بازدید 3587

چرا بنیاد شهید چند مدرسه را تخلیه کرد؟

کد خبر: ۹۳۴۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲ 03 November 2019

به گفته ایزدی، آموزش و پرورش بدهی‌های بسیاری به بنیاد شهید دارد و بنیاد به دلایلی قصد بازپس گیری اموال خود از این وزارتخانه را دارد.

به گزارش میزان، در اوایل مهرماه بود که پلمب چند مدرسه تحت ملکیت بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایتخت خبرساز شد و معاون حقوقی سازمان اموال و املاک کوثر بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با خبرگزاری میزان، علت این اتفاق را اینگونه عنوان کرد: آموزش و پرورش به توافق انجام شده درتاریخ ۱۸/۴/۹۸فی‌مابین معاون رئیس جمهور وریاست عالی بنیادشهید و استاندار وسرپرست وقت وزارت آموزش و پرورش عمل نکرده است.

اما واقعیت چه بود؟ مهدی ایزدی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران چندماه بعد از این اتفاق، درباره چرایی تخلیه این مدارس توضیح داد.

ایزدی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال‌های اولیه پس از جنگ، با ایجاد مدارس شاهد برای خانواده‌های ایثارگران امکان تحصیل دانش آموزان ایثارگر را فراهم کرد.

وی افزود: بنیاد برای رشد تحصیلی دانش آموزان شاهد و ایثارگر، مدارسی را در اختیار آموزش و پرورش گذاشت تا از امکانات سایر اقشار استفاده نشود.

معاون حقوقی بنیاد اظهار کرد: در حال حاضر کم‌تر از ۱۰ درصد دانش آموزان مدارس شاهد فرزند شهید یا فرزند جانباز هستند و مابقی ظرفیت مدارس با دانش آموزان غیر خانواده ایثارگران پر شده است؛ بنابراین با گذشت زمان دیگر این نیازی به تامین مدارس توسط بنیاد وجود ندارد و اکثر دانش آموزان مدارس شاهد از خانواده‌های غیر ایثارگر هستند.

ایزدی افزود: بنیاد شهید به دنبال بازپس گیری امکانات عمومی ایثارگران است که در اختیار برخی مدارس خواص قرار گرفته است. همچنین چند اقدام برای بازپس گیری مدارس انجام شد، زیرا این وزرات به تعهدات خود عمل نکرده بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: طبق تفاهم نامه‌ای که به تازگی منعقد شده است، امیدواریم وزارت آموزش و پرورش به تعهدات خود عمل کند. همچنین این امکان وجود دارد که در صورت نیاز آموزش و پرورش به این ملک ها، از بنیاد اجاره کند یا برای تعویض با سایر ملک‌ها اقدام کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار