بازدید 10272
پیمانه اقتصادی؛

بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را دوباره کاهش داد/ سود خرما در جیب دلالان/ ادغام پژو و فیات کرایسلر/ ۲۰۰ هزار تن برنج پشت در‌های ورودی کشور/ احتمال حذف برخی شرکت‌ها از فهرست تحریم‌های ایران/ افزایش قیمت انواع خودرو

این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش بهای طلای جهانی با تضعیف دلار آمریکا، سهام آسیایی در واکنش به کاهش نرخ بهره رشد کرد، امیدواری بازار به محرک‌های اقتصادی چین، قیمت نفت را بالا برد، ابراز تمایل یک غول نفتی برای پیوستن به اوپک، واردات ۱۵۲۴ قلم کالا به کشور ممنوع است و ثبات قیمت دلار در آخرین روز هفته را در بر دارد.
کد خبر: ۹۳۳۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 01 November 2019

بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را دوباره کاهش داد/ سود خرما در جیب دلالان/ ادغام پژو و فیات کرایسلر/ ۲۰۰ هزار تن برنج پشت در‌های ورودی کشور/ احتمال حذف برخی شرکت‌ها از فهرست تحریم‌های ایران/ افزایش قیمت انواع خودروتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش بهای طلای جهانی با تضعیف دلار آمریکا، سهام آسیایی در واکنش به کاهش نرخ بهره رشد کرد، امیدواری بازار به محرک‌های اقتصادی چین، قیمت نفت را بالا برد، ابراز تمایل یک غول نفتی برای پیوستن به اوپک، واردات ۱۵۲۴ قلم کالا به کشور ممنوع است و ثبات قیمت دلار در آخرین روز هفته را در بر دارد.

بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را دوباره کاهش داد

بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در این کشور دوباره کاهش داد. جرومی پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا در این‌باره اعلام کرد: نرخ بهره را 0.25 درصد کاهش داده‌ایم و هم‌اکنون در محدوده 1.5 تا 1.75 درصد است. وی گفت: اقتصاد آمریکا در شرایط مناسبی است و حتی در کنفرانس خبری، برای خبرنگاران فهرستی از استدلالاتی که نشان ‌دهد استراتژی فدرال رزرو درباره سیاست‌های مالی مناسب و مطابق با اقتصاد آمریکاست‌، ارائه شد. این در حالی است که آمارها نشان می‌دهد، در سه ماهه سوم امسال رشد اقتصاد آمریکا نسبت به قبل کاهش داشته است. ترامپ بارها از سیاست‌های جرومی پاول، رئیس جدید فدرال رزرو  انتقاد کرده و این انتقادات حتی تا مرز اخراج وی نیز رسیده است. سیاست‌های آمریکا پیش از این افزایش نرخ بهره در آمریکا بود، در حالی که این کشور هشت سال نرخ بهره را در محدوده صفر نگه داشته بود، در دوره ریاست جانت یلن افزایش نرخ بهره آغاز شد و چهار دوره متوالی نرخ بهره را در آمریکا افزایش داد و به محدوده 2 درصد رساند، اما رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا سیاست معکوس اتخاذ کرده و نرخ بهره را دوباره کاهش داده است. به اعتقاد کارشناسان، افزایش نرخ بهره در شرایط وضعیت مناسب اقتصادی و نیز افزایش اشتغال انجام می‌شود و کاهش نرخ بهره در شرایط وضعیت نامناسب اقتصادی صورت می‌گیرد. 

افزایش بهای طلای جهانی با تضعیف دلار آمریکا

روز گذشته در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با 3.9 دلار افزایش نسبت به روز چهارشنبه به قیمت 1499 دلار و 30 سنت معامله شد. افزایش قیمت طلا پس از آن صورت گرفت که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را 25 صدم درصد کاهش داد و سبب شد ارزش دلار در مقابل سبدی از سایر ارزها تضعیف شود.

رویترز نوشت: «قیمت لحظه‌ای طلا یک دهم درصد افزایش یافته و قیمت‌های آتی طلا هم با رشد 2 دهم درصدی منعقد می‌شود.» بررسی قیمت‌ها نشان می‌دهد که قیمت طلای جهانی در یک ماه گذشته نزدیک 2 درصد رشد یافته است. پس از تصمیم فدرال رزرو، دیروز شاخص دلار در برابر 6 ارز اصلی حدود سه دهم درصد کاهش یافت و به 97.36 رسید. زمانی که ارزش دلار تضعیف می‌شود، طلا را برای خریداران با دیگر ارزها ارزان‌تر می‌سازد؛ بنابراین، تقاضا در بازار افزایش یافته و قیمت را بالا می‌برد.

سهام آسیایی در واکنش به کاهش نرخ بهره رشد کرد

روز پنج‌شنبه پس از این که فدرال‌رزرو نرخ بهره خود را برای سومین بار در سال جاری کاهش داد، اغلب سهام آسیا اقیانوسیه رشد کردند. اس‌اندپی۵۰۰ ۰.۳ درصد رشد کرد و در رکورد تاریخی ۳۰۴۶.۷۷ واحد بسته شد. میانگین صنعتی داوجونز ۱۱۵ واحد رشد کرد و به ۲۷۱۸۶.۶۹ واحد رسید. کامپوزیت نزدک هم با ۰.۳ درصد افزایش در ۸۳۰۳.۹۸ واحد بسته شد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، ۰.۶۸ درصد رشد کرد و نیکی ژاپن ۰.۳۷ درصد افزایش یافت. کامپوزیت شانگهای چین، پس از انتشار گزارشی که نشان داد فعالیت تولیدی چین برای ششمین ماه متوالی افت کرده است، ۰.۳۵ درصد پایین آمد. هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۷۶ درصد رشد کرد. کوسپی کره‌جنوبی ۰.۱۵ درصد بالا آمد، اما ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۳۹ درصد پایین آمد. 

امیدواری بازار به محرک‌های اقتصادی چین قیمت نفت را بالا برد

دیروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت 31 سنت افزایش یافت و هر بشکه از این نوع نفت خام به قیمت 60.92 دلار به فروش رفت. قیمت نفت وست تگزاس آمریکا هم رشد 30 سنتی داشت و هر بشکه از این نوع نفت به قیمت 55.36 دلار معامله شد.

رویترز نوشت: روز پنجشنبه قیمت جهانی نفت به دنبال امیدواری به محرک‌های اقتصادی بیشتر که قرار است از سوی چین به فعالان و شرکت‌های اقتصادی این کشور تزریق شود افزایش یافت. آمارهای رسمی نشان می‌دهد، فعالیت کارخانه‌ها و شرکت‌ها در چین برای ششمین ماه متوالی در ماه اکتبر کاهش یافته و فعالیت بخش‌های خدماتی چین به کمترین میزان از فوریه 2016 تا کنون رسیده است. جفری هلی تحلیلگر ارشد بازار در OANDA گفت: «انتظارات برای اعمال محرک‌های اقتصادی بیشتر در کشور چین پس از شش ماه کاهش شاخص تولید کارخانه‌ها در کشور تقاضا برای نفت را در این کشور افزایش داده است.» چین پس از آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت در جهان است و روزانه حدود 8 میلیون و 200 هزار بشکه نفت خریداری می‌کند.

سود خرما در جیب دلالان

به گفته دبیرکل انجمن خرمای ایران، سود فروش خرما نه به جیب کشاورز تولیدکننده، بلکه به جیب دلالان می‌رود. علی اصغر موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، از کاهش سه تا چهار برابری قیمت خرید خرما از کشاورزان خبر داد و اظهار کرد: خرما در ابتدای فصل کیلویی ۲۵ تا ۲۷ هزار تومان از کشاورز خریداری می‌شد، در حالی که همان خرما اکنون کیلویی ۷ هزار تومان خریداری می‌شود. وی ادامه داد: با این حال دلیل افزایش قیمت عرضه این محصول به مصرف‌کنندگان این است که دلالان این محصول را به قیمت ۷ تا ۸ هزار تومان از کشاورزان می‌خرند و سپس با افزایش قیمت، این محصول را به دست مصرف‌کننده می‌رسانند، که هر ساله این مشکل را در خرما داریم. او ادامه داد: در کل تولید خرما در کشور با نوسان کمی مواجه است؛ اما در این چند سال اخیر، افزایش تولیدی در این محصول نداشته‌ایم، به‌ گونه‌ای که اکنون تولید خرما نسبت به ده سال گذشته، معادل ۱۰ درصد کاهش یافته است. موسوی با بیان اینکه مشکل فعلی این است که متأسفانه در زمینه صادرات این محصول هیچ اقدامی جدی صورت نگرفته و با همان مشکلات گذشته درگیر است، افزود: صادرات این محصول همانند هر سال است به‌گونه‌ای که به ما خبری از افزایش صادرات نداده‌اند. افزایش قیمت دلار، به معنی افزایش صادرات نیست کما اینکه کاذب است و بعد از گذشت چند ماه، صادرات دوباره افت و قیمت‌ها در داخل افزایش خواهد یافت.

ابراز تمایل یک غول نفتی برای پیوستن به اوپک

رئیس جمهور برزیل اعلام کرد مایل است کشورش به اوپک ملحق شود که چنین اقدامی تولیدکننده بزرگ جدیدی را به این گروه اضافه می کند. اظهارات بولسونارو در آستانه برگزاری یک مناقصه بزرگ برای حقوق نفتی در برزیل صورت گرفت که تولید نفت این کشور را به سرعت افزایش خواهد داد. عضویت برزیل در اوپک مستلزم این خواهد بود که این کشور تولید نفت خود را محدود کند و در نتیجه طرح های توسعه آینده را مورد تردید قرار می دهد. عربستان سعودی ـ که بزرگترین تولیدکننده اوپک است ـ به همراه سیزده کشور دیگر از سال ۲۰۱۷ با همکاری چندین تولیدکننده خارج از این گروه تولیدشان را محدود کرده اند تا از قیمتهای نفت پشتیبانی کنند.

بولسونارو در کنفرانس سرمایه گذاری ریاض گفت: من شخصا بسیار علاقه مندم که برزیل عضو اوپک شود. اگر برزیل به اوپک ملحق شود، یکی از مهمترین تولیدکنندگانی خواهد بود که در چند سال اخیر وارد این گروه می شود. تولید فعلی برزیل که بسیار بالاتر از اعضای جدیدی مانند کنگو و گینه استوایی است، این کشور را سومین تولیدکننده بزرگ اوپک خواهد ساخت. رئیس جمهور برزیل اعلام کرده که باید با وزیران اقتصاد و انرژی خود مشاوره کند تا مطمئن شود آنها نیز از چنین تصمیمی حمایت می کنند. وی گفت: برزیل ذخایر نفت بزرگتر از برخی از اعضای اوپک دارد و این کشور با تبدیل شدن به یکی از شش تولیدکننده بزرگ جهان، به تثبیت بازار جهانی کمک خواهد کرد. نمایندگان اوپک اظهار کردند، مذاکرات عضویت با برزیل در جریان است اما این کشور هیچ درخواست رسمی برای پیوستن به اوپک نداشته است.

ادغام پژو و فیات کرایسلر

گروه خودروسازی پژو (پی‌اس‌ای) و فیات کرایسلر، روز پنج‌شنبه تأیید کردند که قصد دارند با سوآپ ۵۰-۵۰ درصد از سهام شرکت‌های خود، با هم ادغام شوند. این شرکت‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند: مذاکرات ما راهی برای ایجاد یک گروه جدید در مقیاس جهانی به وجود آورده است که ۵۰ درصد از مالکیت آن با سهامداران گروه پی‌اس‌ای و ۵۰ درصد دیگر مالکیت هم با سهام‌داران گروه فیات کرایسلر خواهد بود. در بیانیه این شرکت‌ها آمده است: در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است و چالش‌های جدیدی در صنعت خودروسازی مرتبط، الکتریکی و خودران به وجود آمده است، این شرکتِ ادغام شده از قدرت تحقیق و توسعه جهانی خود بهره می‌گیرد تا با سرعت و کارایی بیشتری نوآوری را شکوفا کرده و از عهده چالش‌ها برآید. وال‌استریت ژورنال گزارش داد: هیأت‌مدیره پی‌اس‌ای این ادغام را تأیید کرده و هیأت‌مدیره فیات کرایسلر هم چهارشنبه در این باره جلسه تشکیل داده‌اند. مدیران این شرکت‌ها به مقامات آمریکا و فرانسه در مورد این توافق توضیح داده‌اند. سهام فیات کرایسلر با انتشار این اخبار ۸ درصد جهش کرد. 

واردات ۱۵۲۴ قلم کالا به کشور، ممنوع است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حدود شش هزار ردیف کالایی فعال در کشور تعریف شده است که با توجه به ممنوعیت واردات کالاهایی که به اندازه کافی و با کیفیت مطلوب در داخل تولید می‌شوند، ورود ۱۵۲۴ قلم از کالاهای تعریف شده به کشور را ممنوع کرده‌ایم.

۲۰۰ هزار تن برنج پشت در‌های ورودی کشور

دبیر اجرایی انجمن واردکنندگان برنج ایران با بیان اینکه از پنج ماه گذشته دولت ترخیص برنج‌های وارداتی را ممنوع کرده است،‌ افزود: دولت در پنج ماهه گذشته اجازه ترخیص برنج‌های وارداتی را از گمرک نداده و حدود ۲۰۰ هزار تن برنج پشت درهای ورودی کشور مانده است. وی ادامه داد: علت ممنوعیت ترخیص برنج‌های وارداتی فصل برداشت برنج و افزایش تولید عنوان می‌شود در حالی که برنج‌های داخلی فاصله قیمتی بالایی با برنج‌های وارداتی دارند. کشاورز اظهار کرد: برنج‌های وارداتی با قیمت مصوب عرضه می‌شوند تا امکان تهیه آن برای قشرهای کم درآمد جامعه فراهم شود. وی در پاسخ به این پرسش که اما رصد بازار نشان می‌دهد قیمت برنج‌های وارداتی بالاتر از نرخ مصوب است، گفت: واردکنندگان برنج را با نرخ مصوب به بازار عرضه می‌کنند، گران فروشی توسط برخی افراد سودجو با سوءاستفاده از شرایط به وجود آمده اتفاق می‌افتد.

به گفته کشاورز، از زمان ممنوعیت واردات، سودجویان برنج‌های خارجی را به کندی به بازار تزریق می‌کنند تا موجب افزایش قیمت شوند. وی تأکید کرد: البته با ادامه ممنوعیت هزینه خواب سرمایه، دموراژ و انبارداری برای تجار افزایش می‌یابد و در نهایت سازمان حمایت مجبور به افزایش قیمت مصوب برنج وارداتی خواهد شد. دبیر اجرایی انجمن واردکنندگان برنج ایران در گفت‌وگو با ایلنا، میزان نیاز بازار به برنج خارجی برای به تعادل رسیدن و تعدیل قیمت‌ها را به همان میزان برنج‌های مانده در گمرک یعنی ۲۰۰ هزار تن دانست! کشاورز یادآور شد: مصرف‌کنندگان برنج وارداتی مشخص هستند و شامل قشرهای کم درآمدی می‌شوند که امکان تامین برنج ایرانی با قیمت بالا را ندارند.

ثبات قیمت دلار در آخرین روز هفته

روز پنج شنبه نهم آبان ماه ۹۸؛ در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۱۰۵۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۱۱۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد. همچنین هر اسکناس یورو، به نرخ ۱۲۳۵۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۲۴۵۰ تومان به متقاضی دریافت  یورو فروخته شد.

احتمال حذف برخی شرکت‌ها از فهرست تحریم‌های ایران

رویترز با استناد به منابعی اعلام کرد که آمریکا قصد دارد تعدادی از شرکت های روسیه، چین و اروپا را از فهرست تحریم‌های ایران حذف کند تا به این ترتیب به آنها اجازه دهد تا بدون داشتن خطر محدودیت، در تاسیسات هسته‌ای این کشور فعالیت کنند. در تاریخ ۸ مه ۲۰۱۸، ایالات متحده خروج از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برای برنامه هسته‌ای ایران را اعلام کرد و تحریم‌های اقتصادی شدیدی را علیه ایران وضع کرد. دقیقاً یک سال بعد در هشتم ماه می ۲۰۱۹، رئیس جمهور ایران حسن روحانی اعلام کرد که تهران بخشی از تعهدات توافق هسته‌ای خود را به حالت تعلیق درمی‌آورد.

افزایش قیمت انواع خودرو

درمعاملات انجام شده دیروز، قیمت اکثر خودرو‌های پرفروش در بازار آزاد با افزایش همراه بود. به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، برهمین اساس پژو جی ال ایکس و رنو ساندرو اتوماتیک با افزایش یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی به ترتیب به مبلغ ۷۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۱۷۴ میلیون تومان به فروش رسید. سایپا ۱۳۲ و سایپا ۱۳۱ با افزایش یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی به مبلغ ۴۸ میلیون تومان و ۴۶ میلیون تومان معامله شد. پژو ۲۰۷ اتوماتیک با افزایش ۵ میلیون تومانی به نرخ ۱۶۳ میلیون تومان و سراتو با افزایش ۳ میلیون تومانی به قیمت ۲۸۳ میلیون تومان معامله شد. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ساده، ۹۷ میلیون تومان به فروش رسید که این عدد بیانگر افزایش ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی است. قیمت مدل فول پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز به مرز ۱۰۰ میلیون تومان رسید. همچنین طبق آخرین نرخ بازار خودرو، سمند ال ایکس ۷۸ میلیون تومان و رانا ال ایکس ۸۰ میلیون تومان بدون تغییر در قیمت معامله شد. در بازار خرید و فروش خودرو چانگان با قیمت ۱۷۸ میلیون تومان، استپ‌وی با قیمت ۱۸۳ میلیون تومان و تیبا با قیمت ۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. همچنین کوئیک اتوماتیک با قیمت ۹۵ میلیون تومان، تیبا ۲ با قیمت ۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و پراید ۱۱۱ با قیمت ۴۹ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان به فروش رسيد که افزایش قیمت ۱ تا ۳ میلیون تومانی را تجربه کرده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
بدترین آهن قراضه ها و بنجول های جهان با بالاترین قیمت فقط در ایران !!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
مردم خودشون انتخاب کردن اینجوری زندگی کنن
ناشناس
| Canada |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
در چند روز گذشته قیمت ارز دوباره شروع به افزایش کرده.البته منهم جای اقای همتی رئیس بانک مرکزی و مسئولان اقتصادی بودم غیر از این نباید سخن می گفتم که همه چیز تحت کنترل است ولی برخی مواقع به نظر می رسد این مسئولان و اقای همتی واقعا به گفته خود اعتقاد دارند که واقعا جای تاسف است. اقای همتی. از این به بعد چه اتفاقی می افته و اصولا در این دهه ها فرمول افزایش قیمت ارز چه بوده خیلی ساده است. دولتها از زمان جنگ عادت کردند به خاطر خرج بیشتر از درامد کسری بودجه وحشتناک بوجود اورند و برای تامین ان اقدام به خلق نقدینگی و چاپ پول گسترده می کنند و بعد برای کنترل ان نقدینگی خلق شده سود بانکی را به صورت غیر واقعی و موهوم به بالای 20 و 25 درصد می رسانند و دوباره برای تامین این سود موهوم باز نقدینگی بیشتری تولید می کنند تا دوره های چهار ساله دولتها یا وزرای اقتصادی(مانند اقای طیب نیا وزیر دارایی دور اول اقای روحانی که نرخ سود موهوم بانکی را به 28 درصد هم رساند) به صورتی طی شود و بگویند ما کنترل کردیم. همین باعث می شود در انتهای هر دوره چهار تا پنج ساله به خاطر سرکوب دستوری و حسابداری این نقدینگی مواجه با جهش قیمت ارز شویم. الان هم اقای همتی دارد همان کار را می کند و هیچ نیرویی توان ان را ندارد که جلوی جهش بعدی نرخ ارز را به خصوص با توجه به اضافه شدن عامل تحریمها بگیرد. حتی اگر اقای همتی و دولت تمام ثبت سفارش را شش قفله کنند و کلیه حسابهای کلان را ببندند باز از نظر اقتصادی اتفاقی که می افتد این است که از انجا که نتوانستند جلوی سودهای موهوم و افزایش نقدینگی را بگیرند تورم به مسیر خود ادامه می دهد و با کمبود در بازار و از انجا که ایران بر خلاف کره شمالی ای کوبا جزیره یا بسته نیست و با 15 کشور مرز زمینی و دریایی دارد قیمتهای بالای اجناس و پول چاپ شده افزایش می یابد و در نتیجه همه قیمتها در بیرون ایران ارزانتر از ایران خواهد بود و دوباره قاچاق گسترده کالا سود دارد و قاچاقچی نیاز به دلار و یورو برای واردات دارد که به بازار داخلی و چهارراه استانبول رجوع می کند و دوباره تقاضا برای دلار اوج می گیرد و از انجا که بانک مرکزی توانایی تامین همه این نیاز را ندارد باز یک جهش دیگر ارزی اتفاق می افتد و مسئولان و مدیران بانک مرکزی و اقتصادی بدنبال مقصر و رفع تقصیر از خود بر می ایند. اگر روزی دولت و بانک مرکزی توانست کسری بودجه را به صورت واقعی از بین ببرد و نرخ سود سپرده را به زیر 5 درصد برساند و اختلاس و ارتشا و مفاسد مالی را کنترل کند تازه روزی است که اقتصاد درست مدیریت شده. بدتر از همه بیشتر این مدیران به خاطر حفض پست یا به خاطر مصلحت و در برخی موارد کم دانشی حتی این موارد را به تصمیم سازان کشور انتقال نمی دهند و همیشه ان چیزی که نباید بشود می شود و از ارزشهای هیچ کس هم کم نمی شود.
تخصص اصلی پژو تولید لباس زیر در ۸۵ سال پیش بوده .

اگر ملت ایران نبود پژو ۲۵ سال قبل کاملا ورشکسته بود و الان جوراب و لباس زیر تولید میکرد
ننویسید برنج وارداتی

بنویسید ماکارونی و پاستای طرح برنج

اگر شما به این مواد نامعلوم میگید برنج پس برنج ندیدید و حق ندارید روی محصولات خودمان اسم برنج بزارید
پژو از ابتدا آشغال بود حتی مدلهای ساخت فرانسه

تقریبا ۹۹ درصد پژوهای وارداتی و تولید داخل مشکل سرسیلندر دارند

اونایی که میگن این مشکل در همه خودروها وجود داره باید بدانند در ۳۰ درصدشان نه در ۹۹ درصد !!!!!!!

پژو باید ریشه کن شود
همین پژو اگر جم بشه ۸۵ درصد مکانیک ها از نون خوردن میافتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
پژو و رنو از بهترین و بادوام ترین اتومبیلهای دنیا هستند. اگر ما با هنر خودمان آنها را به این روز درآورده ایم تقصیر پژو نیست. برند سیتروین بخصوص و رنو عموما دراروپا و انگلیس از محبوبترین برندهای اتومبیل هستند.
دولتمردان عامل گرانفروشی می باشد .
راه اندازی دوباره تعاونی های کشاورزی می تواند بخش بزرگی از مشکلات کشاورزان و عرضه مستقیم محصولات آنان را حل کند کشاورز مثل دلال شکم سیر نیست باید محصولش را بفروشد می داند که نگهداری در سردخانه از کیفیت محصول می کاهد ولی این چیزها برای دلال مهم نیست خرمایی که امروز در بازار است برداشت 2 سال پیش و مانده در سردخانه است.
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
فکر می کنی اینرا نمیدانند!؟
خیلی خوب هم می دانند ولی خصوصی سازی هدف است و ول کن این اشتباه هم نیستند ،بخوص حالا که در آمد های کشور کم شده است و دست ولخرجی و نا شفافی در اقتصاد سم می باشد!!!
دوتیترضدونفیض درکنارهم :
دولت به دنبال اخذ مالیات از سود سپرده بانکی و سود سهام/ احتمال عقبگرد دلار به زیر مرز ۱۱ هزار تومان
بچه ۵ ساله هم که البفای اقتصاد راهم نمیدونه میتونه بفهمه که اخذمالیات ازسپردی های بانکی و سودسهام به معنی انتقال گسترده سرمایه ها به سمت بازار ارز وطلاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
به معنی دیگر انتقال گسترده سرمایه ها به خارج از کشور مثل زمان احمدی نژاد.
ما میگیم همین قیمت هم فضایی و گرونه
بعد گرونتر هم میکنن
امان از انحصار و رانت و فساد که کمر مردمو شکونده
با سلام
دبیر انجمن خرما ، متاسفانه خبر نادرستی ارسال نموده ، فروشنده خرما ، کمتر از ۱۶ هزار تومن فعلا وجود ندارد ؛ هرچند که این مبلغ خیلی گران است ولی هیچ کشاورزی راضی به فروش نیست و متاسفانه همه کشاورزان در سردخانه ها دپو کرده اند ، و عملا حرف آقای دبیر انجمن خرما جذب محض میباشد ، بنده خودم در این صنف فعالم ، بله خرما مضافتی اول فصل با ۲۰ الی ۲۱ هزار تومن شروع شد و الان حدود ۱۷ هزار کشاورز میفروشد، پارسال قیمت مضافتی تا ۲۷ هزار تومنم رسیده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
درحه 4 ترین خرما در بازار تره بار کیلویی 15 تا 17 هزار تومن و مردم عادی توان خرید ندارند ... پس عرضه مستقیم درست نیست ...!!
درمورد دلار که نوشته شده ورود کالای قاچاق باعث افزایش می شود اگر بانک مرکزی تمام تراکنشهای بانکی مبداء و مقصد را کنترل کند و درامد دولت به سمت مالیات اصولی و شفاف برود به هرحال قیمت ارز کاهشی و کنترل می شود
کشوری که حسابهای بانکی افراد و شرکتها که واریزی و پرداختی و تراکنشهای آنها کنترل نمی شود ایران است به همین خاطر هم اختلاس و رشوه گیری و فساد و دلالی و فرار مالیات رواج پیدا کرده
سه میلیون برنج در کشور تولید شد
دوباره برنج وارد میکنند
نرخ بهره در آمریکا به مدت 8 سال صفر بوده و حال خیلی برده اند بالا شده 1.75
عینهو ما ...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار