بازدید 2839

چند هزار نفر در کشور دارای اختلالات بینایی هستند

فریبا بریمانی پیش ازظهر چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز عصای سفید در مجتمع میزبان بابلسر اظهار کرد: ۱۸۹ هزار نفر با اختلالات بینایی در سامانه بهزیستی کشور ثبت شده است.
کد خبر: ۹۳۰۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ 16 October 2019
مدیرکل دفتر مراکز روزانه توانبخشی بهزیستی کشور از شناسایی ۱۸۹ هزار نفر دارای اختلالات بینایی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا بریمانی پیش ازظهر چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز عصای سفید در مجتمع میزبان بابلسر اظهار کرد: ۱۸۹ هزار نفر با اختلالات بینایی در سامانه بهزیستی کشور ثبت شده است.

وی افزود: وظیفه داریم برای کلیه افراد برنامه آموزشی، سلامت، بهداشت، تردد، ایمنی و دسترسی پذیری را تسهیل کنیم تا در جامعه فعال باشند و توانمندی‌های خود را شکوفا کنند.

وی با اعلام اینکه سازمان بهزیستی کشور ۱۶هزار دانشجوی معلول را تحت پوشش دارد، گفت: از این تعداد پنج هزار نفر نابینایان و کم بینایان را تشکیل می‌دهند.

بریمانی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم ما در بحث توانمندسازی، آموزش خودباوری است، افزود: تا افراد تحت پوشش خود را باور نکنند نمی‌توانیم تغییری در کیفیت زندگی آن‌ها بوجود آوریم و پنج هزار دانشجوی نابینای ماثابت کردند که به خودباوری رسیدند.

این مسئول تصریح کرد: قرار است تا پایان ماه جاری بخشی از اعتباراتی که توسط قانون برای دستگاه‌های اجرایی اعمال شد به سازمان تخصیص یابد تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی