بازدید 6426
یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با «تابناک»؛

انتقادات غیراخلاقی مردود است/ انتقاد باید بدون حب و بغض و از روی دلسوزی باشد

چند روز پیش، رئیس جمهور بعد از مدت‌ها، سفری به یزد داشت و بعد از آن راهی دیار کرمان شد، اما جنس این سفر با سفر‌های دیگر وی قدری تفاوت داشت و بیشتر رنگ و بوی سیاسی و حتی انتخاباتی به خود گرفته بود؛ نکته‌ای که باعث شد، منتقدان روحانی روی آن مانور زیادی داشته باشند.
کد خبر: ۹۳۷۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶ 13 November 2019

انتقادات غیراخلاقی مردود است/ انتقاد باید بدون حب و بغض و از روی دلسوزی باشدچند روز پیش، رئیس جمهور بعد از مدت‌ها، سفری به یزد داشت و بعد از آن راهی دیار کرمان شد، اما جنس این سفر با سفر‌های دیگر وی قدری تفاوت داشت و بیشتر رنگ و بوی سیاسی و حتی انتخاباتی به خود گرفته بود؛ نکته‌ای که باعث شد، منتقدان روحانی روی آن مانور زیادی داشته باشند.

به گزارش «تابناک»؛ روحانی در سخنرانی‌های اخیر خود، اظهارات تند و تیزی داشت که بیشتر ناظر بر انتقاد شدید از دستگیری‌های اخیر و مانع تراشی‌های صورت گرفته در خصوص اقدامات دولت بود.

وی در بخشی از گفته‌های خود، خطاب به یک نهاد خاص گفته بود: با کشاندن چند نفر به دادگاه و تبلیغ مبارزه با فساد، سرِ مردم کلاه نمی‌رود که این گفته و گفته‌های شبیه آن با انتقاداتی روبه رو شد.

به اعتقاد بسیاری از منتقدان، گفتن این حرف‌ها از سوی رئیس جمهور قدری دیر است و اکنون که دولت روحانی در حال پایان است، این حرف‌ها دردی را دوا نمی‌کند و تنها باعث بیشتر شدن اختلافات در درون سیستم می‌شود.

همچنین این افراد بر این باورند که روحانی در آستانه انتخابات با گفتن این حرف‌ها، می‌خواهد بار دیگر فضا را انتخاباتی کند و پای بدنه اجتماعی خود را که این روز‌ها در حالت نا امیدی به سر می‌برند، امیدوار نماید؛ اما از سوی دیگر، برخی دیگر از سیاسیون و نمایندگان مجلس می گویند، حرف راست را باید هر زمان که بود، گفت و انتقاد به روحانی وارد نیست؛ هرچند زمان کم است، لازم است و باید گفته شود.

احمد همتی درباره انتقاداتی که پس از سخنرانی‌های اخیر حسن روحانی در سفر‌های استانی‌اش مطرح شد، گفت: انتقادات غیراخلاقی در هر زمینه‌ای مردود است و هیچ فردی حق ندارد خود را جدا از کشور بداند. اگر به نقطه‌ای برسیم که به ‌جای تهمت به یکدیگر، دست در دست هم دهیم و برای هدف‌هایی که تعیین شده تلاش کنیم، خیلی راحت‌تر مسیر پیشرفت را خواهیم پیمود.

وی افزود: مردم از همه مسئولان، صداقت و عمل می‌خواهند؛ هرچند به ‌طور کل همه مردم هم موظفند، در این مسیر حرکت کنند. همه باید بدانیم که اگر مشکلی در کشور وجود دارد، متوجه همه است؛ البته انتظار از تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان به مراتب بیشتر از مردم است و قرار نیست، وقتی مشکلی پیش می‌آید، انگشت اشاره، تنها یک سمت را نشانه رود، زیرا هم مشکلات و هم دستاورد‌ها نتیجه تلاش یک مجموعه بزرگ به‌ نام نظام است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان تصریح کرد: همه می‌توانیم در موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی، ایجاد عدالت در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، شفاف‌سازی و... نقش‌آفرینی کنیم و نباید منتظر دیگری باشیم. پس روشن است، اداره هرچه بهتر مملکت نیازمند همکاری همگان است و نباید فرهنگ فقط انتقاد را در خود ترویج دهیم.

نماینده سمنان عنوان کرد: در شرایط سخت اقتصادی کشور که از هر طرف محاصره شده‌ایم و دشمن به ‌دنبال ضربه زدن به ماست، حفظ وحدت بیش از هر موقع دیگر، حس می‌شود. حفظ وحدت اولین گام برای موفقیت است، ولی باید توجه داشت، وحدت همه موضوع نیست و در ادامه هم‌افزایی همه قشرها و گروه‌ها لازم و ضروری است.

همتی گفت: گاهی انتقادات برخی آلوده به حرف‌ها و رفتار‌هایی می‌شود که تفرقه‌انگیز است؛ حتی اگر این امر ناخواسته هم باشد، حرکت در مسیر دشمنان نظام است که متأسفانه عده‌ای در حال انجام این کارند. دشمنان ایران برای اخلال در نظام از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد، ولی اگر ما از رفتار‌های خود مواظبت نکنیم، کمک شایانی به بروز این اختلالات خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: برخی افراد یادشان می‌رود ما تحت چه فشار‌ها و برنامه‌هایی شومی از طرف مخالفان انقلاب اسلامی هستیم. مطمئناً اگر این موضوع همیشه در ذهنمان باشد، هیچ گاه آب به آسیاب دشمن نخواهیم ریخت. انتقاد تنها زمانی سازنده است که بدون حب و بغض و از روی دلسوزی باشد.

همتی در پایان خاطرنشان کرد: بیش از چهل سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد و الحمدلله با وجود تلخی و کاستی‌هایی که وجود داشته، کشور حفظ شده و امیدوارم همگان قدر این نعمت الهی را بدانند تا مملکت با قدرت بیشتر در مسیر وحدت همراه با توسعه گام بردارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی