بازدید 10346
منابع اسرائیلی ادعا کردند؛

جاسوسی اسرائیل از ایران، حزب الله و قطر به واسطه امارات

منابع اسرائیلی فاش کرده اند که افسران اطلاعاتی اسرائیل در رده ذخیره ارتش، در شرکت‌های خصوصی مشغول به کارند که برخی از آن‌ها با سرویس‌های اطلاعاتی امارات مرتبط بوده و بر فرار مغز‌ها متمرکز شده اند.
کد خبر: ۹۳۱۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳ 20 October 2019

منابع اسرائیلی فاش کرده اند که افسران اطلاعاتی اسرائیل در رده ذخیره ارتش، در شرکت‌های خصوصی مشغول به کارند که برخی از آن‌ها با سرویس‌های اطلاعاتی امارات مرتبط بوده و بر فرار مغز‌ها متمرکز شده اند.

رونن برگمان، سردبیر بخش اطلاعات نشریه یدیعوت آخرونوت، به یک افسر سابق اسرائیلی ـ که هویت وی فاش نشده و از او به عنوان "الف" یاد شده ـ استناد کرده و اظهار داشته که وی از دریافت تماس تلفنی از طرف یک سرباز اسرائیلی که به تازگی خدمت سربازی خود را در یک واحد تخصصی اطلاعات سایبری تمام کرده و در حال حاضر برای توسعه ابزارهای الکترونیکی تهاجمی برای یک کشور عرب مشغول کار است، شگفت زده شده.

جاسوسی اسرائیل از ایران، حزب الله و قطر به واسطه امارات

برگمن توضیح داده: «من از این تماس شگفت زده شدم. اول فکر کردم شوخی است. ابزاری که وی در حال توسعه و طراحی آن است، می تواند برای جاسوسی از فرمانده IDF و هک کردن تلفن همراه وی استفاده شود. این سرباز به من گفت، پس از پایان خدمت سربازی روابط خود را با اسرائیل قطع كرده است. با این حال، من به او گفتم با ایجاد چنین ابزارهای جاسوسی به دستگاه امنیتی اسرائیل آسیب می رساند و افرادی مانند او باید در زندان باشند.»

افسر اسرائیلی «الف» توضیح داده كه مسأله جالب اینجاست كه این سرباز متخصص فضای مجازی دستگیر نشده و بسیاری دیگر مانند وی نیز وجود دارند. برگمن ادعا كرده كه این تماس، موجب انگیزه او برای تحقیق در مورد این پدیده شده است. وی متوجه شده که تعداد قابل توجهی از فارغ التحصیلان واحدهای اطلاعاتی سری و بسیار پیشرفته در ارتش اسرائیل با گروه های مختلف در سراسر جهان همکاری می کنند.

برگمن همچنین اظهار داشته، این فارغ التحصیلان به هزینه خسارات گزاف و به دور از چشم سرویس های امنیتی اسرائیل برای گروه ها و شرکت های خصوصی کار می کنند. وی فاش کرد: «گاهی اصلا نمی دانیم کدام شرکت ها این اسرائیلی ها را استخدام کرده و اهداف واقعی آنها چیست.»

افسر «الف» بیان کرده که بزرگترین مشکل امروز اسرائیل این است که بسیاری از کشورها در ازای مبالغ وسوسه انگیز مالی ـ که بعضا به رقم 100 هزار دلار در ماه هم می رسد ـ دانش ارتش اسرائیل را به دست می آورند. وی اظهار می کند در ازای چنین مقادیر گزاف مالی، مرز بین کار مجاز و غیر مجاز مبهم می شود.

یدیعوت آخرونوت همچنین گزارش داده که فارغ التحصیلان واحدهای اطلاعاتی مخفی اسرائیلی مانند واحد 8200 و واحد فناوری اطلاعاتی ارتش برای شرکت های خارجی کار می کنند که برخی از آنها متعلق به کشورهای عرب هستند.

برای اثبات این موضوع، این روزنامه به کار شرکت Dark Matter که بازوی تجاری اداره اطلاعات سایبری امارات متحده عربی است، اشاره کرده که افسران اسرائیلی را از ارتش ذخیره استخدام می کند. این نشریه همچنین به کار شرکت های امنیتی اسرائیلی که در خارج فعالیت می کنند، اشاره کرده و این که فارغ التحصیلان واحدهای اطلاعاتی اسرائیل را استخدام می کنند و هشدار داده که این امر موجب می شود تا اطلاعات بسیار ارزشمندی به دست کشورهای خارجی مخالف صهیونیسم بیفتد.

این روزنامه با اشاره به وسوسه های مالی، اطلاعات و محتوای مکاتبات بین یکی از افسران فارغ التحصیل واحد 8200 و شخص دیگری به نام «شکارچی سر» که در واقع شغلش استخدام کارشناسان و متخصصان برجسته برای کار در شرکت های خصوصی بوده، افشا کرده است. در یکی از این مکاتبات، افسر ذخیره ارتش اسرائیل، خواستار دستمزدی اساسی شده و خاطرنشان کرده: به کمتر از 40 هزار دلار در ماه راضی نیست. شکارچی سر به این افسر گفته که حقوقش بیش از 40 هزار دلار در ماه است. در یک تماس دیگر، شکارچی سر پیشنهاد کرده که افسر اسرائیلی در ازای دریافت ویلای کنار دریا و حقوق 100 هزار دلار در ماه، همکاران خود را از اداره امنیت سایبری در واحد 8200 به این شرکت سایبری بیاورد.

یدیعوت آخرونوت با اشاره به اینکه واحدهای فناوری در نهادهای امنیتی اسرائیل از دهه نود میلادی به عنوان موتورخانه ای برای صنایع تکنولوژیک و پیشرفته اسرائیل تلقی شده اند، خاطرنشان کرد: افسران پس از پایان خدمت نظامی خود می روند تا بدون محدودیت در بازار آزاد فعالیت کنند. این روزنامه به وجود یک شرکت خصوصی فعال در عرصه جاسوسی اسرائیلی اشاره کرده که متخصص در ردیابی و هک کردن تلفن های همراه و برنامه های کاربردهای مختلف از طریق جاسوس افزار Pegasus است، که به کشورهای استبدادی کمک می کند تا مخالفان، روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر را تعقیب قضایی کنند.

این روزنامه همچنین گزارش کرده است که این فن آوری های اسرائیلی در ازای دریافت ده ها میلیون دلار پول، برای جاسوسی از قطر، حزب الله و ایران به امارات متحده عربی فروخته شده و علاوه بر این مبلغ قابل توجهی حمله سایبری علیه یک گروه خاصی که توسط امارات متحده عربی تعیین گشته، صرف شده است.

یدیعوت آحارونوت به نقل از منابع خارجی اظهار داشته كه امارات متحده عربی علاوه بر مبالغ گزاف دیگری که به سایر شركت های جاسوسی سایبری در ازای خدمات مختلف داده است، تنها مبلغ 100 میلیون دلار به گروه تکنولوژیک اسرائیلی NSO پرداخت کرده است.

این روزنامه البته اظهار داشته: «با وجود مبالغ وسوسه انگیز، این شرکت اسرائیلی از هک کردن تلفن های همراه مقامات اسرائیلی و آمریکایی خودداری کرده است؛ اما امارات تصمیم خود را گرفته که در زمینه جاسوسی سایبری تبدیل به یک ابرقدرت شود و ناگهانی این شرکت اسرائیلی شاهد پدیده عجیب استعفای چند کارمند و متخصص خود بود، آن هم با وجود اینکه به بهانه های مختلف دستمزد و پاداش سخاوتمندانه ای به آنها پرداخت می شد. شرکت NSO پس از تحقیق در مورد این اتفاق، از طریق استخدام یک شرکت تحقیقاتی، متوجه شد که برخی از کارمندانش برای یک شرکت اماراتی در شهر لیماسول در قبرس که توسط یک شهروند آلمانی مستقر در دبی اداره می شود، مشغول کار شده اند.»

پس از افشای این اطلاعات، این شرکت اسرائیلی برای شکایت به شرکت Dark Matter مستقر در دبی رفت. مقامات اماراتی به این شرکت اسرائیلی گفتند که افسران اسرائیلی خود به دنبال پیوستن به شرکت اماراتی بوده اند و فارغ التحصیلان دیگری نیز در واحد 8200 هستند که در شعبات دیگر همان شرکت در سنگاپور و کشورهای دیگر کار می کنند.

یدیعوت آحارونوت تأیید كرده كه شركت Dark Matter در سال 2014 توسط دپارتمان گردآوری اطلاعات فناورانه دولت امارات متحده عربی تأسیس شده كه مسئول تأمین مالی این شركت است و اطلاعات زیادی از طریق آن به دست می آورد. دفاتر مرکزی این شرکت در ابوظبی مستقر است.

این روزنامه همچنین فاش کرده که این شرکت، اماراتی ها و اتباع خارجی از جمله آمریکایی ها و مخالفان رژیم حاکم را رصد و تعقیب می کند. این روزنامه به نقل از منابع مختلف، تأیید می کند كه سرویس های امنیتی اسرائیل از این امر آگاهند، ولی از دستگیری این سربازان و افسران شاغل در واحدهای شركت های جاسوسی كشورهای خارجی امتناع می ورزند و گویا دلیل این امر فقط قضائی نیست.

این روزنامه تأیید کرده که مقامات اسرائیلی این مأمورین را دستگیر نکرده اند، زیرا مشخص نیست آنها قانون اسرائیل را نقض کرده باشند یا خیر که این امر خود نشان می دهد دلیل واقعی این عدم دستگیری، روابط به هم پیوسته و پنهانی بین اسرائیل و امارات است که طی آن اسرائیل از امارات به عنوان پایگاه پیشرفته ای برای جاسوسی از ایران، استفاده می کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۹
رژیم وحشی و کودک‌کش اسرائیل نه فقط در منطقه بلکه در سرتاسر دنیا مشغول جنایت و فتنه‌گری آشکار و پنهان است. دنیا بدون وجود منحوس این رژیم پلید بسیار امن‌تر خواهد بود.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
در جنگ که حلوا خیرات نمی کنند !؟
از قدیم گفتند که یا با دنیا بساز و کنار بیا !؟
و یا برو و خودت را قوی کن
که بتوانی از کشور و مردم خودت بخوبی دفاع کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
آقای ۱۱:۲۵
حالا کی توی جنگ دنبال حلوا گشته؟
البته که ما قوی هستیم، ولی اینجا با یه توطئه جهانی طرفیم که علاوه بر قدرت، ظرافت هم لازمه و ما داریم به فضل الهی به سمت نابودی اسرائیل پیش میریم. به موقعش این هم محقق خواهد شد. البته قطعا اونا هم مشکلاتی برا ما ایجاد کردن، مثل تحریما و بعضی نفوذی ها که هدفشون اخلال اقتصادیه و البته بعضی اهمال ها که زمینه سوء استفاده عده ای رو فراهم کرده. ولی مهم اینه که ما داریم پیش میریم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
به ۱۱۲۵
آیا میتوانید ضمانت کنید که پس از نابودی اسرائیل، تمام مشکلات کشور و مردم هم حل می گردد!!؟
و فساد و ناکارآمدی مسولین
و فقر اکثریت مردم
و تنش آفرینی با دیگر کشورها هم تمام خواهد شد ؟
و مردم به رفاه و آسایش خواهند رسید ؟
امارات به زباله دان سرویس های اطلاعاتی مخصوصا اسرائیل و امریکا تبدیل شده. این کشور در خصومت با همسایگان در ردیف اول اتهام است. گول زرق و برق کشورش رو نخورید.
پاسخ ها
رحیم
| Switzerland |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
کدام ظروف و برق؟
مردم شهرهای دیگر بجز اکثریت دبی ها مردم بسیار بدبختی هستند. بروید به فوجیرا و ابوظبی و یا هر شهر ایالت دیگری مردم بسیار فقیر هستند و خیلی ها حتی شناسنامه و پاسپورت ندارند و به آنها هم شناسنامه نمی دهند.. تنها بروید حتی در در قسمت های قدیمی دبی مردم بسیار بدبخت هستند. تنها چندنفری از ۲۴۵۰۰۰ دبی ها وضعشان خوب است و باقی بدبخت. و این حس قبله ای در بین آنها بسیار حکمفرما است.
عجب پس این جوری است
سران رژیم‌های امارات متحده عربی، عربستان سعودی، بحرین، قطر و ترکیه با رژیم تروریستی اسرائیل همدست و شریک هستند. بدا به حالشان در قیامت و روز پاسخ و جواب.
پاسخ ها
محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
چشم.نگران نباش
عباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
قیامت؟
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
باید دید که چه اشتباهی کردیم و چکار کردیم ؟
که اعراب مسلمانی که ۷۰ سال دشمنان اسرائیل بودند و دو بار با او جنگیدند
الان دوست و متحد اسرائیل شدند
و دشمنان قسم خورده ما شدند ؟
این موجودیت لعنتی همه مسلمانان اطراف خودش را به جان یکدیگر انداخته است
بالاخره روزی میرسه امارات از روی نقشه حذف خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
ان شاءالله به زودی
چند سالی در امارات زندگی می کردم و شاهد آمد و رفت اسرائیلی ها بودم که با دولت آنجا رفت و آمد داشتند. و سرمایه گذاری های کلان می گردند و معاملات بسیار کلان مثلا در ساختمان الماس تاور که اکثرا یهودی هستند و با پاسپورت های دیگر با این کشور در حال معاملات بودند و نباید فراموش کرد که در هتلی چند سال پیش اسرائیلی ها سران حماس را در دبی ترور کردند و آنها به جاسوسان اسرائیلی ویزا دادند تا این ترور انجام شود و لی با کشور اسلام که بیش از ۲۳۷ میلیارد دلار در این کشور سرمایه گذاری کردی دشمنی شدید دارند و به همین دلیل هم زندگی ایرانی های مقیم در امارات را سیاه کرده اند. امارات یعنی اهل کوفه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
مرگ بر امارات متحده عربی خائن
قابل توجه هموطنانی که با سفر به امارات مشغول تفریح، خرید ملک و تجارت هستند. بدانند با اماراتی‌ها در خباثت‌ها و جنایت‌هایشان شریک هستند.
همین قطر نابکار طرفدار طالبان و القاعده است.
یکی از خیانتهای شاه کمک به تاسیس این کشور جعلی و شرور یعنی امارات در منطقه بود. این را خیلیها نمی دانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
آخه چه ربطی به محمدرضا داشت؟
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
ربطش عدم اطلاع شما از تاریخ است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
به ۷۲۸
فعلا کمکهائی که احمدی نژاد و تند روهای خودمان در باب محو اسرائیل و انکار هالوکاست به اسرائیل کردند ، هیچ کسی حتی نتانیاهو و ترامپ نکرده است
عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین، قطر، عمان، پاکستان و ترکیه نوکر آمریکا، انگلیس، فرانسه و اسرائیل هستند.
فرداست که مهاجران را به جرم جاسوسی دستگیر کنند
این مطلب برای به دام انداختن افراد ساده است. اسرائیل جاسوسان خود را با این حیله به کشورهای دیگر می فرستد و به آنها اطلاعات غلط می دهد تا سوء استفاده کند. ایرانیان فریب این شیادان را نمی خورند و به این کسان اعتماد نمی کنند.
داداش؛ وقتي عنوان انتخاب مي کني؛ متن رو با دقت بخون.موضوع متن اين است که بعضي کشور ها افسران بازنشسته اسرائيلي رو استخدام مي کنند که دانش و اطلاعات مهمي داردند که خروج آنها از اسرائيل به ضرر اسرائيل است.
گزارش این روزنامه باید توسط دستگاههای اطلاعاتی ارزیابی شده و سپس در خصوص ابعاد خطر برای کشور ما، اظهار نظر گردد. شاید مساله دیگری هم در کار باشد، دستگاه اطلاعاتی اسرائیل که در پرونده های مختلف مخصوصا در پرونده قتل دانشمندان اتمی ایران، دستگاه اطلاعاتی ما را مشاهده کرده است الان دارد سایه هایی از حضور عناصرش در کشورهای مختلف منطقه را ایجاد می کند تا به این شکل دستگاه اطلاعاتی کشور ما را به اهداف جعلی مشغول کند. ولی در مجموع متن این مقاله، بیشتر به فرار مغزها و به تبع آن تکنولوژی های جمع آوری اطلاعات از اسرائیل اشاره داد و در خصوص اینکه این افراد در ضمن فعالیت در شرکت های اماراتی به فعالیت اطلاعاتی خود علیه ج.ا.ا مطلبی ذکر نشده است. شاید آنها ضمن خدمت رسانی به امارات، اهداف کشور خودشان را نیز پیگیری کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
اسرائیل هیچ وقت اجازه نمی دهد
تا اطلاعات سری و افراد کارکشته اش به کشوری دیگر بروند
چون ارزش نیروی متخصص را میداند و آنها را تامین میکند
متاسفانه کشوری که قدر و قیمت پرسنل و افراد مجرب و متخصص خود را میداند
هیچوقت نمی گذارد تا از روی اجبار و بیکاری و بدبختی و گرسنگی به کشورهای بیگانه پناه ببرند
بیخودی از خودشان و متخصصانشان دارند بت درست میکنند اینها اگر عرضه داشتند از دست حزب ا... در می رفتند .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان