بازدید 4752

مدیر ایرانی که ۱۴۰ تذکر در یکسال از ای اف سی گرفته!

کد خبر: ۹۳۲۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲ 23 October 2019

سهیل مهدی مدیر سازوکار صدور مجوز حرفه ای فوتبال در ایران، در خصوص تغییر نام باشگاه‌های ایرانی و اینکه آیا ای‌اف‌سی به این مسئله دقت می‌کند؟ گفت: تقریباً سال گذشته ما جزو کشور‌های خوب در صدور مجوز حرفه‌ای به خصوص در غرب آسیا بودیم. نزدیک ۱۴۰ تذکر به خود من داده شد و بنده را از لحاظ مسئولیت کمیته صدور مجوز حرفه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیا مردود دانست.

به گزارش تابناک ورزشی، مهدی درباره دلیل این تذکرها گفت: آن‌ها گفتند شما توانمند نیستید، گفتم من هشت صبح می‌آیم و همیشه سر کار بودم حتی روز عاشورا، اما آن‌ها گفتند طبق چارت سازمانی مسئولیت شما این موارد است و کسی که این را انجام نمی‌دهد، تمام وقت نیست، مثل برنامه‌ریزی لیگ، مجوز حرفه‌ای و مسائل دیگر. تا این حد جزئیات را تذکر می‌دهند و آیتم‌هایی هست که برای ما فصل‌الخطاب است.

Image result for ‫سهیل مهدی‬‎

مسائل زیرساختی اقتصادی آتش زیر خاکستر است

مهدی تاکید کرد: خود ای‌اف‌سی اهمیت‌ها را وزن‌دهی کرده، بحث فیرپلی مالی دو سال پیش ابلاغ شده است که در قالب اجبار نبود، اما امسال نگران هستم که اجبار شود. اگر بخواهیم شروع کنیم، زیرساخت، پولی، مالی و بانکی کشور به ما اجازه ردیابی نمی‌دهد، ما ساختاری نداریم که دریافت پرداخت باشگاه‌ها و بازیکنان را بخواهیم ردیابی کنیم، اما به راهکار‌هایی رسیده‌ایم، اما میانبر‌هایی هست که نهایتا به بن‌بست کشیده خواهد شد. نگرانی‌هایی درباره زیرساخت‌های اقتصادی و مالکیت داریم، آتش زیر خاکستر است. ما در این چند سال فقط آتش‌نشان بودیم و هر جا آتشی بلند شده خاموش کردیم. هنوز خودمان به واسطه یکسری موارد بیرون از فوتبال و غیرقابل کنترل داریم، مثل زیرساخت اقتصادی و مصوباتی که هست. در مورد مالکیت، ورزش حرفه‌ای از لحاظ قانونگذار کشور هنوز تعریف نشده است. ورزش ما هنوز ورزش قهرمانی است و با راهکار‌ها و مواد تبصره‌های ورزش قهرمانی، ورزش حرفه‌ای‌مان را اداره می‌کنیم، به این دلیل است نمی‌توانیم هیچ باشگاه حرفه‌ای را به واقع داشته باشیم. اگر این را داشته باشیم، باشگاهی مثل ملوان در سراشیبی سقوط قرار نمی‌گیرد. باشگاه‌های خوبی را از دست دادیم و باشگاه‌های خوبی دیگری را هم از دست خواهیم داد، چرا که باشگاه‌های لیگ دو و لیگ یک ما که سازنده لیگ برتر می‌توانند باشند و ریشه و جوانه فوتبال ما باشند را نداریم. آکادمی‌ها مریض هستند، چون باشگاه‌های حرفه‌ای ما توانایی اداره آن‌ها را ندارد، چون درآمد ندارند. من از قانونگذار خواهش می‌کنم و از وزارت ورزش در مورد ورزش حرفه‌ای مجددا فکر کند با ابزار‌های موجود ما را هدایت نکنند ابزار‌های موجود به درد ورزش حرفه‌ای نمی‌خورند. ما نیاز داریم، قوانین، لوایح و تبصره‌های جدیدی تصویب شود.

مهدی در پایان و در پاسخ به سؤالی که آیا شما در برنامه‌ریزی مسابقات لیگ هم نقش دارید، گفت: خیر، در برنامه‌ریزی توسعه لیگ و برنامه‌ریزی فعالیت‌های لیگ نقش دارم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی