بازدید 9652
۱

زلزله ۵.۶ ریشتری «کوخرد» هرمزگان را لرزاند/ اعزام تیم‌های ارزیاب هلال احمر به منطقه/ هیچ گونه خسارت جانی و مالی گزارش نشده است

زمین لرزه‌ای به بزرگای ۵.۶ ریشتر ساعت ۱۴ و ۲۸ دقیقه شهر «کوخرد» از توایع شهرستان بستک را لرزاند. زمین لرزه‌ای که کانون آن بر اساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری در عمق ۱۰ کیلومتری قرار داشته است. گفتنی است در شعاع ۳۰ کیلومتری کانون زلزله، ۵۴ روستا وجود دارد که جمعیتی حدود ده هزار نفر را در خود جای داده‌اند.
کد خبر: ۹۳۱۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷ 21 October 2019
تابناک اجتماعی
دقایقی پیش زمین لرزه‌ای بزرگ مناطقی از استان هرمزگان را لرزاند؛ لرزشی شدید که در بسیاری از مناطق اطراف و حتی آن سوی خلیج فارس نیز احساس شده است.

به گزارش «تابناک»، زمین لرزه‌ای به بزرگای ۵.۶ ریشتر ساعت ۱۴ و ۲۸ دقیقه شهر «کوخرد» از توایع شهرستان بستک (استان هرمزگان) را لرزاند. زمین لرزه‌ای که بر اساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری مختصات جغرافیایی ۲۷.۰۵ شمالی و ۵۴.۹۷ شرقی رخ داده و کانون آن در عمق ۱۰ کیلومتری قرار داشته است.
 
زلزله ۵.۶ ریشتری هرمزگان را لرزاند

هنوز از خسارات احتمالی این زمین لرزه اطلاعی در دست نیست.
 
15:17 گزارش سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر
 
جمعیت متاثر از زلزله: ١٠٠٠٠ نفر (در شعاع ٣٠کیلومتری)
خانوار متاثر: ٢٩٤٠ خانوار
تعداد روستای متاثر: ٥٤ روستا
نزدیکترین آبادی: روستای دشت جیحون (دهستان کهورستان- بخش مرکزی – شهرستان خمیر)
 
15:19 اعزام تیم‌های ارزیاب هلال احمر به رویدر

علی برنطین، مدیر عامل جمعیت هلال احمر هرمزگان درباره زلزله ۵.۶ دهم ریشتری بندر عباس گفت: این زلزله در بندر عباس، رویدر و بستک احساس شده و به محض اعلام تیم‌های ارزیابی از بندر خمیر، بندر عباس، بستک و بندر لنگه به مناطق اعزام شده‌اند تا وضعیت را بررسی کنند، ولی هنوز همکاران ما به مناطق نرسیده‌اند و به محض اعلام گزارش خسارات احتمالی را اعلام خواهیم کرد.
 
وی با تاکید بر این نکته که هنوز اطلاعاتی از مناطق متاثر از زلزله دریافت نکرده‌اند، از مردم خواست تا خونسردی خود را حفظ کرده و در پناهگاه‌های امن پناه بگیرند.
 
15:56 وقوع شش پس لرزه
 
از زمان وقوع زمین لرزه در هرمزگان تا این لحظه شش پس لرزه به ثبت رسیده که کانون همه آنها در «رویدر» واقع بوده و بزرگترین شان چهار ریشتری بوده است:
 
زلزله ۵.۶ ریشتری هرمزگان را لرزاند/ اعزام تیم‌های ارزیاب هلال احمر به منطقه
 
16:02 تاکنون خسارتی گزارش نشده است
 
علیرضا صفا مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان درباره زلزله در این استان به رسانه ملی گفت: خوشبختانه تاکنون هیچگونه خسارتی اعلام نشده است. علی رغم این، به زودی جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان‌ها هم جوار برگزار خواهد شد.
 
تعداد بازدید : 129
 
16:23 آماده باش کامل بیمارستان‌های بستک و بندرلنگه
 
فاطمه نوروزیان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان به بیان اینکه هیچگونه گزارشی مبنی بر بروز خسارت جسمی در خود کوخرد اعلام نشده، به مهر گفت: بیمارستان‌های بستک و بندرلنگه آماده باش کامل هستند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه اطراف شهر کوخرد با خطر بیشتری روبرو هستند تیم تجسسی برای بررسی این مناطق نیز اعزام شده و در حال حاضر جلسه مدیریت بحران در دانشگاه علوم‌پزشکی در حال انجام است.
 
16:30 جلسه ستاد بحران هرمزگان با مناطق زلزله زده از طریق ویدئو کنفرانس
 
علیرضا صفا ایسینی، مدیرکل مدیریت بحران استاندار هرمزگان از برگزاری جلسه ویدئو کنفرانسی با مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: در پی این زلزله فوراً به تمامی نیرو‌های امداد و نجات و فرمانداران بندرعباس، بندرخمیر، بندلنگه، پارسیان، بستک و میناب اعلام آماده‌باش شد.

وی تاکید کرد: به منظور پیگیری آخرین وضعیت شهرستان‌های همجوار منطقه زلزله زده در جلسه‌ای به صورت ویدئو کنفرانس با ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با فرمانداران این شهرستان‌ها در حال انجام است. انتظار می‌رود مردم هشدار‌ها را جدی بگیرند و در اماکن ترک‌خورده یا فرسوده حضور نیابند.

16:37 ارزیابی یک شهر و ۱۳ روستا

سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد: پس از وقوع زمین لرزه ۵٫۶ ریشتری در استان هرمزگان، سه تیم ارزیاب به منطقه اعزام شدند که براساس ارزیابی‌های صورت گرفته تا کنون خسارت مالی و تلفات جانی نداشتیم.
 
حامد سجادی در ادامه گفت: بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه سه تیم ارزیاب از پایگاه‌های دشت جیحون، شهرستان بندرلنگه و منبع آب به مناطق متاثر از زمین لرزه اعزام شدند و وضعیت شهر رویدر و ١٣ روستای منطقه توسط سه تیم ارزیاب هلال احمر بررسی شد، خوشبختانه تلفات جانی و خسارات مالی در بر نداشت.
 
16:38 سونامی در سواحل جنوب منتفی است

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: این زلزله با توجه به اینکه حد فاصل تنگه هرمز و جزیره هرمز به سمت منطقه خلیج‌فارس واقع شده و ضمن اینکه در این منطقه گسل نداریم، احتمال وقوع سونامی وجود ندارد.

بیت اللهی افزود: گسل‌های فعال در کف دریای عمان در منطقه مکران واقع است که در شرق استان هرمزگان قرار دارد؛ این گسل‌ها در این زلزله فعال نشده‌اند بنابراین احتمال وقوع سونامی وجود ندارد، اما اگر گسل‌های کف دریای عمان فعال شوند و جابجایی در این منطقه رخ دهد، ممکن است سونامی ایجاد شود. این حادثه نیز در زلزله‌های بزرگ رخ می‌دهد. در غرب تنگه هرمز در کف خلیج‌فارس گسل نداریم که زلزله اخیر باعث جابجایی کف این دریا شود.
 
17:39 هیچ گونه خسارت جانی و مادی گزارش نشده است
 
علی اعمی برنطین، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان به مهر گفت: تاکنون هیچ گونه خسارت جانی و یا خسارت مادی خاصی گزارش نشده است و فقط در برخی خانه‌های روستا‌های شهرستان بستک ترک‌های جزئی دیده اند.

وی افزود: به مردم توصیه می‌شود خونسردی خود را حفظ نمایند و در پس لرزه‌ها در پناه گاه‌های امن ساکن شوند و در هنگام خارج شدن، خروج ایمن داشته باشند.در روستا‌ها دهیاران مسئول و مدیر ستاد بحران هستند ومردم روستا‌ها می‌توانند در صورت بروز مشکل به دهیاری‌ها مراجعه نمایند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
این مناطق دیگه هیچ جوره درست نمیشن مگه اینکه کلا خراب شه و از نو بسازنش
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل