بازدید 2524

موافقت مجلس با اولویت طرح تنفس ۵ ساله به بانک رفاه برای واگذاری سهام

کد خبر: ۹۳۶۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸ 11 November 2019

نمایندگان مجلس با بررسی با اولویت و خارج از دستور طرحی موافقت کردند که در صورت تصویب آن، تنفس ۵ ساله به بانک رفاه برای رساندن سقف واگذاری سهام خود به ۳۰ درصد را می‌دهد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس با ۱۴۶ رای موافق، ۳۶ رای مخالف و ۲ رای ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر در مجلس با بررسی خارج از دستور و با اولویت طرح مستثنی شدن بانک رفاه کارگران از سقف مجاز تملک سهام بانک‌های تجاری غیر دولتی موافقت کردند.

سید حسین نقوی حسینی به عنوان متقاضی بررسی با اولویت این طرح گفت: طبق تبصره ماده ۵ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ باید سهام بانک‌ها به بخش خصوصی واگذار شده و سقف آن تعیین تکلیف شود. بانک رفاه کارگران، بانک عمومی غیر دولتی است که طبق سیاست‌های کلی می‌تواند سهامش واگذار نشده و سقف ۳۰ درصد را رعایت کند.

وی افزود:‌ در صورت تصویب این طرح ۵ سال تنفس به بانک رفاه داده می‌شود که سقف واگذاری سهام خود را به ۳۰ درصد برساند. بانک‌های دیگر موظفند تا پایان برنامه سهامشان را واگذار کنند که در این مورد بانک رفاه مستثنی شد.

نماینده ورامین همچنین با تاکید بر این که تصویب این طرح کمک‌های شایانی به بانک رفاه و سازمان تامین اجتماعی می‌کند، افزود:‌ سازمان تامین اجتماعی با مشکل نقدینگی مواجه است و دولت قادر به پرداخت مطالبات این سازمان نیست. لذا اگر خللی در فعالیت بانک رفاه و سازمان تامین اجتماعی ایجاد شود ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان