بازدید 6626

لغو محدودیت‌های اعمالی بر دیپلمات‌های سازمان ملل

محدودیت‌های ایجاد شده برای برخی از دیپلمات‌های سازمان ملل بر خلاف کنوانسیون وین و موافتنامه مقر سازمان ملل متحد با دولت میزبان (آمریکا) است
کد خبر: ۹۳۵۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۰ 07 November 2019

معاون نمایندگی کشورمان در سازمان ملل: ملاحظات سیاسی نباید مشارکت کشور‌های عضو در جلسات سازمان ملل متحد را مختل کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از نیویورک؛ اسحاق ال حبیب، سفیر و معاون نمایندگی کشورمان در سازمان ملل گفت: محدودیت‌های ایجاد شده برای برخی از دیپلمات‌های سازمان ملل بر خلاف کنوانسیون وین و موافتنامه مقر سازمان ملل متحد با دولت میزبان (آمریکا) است و کشور‌های جنبش عدم تعهد مخالفت خود با این محدودیت‌ها را اعلام می کنند و از دولت میزبان می‌خواهند که این محدودیت‌ها را فورا بردارد.

آل حبیب که به نمایندگی از جنبش عدم تعهد سخنرانی می‌کرد، همچنین مراتب نگرانی کشور‌های جنبش عدم تعهد را نسبت به موارد عدم صدور ویزا و یا تاخیر در صدور ویزا برای هیات‌های دیپلماتیک که قصد حضور در سازمان ملل دارند ابراز کرد و یادآور شد: ملاحظات سیاسی نباید مشارکت کشور‌های عضو در جلسات سازمان ملل متحد را مختل کند.

وی از برنامه جنبش عدم تعهد برای ارائه قطعنامه‌ای به مجمع عمومی در خصوص الزام دولت میزبان به رعایت تعهداتش خبر داد. یاد آور می‌شود نمایندگی کشورمان در نیویورک، مسئولیت هماهنگ کننده امور حقوقی جنبش عدم تعهد در کمیته ششم مجمع عمومی را برعهده دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی