، دنیا طلبان
فقط می‌خواهند آزدهام جمعیت پشت بادیجه خرید بلیط روزنشان بده و طبلیغ کنه بگه ببین چه جمعیتی آقا از این فیلم و‌داستان خسته شدیم لطفا فیلم نامه سناریو را عوض کنید
من نمیدونم یعنی واقعا اونی که این تیتر رو زده فک میکنه مردم با روی گردانی از اصلاح طلبان )برجامیان) میروند و اصولگرایان )بخوانید کاسبان تحریم( را در آغوش میگیرند؟ یعنی از چاله در بیایم بریم تو چاه؟؟؟ الان اوضاع اقتصادی فاجعه هست ولی با ترامپه، اصولگرایان که با اوباما اوضاع اقتصادی رو اینجوری کرده بودند زمان ترامپ بیان رو کار که میشیم همون ونزوئلا ، البته قبول دارم صفر ضربدر هر عددی صفره و اصلاح طلبان هم قدرت اصلاح را ندارند
اصلاح‌طلب= اصولگرا= اعتدالی= بهاری=...
اصلاح طلب چیه اصول گرا چیه اعتماد مردم کلهم به همه چی سلب شده.کمرنگ کدومه ؟ اعتمادی وجود نداره
در اول کشور دست همین دو حزب بوده و کارایی صفر دارند
به هیچ وجه رای نخواهیم داد
نظرات را که میخونم ، دلم برای این کشور با این همه تاریخ و تمدن میسوزه .

ببینید شماها چه بلایی سر این مملکت آوردید ؟!!!

من خیلی وقته ؛ نه به شماهای اصلاحطلب و نه به اصولگراها هیچ امیدی ندارم .

همتون دنبال جیب مبارک خودتون هستید ، که اگر چنین نبود ؛ الان وضع مردم بیچاره ایران اینچنین نبود .
اصلاح طلبان نه قدرت ونه اجازه قدرت نمايي دارند
.یه بلیط هواپیما تهران به پوکت ۱۸۰۰ دلار هست.برای ما اینجا شده میشه ۱۹ یا ۲۰ میلیون .یعنی رویا.اما تو جایی که حقوق ۲۵۰۰ دلار حداقلی هست میشه حداقل ۳ ماه یکبار از این هزینه ها کرد
تابناک هم مثل فارس نظرات را سانسور میکنی. فارس که اصلاً یک نظر مخالف را هم نمیزند
بدهکاران رو دار طلب کار ماندن , تمام جناحها باید از مردم خصوصا قشر ضعیف شده جامعه عذر خواهی کرده و خودشیفتگی رو کنار بزارن .
نگرانم اگر به اصلاح طلب نما ها رای ندهیم ان بدترها ان اصول گرا نماها تمام قدرت را در دست میگیرند و بلاهای بیشتری سر ما بیاورند مثل دوران احمدی نژاد حالا که پول نفتی هم در کار نیست
کاش میفهمیدیم که مردم کجای زندگی مسئولین قرار دارن
همه مسئولین از دم میگن (مردم مردم مردم)
اکثر مسئولین هم تنها چیزی که براشون مهم نیست(مردم مردم مردم)هست
مردم فقط به درد رای دادن میخورن چون طبق قانون هر کسی باید رای مردمو بگیره
و الا مردم اصلا مهم نیستن
من حتما در انتخابات شرکت میکنم ولی حالم به هم میخوره از کسایی که فقط منو به خاطر رای گیری میخان
فقط به خاطر رهبر شرکت میکنم
ولی
وای اگر سیدعلی حکم جهادم دهد
انتخابات هیچ تاثیری نخواهد داشت و سال به سال وضعیت مردم بدتر خواهد شد و دلار به 50 و 100 هزار تومان خواهد رسید و 95 درصد افراد جامعه به خط فقر خواهند رسید و اون 5 درصد هم خوش خواهند بود
در دو دولت اصولگرا واصلاح طلب تورم ۵۰ درصدی را تجربه کردیم هردو مردودند
طوری تیتر کردی؟ انگار مردم اعتمادشان به اصلاح طلبان کم شده به اصول گرایان زیاد شده، به نظرم اعتماد مردم به کل جناح ها از بین رفته ولی برای این دو جناح اعتماد مردم کم نشده منفجر شده
من به هر کاندیدی که بگه کل پرداختهای رو با دلار انجام میدم،یارانه با دلار میدم، حقوق معادل میانگین جهانی به دلار میدم رای میدم،قسم میخورم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
خوب برادر من شما اگر اینقدر ساده تشریف دارید که به چنین قولی اعتماد میکنید باید بگم که خیل خوشحال تشریف دارید
اعتماد مردم زمانی باز میگرددکه در کشور قانونگرایی و شفافیت و شایسته سالاری به معنای واقعی کلمه حاکم شود و اموال غارت شده با اجرای قانون از کجا اورده ای به بیت المال بازگرددو عدالت اموزشی و بهداشتی و ...درجامعه حکم فرما شود وبا انهایی که محیط زیست را تخریب کرده و باستی هیلزها در تمام شهرها درست کرده اند برخورد گشته و حتی اعدام شوند.با قاچاقچیان سوخت و کالا وارز برخوردگرددو از انحصارات در واردات و صادرات جلوگیری شود و دلارهای کلان برباد رفته به خزانه برگردانده شود و مدیران پیر و نالایق و همه چیزخوار و ایل و تبار سالار برکنار و پاسخگوی این وضعیت تیره و تار بعداز چهل سال حکمرانی گردند.
اعتماد به همین راحتی بر نمی گردد.
ما دیگر نیستیم .

تا حال هم اشتباه کردیم . فردای قیامت هم نمی توانیم پاسخ خدا را با این همه اشتباهی که کردیم بدیم.

در هیچ کار سیاسی شرکت نخواهیم کرد.
با توجه به اتفاقات تمام این سالها دعوت به رای دادن توهین به شعور مردم هست. اگر نمی‌توانید مشکلی را حل کنید لااقل توهین نکنید
سلام دیگه دیر شده اعتماد مرده زنده نمیشه
این دفعه را دیگه کور خواندید.برای مردم هیچ فرقی نداره
همه تون سروته یه کرباسید
همه تون از یک قماشید
کشور در اکثر دوره ها دست اصلاح طلب ها بوده اگر قرار بود کاری انجام بدند تا الان انجام شده بود. اما اصول گراها فقط 8 سال کشور را اداره کردند که تورم بود اما رکود نبود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار