بازدید 3022
کاهش دما تا ۸ درجه در سواحل شمال و دامنه جنوبی البرز

هشدار آبگرفتگی معابر

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: تا ظهر امروز ‌کاهش دما بین 4 تا 8 درجه در استان‌های واقع در شمال غرب، سواحل شمالی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز را شاهدیم.
کد خبر: ۹۲۹۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱ 13 October 2019

کاهش دما تا 8 درجه در سواحل شمال و دامنه جنوبی البرز/هشدار آبگرفتگی معابر

صادق ضیائیان در گفت‌‌وگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: با نفوذ سامانه بارشی شاهد وقوع رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و کاهش دما‌ امروز در نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل، ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و سمنان و برخی مناطق استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان‌، قزوین، زنجان و خراسان شمالی‌ هستیم.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل تا پیش از ظهر امروز یکشنبه فعالیت این سامانه کاهش می‌یابد و در دیگر مناطق مذکور‌ تا اواخر وقت امروز فعالیت این سامانه پایان می‌یابد.

وی افزود: در این راستا نتیجه فعالیت این سامانه ‌آبگرفتگی معابر، برخورد صاعقه و کاهش دما بین 4 تا 8 درجه است که توصیه می‌شود‌هنگام تردد و یا توقف در حاشیه مسیل‌ها، رودخانه ها و مناطق کوهستانی احتیاط لازم اعمال شود.

ضیائیان اظهار داشت: امروز ‌رگبار باران گاهی، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در برخی مناطق هرمزگان، جنوب و غرب فارس و برخی نقاط کهگیلویه و بویر احمد پیش‌بینی می‌شود و ‌اواخر وقت امروز فعالیت سامانه پایان می‌یابد و موجب ‌آبگرفتگی احتمالی معابر ‌می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: فردا همچنین شاهد وزش باد شدید و گردوخاک‌ در مناطق شمالی استان سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل خواهیم بود که موجب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این شرایط بعد از ظهر سه‌شنبه ‌پایان می‌یابد، گفت: ‌توصیه می‌شود در این مدت ‌کودکان و بیماران قلبی و تنفسی در فضای باز تردد نکنند.

ضیائیان اظهار داشت: امروز تا ظهر ‌در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش باران و وزش باد شدید در برخی نقاط ادامه دارد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: تا ظهر امروز ‌کاهش دما بین 4 تا 8 درجه در استان‌های واقع در شمال غرب، سواحل شمالی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز را شاهدیم.

وی با اشاره به کاهش دما در برخی شهرها، گفت: امروز کمینه دما در اردبیل 2 درجه بالای صفر، در بجنورد 4 درجه بالای صفر در بیرجند و سنندج 4 درجه بالای صفر در شهرکرد 3 درجه بالای صفر و در همدان 2 درجه بالای صفر است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران امروز نیمه‌ابری در برخی ساعات وزش باد و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود، بیشینه دما امروز در تهران 26 درجه و کمینه دما 16 درجه خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل