بازدید 4808

بحران تحمیل شده به سوریه برخلاف منافع امت اسلامی است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که تحمیل بحران به سوریه به عنوان کشور اسلامی برخلاف منافع امت اسلامی است، امیدواریم ترکیه نقطه پایانی بر این وضعیت بگذارد.
کد خبر: ۹۳۰۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱ 16 October 2019

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که تحمیل بحران به سوریه به عنوان کشور اسلامی برخلاف منافع امت اسلامی است، امیدواریم ترکیه نقطه پایانی بر این وضعیت بگذارد.

علاء‌الدین بروجردی در گفت‌وگو با ایسنا، حمله ترکیه به شمال سوریه را اتفاق خوبی ندانست و گفت:‌ سوریه کشور اسلامی مستقلی است که در طول ۶ - ۷ سال گذشته درگیر بحران تحمیلی از طرف آمریکا بوده است. این کشور با تلاش ارتش و دولت سوریه و کشورهایی مانند ایران و روسیه توانست بخش مهمی از مشکلات‌ش را حل کند پس سزاوار نبود بحران امنیتی دیگری به سوریه تحمیل شود. در هر صورت سوریه کشور اسلامی است که تحمیل بحران به این کشور برخلاف همه منافع امت اسلامی است امیدواریم ترکیه نقطه پایانی بر این وضعیت بگذارد.

وی توضیح داد: قطعا این پایان ماجرا نخواهد بود و عکس‌العمل دولت سوریه را به دنبال خواهد داشت. کشورهای همسایه نیز از این حرکت ناراضی هستند. دهها هزار نفر آواره و تعدادی جان خود را از دست داده‌اند. با توجه به مجموع این شرایط و فضای به وجود آمده در سطح جهانی علیه ترکیه به نظر می‌رسد دولت ترکیه از این مسیر برگردد.

این عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره‌ نقش آمریکا در حمله ترکیه به سوریه اظهار کرد: ترکیه همواره نگران وضعیت کردها به خصوص در کشور خود بوده است. مساله پژاک و تهدید امنیتی آنها را مطرح می‌کرد از آن طرف هم آمریکایی‌ها در چند سال گذشته با پروبال دادن به کردهای سوریه آنها را تقویت کردند و بعد پشت کردها را خالی کردند. آمریکا بازی بدی را در منطقه شروع کرده البته که همیشه در بحران‌های منطقه بازنده بوده نمونه آن بحران‌های افغانستان، عراق، لبنان و یمن است.

وی تاکید کرد: مساله کردهای سوریه به عنوان بخشی از ملت سوریه به دولت سوریه ارتباط دارد و آنها باید موضوع را حل و فصل کنند. قطعا در این بین برگزاری نشست‌های چند جانبه راهگشاست، نباید دست روی دست گذاشت باید تلاش کرد تا نقطه پایانی بر این مساله ایجاد شود البته شرط لازم آن است که شاهد تغییر در تصمیم ترکیه باشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان