بازدید 8094
رئیس پلیس تهران بزرگ خبر داد؛

ردپای پیمانکاران شهرداری در سرقت‌های شهری/ درباره سرقت مجسمه‌ها به نتایج خوبی رسیده‌ایم

چگونه می‌توان از اموال شهر در مقابل سارقان محافظت کرد؟ این پرسشی است که احتمالا هر پاسخی به آن پیش از شنیدن اظهارنظر رئیس پلیس تهران بزرگ درباره این سرقت ها، حاوی خطا خواهد بود، به ویژه اگر بدانیم این مقام انتظامی تأکید دارد، به تازگی باند سرقت هشت نفره‌ای را شناسایی و منهدم کرده اند که سرقت برخی المان‌های شهری را عهده دار بوده اند.
کد خبر: ۹۲۹۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴ 13 October 2019
تابناک شهریبا شروع موج دوباره سرقت مجسمه‌های شهری در تهران و گسترش دایره سرقت اموال شهری، رئیس پلیس تهران پرده از نکاتی جالب توجه در این خصوص برداشت.

به گزارش «تابناک»، در پی بازگشایی سرقت مجسمه‌های شهری در تهران و پس از آنکه خبر رسید برخی المان‌های شهری نیز مورد توجه سارقان قرار گرفته و مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده اند، برخی اعضای شورای شهر، خواستار توجه پلیس و دستگاه قضایی به ماجرا شدند.

از جمله این اتفاقات، سرقت سردیس قیصر امین پور، شاعر معاصر کشورمان بود که اواخر شهریورماه مخابره شد و توجه‌ها را به خود جلب کرد. رویدادی که موجب شد پرونده کهنه سرقت مجسمه‌های شهری در تهران بار دیگر گشوده شود و چرایی اتخاذ نشدن ساز و کاری برای حفاظت از مجسمه‌ها مورد سؤال قرار گیرد.

این در حالی بود که خبر می‌رسید سرقت مجسمه‌ها محدود به این مورد نبوده و حتی فراتر از آن، بسط و گسترش یافته و به سرقت پارکومتر‌ها و حتی دیواره‌های مخصوص نصب شده در مجاورت برخی بزرگراه‌های شهری برای حفاظت شهروندان از آلودگی صوتی این معابر نیز مورد دستبرد سارقان قرار می‌گیرند.
 
ردپای پیمانکاران شهرداری در سرقت‌های شهری/ درباره سرقت مجسمه‌ها به نتایج خوبی رسیده‌ایم

افزون بر این موارد، ظاهرا دایره سرقت اموال شهری به تابلوها، سیم‌های برق و دیگر المان‌های شهری نیز رسیده و دیگر خطر سرقت تنها متوجه مجسمه‌های برنزی و فلزی نصب شده در گوشه و کنار شهر نیست. سرقت‌هایی که به حق ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران تأکید دارد دزدی از تک تک مردم تهران است.

این در حالی است که به باور این عضو شورای شهر تهران، «شهرداری ابزاری برای پیشگیری از این سرقت‌ها در دست ندارد و نیروی انتظامی هم به مانند ایشان، نمی‌تواند در هر نقطه‌ای که یک المان شهری وجود دارد، یک محافظ بگذارد» و در نتیجه «در این مورد مردم نقش اساسی‌تری دارند و باید با حساسیت بیشتری نسبت به منافع، املاک و اموال عمومی شهر رفتار کنند.»

البته برخی دیگر از اعضای شورای شهر با این دیدگاه موافق نیستند، از جمله زهرا صدراعظم نوری که تأکید دارد: «پلیس و قوه قضائیه نقش مهمی در حفاظت از تجهیزات و المان‌های شهری دارند و باید سازوکار‌های دقیق در این زمینه پیش بینی شود. مثلا می‌توان پیمانکاران شهری را موظف کرد در دفترچه‌های پیمانی موضوع تجهیزات و المان‌ها را مدنظر قرار دهند.».

اما چاره چیست و چگونه می‌توان از اموال شهر در مقابل سارقان محافظت کرد؟ این پرسشی است که احتمالا هر پاسخی به آن پیش از شنیدن اظهار نظر رئیس پلیس تهران بزرگ درباره این سرقت ها، حاوی خطا خواهد بود، به ویژه اگر بدانیم این مقام انتظامی تأکید دارد که اخیرا باند سرقت هشت نفره‌ای را شناسایی و منهدم کرده اند که سرقت برخی المان‌های شهری را عهده دار بوده اند.
 
ردپای پیمانکاران شهرداری در سرقت‌های شهری/ درباره سرقت مجسمه‌ها به نتایج خوبی رسیده‌ایم

موضوعی که سردار رحیمی بعد از حضور در شورای شهر به مناسبت هفته نیروی انتظامی و مذاکره با نمایندگان مردم تهران در شورای شهر از آن پرده داشت و یادآوری کرد که جز این باند «کسانی که دیواره‌های صورتی را نیز ربوده بودند، دستگیر شدند و باید اعلام کنم متاأسفانه برخی از آنها، از پیمانکاران شهری هستند.»

رئیس پلیس تهران بزرگ با تأکید بر این که «متأسفانه سهم امنیت در بودجه‌های دوستان [شورای شهر تهران]، صفر است»، در مورد پرونده سرقت سردیس‌ها و مجسمه‌ها گفت: «وقتی سردیسی نصب می‌شود، باید امکانات حفاظتی و مراقبتی آن نیز ایجاد شود. البته به نتایج خوبی در این زمینه رسیده‌ایم که بعدا اعلام می‌کنیم.»

وعده‌ای که باید منتظر تحقق آن بمانیم و امیدوار باشیم به تدابیری ویژه برای پایان دادن به این سرقت‌ها منجر شود؛ سرقت‌هایی که بی شک سهم بزرگی در تزریق ناامنی به جامعه ایفا می‌کنند و آثار جانبی شان بزرگتر از ضرر و زیان مالی ناشی از آنهاست.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
حتی در تخیلات هم نمی گنجید کار خودی باشد ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!

با تشکر از خودی ها !!!!!!!!!!!!!!!!!!
حرف‌های شعاری زدن و شعار دادن با واقعیات اجتماعی تطبیق ندارد.
چيز جديدي نيست قبلاً هم شنيده شده بود كه پيمانكاران برق كابل دزدي مي كنند . وقتي فقر بيايد و دزدي هم قبح خودش را از دست داده باشد چنين اتفاقاتي عجيب نيست .
سیمها برق هم توسط پیمانکاران وزارت نیرو دزدیده می شود. باور کنید به چشم دیده ام
عجب دمتون گرم؟!
از دوربین های مدار بسته باید استفاده بشه برای رصد شهری مثل تهران، تعجب میکنم حتی در بزرگراه های اصلی تهران هم دوربین برای رصد به اندازه کافی نداریم. شاهد بر این ادعا که برخی خودرو ها تخلف آشکار انجام میدهند و رفتار مخاطره امیز دارند ولی هیچ کسی جلوی آنها را نمیگیره. در لندن وجب به وجب خیابان و کوچه ها دوربین دارند.
ده پانزده سال است این مجسمه ها که گاهی برای دزدیدنشان جرثقیل لازم بود اتفاق افتاده حالا رد پا کشف کردید. خسته نباشید
پیمانکاران که با پارتی ورانت کارمیگیرند و البته دزد هم هستند
شهرداری از مردم پول میگرد میدهد به پیمانکار مجسمه بگذارد، بعد پیمانکار مجسمه را میدزدد و از فروش فلز آن سود کسب میکند و مجدد با شهرداری برای نصب مجسمه جدید قرارداد میبندد و این چرخه دائماً تکرار می شود!!!!
بخشی از دیواره حائل پل صدر در محدوده نوبنیاد تا قیطریه نیز روزانه به سرقت میرود.
کسی هم نه تخریب ایجاد شده را ترمیم میکند و نه جلوگیری میکند. تازه پل صدر دوربین حفاظتی هم دارد.
هشت مرتبه از کلمه المان استفاده شده
تا انجایی که من میدانم بیشترین استفاده از کلمات فارسی در نیروهای ارتشی و انتظامی است
این سر دار نمیبایست بجای کلمه المان از واژه فارسی ان استفاده کند

فارسی را پاس بداریم
جالبه كه كسي به علت و معلول كاري نداره
حتما پول پيمانكاران را نداده اند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل