بازدید 6802

چارتر بلیط خارجی و داخلی تا ۸ درصد تخفیف بصورت انلاین

کد خبر: ۹۳۴۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵ 04 November 2019

معمولا به هنگام خرید بلیط هواپیما نام‎های چارتر و سیستمی به گوشتان رسیده است. همچنین اکثر مسافران از تفاوت‎های این دو نوع بلیط هواپیما با خبر هستند. آگاهی از قیمت بلیط خارجی یا داخلی چارتری و سیستمی باعث خرید بلیط ارزان هواپیما میشود. ممکن است در برخی از مواقع ممکن است خرید بلیط هواپیما سیستمی به نسبت بلیط خارجی یا داخلی چارتری موجب بهره‎مندی از بلیط ارزان هواپیما شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا با انواع بلیط هواپیما چارتری آشنا شوید.

 لطفا برای مشاهده چارترهای لحظه آخری سام سیر تا 8% تخفیف بصورت انلاین، بر روی لینک بلیط خارجی کلیک نمایید.

در ابتدا به توضیحی مختصر در مورد بلیط هواپیما سیستمی و چارتری میپردازیم.

برای خرید بلیط خارجی یا داخلی سیستمی نیازی نیست که به آژانس‎های هواپیمایی مراجعه کنید. برای خرید بلیط هواپیما سیستمی کافیست وارد سایتی معتبر شده و از آن سایت بلیط خود را خریداری کنید. قیمت بلیط هواپیما سیستمی هزینه‎ای ثابت دارد. لازم به ذکر است که خرید بلیط خارجی یا داخلی سیستمی مزایای ویژه خود را دارد.

 از این مزایا میتوان به تفاوت قیمت بلیط خارجی و داخلی کودکان با بزرگسالان و سوخت نشدن کامل هزینه بلیط هواپیما به هنگام کنسل کردن بلیط اشاره کرد.

برای خرید بلیط چارتری باید به آژانس‎های هواپیمایی مراجعه کنید. هر آژانس متناسب با شرایط خود قیمت بلیط داخلی یا خارجی را تعیین میکند. به همین دلیل قیمت بلیط خارجی و داخلی آژانس‎های هواپیمایی با یکدیگر متفاوت است. آژانس‎ها برای رقابت با رقبا خود سعی در فروش بلیط ارزان هواپیما دارند. در نتیجه اگر برای شما خرید بلیط ارزان هواپیما مهم است قیمت بلیط داخلی یا خارجی را از چندین آژانس مختلف مطلع شوید تا از بلیط ارزان هواپیما بهره‎مند شوید.

حال میخواهیم به توضیح انواع چارتر بر اساس تعداد صندلی بپردازیم

چارتر کامل(Full Charter)

زمانی که یک آژانس هواپیمایی و یا یک شخص تمام صندلی‎های یک پرواز را رزرو میکند در واقع چارتر کامل انجام داده است. معمولا شرکت‎های دارای اعتبار صندلی‎های یک هواپیما در یک پرواز را چارتر کامل میکنند و سپس آن صندلی‎ها را به مشتریان خود میفروشند.

سیت چارتر(Seat Charetr)

زمانی که یک آژانس هواپیمایی و یا یک شخص تعداد مشخصی از صندلی‎ها نه همه‎ی صندلی‎های یک هواپیما را رزرو میکند در واقع سیت چارتر انجام داده است.

حال که با انواع چارتر از نظر تعداد صندلی آشنا شدید بهتر است با تعاریفی مانند چارتر کننده و چارتردهنده هم آشنا شوید.

چارتردهنده: به ایرلاینی که صندلی‎های هواپیما خود را به آژانس‎های مسافرتی و یا شخص اجاره میدهد، چارتردهنده میگوییم.

چارتر کننده: چارترکننده‎ها شامل تمام آژانس‎های هواپیمایی یا اشخاصی هستند که اقدام به رزرو صندلی‎های هواپیما به صورت سیت چارتر یا چارتر کامل میکنند.

حال میخواهیم به توضیح انواع چارتر بر اساس بازه زمانی بپردازیم

چارتر شناور : در این نوع چارتر، چارترکننده بر اساس بازه زمانی که از پیش تعیین کرده است مثلا دو ماه شروع به فروش بلیط ارزان هواپیما در این بازه زمانی میکند. فروش بلیط هواپیما در این بازه به صورت رفت و برگشت است. در این نوع چارتر، چارترکننده محدودیتی از طرف ایرلاین در زمان فروش بلیط هواپیما برگشت ندارد.

چارتر بک تو بک(Back To Back)

تفاوت این نوع چارتر با چارتر شناور در این است که چارترکننده باید بلیط هواپیما خود را در مسیر برگشت طی چند روز محدود پس از زمان بلیط خارجی یا داخلی رفت به فروش برساند. در واقع زمان بازگشت مسافر از سفر از پیش مشخص است و مسافر نمیتواند مثلا زودتر یا دیرتر به مبدا بازگردد.

پرواز چارتر بلاک(Block)

در این نوع چارتر زمان بلیط هواپیما رفت و برگشت کاملا مشخص است. مثلا آژانس هواپیمایی مورد نظر برای فروش بلیط خارجی یا داخلی خود تنها میتواند بلیط هواپیما رفت در یک تاریخ مشخص و بلیط هواپیما برگشت در تاریخ از پیش تعیین شده بفروشد. و در زمان‎های دیگر به غیر از زمان‎های تعیین شده بلیط چارتری برای فروش ندارد.

آیا با کاهش نرخ ارز، قیمت بلیط هواپیما خارجی کاهش داشته است؟

این روزها بازهم «کاهش قیمت دلار»  جزو پربازدیدترین اخبار رسانه‌ها قرار گرفته و همین نشان دهنده حساس بودن افکار عمومی نسبت به تغییر و تحولات ارزی در کشور است.

تاثير ارز برروي نرخ بليط هواپيما و مهمتر از همه روي بلیط خارجی بسيار حائز اهميت است، چراكه بلیط خارجی با ارزهاي بين المللي مورد بررسي و تحليل قرار ميگيرند، در نتيجه افزايش قيمت ارز روي بليط هواپيما بالاخص بلیط خارجی بسيار تاثيرگذار است و همچنين كاهش آن در كاهش نرخ بلیط خارجی موثر است.

با توجه به پيش بيني هايي كه از چند هفته قبل انجام شد به همراه توافقات انجام‌شده بین شرکت‌های هواپیمایی و همچنین مساعدت مسئولين در مسئله نرخ بليط هواپيماي داخلي و هم چنين بليط هواپيماي خارجي نه تنها ثابت نمانده بلكه كاهش چشم گيري داشته است و همچنين مسافرين موفق به خريد بلیط ارزان هواپیما شدند.

موضوع حائز اهميت، تاثير محسوس كاهش نرخ ارز در كاهش نرخ بليط هاي هواپيمايي چه بلیط خارجی و چه بليط داخلي بوده است. پس با در نظر داشتن شرايط پيش رو و با ادامه همین روند در روزهای آتی شاهد ادامه روند نزولی قیمت بلیط هواپیما خواهیم بود.

از موارد مهمي كه در كاهش هر چه بيشتر نرخ  بليط تاثيرگذار است ميتوان به  خريد افراد از سايت ها اشاره كرد. خريد از سايت هاي داخلي معتبر به ثبات هر چه بيشتر قیمت بليط و حتي كاهش نرخ آن كمك ميكند.

بنابراين  بهتر است مسافرين و خريداران براي كاهش هر چه بيشتر نرخ بليط هوايي و امنيت در خريد بليط مورد نظر، حتما و حتما از سايت هاي معتبر جهت خريد بلیط ارزان هواپیما به خصوص براي پروازهاي خارجي و بلیط خارجی استفاده نمايند.

موضوع مهم ديگر كه در ثبات و كاهش نرخ بليط هوايي تاثيرگذار است، بحث شركت ها و آژانس هاي هواپيمايي ست كه با جلب رضايت مشتري و همچنين تلاش در تعامل با مسئولين و شركت هاي مختلف ميتوانند در كاهش نرخ ارز تاثير بسزايي را بگذارند كه هم باعث افزايش فروش خود شده و همين طور باعث كاهش ضرر و ناامني خريد بليط براي مسافرين ميشود. با در نظر داشتن امكانات كافي براي مسافرين، آنها نيز قطعا تلاش در خريد از سايتهاي معتبر خواهند داشت.

با وجود پائین آمدن نرخ بلیط، همچنان به نظر می‌رسد که عده‌ای از مسافران به امید کاهش هرچه بيشتر نرخ بليط و خريد بلیط ارزان هواپیما سفرهاي خود را به تاخير مي اندازند، گرچه نمی توان با اطمینان از این موضوع سخن گفت اما وضعیت حوزه خرید و فروش بلیط هواپیما در هفته‌های گذشته به مراتب نسبت به چند ماه قبل بسيار سازنده بوده است. به همین دلیل این امید به وجود می‌آید که با ادامه روند فعلی حتی شرایط بهتر از این باشد.

در ماه‌های اخیر شرایط به گونه‌ای رقم خورده که بليط مطابق با میل گردشگران و خریداران نبوده است. اما بدون شك، حل اين مسأله‌ با ایجاد تعامل و مشاركت تمامی عوامل دخیل در خريد و فروش بلیط هواپیما از جمله آژانس‌های مسافرتی، شرکت‌های هواپیمایی و همچنین خود مسافران، بسیار آسان‌تر خواهد بود.

شكي نيست كه همچين تعاملي همراه با نظارت مسئولين و حوزه هاي مرتبط با اين امر باعث خريد بلیط ارزان هواپیما از جانب مسافران خواهد شد و بستر امني براي اعتماد و همچنين افزايش روند فروش بلیط ارزان هواپیما در بسترهاي مختلف و سطوح مختلفي از اقشار جامعه براي همگان فراهم خواهد آمد.

در نهايت بايد خاطرنشان شد كه تمامي اين قيمت ها و افزايش و كاهش ان هم در روند فروش بليط از جانب شركت ها و آژانس هاي هواپيمايي و هم  در خريد بليط هاي داخلي و خارجي از جانب مشتري ها و مسافرين و در نهايت در روند رشد جامعه در جهت بهتر شدن بسيار اهميت دارد. در نتيجه كاهش نرخ ارز باعث كاهش نرخ بليط هواپيما شده و كاهش نرخ بليط باعث افزايش خريد و افزايش سفر در سطح جامعه مي گردد. 

منبع: بلیط هواپیما

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی