بازدید 28263

جزئیات مأموریت مخفی ۴۸ ساعته مشاور امنیت ملی امارات در تهران

یک منبع آگاه ارشد اطلاعاتی به نشریه «میدل ایست آی» اظهار کرد: طحنون بن زاید، مشاور امنیت ملی امارات و برادر کوچکتر ولیعهد این کشور، طی یک مأموریت مخفی با هدف کاهش تنش و بحران در خلیج فارس، ۴۸ ساعت را در تهران گذرانده است.
کد خبر: ۹۲۹۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱ 14 October 2019

یک منبع آگاه ارشد اطلاعاتی به نشریه «میدل ایست آی» اظهار کرد: طحنون بن زاید، مشاور امنیت ملی امارات و برادر کوچکتر ولیعهد این کشور، طی یک مأموریت مخفی با هدف کاهش تنش و بحران در خلیج فارس، ۴۸ ساعت را در تهران گذرانده است.

به گزارش «تابناک»؛ نشریه میدل ایست آی با اشاره به این مطلب بیان کرده که مأموریت مخفی طحنون در تهران سطح بالاترین دیدار بین دو مقامات طرف از زمان وقوع تنش و بحران است.

ماموریت مخفی 48 ساعته مشاور امنیت ملی امارات در تهران

این ملاقات در حالی صورت گرفته که نشانه‌های متعددی وجود دارد که امارات متحده عربی پس از حمله به چهار کشتی در مجاورت بندر فجیره در امارات که در سال جاری رخ داد، رویکرد مستقل و نرمی در قبال تهران در پیش گرفته است.

نشریه میدل ایست آی با دفتر رسانه‌ای سفارت امارات متحده عربی در لندن تماس گرفته تا از جزئیات این ملاقات اطلاعات کسب کند، اما تا زمان انتشار خبر پاسخی دریافت نکرده است.

هرچند دریاسالار مایکل گیلدای، یکی از فرماندهان ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده اند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مستقیم مسئول این حملات بوده است؛ اما امارات متحده عربی هیچ گاه انگشت اتهام خود را به سوی ایران نشانه نرفت.

در عوض امارات، افسران نیروی دریایی خود را برای دیدار با همتایان ایرانی به تهران اعزام کرد و البته این ملاقاتی بود که رسما اعلام شد؛ بر خلاف مأموریت این آخر هفته که مخفی نگه داشته شده است.

همچنین هنگامی که انگلیس، آلمان و فرانسه تلاش کردند با تلاش‌های ایالات متحده برای افزایش درگیری نظامی در خلیج فارس مقابله کنند، انور قرقاش، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی از تلاش‌های دیپلماتیک آن‌ها تمجید کرد.

قرقاش گفت: «امارات متحد عربی به هر ترتیب از درگیری با ایران جلوگیری کرده است. ما به تدابیر خود برای جلوگیری از افزایش تنش‌ها و کاهش پتانسیل درگیری ادامه خواهیم داد. در صورت لزوم آماده دفاع از خود هستیم، اما این دفاع همیشه متناسب با قوه عقل سلیم و همراه با محدودیت خواهد بود. ما به دنبال یک مسیر عمل‌گرایانه و دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها و ایجاد زمینه‌ای برای گفت‌وگو‌های معنادار هستیم.»

این مأموریت مخفی همچنین در حالی صورت گرفته است که تلاش‌های پشت صحنه برای ایجاد زمینه مذاکرات بین عربستان و ایران انجام می‌شود. سعودی‌ها از عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق خواسته اند تا پیام‌هایی را به تهران منتقل کند.

میدل ایست آی در یکم اکتبر ادعا کرده بود که عباس الحسناوی، یکی از مقامات دفتر نخست وزیری عراق، تأیید کرده که عبدالمهدی میان مقامات ریاض و تهران در حال میانجی‌گری است و شرایط هر یک از طرفین را برای مذاکره با دیگری ابلاغ کرده است.

از آن تاریخ به بعد، نخست وزیر پاکستان عمران خان نیز در این میانجی‌گری وارد شده و اخیرا در سفری به تهران با مقامات عالی ایران دیدار کرده است. وی قرار است همچنین سفری به ریاض، پایتخت عربستان سعودی نیز داشته باشد.

دو مقام ارشد دولت پاکستان به رویترز تأیید کرده اند که عمران خان پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از او درخواست کمک کرده، برای رفع تنش بین این دو رقیب منطقه‌ای به تهران سفر کرده است.

امارات اخیراً چندین نشانه و سیگنال از پیگیری مسیر مستقل خود در تعامل با ایران بروز داده و به تازگی اعلام کرده که نیرو‌های خود را از یمن بیرون می‌کشد، و به طور علنی از جدایی طلبان جنوبی در بندر جنوبی عدن، که با اقدامات خود عملا این کشور را به دو بخش تقسیم کرده اند، حمایت کرده است.

شبه نظامیان یمنی مورد حمایت آن‌ها از آن زمان با نیرو‌های وفادار به منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و در تبعید یمن برای کنترل منطقه جنوب می‌جنگند. به تازگی، حوثی‌ها و جدایی طلبان جنوبی تحت حمایت امارات در یک برنامه تبادل زندانیان با هم همکاری کردند که این امر هیچ گاه با نیرو‌های وفادار به هادی اتفاق نیفتاده است.

روز جمعه، پنتاگون اعلام کرد حدود ۲۰۰۰ نیروی جدید به همراه اسکادران‌های جنگنده و پرسنل پدافند هوایی به عربستان سعودی اعزام خواهند شد. این دومین اقدام در افزایش نیرو در ارتباط با حملات اخیر به تأسیسات نفتی سعودی است. پنتاگون همچنین گفته که در حال ارسال دو باتری موشکی پاتریوت و یک سیستم دفاعی THAAD به عربستان است.

جاناتان هافمن سخنگوی پنتاگون طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «در مجموع با احتساب سایر نیرو‌های اعزامی، این تصمیم شامل ۳۰۰۰ نیروی مضاعف است که در یک ماه گذشته حضور آن‌ها در منطقه تمدید یا مجاز شده است.»

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
این چه مخفی بود که همه سایت ها نوشتن ؟!
ارسال "دو باتری" موشکی پاتریوت...؟

یکی از معانی Battery آتشبار هست که فکر کنم بهتر بود مینوشتید:

ارسال "دو آتشبار" موشکی پاتریوت...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
احسنت
بارک ا... عمو جان
ناشناس
| France |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
آخته آقایون خیال کردن با باتری کار میکنه این سامانه...! از بس ما در این خصوص کارشناس ماهر داریم.1
این ماموریت یعنی مخفی هستش کل عالم و آدم خبر دار شدن؟
بلاخره ما حرفچه كسي را باور بكنيم هردوطرف ميگويند كسي را براي ميانجيگري نفرستاده اند
این همه میان ایران و از ایران میخواهند از خر شیطان پیاده شود و کو گوش شنوا
ماموریت مخفی که شما جزئیاتش رو می گید ماموریت مخفی نیست
چند تا خلاصه خبری رو به عنوان جزئیات ماموریت مخفی منتشر کردی دستت درد نکنه
این چه جور ماموریت مخفی که شما علنیش کردین؟!!!!!!!!!
باید امارات را یک گوشمالی حسابی داد تا دیگه غلط زیادی نکند. یک غرامت سنگین را پیش شرط روابط قرار دهید تا بقیه شبه کشورهای عربی حساب کار دستشان بیاید.
چه سفر محرمانه ای بوده که مطبوعات به ان دست یافته اند؟؟
چطور ماموریت مخفی هست ک جزئیاتش منتشر میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
جزییات منتشر نشده، نه ملاقات ها مشخص هستند و نه محتوای آنها، این خبر بعد از پایان ماموریت و احتمالا با اهداف سیاسی آشکار شده است. هدفی که بیانگر جایگاه امارات در بحران های منطقه خلیج فارس است (یعنی این بخش از خبر در این زمان خاص، محرمانه نیست و نیازی نیست مخفی نگهداشته شود ولی محتوای جلسات و طرفهای ملاقات هنوز هم ماهیت محرمانه دارند)
تکذیب سفر مقام اماراتی به تهران

یک منبع مطلع اخبار منتشر شده در برخی از رسانه‌های عربی مبنی بر سفر یک مقام اماراتی به ایران در طول ۴۸ ساعت گذشته را تکذیب کرد. (
ماموریت شون خیلی مخفی بود
اماراتی ها واقعا عاقلند بیابون رو با عقل سلیییم آباد کردن
وقتی صحبت از تنش در روابط ایران و عربستان می شود جای خالی هاشمی رفسنجانی به شدت احساس می گردد. هر چند که اگر ایشان زنده هم بود بعید بود فضای سیاسی کنونی ایران، اجازه ی کنشگری در این مساله را به او میداد ولی آنچه از سوابق گذشته به خاطر داریم سعودی ها در هر شرایطی حاضر بودند که با او بدون واسطه مذاکره کنند. ولی الان با مرگ رفسنجانی همه کشورهای خاورمیانه باید بین ایران و عربستان نقش واسطه گری بازی کنند.
در خصوص عملکرد امارات و انجام ندادن اقدامی در مقابل حمله به کشتی هایش، این کشور نوعی صبر پیشه کرده است که البته منافع این کشور در این صبر در نظر گرفته شده است. امارات ترجیح میدهد نه با ایران و نه با عربستان سرشاخ نشود و عملا این وسط سود اقتصادی خود را ببرد مخصوصا از ایران تحت تحریم و قطعا سود این معامله بسیار بیشتر از ضرر آن 4 کشتی است این در حالی است که اگر امارات با ایران وارد جنگ میشد به هر حال هزینه عملیات نیروهای خودش و آمریکا و اتحاد احتمالی عربی را باید می پرداخت و البته سرزمینش نیز آماج حملات ایران قرار می گرفت ولی ساختار اقتصادی و اجتماعی امارات تحمل چند موشک را ندارد و ضرر اقتصادی بزرگی به او می خورد. امارات می داند که ایران تحت تحریم آمریکاست و هر لحظه ممکن است که با قدرتهایی مثل عربستان و اسرائیل و آمریکا سرشاخ شود. بنابراین ترجیح میدهد که با کمی گذشت و هزینه های چند میلیون دلاری ، درآمدهایی چند میلیارد دلاری از این بحران کسب کند و در نهایت نیز کشوری سالم و آباد داشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
چقدر حال آدم بهم می خوره که همش چسبیدید به هاشمی رفسنجانی.
یعنی به نظر اعراب حوزه خلیج فارس ایران چه بلایی می خواست سرشون بیاره که بدتر از بلاهاییه که به اصطلاح متحدین فرامنطقه ایش سرشون آوردن؟ یعنی می دونن که تبدیل به یک گاو شیرده شدن که فقط میدوشنش و هر از گاهی تحقیرش هم می کنن؟ بابا باور کنید ما هیچ کدوم از این بلاها رو سرتون نمی آوردیم که هیچ کلی هم منافع متقابل داشتین با ما.
عجب ماموریت مخفی خفنی ... هیچکی نفهمیده بود تا امروز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
:))))))
همه‌چی بود به جز جزئیات!
دم بچه های سپاه قدس گرم که با مدیریت و درایت بحران منطقه اینها رو خرکش کردن و اوردن ایران
این جه ماموریت مخفی است که دقیقه یک عالم و آدم فهمیدند و ریاست محترم جمهور هم در مصاحبه با رساناها به آن اشاره کرد. در نتیجه سفر پنهانی نیست.
اگه مخفی بودشماوسایررسانه هاچطورمتوجه شدین؟
اگه همه گزارشات واخبارتون اینطوری باشه که وامصیبتا
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی