بازدید 5011

«سیلاب» کرج را تهدید می‌کند

کد خبر: ۹۳۳۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 30 October 2019

مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران گفت: 520 نقطه حادثه‌خیز از نظر سیلاب در استان تهران شناسایی شده است و احتمال سیلاب در کرج هم وجود دارد.

به گزارش فارس، سید حسن رضوی مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران و اولین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان تهران که با حضور تمامی دستگاه‌های اجرایی در استانداری تهران برگزار شد، اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تصرفات غیرقانونی زیادی در روددره‌ها انجام شده است و شرایط عادی در این رود‌دره‌ها حاکم نیست.

وی خاطرنشان کرد: سرریز سد کرج 1400 متر مکعب در ثانیه است که سال گذشته 130 مترمکعب در ثانیه رهاسازی شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران بیان داشت: با بررسی‌های صورت‌گرفته احتمال وقوع سیلاب در کرج وجود دارد و همین بارندگی‌هایی که در 48 ساعت گذشته اتفاق افتاد، اگر دو برابر بود در کرج سیلاب ایجاد می‌شد.

رضوی یادآور شد: در بخش سیلابی کرج 2 میلیون جمعیت ساکن هستند که در صورت وقوع حادثه درگیر سیل می‌شوند، در صورتی که سیلاب اهواز 1.5 میلیون نفر را درگیر کرد.

وی با بیان اینکه در جاجرود نیز وضعیتی این چنینی داریم، خاطرنشان کرد: 520 نقطه حادثه‌خیز از نظر سیلاب در استان تهران شناسایی شده است که 67 نقطه حادثه‌خیز آن در شهر تهران است که اقدامات لازم در این خصوص صورت گرفته، ولی کمتر از 10 درصد از این نقاط حادثه‌خیز در شهر تهران رفع شده و در 90 درصد همچنان مشکلات باقی است.

رضوی افزود: در استان تهران آمار نقاط حادثه‌خیز از نظر سیلاب کمتر شده است و شهرداری تهران نیز در 2 سال گذشته اقدامات خوبی انجام داده، ولی حجم مشکلات همچنان زیاد است.

وی خطاب به شهردار تهران گفت: به جای عذرخواهی کردن، مشکلات را رفع کنید و در غیر این‌صورت هر روز باید از مردم عذرخواهی کنید.

مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تمامی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها مشکلات منابع دارند و می‌توان با هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف نسبت به حل مشکلات اقدام کرد.

رضوی خاطرنشان کرد: می‌توان با تشکیل کارگروهی به ریاست معاون عمرانی استانداری تهران نسبت به بررسی و برطرف کردن مشکلات اقدام کرد.

وی یادآور شد: 667 کیلومتر بر اساس مطالعات صورت‌گرفته مباحث خطرپذیری در استان تهران وجود دارد که حداقل 120 کیلومتر از اینها را باید ساماندهی کرد که قسمت عمده آن نیز در منطقه یک و دو شهر تهران است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در مباحث سیلاب و فرونشست‌ها اختلاف‌نظرهایی با شهرداری تهران وجود دارد که نسبت به رفع این اختلاف‌نظرها و اجرای پروژه‌ها اقدام کرد.

رضوی از شهردار تهران درخواست کرد که در جلسات شرکت کند و با حضور در این جلسات و بررسی مشکلات مردم با مدیران میانی نسبت به رفع آن اقدام کند تا نیاز به معذرت‌خواهی از مردم نباشد.

وی بیان داشت: در حال حاضر مدیریت سدها را به نحوی انجام داده‌ایم که مشکلات قبل را نداشته باشیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران تصریح کرد: در حال حاضر یک میلیارد و 200 میلیون مترمکعب از سدها خالی است و 800 میلیون مترمکعب آب داریم. شرایط ما نسبت به سال قبل خیلی بهتر است و 100 میلیون مترمکعب آب نسبت به سال مطلوب بیشتر آب داریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر