بازدید 15956
تذکر سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی به آذری جهرمی؛

برای رفع تحریم، به وظایفتان در ساخت وی‌پی‌ان قانونی عمل کنید!

آذری جهرمی بابت سؤال یک نماینده به مجلس رفت و پشت تریبون قرار گرفت، مدعی شد، فروش فیلترشکن و وی‌پی‌ان در کشورمان به تجارتی چندصد میلیاردی بدل شده که مافیایی در پس پرده آن را می‌گردانند؛ ادعایی که جاویدنیا می‌گوید نیازمند ارائه ادله و بررسی قضایی است و تأکید می‌کند، بهتر است وزیر در حوزه عملکرد مجموعه‌اش به مردم گزارش دهد و تکالیفش در پروژه وی‌پی‌ان قانونی را انجام دهد.
کد خبر: ۹۳۲۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶ 24 October 2019
تابناک اجتماعی
چندی پیش، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نطق آتشینی در مجلس ایراد کرد که بازتاب وسیعی در کشورمان یافت؛ نطقی که حالا پس از حدود پنجاه روز با پاسخ یک مقام مسئول و طرح یک تذکر متفاوت مواجه شده است.

به گزارش «تابناک»؛ اواسط شهریورماه، زمانی که آذری جهرمی بابت پرسش یک نماینده به مجلس رفت و پشت تریبون قرار گرفت، مدعی شد .فروش فیلترشکن و وی‌پی‌ان در کشورمان به تجارتی چندصد میلیاردی بدل شده که مافیایی در پس پرده آن را می‌گردانند و به رغم آنکه شناسایی شان ممکن است، کسی با ایشان و تجارتشان برخوردی نمی‌کند، چون «می‌گویند قانون نداریم که فیلترشکن فروشی جرم است.»

او که از طرف یکی از نمایندگان مورد سؤال قرار گرفته بود که چرا در مجموعه تحت امرش فیلترشکن‌ها را نمی‌بندند و مسدود نمی‌کنند، این کار را خارج از وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توصیف کرد و افزون بر آن، یادآور شد که در صورت چنین اقدامی، طیف وسیعی از جامعه دچار مشکل خواهند شد؛ از استاد دانشگاه و دانشجویانی که به دنبال مطالب علمی می‌گردند، تا تاجری که می‌خواهد تحریم‌ها را دور بزند.

وی پس از طرح این مثال ها، نتیجه گرفت که ارائه اینترنت با سطح دسترسی مشخص مشکل اصلی است و باید به افراد مختلف در سطوح گوناگون اینترنت با سطوح دسترسی متفاوت عرضه کرد، چون «نمی‌شود سطح دسترسی دانشجو و خبرنگار و استاد و تاجر با سطح دسترسی یک کودک ۸ و ۹ ساله برابر باشد. این هم‌سطحی انجام نمی‌شود.»

برای رفع تحریم، به وظایفتان در ساخت وی‌پی‌ان قانونی عمل کنید!

البته این ایده همان موقع مورد انتقاداتی قرار گرفت، اما آنچه از نطق وزیر در اذهان عمومی ماند، تجارت عظیم فروش فیلترشکن و وی‌پی‌ان و روانه شدن سود هنگفت به جیب مافیای این تجارت بود؛ موضوعی که جواد جاویدنیا، سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور در گفت‌وگو با ایرنا آن را ادعایی می‌خواند که باید ادله مربوط به آن برای بررسی به دستگاه قضایی ارائه شود و اظهارنظر درباره اش قبل از این بررسی ممکن نیست.

وی در ادامه با تأکید بر این که «اگر وزیر محترم ارتباطات که درباره مافیای فیلترشکن‌ها صحبت کرده‌اند، مستنداتی در این زمینه دارند، باید اعلام کنند»، یادآور شده: «از آن‌جا که بخش اعظمی از اطلاعات فنی و میزان ترافیک فروشندگان وی‌پی‌ان و IP‌های مربوطه در اختیار وزارت ارتباطات است، تا زمانی که اطلاعات یادشده از سوی این وزارت اعلام نشود، نمی‌توان از میزان درآمد آن‌ها مطلع شد و یا نسبت به وجود مافیا اظهارنظر کرد.»

جاویدنیا در پاسخ به آن بخش از سخنان وزیر که مدعی شده بود مراجع تصمیم گیر در این حوزه می‌گویند، «قانون نداریم که فیلترشکن فروشی جرم است»، به یادآوری برخی موارد قانونی پرداخته و می‌گوید: «در این‌باره صریح مقرره‌ای در قانون وجود ندارد؛ یعنی مقرره‌ای که در آن مستقیم از این ابزار نام برده و آن را جرم شناخته باشد، نداریم، اما چند ماده قانونی در قانون جرایم رایانه‌ای و قانون آیین دادرسی کیفری جرایم رایانه‌ای وجود دارد که می‌توان به آن‌ها استناد کرد.»

او ادامه می‌دهد: «در بند الف. ماده ۱۵ قانون جرایم رایانه‌ای، تسهیل دسترسی به محتویات مستهجن جرم‌انگاری شده است؛ بنابراین اگر در فروش vpn منظور و قصد فروشنده چنین تسهیلی باشد، بر طبق این ماده قانونی قابل مجازات است. از سوی دیگر طبق ماده۲۱ قانون جرایم رایانه‌ای، ارائه‌دهندگان خدمات دسترسی [از جمله ارائه دهندگان وی‌پی‌ان] مکلف به رعایت فهرست مصادیق محتوای مجرمانه‌ای هستند که توسط کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه اعلام می‌شود. بر اساس قانون اگر این فهرست را رعایت نکنند مرتکب جرم شده‌اند و مجازات انحلال برایشان در نظر گرفته خواهد شد.»

برای رفع تحریم، به وظایفتان در ساخت وی‌پی‌ان قانونی عمل کنید!

جاویدنیا با اشاره به این که ماده ۲۱ مختص شرکت هاست و برای اشخاص حقیقی قابل اعمال نیست، می‌افزاید: «علاوه بر آن طبق مواد ۶۶۷، ۶۶۹ و۶۷۰ قانون آیین دادرسی کیفری، ارائه‌دهندگان خدمات دسترسی موظف به انجام اموری مانند نگهداری شش ماهه داده ترافیک و اطلاعات کاربران و ارائه آن‌ها به مراجع ذی ربط طبق دستور قضایی هستند و اگر این اقدام را انجام ندهند، حسب مورد به مجازات انفصال از خدمات دولتی و یا حبس و جزای نقدی محکوم خواهند شد.»

سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور، ایراد این ماده قانونی را این گونه عنوان می‌کند که «مجازات نگهداری نکردن از داده ترافیک کاربران، به میزانی نیست که بازدارنده باشد» و سپس از منظری دیگر به موضوع می‌پردازد: «می‌توان کسب درآمد از فروش vpn را تحصیل مال نامشروع موضوع ماده ۲ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری در نظر گرفت که مجازات آن علاوه بر رد اصل مال، سه ماه تا دو سال حبس و یا جریمه نقدی معادل دو برابر مال به دست آمده است.»

او این مجازات را بازدارنده توصیف می‌کند و یادآور می‌شود، «این نظر قضایی است. مشکلی که در این میان وجود دارد اینکه تمام قضات ممکن است این نظر را قبول نداشته باشد؛ لذا اینکه برخی از پرونده‌هایی که با این موضوع از ناحیه ضابطان به دستگاه قضایی ارسال شده، به نتیجه نرسیده است، ناشی از همین اختلاف‌نظر‌های حقوقی و قضایی است؛ بنابراین، بهترین پیشنهاد این است که موضوع صراحتاً تعیین تکلیف و قانون مشخص برای آن تصویب شود.»

بدین ترتیب مشخص می‌شود که از دید این مقام، اظهارنظر وزیر درباره فقدان قانون در این زمینه منطبق بر واقعیت نیست، هرچند از دید معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور نیز ضرورت دارد قانون مشخصی برای این موضوع تصویب شود. قانونی که جاویدنیا تأکید کرده متن پیشنهادی آن را تهیه و به دفتر ریاست جمهوری ارسال کرده‌اند تا به قانون صریح در این‌باره دست پیدا کنیم.»

 
برای رفع تحریم، به وظایفتان در ساخت وی‌پی‌ان قانونی عمل کنید!

اما جالب‌ترین بخش در سخنان جاویدنیا، آنجایی است که از وزیر خواسته تا درباره عملکرد وزارت خانه اش در خصوص وظیفه مصرح قانونی مقابله با توزیع و استفاده از VPN‌ها و فیلترشکن‌های رایگان که از طریق گوگل‌پلی و نرم‌افزار‌های مشابه به راحتی در اختیار جوانان قرار گرفته است و اتفاقاً به نظر می‌رسد، قشر عمده مردم از این خدمات استفاده می‌کنند، گزارشی ارائه دهد و بعد وظایف مغفول مانده این وزارت در پروژه وی‌پی‌ان قانونی را یادآوری کرده است.

پروژه‌ای که شش هفت سال پیش مطرح شد و در آن مقطع، هدف از کلید زدنش، ارائه بستری امن و سریع برای بانک ها، وزارت خانه‌ها و دیگر مجموعه‌ها برای رهایی از برخی پروتکل‌های اینترنتی بود که با مخالفت دولت مردان وقت و با استناد به «استقبال اندک» از آن به محاق رفت؛ پروژه‌ای که جاویدنیا تأکید دارد مدتی است اجرایش در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در دستور کار قرار گرفته و وزارت ارتباطات هم در این زمینه تکالیفی دارد که باید به آن‌ها عمل کند.

پروژه‌ای که ظاهرا دستخوش تحولاتی اساسی شده، چون سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور هدف آن را این گونه تشریح کرده است: «تأمین نیازمندی مردم به دسترسی به سایت‌های تحریمی که خدمات را به IP‌های ایران ارائه نمی‌دهند، تا مردم برای دسترسی‌های ضروری خود به این سایت‌ها، نیازی به استفاده از VPN نداشته باشند.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵۶
دور زدن قانون را همه خود شما باب کردین و اینقدر هم برای ما ملت از این چیزها حرف نزنید وقتی در کشور غیر قانونی است ولی شماها از ان استفاده می کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
فقط کافیست به پرچم کامنت ها نگاه کنید حتی برای تابناک که احتیاج به فیلتر شکن نیست ولی چون شبکه های مجازی اکثرآ فیلتر هستند کاربران نمیخواهند مرتب فیلترشکن را خاموش و روشن کنند بخصوص در مورد تلگرام
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
یعنی کارهای مدیران کشور در دنیا بی نظیره !!؟؟؟
با یک دست سایتها را برای مردم فیلتر میکنند
و با دست دیگر فیلتر شکن ساخته و به همان مردم می فروشند!!!؟؟؟؟
خداییش نظیر ندارند !!؟؟؟
ناشناس
| Germany |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
قانون شفاف سازی داخلی و جهانی را نمیتونیم اجرا کنیم
من شرایطم طوری هست که باید از یوتیوب استفاده کنم برای گرفتن ویدیو های اپدیت اکثرا آموزشی و دوست دارم در اوقات آزاد، چند تا ویدیو موزیک ببینم یا تحلیل های مختلف حتی سیاسی رو ببینم
یا مثلا دوست دارم در فیسبوک برای ارتباط با دوستان و فامیل خارج از کشورم ارتباط داشته باشم و از حالشون با خبر باشم و عکس هایی که میزارن رو ببینم
برای دسترسی به بعضی سایت ها مثل اندروید دوولپر و ... که ایران رو تحریم کرده ، چاره ای جز استفاده از وی پی ان هم ندارم

وقتی نیازهای من که شهروند هستم نادیده گرفته میشه از داخلی ها و خارجی ها ، من باید علائقم که کاملا اخلاقی و انسانی و علمی هست نادیده بگیرم؟

چرا قانون ما باید اینطوری باشه که من بعنوان یک شهروند که مثلا قوانین راهنمایی و رانندگی رو مو به مو رعایت میکنم و محقق دانشگاهی هستم و برای کشورم خدمات زیاد علمی و قانونی میکنم، برای رسیدن به اطلاعات مورد نیازم مرتکب جرم بشم؟! و از وی پی ان استفاده کنم؟
پاسخ ها
بهزاد
| Sweden |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
چون از نظر تمصمیم گیران این عرصه تمام چیزهایی که شما بعنوان یک انسان میخواهید بی ارزش هستند و تنها چیزی که مهمه اینه که چشمتون به برنامه های سیاسی ضد انقلاب و یا ویدئوهای غیر اخلاقی نیفته و . بقیش مهم نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
در ایران ، دوست دارم فقط شامل حال بالایی ها میشه نه مردم عادی .. مردم عادی حق دوست دارم ندارن .. منم دوست دارم بدون فیلترشکن از توییتر استفاده کنم ولی این حقو بهم نمیدن در حالیکه خودشون میرن توییتر و براحتی توییت بازی میکنن چون اونا حق دوست دارم دارن
بی هدف سرگردان روزمرگی
فیلتر شکن فروشها دارای درگاه بانکی بانکهای ایرانی هستند اگر غیر قانونی بودند که درگاه فروش داخل ایران نداشتند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
دوست عزیز الان خیلی از شرکت های ارائه دهنده وی پی ان، از بیت کوین استفاده می کنن.
بهترین کار این که فقط خود مسئولین به اینترنت بدون فیلترشکن دسترسی داشته باشن تا هر وقت چیزی خواستیم بگیم بهشون واسمون دانلود کنن برامون بفرستن
هم توئیتر رو فیلتر می کنید و هم از آن استفاده می کنید؟
هم تلگرام رو فیلتر میکنید و هم از آن بهره می برید؟
به خدا اگر سنگ بود هزار باره آب شده بود ....
همه چی فقط برای مردم فلک زده حرام است. مگر شما از همین مردم نیستید؟چرا برای مسئولین و خبرنگاران حلال است ولی برای مردم حرام؟
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
احسن ولی کو گوش شنوا
تازه مسئولین از تویتر فیلتر شده برای مردم استفاده می کنند و جلوی مردم رو در دسترسی به اون گرفتن
تعریف vpn قانونی یعنی چَ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
هدف این است که برخی مشاغل مثل تجار و دانشجویان بتوانند با آی پی غیر ایرانی، به سایتهایی که دسترسی ایرانیان به دلیل تحریم ها بدانها محدود شده، وارد شده و نیازهای خود را برطرف کنند.
ناشناس
| Canada |
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
خوب اینم که غیرقانونیه. فرقش اینه این قانون رو یکی دیگه گذاشته!
حتی در vpn نیز فساد داریم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نمایندگان محترم مردم کودک خردسال نیستند من به عنوان یک مدیر پروژه به وی پی ان برای دانلود سورس برنامه ها نیاز دارم هیچ تحریم شکنی نمی تواند اطلاعات ما را رمز گذاری کند تا متوجه تحریم امریکا نشویم، فقط کافی هست با یکی از تحریم شکن های داخلی وارد گوگل شوید تا ادرس دقیق منزل شما را متوجه بشوند، هیچ زحمتی این تست ندارد. اما وی پی ان رمزگذاری شده است و حریم خصوصی فرد حفظ می شود.
اقایان محترم
سلام
بنده دولوپر اندروید و ای او اس هستم. گوگل پلی و اپل بخاطر تحریم ها مانع انتشاره برنامه های ما در مارکت های خود میشوند.با فیلتر شکن ناچاریم وارد پنل ها شویم و اپلیکیشن های خود را منتشر کنیم
متاسفانه فیلتر شکن ها کیفیت خوبی ندارند و به دلیل محدودیت های گاهانه دولت گاها هنگام فعالیت در پنل ها فیلتر شکن قطع شده و ای پی ایران در پنل ثبت شده و پنل ما بسته می شود
ایجاد پنل امریست بسیار سخت و نیاز به یک فامیل یا اشنای مطمئن در خارج از کشور دارد. بسته شدن پنل بخاطر فیلترینگ شما یا سودجویی فیلترشکن فروشها باعث از بین رفتن سالها زحمت ما شده است
لطفا یه فکر عاجلی به حال ما بکنید
زیرا این کار حکم صادرات نرم افزار را دارد و باعث ورود ارز به کشور میشود
کشورهایی مانند هند و پاکستان درامد بسیار زیادی از این طریق به دست می اوردند ولی به دلیل بی تدبیری و فقدان تعقل این مسله در ایران معکوس است
ما از اونور تحریم هستیم و از اینور فیلتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
بزودی مشکل تحریم های گوگل پلی هم به دست برادران حل خواهد شد .. در حال زمینه چینی برای مسدود کردن گوگل پلی هستن به بهانه فیلترشکن هایی که از طریق گوگل پلی به ایرانی ها عرضه میشه .. منم مثل شما برنامه نویس اندروید هستم و به شدت نگران این قضیه .. نمیدونم همین ابزار درآمد هم ازم گرفته بشه با زن و بچه و اجاره و هزار و یک خرج دیگه باید چیکار کنم .. من که اگه چنین اتفاقی بیوفته و همونجور که بخش زیادی از درآمدم بخاطر فیلترشدن تلگرام از دست رفت ، بخاطر فیلترشدن گوگل پلی بقیه درآمدمو هم از دست بدم و توی زندگیم بمونم میرم خودم و زن و بچه مو جلوی چشم وزیر ارتباطات آتیش میزنم بلکه مسوولین کمی به فکر درمان اعتیادشون به فیلترکردن بیوفتن
واقعا دو نكته درسخنان ايشان دردناك است
١-عدم آگاهى ازكاربرد كامل vpn كه براى بسيارى شركتها حياتى است وبسيارى ازسايت هاومطالب علمى بدليل فيلترينگ فله اى ولغتى عملا از دسترس خارج است
٢- ازسخنان ايشان مى شود استنباط كردكه براى برخوردباهركسى قوه قضائيه نيازى به قانون واضح ومرتبط نداردومى تواند بااستدلالهاى مثل فروش vpn وارتباط آن بااشاعه فحشا! ! هركسى راخواستن دراز كنند وبه نكته اصلى كه سونيت دراعمال است راناديده مى گيرند
درخاتمه اى كاش ميزان اتلاف وقتى كه صرف دسترسى به سايت هاى فيلترشده مى شود، پولى كه ازكيسه ملت وشركتهابابت خريد vpn مى رود و هزينه بستن vpn ها خسارتى است كه سربه ميلياردهامى زند ودسته گل آخربستن گوگل پلى...البته ايشان حقدارن چون نه نظارتى بهشون هست ونه پاسخگو
من شخصا به فیلتر شکن احتیاج دارم که بتوانم فایلهای لازمم را از سایتهای خارجی که اجازه استفاده از مدارکشان را به ما ایرانی ها نمی دهند استفاده کنم . مثلا دولوپر گوگل که حاوی منابع ساخت اپ های اندروییدی است را نمی توان بدون فیلتر استفاده کرد . استفاده از فیلتر شکن برای من جرم است ؟ ؟ یعنی با محکوم کردن من دقیقا همان کاری را می کنید که آمریکا با تحریم کردن کسانی که سعی در دور زدن تحریم را دارند میی کند .
پاسخ ها
ناشناس
| Ukraine |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
همه شخصا لازم دارن
چطوره بجای سانسور کمی بفکر دادن آزادی بیان و فکر باشید
.
چطور دادستانی از ۲۰ کیلومتری بی‌حجابی رو می‌بینه؛ اما فسادی رو که جلوی چشم همه‌ست، نمی‌بینه :/
ضمنا vpn قانونی برای دورزدن تحریم یه جورایی حکم تشکیل مافیای دولتی و رسمی برای خلع ید از مافیای غیررسمی رو داره...
مملکت قشنگ مهد کودک شده
خودشون اینترنت رو فیلتر میکنن
خودشون فیلترشکن میفروشن
خودشون گیر میدن چرا فیلتر
خودشون گیر میدن چرا فیلترشکن میفروشن
vpn قانوني همين الان هم بين سرورهاي بانك ها برقرار است حتي در قوه قضاييه هم سايت عدل ايران كه ابلاغ ها و گردش كار محاكم را منتشر مي كند از طريق وي پي ان به مركز اسناد متصل است...متاسفانه وزير جوان ما بايد در چند جبه بجنگد
خیلی خیلی دوست دارم بدونم اینا واقعا همینجوری فکر می کنند یا نه جلو خبرنگار و مردم و جامعه اینجوری هستند ؟؟؟ یعنی تا این حد باور کردنی نیستند مسئولان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
اکثر مسئولین که در باره فضای مجازی نظر میدهند و دستور صادر میفرمایند کلآ اطلاع و اگاهی چندانی ندارند و فقط میخواهند از بقیه عقب نمانند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
اول اینکه دین هر کس همان است که درخلوت به آن عمل می کند
دوم آنکه از مبتلاعات بشر دوگانگی آن است
سوم آنکه به قول خواجه رند شیرازی:
زاهدان کاین جلوه درمحراب و منبرمی کنند
چون به خلوت می روند یک کار دیگر می کنند!
پس ظاهرا پشت این همه فیلتر کردن که به بهانه جلوگیری از نفوذ فرهنگی و رسانه ای و فلان و بهمان ادعا می شود کلی پول خفته است!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
اح ح ح ح سنت
سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی بگویید بساط فیلترینگ را بردارید تا مردم دنبال فیلترشکن نروند
مرگ بر مافیا
به نام خدا
از مافیای فروش غیر قانونی فیلتر شکن ها خواهشمند یم این یک دفعه را کمی مردانگی به خرج دهند و اماری ولو مختصر از میزان درامد، تعداد کارکنان، نشانی محل های کاروسایر اطلاعات بی خطر به سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی برسانند تا دست ایشون برای اقدامات مشعشع باز باشد.با این همه ماده قانونی وتبصره که بر شمرده اند منتظر کدام لایحه هستند؟
واقعا باید کسی که تلگرام را فیلتر نمود وباعث استفاده مردو زن وکوچک وبزرگ از فیلتر شکن گردید اعدام شود چون با استفاده از فیلتر شکن خصوصا توسط کودکان ونوجوانان که امکان دسترسی به تمام سایتهای غیر اخلاقی را فراهم کرده است
لطفأ مسئولين به فيلتر دود شهر تهران هم بپردازند.
هیچ نمیتونه ایرانیها رو محدود کنه.
منزل من درمیدان فاطمی است روزی ازخیابان ولیعصر مقدار 50 عدد نان لواش خریده بودم وبا اتوبوس واحد بخانه میآمدم شخصی که پیراهنش یقه نداشت وریشداشت وگونه هاش راتراشیده بود رو کرد بمن وگفت نان میخواد گرون بشه من گفتم نه گفت پش اینقدر نان برای چیه گفتم شاید تو ازمسئولینی باشی که همه چی رابرای خودشان میخواهند نان خالی هم رضایت ندارن مردم بخورن تازه گیریم نان هم گران بشه 50تان مگر چند روز نان من میشه بله همه چیز مال مسئولین میتونند هرچه دلشان میخواهد از هوا مجانی استفاده کنند
وای بر باعث و بانی فیلتر تلگرام که همه فیلتر شکن ها به خاطر ورود به تلگرامِ
کافیه که کارتون گیر باشه یا دنبال یک مقاله انگلیسی باشید یا دنبال راه حلی باشید که در سایت های داخلی پیدا نمیشه اون موقع متوجه میشید که 50 درصد سایت های انگلیسی زبان فیلتر هستند و 50 درصد به دردبخور که باز هستن مارو تحریم کردن
فیلتر غیر قانونی را بردارند تا مجبور به فروش وی پی ان قانونی نباشند مگر اینکه هدف سرکیسه کردن مردم باشد.
من یک بار بابت وی پی ان رایگان تمام اطلاعات گوشی ام به غارت رفت. خدا از بانی این فیلترکردن ها نگذره که زندگی مردم را به بازی گرفته اند. الان دیگه وی پی ان رو از فروشگاه های معتبر می خرم.
ديگه الان بچه های ده ساله هم ازفیلترشکن استفاده میکنن
وبه تمام سايتها هم دسترسی دارن
گناهش گردن اونهايي که شبکه های مجازی رافیلترکردن
خود مسئولان غیر قانونی کار میکنند مسئولی که غیر قانونی فعالیت کند فساد درست میشود . چرا ما نمیتونیم بدون فیلتر شکن به تویتر وارد شویم ولی مسئولان در تویتر فعال هستند .

لطفا جواب دهید کجای دنیا اینگونه است ؟؟؟؟؟
"اما جالب‌ترین بخش در سخنان جاویدنیا، آنجایی است که از وزیر خواسته تا درباره عملکرد وزارت خانه اش در خصوص وظیفه مصرح قانونی مقابله با توزیع و استفاده از VPN‌ها و فیلترشکن‌های رایگان که از طریق گوگل‌پلی و نرم‌افزار‌های مشابه به راحتی در اختیار جوانان قرار گرفته است و اتفاقاً به نظر می‌رسد، قشر عمده مردم از این خدمات استفاده می‌کنند، گزارشی ارائه دهد و بعد وظایف مغفول مانده این وزارت در پروژه وی‌پی‌ان قانونی را یادآوری کرده است."

هدف اصلی برگذاری این جلسات فقط آماده سازی اذهان مردم برای بستن گوگل پلی هست و تمام .. بجز این پاراگراف بقیه حرفایی که گفتن و اینجا نوشته شده ، بحث انحرافیه .. فیلترشکن فروش ها هم از خودشون هستن ..
مسئولان یک برنامه بزرگ دارن و گام به گام دارن اجرایی میشه ..

قدم اول پیاده سازی رجیستری بود تا بجز گوشی هایی که خود مسوولین میخان ، هیچ گوشی ای در شبکه کار نکنه ..

قدم دوم پیاده سازی سیستم عامل موبایل ملی بر پایه اندرویده که خب معلومه که قراره در کرنل اون برنامه های شنود گذاشته بشه تا کاربر به هیچ وجه نتونه این برنامه هارو از توی گوشیش پاک کنه ..

قدم سوم ساخت و عرضه گسترده گوشی های ایرانی (چینی مونتاژ ایران) و ممنوعیت واردات گوشی های خارجی و از کار انداختن گوشی های موجود در دست مردم با استفاده از سیستم رجیستری هست تا مردم مجبور بشن برن پول بدن و یک گوشی وطنی با اندروید وطنی بخرن و یک ابزار شنود با دست خودشون با پول خودشون و با خرج خودشون تهیه. قابل ذکره که اندروید وطنی این گوشی ها هم اجازه استفاده مردم از اپ هایی که مورد تایید برادران نیست را به مردم نمیده ..

قدم چهارم : سلام کره شمالی خاورمیانه !!!
وی پی ان قانونی دیگه چه صیغه ایه، یعنی محتوای سایتا خوب نیست مگه اینکه پول داشته باشی؟
اولا اینکه سایت های مستهجن و سیاسی که فیلتر هستند دوم اینکه ابزاری که جنبه دوگانگی دارد را نمی توان به بهانه خلاف در خلوت از دسترس مردم دور کرد و یقین بدانید که گناه خلوت دیگران به پای شما نوشته نمی شود بلکه چیزی که به پای شما نوشته می شود ارتزاق از بیت المال و کم کاری و سوء مدیریت و ظلم به مردم است
از جناب وزیر خواهش می‌کنم بفرمایند چه تعداد مجوز اتصال اینترنت به کودکان ۸ تا ۹ ساله داده شده که آنرا سند توجیهه آپارتاید برای سرعت اینترنت قرار می‌دهند ؟
باسلام بنده متولد 1319 هستم یادم میآیدزمانی که ویدیو آمده بود ویدیو کلوپ ها یی برای فروش نوارهای مربوته براه افتاده بودمیخوهستن نوار فروشی هارا جمع کنند صداوسیما گزارشگر فرستاده بود بین مردم که آقایاخانم این خیابان چند تا ویدیو کلوپ دارد .چهارتا ..چندتانانوایی دارد..یکی.پس ویدیو کلوپها بسته شد وبجاش نانوایی هم ساخته نشد ونوار فروشی افتاد دست قاچاقچی ها بعدماهواره آمد فروش ماهواره وتجهیزات ماهواره را ممنوع وباز فروش ماهواره وتجهیزات آن افتاد دست قاچاقچیها اکنون میپرسم که خانه ای سراق دارید که ماهواره نداشته باشد به این نتیجه مرسیم که محا ل است جلوی تکنولوجی را گرفت وتلاش برای محدود کردن آن بیهوده است انترنت و وی پی ان مثل همه مسئولین بیایند درست فکرکنند وتنگ نظری را کنار بگذارند ..بادورودفراوان به روان پاک شهدا
متاسفانه افرادی که فیلتر می کنند
یا به عبارتی متصدیان فلیترینگ ایران بی سواد هستند
نمی دانم چرا سایت های علمی را فیلتر می کنند
و سایت های غیر اخلاقی را در سایت های رسمی تبلیغ می کنند
متاسفانه راه علم و کسب دانش مفید
برای جوانان ایران بسته است

این سایت سایت تخصصی و عمومی برای افراد علاقمند به نجوم است
طوری که بدون تلسکوپ می توانی جای سیارات را بدانی و با چشم غیر مسلح در حیاط و پشت بام خانه خود یا در بیابان ازتماشای آسمان شب احساس لذت داشته باشی
خدا می دونه باز به کی میخان رانت و بودجه میلیاردی واسه وی پی ان بدن
استقلال
ازادی
جمهوری اسلامی
شرم آور هست که مسولین حساب تویتتر منتسب به خودش دارد اما برای مردن حرام شده است. واقعا صبر ما مردم هم حدی دارد. اگر دسترسی من به سورس برنامه هام قطع شود به خدا قسم یک روز صبح به عنوان مامور آب مهمان خانه شما می شوم و بعد اعدامم کنید از خدام هست. وقتی منبع درآمدی نداشته باشم و فرزندم بخواهد گرسنه باشد نباید شما نیز آسوده به زندگی فیلتربار خود ادامه دهید.
خودشون فیلتر میکنن خودشونم فیلتر شکن درست میکنن که بفروشن وپول به جیب بزنن اینترنتم میخوان پولی کنن یعنی سنگ تاحالا جا شما بود از خجالت اب میشد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر