بازدید 21004

بازگشت چراغ خاموش گیت‌های ورودی «باستی هیلز»!

گزارش‌هایی که انتظار می‌رفت به سلسله برخورد‌هایی با این دست پدیده‌ها منجر شده و به شناسایی، معرفی و محاکمه افرادی برسد که زمینه ساز شکل گیری این زندگی‌های اعیانی و پنهانی در کشور هستند و منابع مالی غیرشفافی دارند که در این مسیر‌های پنهانی هزینه می‌کنند؛ انتظاری که جامه عمل نپوشید.
کد خبر: ۹۳۲۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸ 27 October 2019
تابناک شهریبه فاصله چند ماه از بر سر زبان افتادن نام باستی هیلز و برخی تغییر و تحولات رقم خورده در این شهرک لاکچری، شنیده‌ها، حکایت از بازگشت اوضاع در این شهرک به روال سابق دارد.

به گزارش «تابناک»؛ چند ماه پس از آنکه گزارش‌هایی از ساخت و ساز‌های غیرقانونی در لواسان مخابره می‌شد و حکایت از نفوذ برخی ژن‌های خوب به مجاری قانونی صدور مجوز ساخت و ساز در مناطق خوش نشین داشت، یکباره نام شهرکی توجه ایرانیان را به خود جلب کرد؛ شهرکی با نام باستی هیلز که ظاهرا نامش را وامدار بورلی هیلز آمریکاست. همان شهرک اعیان نشینی که مشاهیر سینما و موسیقی در آن دیار در آن ساکنند و شهرت جهانی دارد، با این تفاوت که ظاهرا باستی هیلزی‌ها تمایلی به دیده شدن و رسیدن به شهرت نداشتند.

موضوعی که از دیوارکشی پیرامون این شهرک ویژه در محدوده لواسان و نصب گیت ورودی در مسیر ورودی آن برای ممانعت از ورود اغیار پیدا بود و برای سال‌های طولانی این شهرک را به منطقه‌ای مرموز برای همسایگان تبدیل کرد؛ چیزی شبیه منطقه خودمختاری که توصیف‌های متفاوتی از آن در دنیای بیرون ارائه می‌شود.

در توصیف ماجرا همین بس که این مجموعه سال ۸۰ شکل گرفته و از چندسال بعد تنها معدودی به آن پا گذارده اند، اما سال ۹۸ در کانون توجه‌ها قرار گرفته است. توجهی که مقدمه آن تقاضای جمعی از نمازگزاران و امام جمعه برای ورود سرزده به این شهرک بوده و واکنش مقام قضایی، دستور به رفع موانع.

 

موانعی که مهم‌ترین هایشان، گیت ورودی این شهرک و نگهبانان مستقر در آن بود که با دستور قضایی رفع شدند تا باستی هیلز مرموز و پرابهام قابل کشف برای عموم شود. شهرکی که گفته می‌شود حدود پنجاه، شصت ویلا در آن واقع شده که اواخر هفته مراجعانی دارند و در باقی ایام تنها شماری مستخدم و سرایدار در آن سکونت دارند.

مجموعه‌ای که گفته می‌شد ارزش برخی ویلا‌های واقع در آن به چندصد میلیارد می‌رسد و زندگی مخفی که در برخی ایام تعطیل در آن جاری است، معادل زندگی‌های لاکچری در بسیاری از نقاط گران قیمت جهان است و حالا مهم‌ترین سپر حفاظتی اش فروریخته بود.

البته این تنها بخشی از ماجرا بود، چون خبر می‌رسید باستی هیلز‌های زیادی در کشورمان وجود دارد که بسیاری شان سن و سالی دارند و طی سال‌های متمادی، از دسترس عموم دور نگه داشته شده اند؛ درست مثل شهرک مشهور این روز‌های لواسان که یکی از شهرک‌های خاص این شهر در شمال پایتخت است.

گزارش‌هایی که انتظار می‌رفت به سلسله برخورد‌هایی با این دست پدیده‌ها منجر شده و به شناسایی، معرفی و محاکمه افرادی برسد که زمینه ساز شکل گیری این زندگی‌های اعیانی و پنهانی در کشور هستند و منابع مالی غیرشفافی در اختیار دارند که در این مسیر‌های پنهانی هزینه می‌کنند؛ انتظاری که جامه عمل نپوشید.

این را می‌شود از توقف برخورد‌ها با این دست قانون شکنی‌ها دریافت و از آن فراتر، گزارش‌هایی که حکایت از بازگشت اوضاع در باستی هیلز به روال سابق دارد، به این صورت که باز نگهبانانی در ورودی این مجموعه مستقر شده اند و بار دیگر ورود به این مجموعه مستلزم کسب اجازه از ایشان و در بالادست، ساکنان شهرک خاص است. درست مثل روال قبلی باستی هیلز که حالا شهرکی مشهور است که می‌شود الگو قرارش داد و ده‌ها و صد‌ها نمونه از آن را در گوشه و کنار کشور دایر کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰۳
تضاد طبقاتی از بین نمیره و تا همیشه تاریخ خواهد بود در همه جای دنیا هم هست.مشکل الان مملکت این هست که قشر متوسط جامعه روز به روز فقیر تر میشه که نتیجه سیاست های کلان اقتصادی سیاسی و امنیتی کشور هست.وگرنه کسی با ثروتی که منطقی بدست آمده مخالفتی ندارد
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
داشتن ثروت هیچ ایرادی ندارد
بشرطی که از راه حلال و متعارف و ارث یا استعداد و زحمت و کار بدست آمده باشد
و مالیات و عوارض آنرا داده باشند
ولی مشکل اینجا است که اکثر ثروتمندان فعلی کشور تا ۳۰ سال قبل حتی یک خانه در جنوب شهر نداشتند
و از راه رانت و اختلاس و پارتی بازی و ظلم و مصادره و ارتباطات خاص بدست آورده اند
و هنوز هم منکر ثروت خود هستند و مردم را به نان خالی خوردن و ریاضت و گفتن مرگ بر استکبار دعوت میکنند!!؟؟؟
باید بررسی گردد اگر واقعا از راه درست بوده نوش جانشان
ولی اگر ناحق است و مال مردم است ، بدون تبعیض بررسی عادلانه گردد و اگر خلاف بود
مصادره و در تلویزیون و رسانه ها معرفی گردند
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
چه خوب میشد که قانون از کجا آورده ای در خصوص تایید کنندگان سازندگان و نهایتاً مالکان اجرا می‌شد.....
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
فول منطقیه ها
همشون در راستای خدمت به بشریت خالق انواع و اقسام نرم افزارها و کالاها بودن و پولدار شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
فکر کنم خودت از طبقات بالا هستی که اینطور با ارامش وریلکس نظرمیدی .ثروتمندان ما با رانت ثروتمند شدن حداقل ۹۵درصدشون
این نشون میده برخوردها نمایشی و فقط برای قانع کردن ذهن عوامه ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
مثلا چه برخوردی نشون بدن؟؟پست نگهبانی رو خراب کنن؟چند نفرو اعدام کنن؟مال خودشونه،ملک خوشونه،...
لواسانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
نشانه نمایشی بودن برخوردها، سکوت همین به اصطلاح هواداران مستضعفان درباره ساخت شهرک کلاک لواسان است که نه تنها بارها از باستی لوکس تر و بزرگتر است، بلکه در زمینهای منابع و مشرف به سد و با زمینخواری گسترده در حال احداث است.
الان دقیقا قانون شکنی کجاشه؟!! دست از مقالات پوپولیستی بر دارین ، یک جا یه سری ویلای گرون ساختن نگهبانی هم داره که امنیتشونو حفظ کنه، کجاش غیر قانونیه، این همه شهرک مسکونی تو تهران هست . که ورودشون مربوط به ساکنینه ، همشون غیر قانونین،
شهرک های مسکونی ارتش و سپاه و سبحان و اکباتان و ......
پاسخ ها
سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
خیابانهای هر شهر متعلق به عموم مردمه اونهاخونه های که در یک خیابان هستند حق تصرف عدوانی اون رو ندارند.
رحیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
کل زمینی که برای ساخت این شهرک تصرف شده مال منابع طبیعی بوده و از لحاظ قانونی حق این کار رو نداشته با زد و بند حدود 50 نفر از مسئولین مملکت امضاء کردند تا این کار غیر قانونی انجام بشه
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
یک نفر که کلی بدهی بانکی داشته میاد پتروشیمی کرمانشاه رو که 1800 میلیارد اون موقع می ارزیده 180 میلیارد با زد و بندی ان هم قسطی میخره بعد همون رو
هم قسط هاشو نمیده کارمنداشو اخراج میکنه زمین
هاشو بفروشه ارزش زمینهاش فقط الان 8 هزار میلیارد اون ادم تو باستی هیلز ه تازه این یک قلمشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
ولی فرقشون با باستی هیلز اینه که با کثافت کاری و زدوبند و پول های نامشروع و مال خورده شده مردم ساخته نشده اند.ضمنا پوپولیست اسم رمز شماهاست که مردم رو باهاش خفه کنید و تا حقشون رو مطالبه کردند سریعا انگ پوپولیست که بسا شاید خیلی خوب هم باشد به آن ها بزنید و به چاپیدنتون ادامه بدید..دستتون دیگه رو شده به حقه ها و ترفندهای جدید باید روی بیارید
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
شهرک ساختن حتا برای ثروتمندان مشکلی ندارد. مشکل آنجاست که این شهرک به طور غیرقانونی در زمینهای منابع طبیعی که متعلق به عموم بوده ساخته شده. یعنی زمین خواری گسترده ای با همکاری دستگاههای مسوول اتفاق افتاده. باید به علت توجه می شد نه معلول. آن کسانی که قانون را برای ساخت این شهرک دور زدند و بی اعتبار کردند مقصرند نه ساکنان آن!
احمالاخود دولتیها ذینفع هستند قابل توجه رئیس محترم قوه قضائیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
پولدار بودن و زندگی لاکچری داشتن که جرم نیست. مشکل اونجایی هستش که منشا پول یه سری از این پولدارها معلوم نیست. وگرنه هرکسی که زحمت کشیده و عرق ریخته و پولدار شده، حقشه که زندگی لاکچری با امنیت و آسایش کامل داشته باشه.
مشکل پرداخت مختصر رقمی بود که انجام شد...!!!
قدیما یه ضرب المثلی بود با این مضمون : پول داشته باش رو سبیل شاه نقاره بزن
قانون برای همه برابره!!!! شک نکنید!!!
مشکلی بوده و حالا به نحوی!!!!!!!!!!!!!! رفع شده!
سوال می کنیم.سوال که جرم نیست.این سالها که این پیدیده زشت ضد رسول اللهی وانسانی ذره ذره ساخته وبرپا می شد مردم مسلمان ومسولین وناظرین ومجوز دهندگان ش کجا بودند؟!
اگر امر به معروف ونهی منکر تابع زمان وسیاست ست شد وای به حال اسلام ومسلمانی ما .
مجوز دهندگان این پدیده ضد انسانی وضد انقلابی وضد سنت رسول الله ص چه کسانی اند؟ از مریخ که نیامدند.
روزی رسول الله ص با عده ای مهاجر وانصار در مسیری به خانه ای روی تپه ای برمی خورند رسول خدا می پرسند این چیست؟ می گویند مال فلان انصار ست.می گویند رسول الله دیگه با آن انصار حرف نمی زنند زیرا گفته بود مال اضافی داشتم خانه ای ساختم گاهی می روم برای استراحت وتفریح و....تا همان انصار رفت وخرابش کرد بعد رسول الله از تحریم عاطفی وگففتگو خارجش ساخت سنت مولی علی ع هم که گفتنی نیست .همه بلدیم ولی عمل نمی کنیم.
اینکه شما هم دلتان خوش شده به برداشتن نگهبانی اونم در این کشوری که کارگرش مشکل حقوق دارد واقعا جای تاسف دارد.مگر فتح الفتوح شده که یک نگهبانی را برداشتید؟ بعد به چه حق وقانونی می روید در خانه هایی که مجوز ساختش را مدیران جمهوری اسلامی داده معترض می شوید بروید ریشه را بخشکانید این شهرک ها ومفاسد بسیار برای همیشه خشکیده شود.باور کنید من باور نمی کنیم اراده ای بی غش در مبارزه با فساد وطبقاتی شدن زندگی که مصداق خشم خدا ست در میان باشد.بیشتر سیاسی بازی ست وگرنه باید مدیرانی که مجوز دادند را نقره داغ شان کرد.نه یک نگهبان را برداشت وهورا کشید که عدالت واسلام اجرا شده.با احترام فراوان که گاهی حد اقل هایی را نشر می دهید.اما حدود الله تعارف ندارد.
نعمت فراواني نديدم، مگر اين كه در كنارش حقي ضايع شده باشد
هيچ مالي اندوخته نمي شود، مگر اين كه حق مظلومي پايمال شده باشد
شما يك قانون معرفي كنيد كه شهرك سازي در ان ممنوع شده باشد . ويلا ها هم كه مطمئناً پروانه ساخت دارند . اگر تخلفي اتفاق افتاده بايد بر اساس قانون پيگيري شود . برخورد هاي احساسي عاقبي اين چنيني خواهد داشت .
پاسخ ها
ناشناس
| Belgium |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
ناشناس ساده اندیش! ساخت شهرک جرم نیست سوار شدن ماشین گرانقیمت جرم نیست. پولدار بودن جرم نیست..... اما موضوع این است که کسانی که در این شهرک زندگی می کنند همانهایی هستند که چندین سال قبل با موتور گازی وارد ادارات دولتی شدند و در فرم گزینش خود نوشتند از خانواده فقر جامعه هستند و مشغول بکار شدند و پستها را اشغال کردند ولی هاکنون می گویند که این ثروتها از ارث پدرشان است. جرم این است که پول این شهرک سازی از کجا آمده؟
لعنت به تضاد طبقاتی بی حد و حصر و باعث و بانیانش
هیچ کاخی برپا نمی شود مگر آن که کوخی کنار آن بنا شود یا ویران گردد!!!!
اگر حکومتگران جمهوری اسلامی ریگی به کفش ندارند ،و از آبرو ریزی نمیترسند ، چرا نام صاحبان این ویلاها را به عموم مردم ایران اعلام نمیکنند ، بیایید بگذارید مردم ایران ، فقط در مدت شش ماه خودشان با مفتخواران تسویه حساب بکنند ،و اموال غارت شده ای که به همهٔ‌مردم ایران تعلق دارد را از مفتخواران پس بگیرند ؟ ،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
جوگییییر!!!حالا فرض کن یکیش مال من باشه،که چی؟کی میخواد حرف بزنه؟؟اکه مال کسی رو خوردم قانون بیاد بگیره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
حالا اسمشونم بگن.تو چیکاره ای که بخوای قضاوت کنی حکم صادر کنی؟؟
رحیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
اینی که نوشته
مال من باشه کی میخواد حرف بزنه؟!!
مطمئنم این مال خود باستی هیلزه !
ادبیات صحبت کردنشو نو میبینید چطوری هست طرف گردنکشی هم میکنه
این مالها با بی خوابی و عرق ریختن و کار تو معادن زغال سنگ بوده.....یک درصد فکر نکنین از طریق رانت و فساد و رابطه و .................. اینجور چیزا بدست اومده!!!
چشم استکبار ستیزان روشن!
به نتیجه مبارزه با فساد امیدی نداشتم
حدسم درست بود .
اساميان شصتنفر را اعلام كنيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
منم خیلی دوس دارم اسمشونو بدونم..واقعا دمشون گرمه.
سکوت مردم خطرناکتر از باستی هیلزهای شماست......
قطعا و حتما نه اراده و نه قدرت لازم برای برخورد با این مالکان املاک در باستی هیلز وجود نداشته و ندارد
حداقل کاری کنید که جلوی فساد را منبعد بگیرید
و منافع مردم را با برقراری عدالت قضایی و آزادی بیان
و ایجاد شغل و کار برای قشر جوان بیکار
و بالابردن دستمزدها به نسبت نرخ واقعی تورم
و تامین بهداشت و درمان تمام مردم
را در دستور کار قرار دهید
ودست از ولخرجی های میلیارد دلاری به بیگانگان
و برقراری شفافیت در صورت هزینه و درآمد های بنیاد ها و ارگانهای انتصابی را به اجرا گذارید
البته اگر می خواهید و یا میتوانید !!!؟؟؟
ناامیدی بر جوانانی که بضاعت مالی ندارند و گوششان از نصیحت های مسئولان پولدار پر است سنگینی میکند

مردم به همه بدبین شده اند
تر و خشک داره باهم میسوزه
کدام قاضی خودش را محکوم میکند؟
کسایی که قرار هست باستی هیلز را شفاف سازی کنند ،خودشان ساکن آن بهشت زیبا هستند
اگر یک آپارتمان چهل متری، ویلا یا قصر بزرگ، با زد و بند و یا تصاحب غیر قانونی زمین ساخته نشده، مبارک صاحبش باشه. به بنده هیچ ربطی نداره که دیگران چی میخورند میپوشند، مبلمانش چیه. کجای اسلام گفته خانه لوکس حرامه. ولی اگر بی قانونی کرده، حتما باید رسیدگی بشه. امام جمعه محترم، اگر اطلاعاتی داره، به دادگاه مراجعه کنه. حمله به ملک شخصی دیگران، و بردن مردم، برای قرون وسطاست نه الان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
مشدی چرا فقط بقیه مردم در فشارند؟. چرا مردم عادی نمیتونن یک آلونک برای خانواده 8 نفری شون درست کنن.؟ پارسال کلی از تهران بعلت بی ارزش شدن پول و سرمایه های نقدیشان مجبور به مهاحرت شدند. چرا؟ دامنه شکاف طبقاتی روز به روز داره بیشتر میشه. بزودی اکثریت جانعه به علت فقر به برده تبدیل میشوند که برای لقمه نانی هر کاری حاضرند انجام دهند.آیا این بود پیمانی که با مردم بسته شد!؟.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
گل‌گفتید. ثروتمند بودن گناه نیست. باید دید چه کسانی با امضای طلایی روی این زمینهای منابع طبیعی دست گذاشته و آن را برای ساخت و ساز تصرف کرده اند. خریداران بعدی که مجرم نیستند. ضمناً غیر از باستی هیلز شهرک کلاک را دریابید که صد بار بزرگتر و لوکس تر است و در حال ساخت در زمینهای مشرف به سد لتیان و در منابع طبیعی است.
خدارو شکرررررر مملکت خوبیه
بابا خب ملک خصوصیه حق داره گیت بذاره حسادت تا چه حد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
بله درسته. البته باید با زمینخواران در بخش خصوصی و دولتی که زمینهای متعلق به عموم را برای این شهرک و شهرک کلاک لواسان که صدبار از باستی بزرگتر است تصرف و تصاحب کرده اند برخورد شود نه با مردمی که زمین با سند را خریده اند.
به جای اینکه هی جو سازی کنید.به نظر من باستی هیلز هم اسم قشنگی داره هم جای مناسبیه برای ساخت یک فیلم ترسناک.اگه کسی بخاد من یه طرح دارم براش.
اصولگرایان هستن،پول این کشور دست همین اصولگرایان هست،....
بزنن با خمپاره منفجرش کنن
ملت تو یه محتمع فکسنی اپارتمانی نگهبان دارند و ورود و خروج کنترل میشه. اونوقت توقع دارید این همه سرمایه را ول کنند به امان خدا؟ شعارزدگی هم حدی داره
همه جای دنیا اینجور مناطق هست و بودن این گیتها اتفاقا خوبه و جلوی شلوغی و سرقتها و.. رو میگیره.
گر امر شود که مست گیرند / در شهر هر آنچه هست گیرند.
شوخی میکنید یعنی می خواهید با خودشان برخورد کنند در خواب هم چنین زندگی رویائی تصور نمیکردند زنده باد سفره پر برکت انقلاب نابود باد مستضعفان 96%
۵۰ ۶۰ تا ادم میخوان محل زندگیشون نگهبان داشته باشه...ملک خصوصیشونه...به کسی چه؟
صاحباشون مشخصن اگه دستگاه قضایی حس میکنه اینا مشکوکن خوب بره ببینه ثروتشونو از کجا آوردن...دیگه این هوچی بازیا چیه.کلا تو این مملکت همه چی باید به صورت جار و جنجال و هوچی بازی باشه تا حال بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
خجالت هم چیز بدی نیست. پولی که با رانت و پارتی بازی به ماحق از بیت المال برداشتی را برگردان قبل از اینکه به حسابت برسن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
اگر کوچه و خیابانهای اون منطقه عمومی بوده و حالا برای خواص مسدود شده باشه چی؟
ثروت و قدرت در یک جا جمع شود و مالیات آن ثروت هم پرداخت نشود بهتر از ابن نمی شود
ثروت و قدرت عده‌ای را کور،کر و لال کرده. چقدر بدبخت‌اند اینها.
فعلا همه را اعدام کنید تا سر فرصت دادگاهی شوند
ای بابا به ما چه
بزارید حالشونو بکنن
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیروی هوایی ارتش یا سپاه را مکلف کنند با چند بمب منطقه مذکور را بکوبند . آن وقت دیگر این جماعت می فهمند نظام اسلامی شوخی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
آخه اونجا محل تجمع مسئولان است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
کدوم جماعت؟؟اقا هر مملکتی تو این کره خاکی یه سری پولدار توش هستن.بفهمید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
احسنت احسنت برادر ارزشی.
ما که هر روز فقیر و فقیر تر میشیم
پولمونم داره بی ارزش و بی ارزش تر میشه
خدا میدونه عاقبتمون چی میشه
نه دیگه من جوون میتونم اساس زندگیمو تهیه کنم
نه زندگی عادی داشته باشم
خوشبحال اینها که میتونن روزبروز غنی و غنی تر بشن
واقعا چه حسی دارن که اموالشون هر روز داره دست نیافتنی تر برای امثال ما میشه
حد اقلش هم نمی تونیم داشته باشیم حالا اینا....
مردم اینقدر فقیر شدن(هم از نظر مالی هم از نظر فکری)که تا میفهمن یکی پولداره شروع میکنن به فحاشی و عقده گشایی...طرف دزده!!رانت داره!حق کس دیگه رو خورده!...جنع کنید بساطتونو بابا
گزارش‌هایی که انتظار می‌رفت به سلسله برخورد‌هایی با این دست پدیده‌ها منجر شده و به شناسایی، معرفی و محاکمه افرادی برسد که زمینه ساز شکل گیری این زندگی‌های اعیانی و پنهانی در کشور هستند و منابع مالی غیرشفافی در اختیار دارند که در این مسیر‌های پنهانی هزینه می‌کنند. انتظاری که جامه عمل نپوشید. جانا حرف از منابع مالی غیرشفاف میزنین مقاله کار کنین چرا لوایح پولشویی رو حضرات گذاشتن بایگانی؟؟؟؟؟؟
یکی از خبرهای تابناک خبر شماره 737078 : جزئیات جدید پرونده پالایشگاه کرمانشاه؛
پالایشگاه 1800 میلیارد تومانی را 180 میلیارد به یک شیر فروش واگذار کرده اند!
یکی از ادمهای باستی هیلز همین شیر فروشه بوده!

یک شیر فروش ! پالایشگاه کرمانشاه که 1800 میلیارد ارزش داشته رو به قیمت 180 میلیارد قسطی با زد و بند میگیره در حالی که کلی بدهی بانکی هم داشته یک دونه از قسط ها رو هم پرداخت نمیکنه کارگرا رو اخراج میکنه بتونه اعلام ورشکستی کنه کل زمین و اموالشو بفروشه زمین اونجا الان فقط 8 هزار میلیارد تومن می ارزه
دارم در مورد پالایشگاهی صحبت میکنم که 100 میلیارد سود سالانش بود قبلا اونهم در سیستم کم بازده دولتی
بااینکه تو مجلس علنا این مورد مطرح شده ولی به دلیل اینکه خیلی ها تو این پرونده دخیل بودن هنوز نتونستن این پالایشگاه رو زنده اش کنن
با سلام. اف و لعنت الهی بر همه کاخ نشینان فرصت طلب، فی الحال به نقل از شیخ اجل در این مزرعه چند صباحی بچرید و خود رو پروار کنید . ولی در نهایت پیر فلک ننشیند ز قصابی.و درود پروردگار به همه کوخ نشینان نازنین و دردمند که وارثین حقیقی زمین خواهند بود.
ما انقلاب کردیم ک این چیزا نباشه
آقا این مملکت دیگه درست بشو نبست.
کلا سر کاریم
دنیا زمین بازی پولداراست
ما فقط به دنیا اومدیم
استادیوم خالی نباشه...
اینجانب بهیچ عنوان ثروتمندنیستم وفکرهم نمیکنم ثروت زیادخوشبختی بیاوردولی درکدام مذهب ودینی فقروفلاکت تشویق شده ومورداحترام قرارگرفته درکدام آیه قران مجیدخداوندبندگانش رابه فقروگدائی دعوت وتشویق کرده اگرقراربوده مستضعفین حاکم زمین شوندآیا مستضعف بودن وفقیربودن درچه مذهبی پسندیده بوده آیافقیربودن ومستضعف بودن نوعی ناشکری نعمت خدانیست آیاخداونددرسوره ابراهیم نفرموده شکرنعمت من رابکنید یعنی شکرثروت خدادادی واگرکفرانش رابکنیدبه عذابی علیم دچارمیشویداین القائات غلط که فقروگدائی اعتباراست ثروت نکبت است ازطراوشات عده خاصی است البته ثروتی که ازراه نامشروع ودزدی واختلاس وپایمال کردن حق دیگران بدست آیدغلط وبایدپدرصاحبش رادرآوردولی اگرکسی بازحمت وتلاش وباابتکاربه ثروتی برسدمثل نمونه خارجی آن بل گیت یاراکفلروغیره چه ایرادی داردنمونه ایرانی ازاین دست زیاد میشناسیم بخاطر بخل عده ای نام نمیبریم ماهنرمندان سیاه نمائی ماهری هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
هیچ ثروتی انباشته نمی شود مگر اینکه حق مظلومی پایمال شده باشدحضرت امیرالمومنین علیه السلام در اموال ثروتمندان حقوقی برای محرومین هست که باید پرداخت کنند.البته این دلیل تنبلی و کار و تلاش نکردن نیست بلکه انباشتگی پروت همیشه زیر سوال است.
ثروتی که ماحصل تلاش ودر جهت اقتصاد سالم باشد کسی با ان مخالف نیست چیزی که زشت است بدست اوردن ثروت از طریق رانت کار چاق کنی قاچاق سو استفاده ار موقعیت دزدی و....... می باشد یعنی ثروت نا مشروع در جامعه ای که 97 در صد نقدینگی در اختیار 3 در صد جامعه باشد مشخص است که یک جای کار اشکال دارد و این ثروتها نه در راستای تولید یا اشتغال و در مسیر صحیح بلکه بسان غده های سرطانی در حال بلعیدن منابع کشور می باشد حال ساختن کاخهائی با این ثروت و اشراف گرائی جای خود دارد که علی (ع) می فرماید کاخی بنا نمی شود مگر اینکه کوخی ویران شود .
اگر این خبر درست باشد یعنی شکاف در دیوار جدید قوه قضائیه
بعداز پیروزی انقلاب هرکسدوتا خونه داشت از ترس مصائره شدن یکی را مجانی یا به قیمت خیلی کم به دیگری واگذار میکرد . اصل انقلاب ما مبارزه با تبعیض بود . حالا باید پرسید واقعا ازآرمان های انقلاب چی مانده ؟
باز خدا پدر اینارو بیامرزه که پولشون رو در داخل مملکت خرج کردن
من نمیدونم که اگر سر بسر این چنتا پولدار باقیمونده هم بزارین و نتیجتا ،اینا هم بزارن برن و یا بطور فیزیکی ،از صحنه اقتصاد کشور حذفشون کنین ، نهایتا :
آیا امثال ما طبقه متوسطهای رو به زوال ،،عرضه کار ایجاد کردن برای دیگران و کارفرما شدن واقعی برای مملکت رو داریم!!!؟؟؟
بهتره تا با وضع قوانین درست و درمون :
سرمایه گذاران رو با اقتصاد مملکت آشتی بدین
و عمدتا :
با علت های اصلی احتمال بوجود آمدن فساد مبارزه کنید تا مبارزه صرف ،فقط با معلول ها
پاسخ ها
ahmad
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
جدی !
چقدر این حرف ها آشناست
خود باستی هیلزیه میاد اینجا پیغام میذاره که مردم شما عرضه ندارید کاسبی کنید به ما گیر ندید!
بگذارید همه کارهای اقتصادی دست ما باشه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
خدا پدرشون رو نیامرزه
زیبا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
وقتی به امثال تو وام های چند صد میلیاردی بدون بهره میدن در حالی که قبلش هم جزء بدهکارهای بانکی بودی آره به ما طبقه متوسط وام کارآفرینی واقعی نمیرسه نمی تونیم کار اقتصادی کنیم!
سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
سرمایه گذاران ! آخی دلم سوخت!
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
اتفاقا این ها مصالح ساخت خونه های باستی هیلز رو از
سفارش دادن از خارج از کشور براشون آوردن مصالح ایرانی رو در شان شون نمی دونستن
بعد هم تو اول برو ثابت کن که اینها بدهکاران پزرگ بانکی نیستن
اول برو ثابت کن اززد و بندهای غیر قانونی خصوصی سازی این پولها رو بدست نیاوردن
اول برو ثابت کن با واردات غیر قانونی ماشینهای لوکس این ها رو بدست نیاوردن
اول برو ثابت کن اینها قاچاقچی نیستن
...........................................
مطالبات معترضین لبنانی و عراقی که الان در تلویزیون نشان داده می شود حاکی از خشم و ناراحتی مردم از یکسری نابرابری ها و ناحقی هاست .
کافیه اسم این شهرک رو سرچ کنید اسامی آدمهاش در اینترنت میاد اصلا بچه هاشون در استخرهای خونشون از خودشون عکس میگرن برای فخر فروشی میذارن اینستا گرام
آدمهای باستی هیلز اکثرا کسانی هستند که در جریان خصوصی سازی ها و همچنین انحصار واردات که با زدو بند حق امتیاز شو گرفتن به این ثروت ها رسیدن
ساخت و ساز در این شهرک از سال ۸۵ آغاز شد
این جملات رو در گوگل سرچ کنید آمار آدم های باستی هیلز رو می تونید در بیارید
نکته جالب و عجیب
باستی هیلز در ازای واگذاری ۸ هزار متر مربع زمین و پرداخت ۳۳۰ میلیون تومان به شهرداری، اجازه تفکیک حدود ۵۰ قطعه ۲ هزار متری را بدست آورد
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این ویلاها هرگز توسط افراد عادی خریداری نمی‌شود و در حقیقت افراد عادی توانایی خرید این منازل را ندارند. خریدارانی به ما مراجعه می‌کنند که از اقوام فعالان اقتصادی، وزرا و حتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند و نکته اینجاست که خود این افراد تقاضا دارند که کسی از موضوع خرید ویلا از سوی آنها باخبر نشود.
اظهارنظرها بجزتعدادمعدودی حکایت ازحسادت وتنگ نظری هموطنان عزیزمان دارد، البته اینجانب طرفدارزندگی اشرافی نیستم وآرامش درزندگی رابهمه چیزترجیح میدهم و هیچ لذتی دراین نمیبینم که همسایه من گرسنه باشدومن زندگی اشرافی داشته باشم ، ولی ازاینکه اینهمه هموطن عزیزدارم که کاروزندگی خودشانرارهامیکنندودائمادرفکرآنندکه ببینندچه کسی زندگی بهتری دارد بلکه خرابش کنندومشعوف شوند برایم شرم آوراست ویادمان باشدنابرده رنج گنج میسرنمیشود،نه باحسد ونه بابخل ونه باتنگ نظری ، رمزموفقیت کاروتلاش شبانه روزی بدون وقفه ، کاری نداشته باشیددیگری چه دارد ، کاروتلاش درست کنیدازراه درست به آنچه میخواهیدمیرسیدکه اگربجای حسادت تلاش کنید مطمئن باشیدمیرسید.
موضوع این است که قانون باید اجرا شود . برای همه و هر زمان و هر مکان .
اگر قانون شکنی بوده باید به شدت برخورد شود و اگر تضعیع حقوق بوده هم باید حقوق مردم برگشت شود .
اگر کار اشتباه است و قانونی نیست باید قانون تعریف شود و اجرا شود . اما اگر ایرادی ندارد نباید برخوردی شود .
داشتن ثروت جرم نیست بلکه اساسا باید طوری حقوق مردم را تعریف کرد که برای بدست آوردن ثروت حق کسی ضایع نشود .
تا کی نادانی درب اینو را ببندی سر از ازمیر وگرجستان وکانادا در می اورند مشکل مدیریت است که همچون شکافی ایجاد کرده است.
نو کیسه گی. همان پدیده ای که مدتهاست دامن گیر فرهنگ و هویتمان شده است.
داداش برای سر دم دارای نظام هست
امید خوبی مردم بسته بودند این سری برای مبارزه واقعی با فساد. شاید دیگر همچین فرصت و امیدی پیش نیاید.
اینکه تا فشار و تهدید خارجی باشد در پی کسب رضایت مردم باشیم و بعد از اینکه این فشار برطرف شد دوباره به روال سابق برگردیم روش خوبی برای تعامل با مردم نیست
در مقابل اینهمه فشار و مشکلی که مردم تحمل میکنند، توقع یک برخورد واقعی با فساد را داشتند، واقعا این توقع زیادی بود که مسئولین بهش عمل نکردند؟
برقراری عدالت و مبارزه با فساد در جامعه اسلامی توقع زیادیه که همین را هم مسئولین نمیخواهند یا نمیتوانند به آن جامه عمل بپوشانند؟
اگر مسئولان ما و اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری یکبار معنی قرآن را خوانده باشند و آیات 128 تا 132 سوره شعرا را مد نظر می داشتند و می فهمیدند خداوند منع کرده بر بالای بلندی ساختمان ساختن و یا ساختمان مرتفع ساختن را و دیگر اجازه نمی دادند در کشور این همه ویلا و قصر در روی تپه ها و کوهها ساخته شود و یا برجهای بلند مرتبه در شهرها ساخته شود چرا که خداوند منع کرده و این افراد را بی تقو و گناه کارا معرفی می کند
چرا مسئولنی که تو این شهرک سکونت دارن رو معرفی نمیکنن
خدایا خوار دنیا وآخرت بفرما کسانیکه اینچنین خون شهدای انقلاب وزحمات امام راحل را برباد دادند، اف بر دنیاپرستان بیغرت که جوانهای تحصیل کرده ی بیکارسرسفره ی پدر پیر نادار چقدر باید خجالت بکشند یارب بستان داد ضیفان زمفتخواران.
صاحبان همشون مشخصه!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل