بازدید 23795
مناظره اتفاقی و جالب توجه موافق و مخالف یک طرح در راهروی مجلس +فیلم

چرا باید ماجرای «حذف زبان انگلیسی» و «رفع حصر از آن» را جدی نگرفت و رها کرد؟!

از «زبان انگلیسی، زبان خیلی از منابع علمی دنیاست و هیچ وقت حذف نخواهد شد» تا «در زمان طاغوت زبان انگلیسی اجباری بود که از دید ما ضرورتی ندارد و معتقدیم باید انتخاب زبان را آزاد بگذارند»، در مناظره این نمایندگان استدلال‌های متفاوت و مختلفی بیان می‌شود؛ اما آنچه جالب توجه است، بی اطلاعی مخالف و برگزار کننده مناظره از اصل طرح است!
کد خبر: ۹۳۰۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 17 October 2019
تابناک اجتماعی
در پی طرح «رﻓﻊ اﻧﺤﺼﺎر از زﺑﺎن اﻧﮕﻠﯿﺴﯽ در ﻧﻈﺎم آﻣﻮزش ﻫﻤﮕﺎﻧﯽ ﮐﺸﻮر» در مجلس، مناظره‌ای در راهرو قوه مقننه میان دو نماینده موافق و مخالف شکل گرفت که حاوی نکات جالب توجهی است.

به گزارش «تابناک»؛ در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و در حالی که عملکرد نمایندگان به شدت زیر ذره‌بین افکار عمومی قرار گرفته و بار دیگر این باور قوت گرفته که برخی رفتار‌ها و اقدامات نمایندگان جنبه تبلیغاتی دارد، رفع حصر زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور به شدت جنجال آفرینی کرده است.

ایده‌ای که با امضای ۵۷ نماینده مجلس و در قالب طرحی با یک فوریت به تازگی تقدیم هیأت رئیسه مجلس شده و پیش از قرار گرفتن در دستور بررسی، بحث و جدل پیرامون آن میان موافقان و مخالفان اوج گرفته است؛ مجادله‌هایی که ماجرا را به شبکه‌های اجتماعی و بستر جامعه کشانده و به صف کشی موافقان و مخالفان منجر شده است.

ناگفته پیداست که میزان مخالفان این طرح در شبکه‌های اجتماعی بیشتر از موافقان آن است، به ویژه اگر بدانیم باور عمومی بر این است که ساختاز آموزش در کشورمان در زمینه زبان آموزی به شدت ضعیف عمل کرده و می‌کند و در نتیجه آن، ماحصل سال‌ها آموزش عربی و انگلیسی در مدارس و حتی دانشگاه ها، تربیت فارغ التحصیلانی است که به زحمت توانایی بیان جملاتی ساده به این دو زبان را دارند.

این ایراد در حالی مطرح می‌شود که دست کم در زمینه زبان انگلیسی، از گذشته‌های دور تا کنون مجموعه بزرگی از آموزشگاه‌های خصوصی در سطح کشور به فعالیت مشغولند که کارشناسان بازدهی آنان را نیز در زبان آموزی بسیار اندک توصیف می‌کنند و برای این ضعف، دلایل فراوانی برمی‌شمارند؛ ایراداتی که ظاهرا طرح فوق موجب شده همه بر آن‌ها چشم بپوشند.

 
چرا باید ماجرای «حذف زبان انگلیسی» و «رفع حصر از آن» را جدی نگرفت و رها کرد؟!

این را می‌شود از میزان مخالفت‌ها با طرح رفع انحصار از زبان انگلیسی دریافت که باور برخی، حکم لطمه‌ای سنگین به ایرانیان را دارد و اقدامی در راستای انزوای ایرانیان محسوب می‌شود، انگار نه انگار که اگر از ایشان بپرسیم آیا آموزش زبان انگلیسی در مدارس را مفید می‌دانید، اغلب پاسخ منفی خواهند داد و تأکید می کنند این شیوه زبان آموزی نیازمند بازطراحی از اساس است.

رویکردی که مجابمان می‌کند بیشتر در ماجرا دقیق شده و تلاش کنیم چرایی مهم شدن این طرح را بررسی کنیم؛ طرحی که برخی بر این باورند حذف آموزش انگلیسی از مدارس را هدف قرار داده و کمترین اشکالش، بیکاری خیل بزرگی از معلمان این درس خواهد بود و برخی تأکید دارند که ورای اینهاست و می‌توان در دسته اقدامات آسیب زننده به آینده ایرانیان قرارش داد و برای ممانعت از تبدیلش به قانون، فریاد اعتراض سر داد.

نگرانی عمیقی که در خبرگزاری مجلس شورای اسلامی نیز بازتاب یافته و از قضا به نمایش رویدادی جالب توجه منجر شده است. به مناظره اتفاقی دو نماینده مجلس پیرامون این طرح در راهرو مجلس شورای اسلامی که در آن نکات جالب توجهی بیان می‌شود؛ با این ملاحظه که بخش‌هایی از این مناظره توسط مخالفان طرح برش خورده و چند روزی است، در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های فارسی زبان خارج کشور دست به دست می‌شود.

ویدئو‌هایی که بهتر است از نتیجه گیری بر اساس آن‌ها صرف نظر کرده و ابتدا مشروح مناظره شکل گرفته میان دو نماینده موافق و مخالف این طرح را ببینید و بعد با متن طرح و واقعیات مندرج در آن تطبیق دهید تا هم از روند مخالفت و موافقت با طرح شگفت زده شوید و هم دریابید که فرجام ماجرا چه خواهد بود؛ آیا آنچه طرح به دنبال آن است، محقق شدنی است یا خیر؟

مناظره‌ای که به نوعی رقم زننده آن، خبرنگار خبرگزاری خانه ملت است و شرکت کنندگانش، دو نماینده مجلس شورای اسلامی: یکی «حمایت میرزاده»، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و دیگری «حسن نوروزی»، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی»؛ نمایندگانی که استدلال‌های متفاوتی برای مخالفت و موافقت با طرح بیان می‌کنند.

 
تعداد بازدید : 1514

از «زبان انگلیسی، زبان خیلی از منابع علمی دنیاست و هیچ وقت حذف نخواهد شد» تا «در زمان طاغوت زبان انگلیسی اجباری بود که از دید ما ضرورتی ندارد و معتقدیم باید انتخاب زبان را آزاد بگذارند»، در مناظره این نمایندگان استدلال‌های متفاوت و مختلفی بیان می‌شود، اما آنچه جالب توجه است، بی اطلاعی مخالف و برگزار کننده مناظره از اصل طرح است که کمی بعد به نماینده امضا کننده طرح هم تا حدودی سرایت می‌کند.

بی اطلاعی از این نکته کلیدی و مهم که در طرح مورد بحث، به حذف زبان انگلیسی اشاره نشده است. اگر باور ندارید، متن طرح را ببینید و بخوانید (اینجا) یا در اظهار نظر طراحان آن درباره اش دقیق شوید یا حتی عنوان آن را یک بار دیگر مرور کنید. اینکه طرح بر رفع انحصار آموزش زبان به انگلیسی سخن گفته است. با این ملاحظه که زبان عربی هم در مدارس آموزش داده می‌شود که آن هم آموزشی ناکارامد است، ولی در این طرح به آن اشاره نشده (و نماینده امضاکننده طرح در فیلم توضیح داده که چرا).

نکته جالب توجهی که کمتر مورد توجه قرار گرفته و گویی زیر سایه اظهارنظر‌هایی مانند «اکثر نفوذی‌ها یا آمریکایی هستند و یا انگلیسی و یا کانادایی» و «اگر جاسوس‌ها انگلیسی زبان هستند، واجب است انگلیسی یاد بگیریم تا نقشه‌های آن‌ها را نقشه برآب کنیم» مانده و فراموش شده است. مجادله‌هایی که باید امیدوار باشیم در زمان بررسی طرح در صحن اوج نگیرند و رأی آوردن یا نیاوردن طرح در نتیجه آن‌ها رقم نخورد.

این در حالی است که در ادامه مناظره، هر دو طرف موافق و مخالف در یک نقطه به تفاهم می‌رسند. اینکه باید افراد آزاد باشند تا زبان خارجی مورد دلخواه خود را برگزینند و مجبور نباشند، الزاما انگلیسی بخوانند؛ یعنی همان چیزی که در طرح آمده و با کنار گذاشتنش، مجادله و بحث در گرفته است. بحثی مفصل که به جامعه نیز سرایت کرده و موجب شده این طرح به یکی از موضوعات داغ این روز‌های جامعه ایرانی در شبکه‌های اجتماعی بدل شود.
 
چرا باید ماجرای «حذف زبان انگلیسی» و «رفع حصر از آن» را جدی نگرفت و رها کرد؟!

جالب اینکه در ادامه تفاهم دو نماینده بر سر این موضوع، میرزاده به اصل پانزده قانون اساسی کشورمان اشاره کرده و ابراز امیدواری می‌کند که آموزش زبان‌های قومیت‌های ایرانی نیز در دستور کار قرار گیرد و تأکید می‌کند که توجه به این مهم می‌تواند موجب گسترش تعامل مردم کشورمان با کشور‌های همسایه شود تا به یاد آوریم که پیش از طرح رفع انحصار از زبان انگلیسی، نیازمند طرح‌های مهم تری، چون رفع حصر از زبان‌های داخلی هستیم!

رویکردی که در قانون اساسی کشورمان هم بر آن تأکید شده، ولی چهل است که مغفول مانده و از اصل ۱۵ قانون اساسی، اصلی مهجور ساخته است. اصلی که یکی از سختی‌های اجرایش را ضعف‌های حاکم بر ساختار آموزش کشور می‌خوانند و تأکید دارند، برای آموزش به زبان‌های مادری، به انبوهی مدرسه و معلم نیاز است، در حالی که هم اکنون با کمبود شدید مدرسه و معلم مواجهیم، اما وقتی بحث زبان انگلیسی مطرح می‌شود، یادشان می‌رود که رفع احصار از آن، به طریق اولی غیرممکن خواهد بود.

موضوعی که مجابمان می‌کند، طرح فوق را با همه حاشیه و جنجال هایش جدی نگرفته و به بحث میان نمایندگان موافق و مخالف واگذارش کنیم، چون اگر این طرح به تصویب برسد و قانون ناشی از آن به مرحله اجرا هم برسد، آموزش و پرورش کشورمان قادر به اجرایش نیست، زیرا با کمبود چند صد هزار معلم و کلاس درس و هزار و یک نقص و کمبود دیگر مواجه است که رفع ان‌ها ضروری‌تر از آموزش هر زبان خارجی است!
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۱۵۲
برای توسعه روابط با کشورهای دنیا خصوصاً منطقه باید آموزش‌های زبان دیگر مثل فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی، ایتالیایی، سوئدی، روسی، چینی، ژاپنی، کره‌ای، هندی، اردو، ترکی استانبولی، ارمنی، گرجی، پشتو، ترکمنی، آذری و ... را در برنامه درسی مدارس و دانشگاه به صورت اختیاری و انتخابی قرار داد و از اساتید واقعاً مسلط به زبان استفاده کرد. متاسفانه اکثر معلمان زبان انگلیسی در مدارس بسیار بسیار ضعیف هستند و بازدهی ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
حرف زدی یا راه رفتی آیا فکر کردی مربی این زبانها در حال حاضر از مریدان زبان انگلیسی قوی تر هستند
رضا مدیاتک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
دلیل پیشرفت علمی کشوری مانند هندوستان به دلیل آموزش زبان انگلیسی هر چند انها از کشور انگلیس نفرت دارند ،زمانی زبان فرانسه زبان علمی جهان بوده ولی اکنون از رده خارج شده و بعد انگلیسی قرار گرفته زبانهای دیگر ارزشی برای یادگیری ندارند به غیر علاقه شخصی
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
زبان انگلیسی همه ساده است هم همه جاگیر ما ایرانیان در یادگیری ... به بیراه رفتخ ایم و موجب مظحکه اموزش در جهانیم اسپانیایی فرانسه ... بیشت به شوخی و طنز می مانند.
حتی ما ا اشتباه خود نمی تتوانیم برگردیم ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
مردم سوییس یه چهار زبان فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و انگلیسی مسلط هستند ما در یادگیری یک زبانش مانده‌ایم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
طرح خوبی به نظر میرسه از انجایی که تدریس زبان در مدارس بی فایده است حداقل با اختیاری کردنش هر کس بخواهد در موسسات هر زبانی را بخواند و اموزش و پرورش هم هزینه اموزش را به موسسات پرداخت کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
دوست عزیز اون 4 زبانی که ذکر کردین رو سوئیسی ها یاد نمیگیرن،چون زبان رسمی کشورشونه و همه از کودکی بلدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
فکر می کنی اینا برای توسعه ایران و ایجاد روابط با دیگر کشورها قصد دارند انگلیسی رو حذف کنند ؟
انگلیسی زبان کفر است
پاسخ ها
مهان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
تو خوبی
ناشناس
| Singapore |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
بهتره نمایندگان محترم یه طرح بدن کلا مجلس رو حذف کنن از قاموس جمهوری اسلامی.به خدا خیلی کارا درست میشه
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
حداقل می گفتی کفار .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
اگر مسلمانی اونیه که تو میگی ما را کافر حربی بدان
مشتی ناکارامد برای این ملت تصمیم گیری می کنند
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
واقعا این چند ساله واحد شمارش نماینده مجلس، «مشت شده«
اتفاقا ممنوع بشه به نفع مردمه
بیشتر مشتاق میشن انگلیسی یاد بگیرن کم کم همه میرن دنبال یادگیری زبان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
خوبه که اموزش زبان از مدارس حذف یشه چه انگلیسی و چه عربی چون عملا کارایی نداره و اموزشگاها مفیدترن
در حالی که ایرلند شمالی در آستانه حذف سوخت فسیلی از همه صنایع است در کشور ما رفتن زنان به ورزشگاه به عنوان دستاورد و رفع انحصار از زبان انگلیسی به عنوان تلاش برای پیشرفت قلمداد می شود .
همین انگلیسی دست و پا شکسته رو از مردم بگیرید که دیگه بر میگردیم به دوره قاجار...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
دوره قاجار خیلی ها فرانسه بلد بودن.
خوشبختانه عمر این مجلس برای این طرح جوابگو نیست. یله این قضیه اگر بصورت انتخابی بین زبانهای عربی، انگلیسی، فرانسه، اسپانیولی و آلمانی باشد خوب است
خب با این استدلال ها بای زبان عربی هم حذف بشه و باید دانش اموزان مختار باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
یه سوال برام پیش آمد. آیا ممنوعیتی که برای دو تابعیتی ها پیش اومد برای شهروندان و متولدین عراق که الان در ایران بر مسند امور ایران نشستند هم می شود؟
حرف دو طرف رو گوش دادم

چیزی که آقای مخالف زبان انگلیسی، در نظر نگرفته این هست که در خود همین المان و ژاپن و چین ، زبان انگلیسی رو بشدت به مردمشون یاد میدن و اکثر دانشجویان در دانشگاه های امریکایی از همین چین هستند برای مثال.

نکته دوم، دانشگاه های برتر المان و ژاپن و ایتالیا و چین و ترکیه دوره های دکتری و حتی ارشد، رو اکثرا به انگلیسی برگزار میکنند که از مزایای ژورنال های بین المللی که به انگلیسی هست استفاده کنند

نکته سوم، اکثرا مستندات و مقالات و کتاب های به روز و جدید دنیا انگلیسی هستن و زبان انگلیسی در حقیقت دیگه متعلق به بریتانیا و امریکا و کانادا نیست، یک زبانی شده که متعلق به همه مردم دنیاست

یادگیری سایر زبان ها هم بسیار زیباست ولی ، بهتره حاج اقا بجای اتلاف انرژی و دید امنیتی به همه چیز و دید بدبینانه به دانشجویان ایرانی شاغل در دانشگاه های برتر دنیا، به فکر بازاندیشی در روش های قدیمی و غلط و کم سوادی معلمان انگلیسی آموزش و پرورش و کیفیت پایین کتاب های درسی باشه

اگر روش اموزش درست بشه و مردم ببینن یادگیری زبان خارجی زیادم سخت نیست، خودشون انتخاب میکنن که مثلا زبان سوم رو هم یاد بگیرن مثلا المانی و روسی و مخصوصا چینی

از زبان چینی نباید غافل شد که زبان مهمی خواهد بود در 20 سال اینده در دنیا در کنار انگلیسی
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
البته باید در این بین از بیسوادی و روش ناکارآمد مدرسین زبان عربی هم غافل نشد.
متاسفانه در حال حاضر زبان عربی انحصاری آموزش داده می شود و از دبستان بچه ها رو مجبور به یادگیری آن می کنند و در پایان دوازده سال دریغ از یک کلمه که بتونند استفاده کنندو حرف بزنند. و بدتر از اون که این حالت فقط به مدارس ختم نمیشه و در حوزه ها هم همین
وضعیت رو داریم..
و با توجه به اینکه زبان انگلیسی زبان رایج بین تمامی ملل است بهتر است آنرا نگه دارند و روش تدریس را بروز کنند.
در عوض انتخاب را برای زبان سوم عربی، روسی، فرانسه، آلمانی، .... بگذارند
نماینده ها اختیار دارند هر تصمیمی می خواهند برای مردم بگیرند اما مردم که راه خودشون رو میروند فقط زحمت مردم رو زیاد میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
و از جیب و خزانه مردم هم حقوقهای عالی می گیرند
ناشناس
| Canada |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
دوست عزیز اشتباه نکنید! نماینده ها منتخب های مردم هستن و باید به دغدغه های مردم گوش کنند. این نماینده ها به این دلیل وارد مجلس شدن تا قوانین رو همگام و همسو با مردم کنند. متاسفانه بعضی از این نماینده ها دانسته و یا ندانسته قدم در راهی گذاشتن که دقیقا بر خلاف رای و نظر مردم هست. کاش این عزیزان به جای اینکه دنبال حذف کامل و یا حذف انحصار به قول خودشان باشند، کمی به محتوای آموزشی دقت می کردن. لطفا بدون هیچ گونه تعصب نگاه کنید و ببینید چند درصد از دانش اموزان ما و یا دانشجویان ما بعد از فارغ التحصیلی می تونن چند دقیقه با زبان انگلیسی و یا عربی صحبت کنن. البته همیشه کسانی هستن که به خوبی این دو زبان رو یاد می گیرن اما درصد اونا به شدت پایین هست و کلا موفقیت اونا ربطی به محتوای اموزشی ما نداره. به قول یکی از دوستان که همیشه می گفت کاش حداقل زبان عربی رو درست و حسابی به ما اموزش می دادن (حالا انگلیسی به کنار). متاسفانه سیستم اموزشی و محتوای درسی و اموزشی ما چه در مدرسه و چه در دانشگاه برای یاد گیری زبان انگلیسی و عربی به شدت پایین و فاجعه هست.در اغلب کشورهای توسعه یافته، یکی از مواردی برای ورود به دبیرستان های خوب مهم هستش، فراگیری و دانش کافی در زبان های دوم و سوم هست. به عنوان مثال در کانادا، دانش اموزی می تونه دبیرستان بهتری رو انتخاب کنه که علاوه بر دانستن زبان انگلیسی که زبان رسمی این کشور هست تسلط کافی به زبان فرانسه داشته باشه و یک زبان دیگه هم به عنوان زبان سوم بلد باشه و تسلط کافی داشته باشه. زبان هایی که به عنوان زبان سوم دانش اموز می تونه انتخاب کنه، اسپانیایی، چینیف روشی، فارسی، عربی و ... هست.کاش در ایران هم برای مقطع دبیرستان انتخاب زبان دوم و سوم اختیاری باشه. متاسفانه الان دانش اموزان ما به اجبار باید زبان انگلیسی و عربی رو بخونن.
200 سال پیش خود انگلیسی ها هم نوشته هاشون رو به زبان انگلیسی نمی نوشتن وقتی استعمار اوج گرفت یه عده غربگراهای خودکمتربین فریب خورده بادمجون دور قاب چین اونقده براش تبلیغ کردن و تلاش کردن تا این زبان را زبان اول دنیا کردن الان هم که چند نفر پیدا شده میخوان هیمنه بادکنکی این زبان را بترکونن با یه عده فک می کنن چی میشه هیچی نمیشه زبان های دیگه پا می گیرن اگه زبان انگلیسی قدرتش کم بشه هندوستان و پاکستان و آسیای میانه بر می گردن به زبان فارسی
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
کمی فراتر از نوک بینی خودتون رو ببینید
وقتی امریکا قدرت برتر جهان از نظر علمی و رسانه ای بود و هست چرا شما فکر میکنید بادمجون چین ها این زبان رو اول کرده اند؟! اگر زبان انگلیسی رو بلد نباشید حتی قادر نیستید یک مقاله علمی بخونید و حتی قادر نیستید یک کتاب روز دنیا رو مطالعه کنید
البته بعید میدونم اصلا دغدغه این چیزا رو داشته باشید
ناشناس
| Canada |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
ناشناس عزیز خیلی سعی کردم جلوی خنده خودم رو بگیرم. یعنی خدا و کیلی شما اعتقاد داری که مردم کشور هند، پاکستان و اسیای میانه بیان و زبان خودشون رو فارسی کنن؟؟؟ اگه واقعا همچین اعتقادی داری، به نظر من فیلم های علمی تخیلی هالیود رو زیاد نگاه می کنی!!! دوست عزیز زبان رسمی کشور هند، هندو هست و تو خواب ببینید که اونا بیان فارسی حرف بزنن. هر چند کهکلمات فارسی زیادی تو زبان اونا رو میشه پیدا کرد. لطفا از خواب غفلت بیدار بشید.سعی نکنین با اعتقادات و تصمیات غلط بیشتر باعث عقب ماندگی بیشتر این سرزمین بشین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
ناشناس 15:50 اگه به آیینه نگاه کنی بیشتر می خندی. زبان پارسی مثل چنار است زبان انگلیسی مثل کدو دورروزه رشد کرده و با یک باد تند از بین میره وقتی ما امثال فردوسی و سعدی و حافظ و مولاناو بوعلی سینا و بیرونی و رازی را داریم چه نیازی به زبان انگلیسی هست؟ شما این بیت سعدی را بنگر:بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند.تمام دنیا بر سر این بیت گرد هم آمده اند از همون اول ملت های جهان گفتن چی بنویسیم سر در سازمان ملل اینو انتخاب کردند . یک بیت سعدی و حافظ اندازه تمام کتابهای انگلیسی تفسیر دارد ریشه علم انگلیسی از بوعلی سینا و بیرونی هست. برو اندکی . مطالعه کن سه چهار میلیارد جمعیت هندو وپاکستان و آسیای میانه و چین هست اگر شرق به زبان پارسی اصیل برگردند غرب چاره ای جز سرخم کردن نخواهد داشتن
ناشناس
| Canada |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
قبلا فارسی زبان دوم تدریس در
پاکستان بود الان شده عربی!! البته به لطف مسئولین و نباید از یاد برد که زبان اداری در پاکستان انگلیسی است و برای همین مردمشان قادرند در سایر کشورهای انگلیسی زبان براحتی کار پبدا کنند و دسترسی به منابع روز دنیا داشته باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
به به ! چه آدم متفکری داشتیم خبر نداشتیم .
حذف زبان انگلیسی اولین قدم برای نابودی کامل آموزش علمی کشور است

حذف زبان عربی هیچ تاثیری در یادگیری ندارد و درس اضافی مدارس است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
درس عربی را حدف کنند که زبان شیرین فارسی ایرانیان را دچار مشکل کرده .
وقتی یه طرح می نویسن باید جامع و کامل باشه و مثلا شامل عربی هم بشه و فقط انگلیسی
جناب آقای مخالف ادعای تسلط به انگلیسی رو داره ولی هنوز میگه two language, three language
!!!
یه زبان آموز ابتدایی هم میدونه که باید کلمه language حرف s بگیره چون با صفت بیشتر از یک اومده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
منظورتان از صفت جمع احتمالا اسمه دیگه
چرا مد شده ، هر حرفی که با هیچ منطقی جور در نمی آید را با رفع انحصار توجیه میکنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
رفع انحصار یک شعار از نوع شبه انقلابی هست که مثل سایر شعار های از این نوع، دو متر بعدش هم مشخص نیست

انسان های اندیشمند شعار های صد من یک غاز نمیدهند
بر خلاف نظر نویسنده این مقاله، تو صفحه 3 این طرح نوشته شده: از انجا که آموزش زبان در مدارس نسبت به اموزشگاه ها کمتر موفقیت امیز بوده بهتر است از مدارس خارج شود و به اموزشگاه ها سپرده شود!
خب این همون چیزیه که اینا دارن صحبت میکنن
دارن میگن هدف طرح حذف زبان اموزی از مدارس هست!
(به بهانه بردنش به اموزشگاه ها)
مگر تو روستا ها اموزشگاه هست؟
مگر همه پول اموزشگاه دارن؟
هربلای که سر مردم ایران می آید ازنداشتن تخصص لازم نمایندگان مجلس است.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
نماینده مقصر نیست مقصر کسی هست که نماینده را بدون تشکل حزبی و فعالیت سیاسی تایید صلاحیت میکند .
ای کاش که نمایندگان در مورد مشکل بیکاری جوانان هم انقدر جدی بودند.
ای کاش که!!!
مدافعین حذف زبان انگلیسی از مدرسه مشخصه که کاربرد زبان انگلیسی در جوامع بین المللی را نمیدوونند. بهتره به جای خود منزوی کردن به کارهای مناسب تر بپردازند. حذف زبان انگلیسی از مدارس یعنی بازگشت به عصر حجر
آدم از حیرت و شگفتی نزدیک است سکته کند!...
اینهمه کار نیمه تمام مشکلات ریز و درشت و امور بر زمین مانده... آنوقت نماینده ملت در چه فکری است؟!...
بخاطر خدا بخاطر مملکت یک نفر اینها را بیدار کند...
مجلس به جای رفع انحصار از پزشکی و وکالت که کمتر از کشور های سوریه و تاجیکستان هستن اومده چه طرحی داده. واقعا که ضعیفترین مجلس تاریخه.
الان درآمد ترجمه تو زبان چینیه
فرانسه هم خوبه
البته متد اموزش انگلیسی هم بدرد نخوره که نیاز به پول نداره
نیازبه همت داره که کسی اونو نداره
حالا چون آموزش و پرورش عرضه نداره ما باید بسوزیم
خوب بره خودشه به روز کنه
من نمی خوام انگلیسی یاد بگبرم
من ترکی استانبولی دوست دارم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
شما هم باید انگلیسی یاد بگیرید و هم اگر دوست دارید ترکی یاد بگیرید
هیچ کدام چایگزین دیگری نمیتونه بشه
فقط هزینه جدیدی به مردم تحمیل نکنید اصلا مجلس توانایی بررسی و تحقیق درباره این موضوع را ندارد این مهم به کار کارشناسی در سطح کلان و تحقیقات زیاد در تمامی سطوح اموزشی و صد البته بازار کار دارد متاسفانه در این مملکت حکم بر هر چیزی غالب است و تبعاتش را مردم باید تحمل کنند
تابی جون این تبلیغات کبابهای رنگارنگ رو که درسایت درج میکنید لا اقل یک بودجه مختصری هم برای مادرنظربگیرید دهنم آب افتاده ما امروز آش رشته بعنوان ناهار خوردیم آیا این پیاده کردن اسلام است که ناصحین ما دراطراف کاخ سعدآباد وفرمانیه ازکنار پول ماها کاخ وخانه خریده باشند وما یا همان کوخ نشینان به قول مرحوم امام به اشکنه و آش ونانهای شبیه شلاق قناعت کنیم
عجب این چی می گه واقعا متاسفم چرا به این افراد رای دادیم زبان انگلیسی یه زبان بین المللی هست دیگه هیچ کشوری از ایراد نگرفته و قبول کرده و اکثر منابع تو دنیا انگلیسی هست .ارتباط با دنیا باید با زبان انگلیسی باشه که ایشون می فرمایند. اصلا امکان نداره این زبان انگلیسی حذف بشه و نمایندگان اگه موضوع رو درک کنند اینکار رو نمی کنند.
همچین میگن جلوی زبان انگلیسی رو باید گرفت انگاری الان همه از طریق آموزشگاه زبان یا کتاب مدرسه دارن یاد میگیرن

کلی نرم افزار در تمام سطوح هست که زبان انگلیسی رو یاد میده با تست و تمرین و حتی تمرین گفتاری
کلی کانالهای اینترنتی آموزش زبان هست

اینا هنوز فکر میکنن چرخ در مرحله تست قبل از اختراع
بطور کلی طرح پیشنهادی یک طرح کاملا بی ارزش است . ظاهراً کسانی زیر چنین طرحی را امضاء کرده اند که اولا از اوضاع جهان علمی کاملاً بی اطلاع هستند و ثانیاً به جای اینکه تلاش کنند مملکت را در مسیری قرار دهند که سبب پیشرفت آن شوند می خواهند با طرحی بی محتوا و حسودانه مردم ایران را از مطلع شدن از پیشرفت دیگر کشورها و به ویژه آمریکا محروم کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
طرح تامین منافع شخصی و سایر کشورها به قیمت سهم فهم فرزندان ایران از علم دنیا
"در زمان طاغوت زبان انگلیسی اجباری بود که از دید ما ضرورتی ندارد و معتقدیم باید انتخاب زبان را آزاد بگذارند"
اون زمان فکر الان رو میکردن که انگلیسی زبان اول دنیا خواهد شد و دیدم که اشتباه هم فکر نمیکردن! اتفاقا اگر میخواهیم در سالهای آینده حرفی برای گفتن داشته باشیم باید انگلیسی یاد بگیریم.
اگر کسی بره کره ای یاد بگیره یا چینی یا حتی عربی در دنیا حرفی برای گفتن نخواهد داشت چون باید دانسته های خودش رو به زبان انگلیسی منتشر کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
در زمان طاغوت یک همکلاسی داشتیم که بجای انگلیسی برای خودش فرانسه میخواند و هر ثلث ( هرسه ماه یکبار) یک نفر از وزارت فرهنگ میامد واز او امتحان میگرفت و نمره میداد.
مجلسی ها فکر میکنن هر چی بگن ملت میگن چشم
نمایندگان ما چشم بر همه مشکلات کشور بسته اند و دنبال نخود سیاه افتاده اند. در بسیاری از کشورها در کنار انگلیسی زبان های دیگری هم تدریس می شود ولی در آن کشورها حجم درس ها بسیار کمتر از کشور ما است و دروسی مانند دینی و انقلاب اسلامی و ... اصلا وجود دارد و دانش آموزان فرصت خواندن را بیشتر دارند ضمن اینکه ایران به هیچ عنوان مدرس کافی برای تامین آموزگاران زبان های دیگری مانند آلمانی یا روسی را حتی برای یک شهر بزرگ کشور ندارد چه رسد برای کل کشور!!!! ضمن اینکه آموزش زبان های دشواری مانند آلمانی یا روسی بسیار زمان برتر از زبان ساده ای مانند انگلیسی است حال آنکه نظام آموزشی ایران در آموزش همین زبان ساده نیز درمانده است و کمتر دانش آموزی است که فقط با اتکای به آموخته های خود در مدرسه بتواند پس از دیپلم حتی دو جمله درست انگلیسی را بگوید مگر آنهایی را که حفظ کرده است. این طرخ هم چیزی مانند قصه تحریم اپل است!!! خدا به داد ایران ما برسد.
دست فرزندان سپاه دردنکند آن زمان ما به سپاه صد آفرین خواهیم گفت که خاوری را که خون مردم مستضعف ایران را مکید وبرد وبرای خودش آزادانه وراحت می گرده وبه ریش ملت ایران می خندد را دستگیر کند
طرف طرح رو نخونده اومده به عنوان موافق نظر میده... خخخ
افسوس و صد افسوس که چه افراد بی سوادی در مجلس هستند . بعید نیست که اوضاع مملکت این چنین شده !!!
مملکت ما رو باش!!! دنیا داره به سمت یادگیری بیش از سه زبان پیش می روند... اینا 2 تا که هیچی ... کم کم همون یکی رو هم فراموش می کنند
علم در اختیار غرب نیست؟؟؟؟ علم اگر در اختیار غرب نیست، چرا امسال جوایز نوبل علوم مختلف را انگلیسی زبان ها (به خصوص امریکایی ها و انگلیسی ها) درو کردند؟؟؟

آن هایی هم که ملیتی امریکایی نداشتند، همه و همه در دانشگاههای امریکا و غرب تحصیل و تحقیق می کردند.

بازم میگید، علم در اختیار غرب نیست؟؟؟
صد سال سیاه هم بگذره، کشورهایی چون ژاپن و چین و روسیه به گرد پای امریکا نخواهند رسید

چون دموکراسی تو کشورهاشون تبدیل به توتالیتاریسم و دیکتاتوری شده
وقتتون رو هدر گوش دادن به مناظره های آدمهای کم اطلاعات نکنید

همانا لغو و شنیدن سخنان بیهوده از گناهان محسوب میشود
میگه علوم ما اکثرا از زبان عربی هست ونباید عربی حذف بشه!یکی بهش بگه خداوکیلی عربا توعصر صنعتی ومدرن تو عصر مهندسی وپزشکی چی به دنیا ارایه دادن
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
البته علوم ماورایی منظورشون هست
و کسب مال و مقام با استفاده از این زبان
و لزوما معنیش این نیست که حتی طرف بتونه با این زبان حرف بزنه چن. تا حدیث و آیه حفظ کنه بگه کسی هم معنیش رو ندونه کارش راه افتاده و مسیر آسانسوری ترقی رو طی کروه
در اینکه آموزش زبان انگلیسی بسیار ضروری است اصلا شکی نیست ولی آموزش و پرورش در این زمینه بسیار بد عمل کرده
دختر من اول متوسطه است
از امسال زبان انگلیسی برای بچه ها شروع شده در حالی که بچه ها اغلب از سنین کودگی یا در غیر انتفاعی ها یا آموزشگاهها زبان را آموخته اند
عده ای محدود یعنی 4 نفر از سی نفر کلاس هنوز الفبا را بلد نیستند ! و کلاس و کتاب و معلم در اختیار آن چهار نفر است !
جالب اینکه در جلسه ی معارفه ی معلمان ،معلم زبان انگلیسی معترض بود که چرا بچه های کلاس یعنی 26 نفر از کلاس تحمل نمی کنند ! چرا سوالها را زود جواب می دهند و به مبتدی ها اجازه ی جواب دادن نمی دهند !
و طوری برخورد می کرد که گویا اکثریت کلاس که از کودکی انگلیسی خوانده اند و والدینشان که هزینه کرده اند مجرم هستند و این بچه ها باید تنبیه شوند !
شما فکر کن اکثر بچه ها در سطوح بالای آموزشگاههای مثل کانون زبان یا سفیر هستند و اصلا تحمل یادگیری مجدد الفبا را ندارند
آموزش و پرورش باید این معضل را حل کند
این روال اصلا منطقی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
خوب راه حل این موضوع ساده است . چونزبان انگلیسی زبان علمی و تعامل دنیاست والدین اینرا درک کرده اند و بچه ها رو برای یادگیری فرستاده اند. آموزشگاه چون در مدرسه امکانش نبوده.
برای حمایت از سایر بچه ها و این بچه ها باید از دبستان برای همه امکان یادگیری زبان انگلیسی فراهم بشه همانطور که زبان عربی در برنامه روزانه مدارس ابتدایی گنجانده شده است.
نمایندگان کارهای مهمتر از این موضوعاتی که مشکلاتی جدیدی بر کشور تحمیل می کنند ندارند؟
برگزیده جایزه " طرح جایگزین خدمت سربازی" بنیاد نخبگانم, به محض اینکه پایان خدمت دستم برسد از ایران میرم. شما بمانید با این نمابنده ها
جالبــــــــــــه بدانیــــــــد علاوه بر کشورهایی مانند امریکا، انگلیس، ایرلند، استرالیا، نیوزیلند، اسکاتلند، سنگاپور و کانـــــادا که زبان اصلی و اول آن ها زبان انگلیسی است

در کشورهایی مانند هنـــــــد، غنا ، نیجریه، کامرون، سودان و افریقای جنوبی زبان انگلیسی زبان رسمی آن هاست، به عبارتی در این کشورها انگلیسی، زبان دوم محسوب می شود

و علاوه بر آن همه و همه خوب می دانیم که مردم اروپا به خوبی زبان انگلیسی را می دانند

و نکته پایانی اینکه بیش از نیمی از کلمات زبان انگلیسی از ژرمنی وارد زبان انگلیسی شده است . حالا این آقا که پـــز زبان ژرمنی را به مردم می دهد ... خیلی بی اطلاع تشریف دارند.
دادان لقب‌هایی نظیر طاغوتی، استعماری و جاسوسی به پدیده‌ای مانند زبان بسیار مضحک و خنده‌دار است. التماس کمی تفکر
یعنی یک روز نیست ما در جهان سوژه نشویم. این اظهار فضل‌ها در مورد زبان انگلیسی از طرف برخی فقط مایه‌ی خنده و تمسخر است. چرا از این اساتید! زبان‌شناسی در دانشگاه‌ استفاده نمی‌شود؟!
من مدیر بازاریابی یک شرکت پیمانکاری هستم. با شرکتهای چینی،ترکیه ای، عربها، و قبلاً اروپاییها و کشورهای شرق آسیا مرتب در تماس بوده و هستم. فقط باید ربان بین المللی بلد باشی تا با همه دنیا بتونی در ارتباط باشی.
به همین دلیل ساده نه تنها باید این بحث من درآوردی و بی ارزش " حذف زبان انگلیسی " را کنار گذاشت بلکه مدارس و دانشگاهها باید سرمایه گذاری بیشتری کرد تا فرزندان این مملکت انگلیسی را مثل زبان مادری یاد بگیرند.
آموزش و پرورش هیج چیزی به کسی یاد نمیده که کاربردی داشته باشه. فقط یه نوک میزنه و میره. فرقی هم نداره زبان باشه یا فیزیک یا شیمی یا ریاضی. کلا آموزش و پرورش رو تعطیل کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
من خیلی چیزها رو توی آموزش و پرورش یاد گرفتم. نوشتن، خواندن ، مطالعه، بسکتبال، والیبال، تنیس روی میز
و حتی پایه زبان انگلیسی که امروز بهتر میدونم رو هم مدیون آموزش و پرورشم، حتی اگر روششون درست نبود در حدی بود که حروف الفبا و جملات ساده و گذشته و .... رو بگم و بعدها توی دانشگاه بتونم با رفتن به کلاسهای خصوصی مسیر یادگیری زبانم رو تکمیل کنم. بدون اون پایه خیلی سخت میشد مسیر تکمیلی رو بگذرونم.
آموزش باید بطور رایگان برای همه جامعه فراهم بشه. و
بنده به عنوان یک کارشناس ارشد زبان های خارجکی که 48 سال سابقه معلمی زبان دارم و به 18 زبان زنده دنیا مصلطم و هر روز روزنامه کیهان را کامل میخوانم باید بگویم در آینده ای نه چندان دور شاید 1000سال یا 18000 سال نوری آینده زبان فارسی در تمام دنیا سرایت میکند و ما اگر بتوانیم که قطعا میتوانیم و باید بتوانیم با کمک متخصصان داخلی و جوانان مومن و انقلابی و با حرکت و کار جهادی تا حدممکن موشک بسازیم که البته همه اقشارها و بخشها و آحادهای ملت باید پای کار بیاید همانطور که اربعین رفتیم با قدرت و اقتدار تمام دنیا را مجبور میکنیم بزبان فارسی حرف بزنند. ان شالله تعالی
بنده تمام دنیا را دیده ام ازشرق جزایر پانکراس تا بالای دریای هیپوتالامولیسین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
تاریخ مصرف قرصات گذشته. عوضشون کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
من هم باشما مخالفم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
بله بله دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
ساقیت کیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
اوووه حاجی دمت گرم جزایر پانکارسم رفتی؟!!!
آموزش زبان ، ورزش و هنر، در آموزش و پرورش پروژه هایی شکست خورده اند. اگرچه شای حذف این آموزش از مدارس مناطق فقیر چندان درست نباشد اما حذف آن از مدارس مناطق مرفه شهری می تواند به بهبود بازدهی دانش آموزان در این مناطق کمک کند و آنها را از انجام دوباره کاری خلاص نمایند. این کودکان به کلاسهای ورزش تخصصی مثل کاراته، شنا، کشتی و ... می روند و در بخش هنر به آموزش موسیقی و نقاشی و ... می پردازند و برای زبانهای خارجی هم در آموزشگاههای خصوصی آموزش می بینند. این آموزشها در مدارس این مناطق می تواند با آموزشهایی دیگر جایگزین شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
قبلا این شکلی نبود که کلاسهای آموزشی بی فایده باشه؟؟ باید
پرسید چرا؟؟
و اما برای مناطق مرفه و غیر مرفه با دانش آموزان باهوش و سرعت یادگیری بالا راهکار بسیار است مثلا آزمون اون درس رو بدهند اگر قبول شدند و سطح بالاتری از زبان رو آوردند توی اون سطح زبان بشینند و مطالعه کنند . که البته این مستلزم شناور بودن دانش آموزان و سطح بندی کلاس ها می باشد
ناشناس
| Canada |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
ولی نمیتوان به بهانه قشر مرفه کل جامعه قشر متوسط و ضعیف رو قربانی کرد. ولی میتوان فکری به حال این وضعیت کرد. زودتر آموزش رو به سایر لچه ها شروع کرد. خدمات عمومی برای دسترسی به امکانان آموزشی، هنری و ورزشی رو برای همه مقدور کرد. یا امکان شرکت در کلاسهای زبان رو بصورت سطح بندی فراهم کرد. یا از دانش آموزان آگاهتر برای کمک به سایرین کمک گرفت .
در کشور تاجیکستان نظام آموزشی اینطوره که علاوه بر دو زبان اول و دوم ( تاجیکی (فارسی) و روسی دانش آموز به انتخاب خود دو زبان دیگر انتخاب میکند
ما هم باید فارسی و اینگلیسی رو داشته باشیم و یک یا دو زبان دیگر رو داشته باشیم
البته زبان باید بصورت کاربردی تدریس بشه
اینکه قواعد عربی رو یاد بدن هیچ به درد نمیخوره همون عربی رو هم باید مکالمه ای و کاربردی یاد داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
ایکاش در تاجیکستان زندگی می کردم
چیزی به نام "آموزش به زبان مادری" در قانون اساسی ما نیامده فقط آموزش ادبیات زبان اقوام می تواند انجام شود و
ان کتاب هم باید به فارسی باشد چون قانون اساسی گفته همه کتاب های درسی باید فارسی باشد که آن اصل هم شورای نگهبان تفسیر کرده دولت وظیفه ای برای اجرایش ندارد و بخش خصوصی می تواند آن را برای کسانی که مایلند اجرا کند
کار کارشناسی در مجلس معنا ندارد
آنچه مالزی را از کشوری جهان سوم به کشوری توسعه یافته تبدیل نمود آموزش همگانی زبان انگلیسی بود قطعا کسانی که مخالف گسترش پایه این زبان هستند با آگاه شدن مردم و عالم شدن آنان مشکل دارند
زبان انگلیسی داخل مدارس نه تنها به نفع دانش آموز بلکه بر ضد یادگیری آن است چون وقتی در مدارس لغات انگلیسی را مستقیماً به فارسی ترجمه و مبنای یادگیری قرار می دهند همین عامل باعث یادگیری غلط زبان انگلیسی می شود و اتفاقا بسیار خوب است درس انگلیسی از مدارس حذف و به جای آن باید کاری شود که یک شبکه تلوزیونی مخصوص جهت آموزش زبان انگلیسی بصورت استاندارد ایجاد شود
طبق بیانات مقام معم رهبری 25 سال آینده باید فارسی زبان علم و پژوهش باشه باید گسترش زبان فارسی در اولویت دولت قرار بگیرد
دروس انگلیسی و فارسی باید از تمام مقاطع حذف و بجاشون درس عربی قرار داده بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
چرا ؟؟؟
با حذف انگلیسی بوی خیانت میاد
بايد زبان عربي حذف بشه نه انگليسي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
متنفرم از عربی
اولویت اول رفع انحصار از فارسی و توسعه مدارس به زبانهای ترکی-آزربایجانی، ترکی-ترکمن، کردی، بلوچی و عربی است.
پاسخ ها
پدرام
| Canada |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
مگر زبانی شیرین تر از فارسی داریم؟ بعد هم املای آذربایجان را یاد بگیر
ناشناس
| Japan |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
بله، یکی از اولویت های اسرائیل و شبکه بی بی سیه. اما اولویتی که راه به جایی نمی بره، چون مردم ایران تشنه ارتباط با یکدیگرند که راه حلش حفظ و گسترش زبان مشترکه. در ضمن، "انحصار"؟!! این بازی با کلمات دیگه نخ نما شده به فکر تکنیکای جدید باشید.
یعنی شما فکر میکنید کسی میره چند ساعت به ایسته تو صف و برای این نماینده ها رای بده خیلی هاشون قابلیت استخدام در پایین ترین سطح کاری هم ندارند
یعنی شما فکر میکنید کسی میره چند ساعت به ایسته تو صف و برای این نماینده ها رای بده خیلی هاشون قابلیت استخدام در پایین ترین سطح کاری هم ندارند
چرا نباید حذف سیستم اجباری سربازی و ایجاد شغل سرباز حرفه ای را جدی گرفت؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
دقیقا
دو سال از عمر پسران در انجام کارهای بی ربط تلف می شه
ناشناس
| Canada |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
و یا حذف قانون از دست دادن حقوق شهروندی برای بانوان
خد را شکر. همه مسایل مملکت توسط مغزهای متفکر مجلس و دست های توانای مدیران و کارشناسان حل شده و فقط مساله زبان. انگلیسی مانده بود که اونهم انشاالله حل خواهد شد!!!
اینا مخالف زبان انگلیسیند سعی میکنند با وارد کردن زبان قومیتها اصل قضیه رو بپوشونند اقا من قومیتم زبان قومیتی نمیخوام فارسی رو یاد بگیرم تا با مردم کشورم صحبت کنم وانگلیسی رو یاد بگیرم تا با دنیا صحبت کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
الان هم کلی خود آموز و کلاس حضوری و آنلاین هست می شه یاد گرفت
ناشناس
| Canada |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
درسته کلی خودآموز حضوری و آنلابن وجود داره ولی برای همه امکان پذیر نیست در اونها شرکت کنند. بعلاوه اینکه طبق قانون آموزش باید برای همگان رایگان باشه.
نمیشه امکان یادگیری زبان اصلی را از بچه های این مملکت دریغ کرد چون سایر امکانات خصوصی هم هست! یا آقایان درک صحیحی از آموزش ندارند!!! برای اون بچه فقیری که توان پرداخت هزینه شرکت در کلاس های حضوری و آنلاین رو نداره چه اتفاقی می افته!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
بهتره واقع بینانه نگاه کنیم.
متاسفانه چیزی که به چشم می خورد خیانت بزرگی در حق مردم و ملت ایران است که رقم می خورد
یعنی اینا نماینده مردم کدوم کشورن واقعاااااااا
از گفتار بالا و طرح مجلس به خوبي مغرضانه بودن طرح را مي توان دريافت کرد. جاي بسي تاسف است که از هر سو در صدد محدود کردن مردم براي دسترسي به آگاهي و دانش در سطح جهاني مي باشند. ارتباط و تعامل با جهان امروز از ضروريات است و آن نيز از طريق زبان مي باشد. دانش و آگاهي از طريق زبان جريان پيدا مي کند. تجارت از طريق زبان برقرار مي شود. پيشرفت از طريق دانش صورت مي گيرد. توسعه از طريق برقراري و ارتباط زباني انجام مي شود. سياست و ديپلماسي از طريق زبان صورت مي گيرد. انتقال فرهنگ از طريق زبان انجام مي شود. دين نيز از طريق زبان گسترش مي يابد و ......
يکي از بزرگ ترين مشکلات دانشجويان کنوني ما، ضعف در زبان انگليسي مي باشد. در حالي که براي دست يابي به جريان علم و دانش ضروري است که زبان هاي خارجي به ويژه زبان انگليسي را بدانيم. ولو اين که اين زبان از آن کساني باشد که به اين سرزمين خيانت کرده اند. اما برداشت ما از اين طرح نبود يک حسن نيت واقعي براي مردم و با هدف ايجاد حصار بلندي براي ارتباط مردم با جهان خارج است. زيرا اگر بحث ناکارآمدي سيستم آموزش مطرح باشد؛ روش حذف موضوع و مشکل نيست؛ بلکه بايد راه حل را يافت. اين بهانه ناشيان و توام با بي خردي محض است که چون زبان انگليسي خوب آموزش داده نمي شود؛ بايد آن را حذف و نابود کنيم.
بايد براي اين خردمندان بي انديشه اي که چنين طرح ابلهانه اي را داده اند مثال بزنيم که در کشور کوچکي مانند هلند آموختن دو زبان خارجي الزامي است و سه زبان ديگر را به انتخاب بايد ياد بگيرند. هلندي ها چنين باور دارند که تجربه و دانش در سرتاسر جهان است و ما بايد به آنجا برويم و دانش و تجربه را کسب کنيم و در کشور خود به کار ببنديم. اما ما مي گوييم که ما بهترين و برترين دانش را داريم و نيازي به دانش ديگران نداريم. اگر به تاريخ نيز بنگريم ؛ مي بينيم که اين پيام براي ما آشناست و خوب بينديشيم خواهيم ديد که بر زبان چه کساني جاري شده است.......
افسوس و افسوس و افسوس ......
زبان رو از مصاحبه های دکتری حذف کنید اینا باعث گرایش مردم به زبان میشن بهتره حذف شود و اجباری بودن امتحان زبانش هم حذف شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
همین الان هم مشتی بیسواد در این مقاطع هست بیشترش نکنیو
خداوند کشور ایران را از این مسئولین نجات دهد
این منابع به درد نمیخوره بهتر فارس نوشته بشه.
در هر کشوری بغیر از زبان رسمی ، زبان بین المللی را بعنوان زبان دوم آموزش میدهند ؟ اگر چه آموزشگاه هایی برای دیگر زبانها هم وجود دارد ؟ یقینا مخالفین آموزش زبان انگلیسی که زبان بین المللی میباشد ، بیشتر بفکر گسترش ،، تاسیس آموزشگاه زبان انگلیسی هستند ؟ چرا مسولین ناتوان از صحبت کردن ،و نگارش زبان بین الملل هستند ،که در مجامع بین المللی باید مترجم داشته باشند ،و گاهی مترجم‌از ضعف مفهوم زبانی مسولین سؤ استفاده میکنند ،و‌با معنایی نگرشی مفهوم جمله را عوض میکنند ؟ باید که زبان انگلیسی را از دو الا سه سالگی به فرزندان ایران زمین آموزش دهند اول گفتاری ،و بعداز پنج سالگی نوشتاری ؟ زبانهای غیر رسمی ،و بین المللی را میتوان در بزرگ سالی هم آموخت ، مخصوصا زبان عربی که تشابهاتی فراوان با زبان فارسی دارد ،که آنهم حروف الف بای این دو زبان است ؟،، آموزش در ایران از مهد کودک تا پایان دانشگاه غیر کارشناسی میباشد ؟ اکنون که دیگر آموزش پولی شده است ، که گل بود ،؟ به چمن هم آراسته شده ؟،،
یک خواهش از تابناک : لطفا اسامی نماینده های امضا کننده این طرح را منتشر کن.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
مثلا منتشر کرد توام رای ندادی بهشون فکر کردی آدم مناسب تری هست جاشونو بگیره ؟ همه نخبه ها از کشور رفتن
بنده مترجم و مدرس زبان ایتالیایی هستم و بگویم اکثر مردم ایتالیا اصلاً به زبان انگلیسی آشنا نیستند و اگر کسی بخواهد خیلی کلاس داشته باشد به دنبال یادگیری فرانسوی می رود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
اکثر دانشمندان ایتالیایی به خوبی به انگلیسی صحبت میکنن.یه سر به دانشگاه های اونجا بزن.
امیدی نیست که در راستای خواست مردم قدمی بردارید. خواست مردم و مسئولان زاویه 180 درجه ایی دارد
باباجون یه عده ای میخوان خود شیرینی کنند
اصلا بحث نداره. شما به همون گوشی و کامپیوتری که دارید باهاش کار میکنید نگاه کنید متوجه میشید خواه ناخواه زبان دوم شما انگلیسیه و اگر دنبال منبع علمی هم باشید قطعا اگر به هر زیان دیگه ای پیدا نکنید لااقل به زبان انگلیسی پیداش میکنید. دنیا خیلی‌وقته سر این موضوع به نوافق رسیده که انگلیسی رو بعنوان زبان مشترک قبول کنند و دارن زندگی و پیشرفتشون رو میکنند و اصلادبراشون مهم نیست که آیا ما قبول کنیم یا نه. چون فقط خوپمون متضرر میشیم. اینم بگم یک روایتی هست که میگه هر جات درد کرد برای ساکت کردنش میتونی یک درد دیگه توی بدنت ایجاد کنی تا این یکی رو یادت بره. متاسفانه مسئولین ما هم علی الخصوص مجلسی هامون به این نتیجه رسیدند که هر روز بجای رسیدگی به چیزهایی که مردم رو بدبخت کرده دنبال ایجاد یک بحث و تنش جدید باشند بلکه چند صباحی ذهن مردم به این سمت معطوف بشه ولو به قیمت ضرر به مملکت باشه. چند سال بحث میکنند و حسابی سر همه که گرم شد بعدش یهو میگن این طرح جواب نداد و برمیگردن به خونه اول‌.
بخدا با این تفکر نمایندگان روزی می رسد که حتما وحتما باید خر سوار بشیم انسان دل‌ش بدرد میاد از این افراد که باید عصاره ملتی باشند که یعنی تاریخ و تمدن چندین ساله دارد این همه ناهنجاریها وبدبختیها از تفکر این باصطلاح با سوادهایمان است ای کاش در این مجلس را گل می گرفتند تا حداقل این تفکرات در همان جا دفن می شد مجلس در راس امور است ! کدوم مجلس وبا کدوم نماینده
تحریم های غرب کافی نبود
این هم خودتحریمی در زبان انگلیسی
۹۰ درصد مقالات علمی دنیا به زبان انگلیسی هست . از ایران بری بیرون با هرکسی بخای صحبت کنی باید انگلیسی صحبت کنی. تو همون آلمان و فرانسه هم باید انگلیسی بلد باشی. ساده ترین زبان دنیا همین انگلیسی هست. بجای اینکه سطح سواد مربی های زبان انگلیسی رو بالا ببرن دنبال خذفش هستن
واقعا خیلی ظلمه که ما در ایران حق آموزش به زبان مادری مون نداریم اونوقت باید انگلیسی یاد بگیریم! کجای دنیا اینجوریه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
زبان مادری اسمش روشه
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
فیلتر شکنتو خاموش کن فاز روشن فکریم نگیر هرجا میری میگی من از سوئیسم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
برو هر زبانی رو می خوای یاد بگیر کسی جلوتو نگرفته
کسانیکه باقطع زبان انگیسی از مدارس موافق هستند دچار تعصب کور غیر عقلانی شده اند
تابناک خجالت می‌کشد نام نویسندگان مقالاتش را پای مقاله بگذارد؟
لا تعطیل کردن پنج شنبه ها توسط مجلس پاذل تکمیل میشه!!!!
اشتباه در اینجاست که همه می گویند بچه ها در مدارس شش سال انگلیسی می خوانند ولی نتیجه ای ندارد کجا بچه ها شش سال انگلیسی می خوانند؟
وقتتان را هدر ندهید .اینها بیشعورند
طرح بسیار خوبیه
هر چ قدر دوست دارید با بغض این طرح رو تصویب کنید
اتفاقا این طرح را باید خیلی هم جدی گرفت!
زبان انگلیسی را حذف کنید و فقط زبان‌های روسی و چینی را تدرسی کنید.
بنام خدا
ظاهرا بزرگوران مجلس فکر میکنند عوام زدگی مردم تا جای هست ک حدف زبان انگلیسی رو مصداق مبارزه با کفر بدانند این در حالی است ک فرموده حصرت رسول اکرم دست یابی ب علم هست حتی در چین ،حال باید بدانیم زبان انگلیسی دروازه دست یابی ب دانش روز دنیاس و مسیر پیشرفت از مطالعه همین مسیر علم هست،یادم دارم جناب اقای عسگر اولادی درماه اخر زندگیشون در برنامه زنده تلویزیونی از قول امام گفت،دوستان رفتند از امام اجازه بگیرند ک لانه جاسوسی را تبدیل ب پارک کنند امام فرمود مگر قرار است تا اخر با امریکا دشمن باشیم،و مصداق فرمایش امیرالمومنین است ک روزی دوستان دشمن و دشمن دوست میشوند پس باید اندازه نگه داشت،پس نمایندگان عزیز اندازه نگه دارید وعلم وفرهنگ را فدا هزینه های شخصی خود نکنید،ودر این راه الگویی خود را مقام معطم رهبری قرار بدید.
حالا که بحث از انحصار در امدن انگلیسی است . با عربی هم همین کار رو بکنید. دانش اموزان بین عربی، انگلیسی ، المانی ،..... ، سواحل ماداگاسکاری و زبان بومیان جزایر سولومون یکی رو انتخاب کنند
همان نمایندگان مجلسی که رای مخالف داده اند از دکمه میکروفن .موبایل کامپیوتر لوازم منزلشان شماره کفش شان خودرشان حتی فیلتر شکنی که استفاده میکنند همه انگلیسی نوشته شده است.خدایا .......
در مدارس کشورهای عربی مثل امارات، کویت و قطر سالهاست علاوه بر زبان اولشون عربی ، بترتیب زبانهای انگلیسی و فرانسه بعنوان زبانهای رایج دنیا تدریس میشه.
واقعا نماینده های مجلس ایران، نماینده ایرانند؟؟؟ منافع مردم و ملت ایران براشون مهمه؟؟ آینده فرزندان و این سرزمین چطور؟؟؟ آیا ایرانیند؟؟؟؟
مایه تاسفه که اگر اشکالی هست به جای رفع اون، تیشه برداشته و به ریشه افتاده اند؟
ما و همه دنیا از تسلط زبان انگلیسی خوشحال نیستیم اما این راهش نیست که خودمان را محروم کنیم. همین الان بدلیل عدم تسلط سیاسیون ما زبان انگلیسی خیلی ضرر کردیم. راه تقویت زبان فارسی هم در تولید دانش، و تقویت دانشگاهها و دانشگاه های تراز اول در دنیا و دو زبانه ( فارسی و انگلیسی) است.
اگه حذف بشه دیگه کسی به آموزشگاه نمیره ومشکل بیکاری چند برابرخواهدشد. پس تکلیف افرادی که آموزش زبان میخونند چی میشه؟؟؟؟واقعا که
به نظر می آید همه مشکلات را این نمایندگان محترم حل کردند که به جای اصلاح روش تدریس زبان انگلیسی در صدد حذف آن و یا رفع انحصار آن و ورود زبانهای جدید به سیستم آموزشی کشور هستند.
همینطوری چهارصد سال عقب هستیم از دنیا واگر قرار باشد بفهمیم در دنیا چهمیگذرد
از طرح بی اساس و سوال برانگیز آموزش زبانهای محلی نتیجه نگرفتند، چون اصلا عملی نبود؛ حالا میخوان به اسم رفع انحصار از زبان انگلیسی، ادبیات و رسم الخط من درآوردی شبه کشورها و کشورهای کوچولوی همسایه رو به خورد بچه های استانهای مرزی بدند.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی