بازدید 5778

کلانتری با انتقال آب خزر به فلات مرکزی موافقت کرد

رئیس سازمان محیط زیست موافقت خود را با اجرای طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی اعلام کرد.
کد خبر: ۹۲۹۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰ 13 October 2019
هنوز یک هفته هم از اعلام مخالفت کمیته فنی اداره کل منابع طبیعی مازندران با طرح انتقال آب خزر به کویر نگذشته است که نامه موافقت رئیس سازمان محیط زیست با طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران امضا شده است.
به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، رئیس سازمان محیط زیست بی‌اعتنا به نتایج بررسی کارشناسی کمیته فنی اداره کل منابع طبیعی مازندران در خصوص این پروژه که حاکی از اثرات مخرب این طرح انتقال بر جنگل‌های هیرکانی است، اجرای این پروژه را بلامانع دانسته و گفته است ضوابط زیست محیطی مورد نظر این طرح براساس تفاهم صورت گرفته در صورتجلسه کمیته ارزیابی ظرف مدت یک ماه به وزارت نیرو ابلاغ خواهد شد.

این در حالی است که کمیته فنی اداره کل منابع طبیعی مازندران در خصوص طرح انتقال آب خزر به کویر تاکید کرده است: «در طول مسیر پیشنهادی جهت انتقال آب تعداد ۵ ایستگاه پمپاژ در حوزه استان مازندران پیش بینی شده؛ به طوری که هیچ‌گونه مطالعه و نقشه قابل بررسی جهت نحوه انتقال نیروی برق به ایستگاه‌های مذکور در مناطق جنگلی ارائه نشده است.»

در بخش دیگری از این گزارش با تاکید بر تخریب جنگل‌های هیرکانی آمده است: «با توجه به اینکه در برخی نقاط مسیر انتقال لوله آب، بیشتر از ۱۱ کیلومتر از مسیر پیشنهادی از حاشیه جاده‌های جنگلی عبور می‌کند، در صورت اجرای پروژه تخریب زیادی در پوشش جنگلی ایجاد خواهدشد؛ و با توجه به اظهارات کارشناسان وزارت نیرو و شرکت مهندسی مهاب قدس مبنی بر انتقال آب دریای خزر به سمنان با لوله به ابعاد به قطر ۲ متر در زمان بازدید میدانی و حریم ناشی از آن، انجام پروژه موجب تخریبات غیرقابل جبرانی بر پوشش جنگلی مناطق هیرکانی به عنوان میراث طبیعی کشور وارد می‌شود.»

حال سوال اینجاست که کمیته ارزیابی سازمان محیط زیست پس از چراغ سبز رئیس این سازمان با چنین طرحی چطور می‌خواهد در فرصت یک‌ماهه ضوابطی را ارائه دهد که محیط زیستی باشد و در طرحی که کلید خورده است قابلیت اجرایی داشته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۳۲
اگه امکان داره باید عملی بشه تا مشکل بی آبی شرق و فلات ایران انشا الله حل بشه هم ریزگردها کمتر میشه وهم باعث رونق کشاورزی میشه اصلا باید از خلیج فارس همآب بیارند حدا اقل برا تالابها و پرورش ماهی
انگار دست ایشان است. همه کشورهای همجوار خزر هم باید اجازه بدهند.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
آخه دکتر جون چه ربطی به کشورهای حاشیه خزر داره ...
هیهات از بیسوادی. لطفا یکی به آقایان با رسم شکل توضیح دهد توسعه پایدار چیست و چرا توسعه پایدار مهم است.
کلا نتری بیجا کرد
چه ربطی به پوشش جنگل داره خب نهایت ۱۰ یا ۲۰ هکتار هم آسیب ببینه برای لوله گذاری بازم ارزش داره که آب منتقل بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
ظاهرا شضما خیلی تعطیل تشریف دارید
این کار را انجام ندهید. دریاچه ارومیه را با نادانی برخی مسولان نالایق به مرز خشکسالی کشانیدند حالا نوبت دریای خزر شده است. دریای خزر یک دریاچه است و متصل به اقیانوس نیست که این برداشت آب را جبران کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
بی زحمت یه وجب بزنید وری نقشه بعد نظر بدید
خوب برنامه بعدی آقایان...خشک کردن دریاچه کاسپین و نابودی کامل حیات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
دریایخزرعزیز
منابع دریای خزر نامحدود نیست که بخواهند از آن برداشت کنند. اکوسیستم منطقه به هم میخورد.این طرح عواقب بدی دارد و به ضرر محیط زیست است. تجربه دریاچه ارومیه کافی است تا قدری در ازن مورد تامل شود.
این عیسی از کجا پیدا شد دیگه
یعنی دریای خزر هم به سرنوشت دریاچه ارومیه دچار میشه!علاوه بر اون هزاران هکتار از جنگلهای هیرکانی از بین میره.اکو سیستم منطقه بهم میخوره و در میان مدت شمال کشور تبدیل به بیابان بی اب و علف میشه.چرا اسم این سازمان رو عوض نمیکنید.سازمان تخریب محیط زیست برازنده تره.
ما باید آبهای خزر رو به سفره های زیرزمینی و دریاچه های خشک شده فلات مرکزی تزریق کنیم.کشورهای همسایه همه خزر و منابعش رو بین خودشون تقسیم کردن و سهم ما که بیست تا سی درصده رو نمیدن و این حق ما هست
نبايد اين کار انجام بشه چون اکوسيستم آبي خزر به هم خورده و شمال نابود ميشه واقعا براي کارشناسان بي تخصص متاسفيم.
هنوز بدبختی های ناشی از دخل و تصرف های غیر علمی و مهندسی در دریاچه ارومیه به پایان نرسیده است. لطفا به اظهار نظرهای نسنجیده نپردازید.
یادمه یکی از بزرگان محیط زیست در مورد سدسازی هایی که بلای عظیمی بر سر این کشور اورده بود پیشنهاد داد که حالا که اصرار به سدسازی دارین،این سدها را در کویر بسازید تا اون شرکت ها به پول سدسازیشون برسندو غیر از ضررمالی ضرر دیگری ندارد.حالا هم اگه قراره این پروژه تصویب بشه پیشنهاد میکنم که هزیه احداث این پروژه را با این شرکت ها بدهند بدون اینکه ابی در این پروژه جابجا بشه.اونا به پولشون میرسند و محیط زیست هم در امان میمونه!!!
کلانتری چکاره است که همچین تصمیمی میگیرد.
اگر روسای جمهور سمنانی نبودند باز هم این طرح اجرایی میشد؟ کل استان سمنان چند نفر جمعیت داره که استانهای شمالی باید هزینه های زیست محیطی آن را تقبل کنند؟ با محیط زیست محترمانه رفتار نشه پاسخی دردناک دریافت خواهید کرد. آقایون نکنید اینکار رو ؟ طرح آزادراه وسط دریاچه ارومیه ببینید به چه چیزی منهی شده . بودجه این کار را به مدیریت بهره وری منابع آبی این استان تخصیص دهید؟
چه لزومی داره
چه لزومی داره یک استان سرسبز را بیایان کنید برای سرسبزی یک استان بیایانی
به به

فقط باید از دریای ازاد اب انتقال بدن نه دریاچه
همین الان سیل استان گیلان و مازندران را برداشته. یک طرحی قبلا بود که یک کانال آب جمع کن خطی سراسری از شرق تا غرب مازندران و گیلان کشیده شود و آب سیلابها و بارانها جمع شود و با لوله از مازندران به سمنان و از گیلان به قزوین انتقال داده شود.
آقا ما سوات موات نععرییم !!!
آب شور رو بریزی روی خاک شور چتو متو می شه
در ثانی مگر شمال چون شماله معنی اش اینه که اب سرازیر می شه به جنوب !!!؟؟
خوب هم ولایتی این کار رو از جنوب شروع کنید چه فرقی می کنه!!
تازه آقا رییس هم نا راحت اب خزر نمی شه!!!!!!!!
این همه پارتی بازی و نابودی کشور به خاطر منافع فامیلی و زادگاه نوبره. اقای روحانی درسته که متولد سرخه استان سمنان هستین و دغدغه خدمت به استان خودتون رو دارید ولی هر چیزی با حساب و کتاب. انتقال اب خزر رو وقتی صدها نفر کارشناس رد میکنند چه اصراریه که برای خوش خدمتی به استان خودتون با اقلیم کل شمال کشور بازی کنید؟
لطفا منتشر کنید، تا همگان بدانند که آقای رییس جمهور چگونه برای استان زادگاهشان رانت ایجاد کرده اند، دریاچه ارومیه و زاینده رود را ببینید و عبرت شود. بجای اینکار میتوان از دریای عمان (و نه حتی خلیج فارس) و با استفاده از نیروگاههای خورشیدی اقدام به تامین آب شیرین فلات مرکزی نمود.
بفهمید لطفا... خزر دریاچه است.دریا نیست ...
اقای کلانتر ایا ازنظر فنی شدنی است؟
واقعا که توهم زدی!!!
حتما از بالا بهش دستور دادند
استاد حیف و میل منابع و نعمت ها هستیم ... بهتر نیست کمی هم به فکر تنظیم خانواده و کنترل جمعیت باشیم آیا کشوری که بیش از نیمی از آن کویر و بیابان است ظرفیت جمعیت 80 میلیونی را دارد ؟
کسانی که میگن از نظر اکوسیستمی فاجعه هست میشه رشته تخصصیشون رو بیان کنن؟
چرا بدون علم الکی نظر میدین و به دیگران احمق میگید؟
این طرح اگه درست باسه فقط به معنای بهره برداری از اب خزر هست و منافع ان به همه کشور میرسه نه فثط مردم سمنان.
من نه از این طرح دفاع میکنم و نه ردش میکنم چون تو حوزه تخصصی من نیست ولی با چندتا متخصص که صحبت میکردم از این طرح دفاع میکردن.
به امید روزی که مردم این کشور بدون دانش اظهار نظر نکنن.
خیلی از مردم بودن که فکر میکردن حلال مشکلات ما امریکا و اروپا هستن نتیجه مذاکره با امریکا رو هم دیدیم.
خواهشا از روی جو حرف نزنید رای ندید و مملکت رو به فنا ندین.
اگر در مورد چیزهایی که تخصص نداریم نظر ندیم کسی فکر نمیکنه ما حرف زدن بلد نیستیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی