بازدید 4426

هر آنچه باید درباره تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد پزشکی بدانید

نتایج مرحله تکمیل ظرفیت امروز پنجشنبه ۲ آبان در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شده است و داوطلبان می‌توانند با کد رهگیری از نتیجه آزمون خود مطلع شوند.
کد خبر: ۹۳۲۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹ 24 October 2019

نتایج مرحله تکمیل ظرفیت و انتخاب رشته محل آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه علوم پزشکی سال تحصیلی ٩٨-٩٩ اعلام شد.

به گزارش «تابناک»، آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه علوم پزشکی سال ۹۸ در روز‌های ٢٧ و ٢٨ تیرماه برگزار شد و تعداد ۷۰ هزار و ۹۴ نفر ثبت نام کننده در ۱۱ مجموعه و ۴۲ رشته به رقابت پرداختند و نتایج نهایی آزمون دوشنبه ۲۵ شهریورماه منتشر شد.

پس از برگزاری جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو و دستور وزیر بهداشت مبنی بر افزایش ظرفیت دوره‌های تحصیلات تکمیلی گروه علوم پزشکی، مرحله تکمیل ظرفیت و انتخاب رشته محل آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه علوم پزشکی سال تحصیلی ٩٨-٩٩ آغاز شد.

ظرفیت پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۹۸ تعداد ۶۷۱ نفر در ظرفیت عادی و ۴۶۲ نفر در ظرفیت شهریه پرداز و در مجموع تعداد یک هزار و ۱۳۳ نفر بود که در ۷۹ رشته آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی در این مرحله پذیرفته می‌شوند.

مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه علوم پزشکی سال ۹۸ از ۱۴ تا ۱۶ مهر انجام شد.

نتایج مرحله تکمیل ظرفیت امروز پنجشنبه ۲ آبان در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شده است و داوطلبان می‌توانند با کد رهگیری از نتیجه آزمون خود مطلع شوند.

پذیرفته شدگان لازم است جھت اطلاع از زمان، مکان و نحوه ثبت نام به سامانه اینترنتی دانشگاه پذیرفته شده مراجعه کنند. عدم مراجعه و ثبت نام ھر یک از پذیرفته شدگان در تاریخ ھای مقرر به منزلهانصراف بوده و ھیچگونه درخواستی در این مورد پذیرفته نخواھد شد. زمان شروع تحصیل توسط دانشگاه پذیرنده مشخص خواھد شد.

پذیرفته شدگان مرحله نخست که مجدداً در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کرده و در ھر یک از دوره ھای عادی یا شھریه پرداز پذیرفته شده اند، پذیرش مرحله نخست آنھا لغو شده و قابل بازگشت نیست.

مطابق ضوابط مندرج در دفترچه راھنمای ثبت نام صفحه ۴ بند ۵-۱ افرادی که در آزمون سال ٩٨ دوره ھای رایگان پذیرفته شده و ثبت نام نکنند یا انصراف دھند مجاز به شرکت در آزمون سال ۹۹ نیستند بنابراین افرادی که در مرحله تکمیل ظرفیت در دوره ھای عادی (رایگان) پذیرفته می‌شوند، درصورت عدم ثبت نام یا عدم مراجعه به دانشگاه یا انصراف از تحصیل مشمول محرومیت یکساله خواھند شد.

ھمانگونه که قبلاً نیز اعلام شده بر اساس آئین نامه آموزشی دوره ھای کارشناسی ارشد ناپیوسته مصوب شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی ھر گونه انتقال، تغییر رشته و یا جابجایی محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ممنوع است؛ بنابراین با توجه به اینکه محل پذیرش را خود فرد و با آگاھی کامل تعیین کرده، لذا ھیچگونه تغییر در محل پذیرش انجام نخواھد گرفت.

داوطلبانی که علاوه بر آزمون وزارت بھداشت در آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم یا سایر مراکز نیز پذیرفته شده اند ملزم به ثبت نام در یکی از دو محل هستند و در صورت محرز شدن ثبت نام در ھر دو محل، قبولی آنھا در رشته ھای مربوط به وزارت بھداشت در ھر مرحله از تحصیل کان لم یکن تلقی می‌شود.

با توجه به سوالات مکرر داوطلبان، مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کرده است که کلیه ضوابط آزمون در دفترچه ھای راھنمای ثبت نام و انتخاب رشته محل و اطلاعیه ھا برای مرحله تکمیل ظرفیت نیز جاری است.

مدارک مورد نیاز جھت ثبت نام باید به دانشگاه محل پذیرش ارائه شود و این مدارک توسط دانشگاه، مورد بررسی قرار خواھد گرفت. درصورت محرز شدن الف-عدم رعایت ضوابط و مقررات توسط داوطلب، ب- واجد شرایط نبودن فرد جھت شرکت و پذیرش در آزمون و رشته مربوطه، ج -مغایرت و عدم صحت مدارک، د- مغایرت اطلاعات اعلام شده، از ادامه تحصیل فرد ممانعت به عمل آمده و ضمن لغو قبولی فرد طبق مصوبات ھئیت بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمونھا با داوطلب برخورد خواھد شد.

مدارک مورد نظر در اطلاعیه مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر