بازدید 3733

منشور زیست دانشجویی در تهران منتشر شد

کد خبر: ۹۳۲۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 24 October 2019

نخستین راهنمای نحوه زندگی دانشجویان سال اولی با عنوان "منشور زیست دانشجویی در تهران" توسط معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتشر شد.

به گزارش مهر، پایان دوره دبیرستان و ورود به دانشگاه بویژه برای دانشجویان سال اولی شهرستانی همراه با سبک جدید زندگی در کلانشهر تهران است و اغلب این تازه ورودها به دلیل عدم آشنایی با محیط دانشگاه، زندگی خوابگاهی و زندگی در ابرشهری چون تهران با انواع مشکلات و چالش ها دست و پنجه نرم می کنند.

بنابراین گزارش، منشور زیست دانشجویی، اطلاعات اولیه و مورد نیاز در خصوص تاریخچه تهران و اطلاعات پایه پایتخت اعم از جمعیت، تقسیمات شهری، سراهای محلات و... را در اختیار دانشجویان قرار داده و شماره تلفن های ضروری که احتمالا در طول دوران دانشجویی مورد نیاز آنها خواهد شد نیز دراین منشور آمده است.

آنچه یک دانشجو در رابطه با واژه شناسی دانشگاه، فعالیت های دانشجویی، تیپ شناسی دانشجویان، خوب و بد خوابگاه دانشجویی، سایت ها و اپلیکیشن های دانشجویی، گشت و گذار دانشجویی در تهران و شبکه اجتماعی دانشگاهیان بداند می تواند در مدت زمان کوتاهی با مطالعه راهنمای زندگی دانشجویی در تهران آشنا شود.

بنابراین گزارش، بسیاری از دانشجویان جدید الورود درخصوص مسائلی مانند انتخاب هم قطار، تغذیه دانشجویی، آسانسور، آداب حضور در کلاس، جزوه نویسی و جزوه گرفتن، ورزش، استفاده از امکانات و...چالش دارند، منشور زیست دانشجویی به آنها کمک خواهد کرد تا با آگاهی بیشتر این مراحل را طی کرده و کمتر دچار بحران شوند.

در این منشور خطاب به دانشجویان اشاره شد از چهار عادت مخرب در طول تحصیل خودداری کرده و با اشاره به ۱۰ جمله غلط مصطلح در بین دانشگاهیان تاکید شد که به این باورهای غلط توجهی نداشته باشند وبه دانشجویان توصیه می شود جهت اطلاع از این نکات مهم و با اهمیت منشورزیست دانشجویی در تهران را مطالعه کنند.

این گزارش می افزاید: در راهنمای زندگی دانشجویی در تهران به انواع تیپ های دانشجویی و ویژگی های هر یک از این تیپ ها از قبیل "کسانی که غر می زنن"، "کسانی که سیاسی هستند"، "کسانی که فقط دنبال تفریح هستند " و...اشاره شده است و برای اطلاع از دیگر تیپ های شخصیتی و سلوک و رفتار هر یک ازآنها پیشنهاد می شود دانشجویان سال اولی این راهنما را تهیه و مطالعه کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل