بازدید 4824

تشکیل مجمع ملی جریانات سیاسی منوط به موافقت کمیسیون ماده ۱۰ احزاب

کد خبر: ۹۳۶۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷ 10 November 2019

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: بر اساس قانون احزاب مجمع ملی جریانات سیاسی برای دوره زمانی مشخص یا نامحدود می‌تواند تشکیل شود اما موافقت کمیسیون ماده ۱۰ احزاب لازم است.

قاسم میرزایی‌نیکو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در واکنش به پیشنهاد حزب کارگزاران مبنی بر تشکیل مجمع ملی اصلاحات، گفت: براساس قانون احزاب دو یا چند حزب می‌توانند بر اساس هدف مشترک و برای دوره زمانی مشخص جبهه یا مجمع ملی تشکیل دهند اما هر کدام از جریان‌های سیاسی باید درخواست خود را به کمیسیون ماده 10 احزاب ارایه کنند تا کمیسیون اعلام نظر کند.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تشکیل مجمع ملی یا شورای عالی سیاست‌گذاری بدون تعیین ساز و کار قانونی نمی‌تواند فعالیت کند، تصریح کرد: هر کدام از جریان‌های اصولگرا یا اصلاح‌طلب می‌توانند جبهه یا مجمع ملی تشکیل دهند اما زمان فعالیت این جبهه در نامه درهخواستی آنها به کمیسیون ماده 10 احزاب باید اعلام شود، هر جبهه یا مجمع ملی می‌تواند در محدوده زمانی مشخص یا به صورت نامحدود فعالیت کند.

وی افزود: تشکیل جبهه یا مجمع ملی از پراکندگی احزاب و اظهارنظرهای جزئی و فردی و خصوصی جلوگیری می‌کند، برای تشکیل جبهه ملی حداقل 6 حزب باید فعالیت خود را هماهنگ کنند به نوعی دیگر حداقل 6 حزب در تشکیل و ساز و کار جبهه ملی یا مجمع ملی دخالت می‌کنند و این بهتر از اظهارنظر فردی احزاب است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تشکیل مجمع یا جبهه ملی اصلاحات یا اصول‌گرایان نیازی به طرح موضوع در مجلس شورای اسلامی ندارد، تکلیف این موضوع در قانون احزاب مشخص شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی