بازدید 3221

مکانیسم جایگزین «سوئیفت» ۳ میلیارد نفر را به هم متصل می‌کند

مکانیسم جایگزین اقتصادهای نوظهور دنیا برای سوئیفت نزدیک به ۳ میلیارد نفر را به یکدیگر متصل خواهد کرد.
کد خبر: ۹۳۳۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ 30 October 2019

به گزارش فارس، چین، روسیه و هند به عنوان اعضای اقتصادهای نوظهور دنیا، موسوم به «بریکس» تصمیم گرفته‌اند به منظور دور زدن سامانه پیام رسان بانکی «سوئیفت»، یک سامانه پیام‌رسان جایگزین ایجاد کرده و آن را به هم متصل کنند.  

رسانه روسی «راشاتودی» نوشته سامانه روسیه، موسوم به «SPFS» قرار است با سامانه پیام‌رسان چین، موسوم به «CIPS» به یکدیگر متصل شوند. هند هنوز چنین سامانه‌ای ندارد. طبق این گزارش، تشکیل چنین سامانه‌ای میان این سه کشور سه میلیارد نفر را به یکدیگر متصل خواهد کرد.

«سوئیفت» سرواژه‌ای است که از کنار هم قرار گرفتن حرف اول عبارت «جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی» در زبان انگلیسی ایجاد شده است. 

مقر اصلی این شبکه  که تراکنش‌های مالی جهانی را تسهیل می‌کند در بلژیک قرار دارد، اما اعضای هیئت مدیره آن را مدیران بانک‌های آمریکایی تشکیل می‌دهند

روسیه و کشورهای بلوک بریکس به دلیل رفتارهای نامطمئن غرب به دنبال راه‌اندازی یک سامانه جایگزین مالی برای سوئیفت هستند.

روسیه سال ۲۰۱۴ بعد از آنکه واشنگتن این کشور را به اخراج از سوئیفت تهدید کرد راه‌اندازی  SPFS را آغاز کرد. اولین تراکنس مالی در این سامانه مالی دسامبر سال ۲۰۱۷ انجام شد. 

کشورهای عضو «اتحادیه اقتصادی اوراسیا» نیز در حال همکاری با بانک مرکزی روسیه برای پیوستن به SPFS هستند. ایران هم گفته به دنبال راه‌اندازی سامانه جایگزین سوئیفت است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست