بازدید 2434

فشار اوراق قرضه بر ارزش طلا

طلا هفته گذشته روندی کاهشی داشت و کار خود را در قیمت ۱۴۵۹ دلار به پایان رساند. طبق آخرین نظرسنجی کیتکو بین تحلیلگران حرفه‌ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین استریت بر سر این موضوع که فشار فروش طلا در هفته آینده به پایان خواهد رسید، توافقی وجود ندارد.
کد خبر: ۹۳۶۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۲ 11 November 2019

به گزارش دنیای اقتصاد؛ درحالی‌که شرکت‌کنندگان در نظرسنجی وال‌استریت کماکان به کاهشی بودن قیمت طلا در هفته آینده اعتقاد دارند، اکثریت سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت بر این باورند که طلا در آینده کوتاه‌مدت خود تا حدودی افت ارزش خود را جبران خواهد کرد. از طرف دیگر افزایش بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله، یکی از موانعی است که طلا برای جبران افت ارزش خود در پیش‌رو دارد.

مقاومت بعدی طلا

طلا در هفته‌ای که گذشت ۳ درصد از ارزش خود را از دست داد و این بدترین عملکرد این فلز گرانبها در ۲ سال‌ونیم گذشته بوده است. دارین نیوسام، رئیس موسسه تحلیلی نیوسام در این باره تاکید کرد: اگرچه فلز زرد گام بزرگی در کاهش ارزش خود را تجربه کرده است، اما به نظر نمی‌آید که ارزش کنونی آن پایین‌تر از قیمت واقعی‌اش باشد. او در ادامه گفت که سطح حمایتی بزرگ بعدی طلا در صورت کاهشی بودن روند ارزش، ۱۴۰۷ دلار است.

خوش‌بینی سرمایه‌گذاران خُرد

این هفته و در آخرین نظرسنجی وال‌استریت که از متخصصان بازار صورت می‌گیرد، ۱۳ تحلیلگر حرفه‌ای شرکت کردند. از این میان ۳۱ درصد از شرکت‌کنندگان معادل با ۴ نفر اعتقاد دارند هفته آینده طلا قیمت‌های بالاتری را به چشم خواهد دید و روند هفته گذشته ادامه نخواهد داشت. هشت نفر از این تحلیلگران یعنی ۶۱ درصد از وال‌استریتی‌ها به ادامه روند کنونی و کاهشی بودن روند ارزش طلا در هفته آینده رای داده‌اند. یک نفر باقیمانده از این جمع نیز طلا را در هفته آینده با نوسان اندک پیش‌بینی کرده است. اما در نظرسنجی دیگر کیتکو- مین‌استریت- که سرمایه‌گذاران خرد در آن شرکت می‌کنند تا حد قابل‌توجهی نظرات متفاوت است. از بین ۹۹۱ شرکت‌کننده در این نظرسنجی اینترنتی ۴۸۳ نفر معادل با ۴۹ درصد شرکت‌کنندگان که اکثریت را نیز تشکیل می‌دهند، بر این باورند که ارزش طلا افزایش پیدا خواهد کرد. ۳۳۱ نفر دیگر که شامل ۳۳ درصد شرکت‌کنندگان مین‌استریت است، ارزش طلا در هفته آتی را کاهشی پیش‌بینی کردند و نهایتا ۱۷۷ نفر باقیمانده معادل با ۱۸‌درصد، نوسان زیادی برای فلز زرد را انتظار ندارند. با اینکه اکثریت سرمایه‌گذاران خرد بر این باورند که قیمت این پناهگاه امن صعودی خواهد بود؛ اما این برای اولین بار از ماه مه است که درصد آنها به زیر ۵۰ درصد رفته است.

افزایش بازدهی اوراق ده‌ساله

تحلیلگران بازار معتقدند افزایش بازده اوراق قرضه، همچنان طلا را برای بازگشت به سمت قیمت‌های بالاتر پشتیبانی نخواهد کرد. بازدهی منفی طلا در هفته گذشته و همزمانی آن با بازده اوراق قرضه به روشنی این ادعا را تایید می‌کند. کریستوفر وچیو، کارشناس ارشد حوزه ارز در این باره گفت: تعجب‌آور نیست که طلا به کف سه ماهه خود رسیده است و از آن طرف بازده اوراق ده‌ساله روندی افزایشی دارد. او در ادامه گفت: بازده اوراق قرضه هنوز هم پتانسیل حرکت به سوی ارقام بالاتر را دارد و در این صورت نباید روی افزایشی بودن قیمت طلا در کوتاه‌مدت حساب کرد و در صورت ثابت ماندن فضای بازار، طلا به سمت هدف‌های مقاومتی بعدی بین ۱۴۳۰ و ۱۴۲۰ دلار حرکت خواهد کرد. منحنی اوراق خزانه‌داری در تابستان امسال سیگنال‌های رکود را به بازار می‌داد؛ اما اکنون به دلایل مختلف این منحنی علائم مبتنی بر رشد را به بازار مخابره می‌کند. افزایش امید به سرانجام توافق تجاری در آینده‌ای نزدیک و سومین کاهش متوالی نرخ بهره توسط فدرال رزرو کمک کرده‌اند تا این اوراق نشان‌دهنده رشد اقتصادی باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر