بازدید 5053

برگزاری مانور‌های محرمانه نظامی ناتو در آلمان

روزنامه کرونن تسایتونگ نوشت، متحدان ناتو در حال برگزاری این مانور‌های محرمانه نظامی در آلمان هستند که هدفش رویایی با یک سناریوی نبرد اتمی است. در جریان این رزمایش‌ها پرسنل نظامی از جنگنده‌هایی استفاده کردند که می‌توان آن‌ها را با تسلیحات اتمی در صورت بروز یک جنگ تجهیز کرد.
کد خبر: ۹۳۱۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸ 19 October 2019
یک روزنامه آلمانی گزارش کرد، رزمایش‌های نظامی محرمانه ناتو در این کشور چند ماه پس از آنکه آمریکا از پیمان نیرو‌های اتمی میان برد موسوم به "INF" خارج شد، در حال برگزاری است.

به گزارش ایسنا، روزنامه کرونن تسایتونگ نوشت، متحدان ناتو در حال برگزاری این مانور‌های محرمانه نظامی در آلمان هستند که هدفش رویایی با یک سناریوی نبرد اتمی است. در جریان این رزمایش‌ها پرسنل نظامی از جنگنده‌هایی استفاده کردند که می‌توان آن‌ها را با تسلیحات اتمی در صورت بروز یک جنگ تجهیز کرد.

شاخه هوابرد ارتش آلمان از جنگنده‌های تورنادو در این رزمایش استفاده کرده است. در صورت وقوع یک وضعیت اضطراری، موشک‌های اتمی B. ۶۱ بر روی این جنگنده‌ها نصب می‌شوند تا با هرگونه اقدام دشمن مقابله کنند.

این روزنامه همچنین مدعی شد که خطر یک سناریوی جنگ اتمی در حال حاضر بالاتر از سه دهه گذشته است و علتش هم لغو پیمان ۱۹۸۷ بین آمریکا و روسیه است.

دو کشور مکررا یکدیگر را به نقض این پیمان متهم کرده و آمریکا پس از اعلام اینکه این پیمان را در فوریه ۲۰۱۹ به حالت تعلیق درآورد رسما دوم اوت سال جاری میلادی از آن خارج شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر