بازدید 17345

برداشته شدن یک گام دیگر برای تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ شبیه گام‌های کودکان!

این در حالی است که نمایندگان کمیسیون اجتماعی طرحی را به تصویب رسانده و در مسیر قانون گذاری قرار داده اند که در آن روز «پنج شنبه» مورد تاکید قرار گرفته و حتی تلاش نکرده تا بر افزایش تعطیلات هفتگی تاکید کند و انتخاب روز مناسب را به نظرات همه نمایندگان و حتی نظرخواهی از مسئولان و مردم موکول نماید.
کد خبر: ۹۲۹۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴ 11 October 2019
تابناک اجتماعی
دستش را به در و دیوار می‌گیرد و بالاخره زانوهایش را راست می‌کند و با کلی تکان و تلو خوران، گام بر می‌دارد؛ گامی شیرین، اما لرزان!

به گزارش «تابناک»، راه رفتن کودکان تجربه شیرینی است که برای همیشه در ذهن پدر و مادر نقش می‌بندد و فراموش ناشدنی است. تجربه‌ای توام با نوعی هراس و نگرانی از اینکه مبادا کودک سقوط کند و آسیب ببیند و با این یادآوری مدام که لازم است فرصت کافی در اختیارش قرار گیرد تا راه رفتن بیاموزد.

اما منظورمان از یادآوری این مسائل و ارتباط آن‌ها با رویدادی که در مجلس شورای اسلامی در حال رقم خوردن است، چیست؟ اینکه برخی نمایندگان مجلس در تلاشند تا طرحی را به تصویب برسانند که بر اساس آن، تعطیلات آخر هفته در سراسر کشور دو روزه خواهد شد.

اتفاقی که اگر رخ دهد، کشورمان از نظر میزان تعطیلات در سال وضعیتی مشابه اغلب کشور‌های جهان خواهد یافت و می‌توان امیدوار بود که نتیجه آن، رونق گردشگری در کشور، افزایش بهره وری، مستحکم‌تر شدن کانون خانواده و ده‌ها و صد‌ها مزیت دیگر باشد.

دورنمایی که سالهاست برخی با تکیه بر آن، امیدوارند تعطیلات در کشورمان افزایش پیدا کند. تعطیلاتی که بسیاری از مردم فکر می‌کنند میزانش در کشورمان از دیگر کشور‌های جهان بیشتر است، اما آمار و ارقام نشان می‌دهد که با فاصله بسیار زیاد از میانگین تعطیلات در جهان کمتر است.

این در حالی است که از چندی پیش طرحی در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس قرار گرفته که با کمی اغماض، تقریبا چنین هدفی را پیگیری می‌کند. طرحی که چند پیش خبر رسید از دستور کار این کمیسیون کنار گذاشته شده و حالا خبر می‌رسید که به یکباره به دستور کار بازگشته و تصویب شده تا مهیای ارسال به صحن علنی مجلس گردد.

این را یکی از نمایندگان مجلس طی توییتی اعلام کرد که بی اشاره به جزییات طرح، در آن تاکید شده «طرح تعطیلی روز‌های پنج شنبه مراکز اداری، آموزشی و قضایی در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها که چندی پیش بررسی آن در کمیسیون اجتماعی مجلس به تعویق افتاده بود، تصویب شد.»
 
برداشته شدن یک گام دیگر برای تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ درست مثل گام‌های اول کودکان!

البته هنوز جزییاتی از این مصوبه کمیسیون اجتماعی منتشر نشده و معلوم نیست این طرح چه زمانی به هیات رییسه تقدیم خواهد شد و در دستور کار صحن علنی قرار خواهد گرفت، اما همین که بدانیم یکبار از دستور کار کمیسیون خارج شده و بعد به دستور کار بازگشته و به سرعت به تصویب رسیده، کافی است تا درباره جزییات آن نگران شویم.

این نگرانی زمانی تشدید می‌شود که بدانیم هدف از این طرح، تسری تعطیلی پنج شنبه‌های تهران به سراسر کشور است در حالی که اساسا روز‌های پنج شنبه در تهران تعطیل نیست و تنها طی تدبیری خاص، ساعت کاری برخی مشاغل در روز پنج شنبه به دیگر روز‌های کاری هفته منتقل شده است.

به عبارت بهتر، اگر قرار باشد این فرمول ویژه تهران در دیگر شهر‌های کشور نیز اجرا شود، می‌بایست ساعت کاری در مراکز اداری، آموزشی، قضایی و دیگر مجموعه‌ها در همه جای کشور در روز‌های شنبه تا چهارشنبه افزایش پیدا کند و در عوض آن، پنج شنبه هایشان تعطیل شود. البته برخی مشاغل مانند بانک‌ها از این امتیاز بی بهره خواهند ماند، درست مانند کارمندان بانک در تهران!

این اتفاقی است که ممکن است برخی شهروندان با رقم خوردنش موافق نباشند و آن را مخل امور جاری زندگی شان توصیف کنند که در آن صورت، طرح یاد شده نقض غرض کرده و به جای افزایش تعطیلات و تزریق نشاط به جامعه و مزیت‌های دیگر، منجر به آسیب‌هایی جدید خواهد شد.

بدین ترتیب مشخص می‌شود که نمایندگان مجلس مرتکب اشتباهی عجیب در طراحی این طرح شده اند. آنقدر عجیب که لازم است به ایشان تذکر داده شود تعطیلات رسمی یعنی تعطیلاتی که در تقویم رسمی کشور درج می‌شود که بر این اساس، پنج شنبه‌ها در تهران تعطیل رسمی نیست و اگر قرار باشد این روز در هفته به جرگه تعطیلات رسمی بپیوندد، مقدمات دیگری لازم است.

این در حالی است که افزون بر ایراد عجیب یاد شده، تصریح نمایندگان بر «تعطیلی پنج شنبه ها» در طرح یاد شده نیز اشکال دیگری است که به این طرح وارد است چراکه به رغم موافقت بسیاری از کارشناسان با افزایش تعطیلات هفتگی در کشورمان و اذعان شان به فواید آن، بسیاری از ایشان با تعطیلی «پنج شنبه»‌ها مخالفند و تاکید دارند که «شنبه» روز مناسب تری برای تعطیل شدن است.

دلیل این مخالفت نیز تلاش برای همسویی با تعطیلات رسمی در دیگر کشور‌های جهان است که اغلب شنبه و یکشنبه است و اگر در کشورمان پنج شنبه‌ها به روز جمعه افزوده شده و تعطیل رسمی شود، عملا ارتباط رسمی و اداری کشورمان با جامعه جهانی به سه روز در هفته تقلیل خواهد یافت که به شدت آسیب زاست. مشکلی که با انتخاب روز شنبه به عنوان روز تعطیل، تا حد زیادی رفع خواهد شد.

این در حالی است که نمایندگان کمیسیون اجتماعی طرحی را به تصویب رسانده و در مسیر قانون گذاری قرار داده اند که در آن روز «پنج شنبه» مورد تاکید قرار گرفته و حتی تلاش نکرده تا بر افزایش تعطیلات هفتگی تاکید کند و انتخاب روز مناسب را به نظرات همه نمایندگان و حتی نظرخواهی از مسئولان و مردم موکول نماید.

به این موارد، هزینه بر بودن تغییر در ساعات کاری در کلانشهر تهران که به تنهایی کسری بزرگی از جمعیت کشورمان را در خود جای داده در صورت تغییر در طرح فوق و تلاش برای تعطیل کردن شنبه‌ها را می‌توان افزود که نشان می‌دهد تصویب طرح یاد شده در کمیسیون اجتماعی مجلس گامی تا چه اندازه کوچک و لرزان است؛ درست مانند گام کودکی که تازه می‌کوشد راه رفتن بیاموزد!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۱
خدا واقعا به تصویب کنندگان این طرح خیر بده. در هرمزگان تا دوسال پیش پنجشنبه ها تعطیل بود. استاندار جدید اون رو لغو کرد هر چی به این استاندار گفتیم بابا پنجشنبه ها خانواده ها بزار کنار هم باشن... بچه ها تنها در خانه هستن طبعات داره... رونق گردشگری رو ایجاد میکنه.... صرفه جویی انرژی و افزایش بهره وری کاری رو بدنبال داره و... بعلت اینکه خانواده اش اینجا نیستن و بنوعی پروازی هست کلا با مردم استان مخالفت می کرد. که تصویب در اینجا دعای مردم رو بدنبال داره. ممنونیم
در ضمن کی میگه پنجشنبه ها تهران تعطیل نیست هیچ کار اداری انجام نمیشه خیلی از ادارات ما در شهرستان همین الان به تبعیت از تهران پنجشنبه ها تعطیل هستن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
شاغلین در بانک کسر بزرگی از مجموعه کارکنان کشور را دارا هستند و باید شامل همه قوانین باشند یاد همه شهدای بانک گرامی باد
اصغر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
در همه جای دنیا 120 روز تعطیلی دادن در سال
ولی ایران 100 روز در سال تعطیلن
2. اگر می خواهید مشکل ترافیک تهران حل شود
تعطیلات تهران رو یه روز در هفته کنید و به جای آن شهرستان ها را دو روز در هفته تعطیل نمایید
تهران بدون ترافیک و آلودگی می شه. تست کنید
تعطیل شدن پنجشنبه ها علاوه بر افزایش راندمان و کارایی نیروی انسانی باعث میشه ‌آرامش بیشتری در جامعه حکمفرما بشه و از عصبیت مردم کم بشه
اگر هدف شما افزایش زمان حضور والدین در منزل و کنار فرزندان است، اضافه کاری را از برنامه کاری کارمندان حذف کنید. اوضاع در این بخش به قدری پیچیده است که وقتی در دوران احمدی نژاد دستور به مدیریت ساعات اضافه کاری داده شد بسیاری از کارمندان حاضر بودند بدون دستمزد کار کنند (در محل کارشان اضافه بیکاری کنند) ولی زودتر از ساعت 8 و 9 محل کارشان را به سمت منزل ترک نکنند. ولی در خصوص انتخاب بین پنج شنبه و شنبه، باید توجه داشت که تعطیلات شنبه در قران ذکر شده است و یهود به خاطر بی احترامی به روز سبت (شنبه) مورد نکوهش قرار گرفته اند. به هر حال دین های خدا همه یکی هستند و وقتی نظر خداوند بر تعطیلی شنبه در دین یهود، در قران صراحتا ذکر شده است انتخاب آن به عنوان دومین روز تعطیل هفته در اسلام نیز قطعا به نظر پروردگار نزدیکتر است تا انتخاب روز پنج شنبه که همین آیات و احادیث هم درباره آن موجود نیست.
پاسخ ها
کارمند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
بنده خدا محیط خونت انقدر رو اعصابته میخوای بزور سرکار بمونی اما خونه نری! مرد مومن دم از آیه و حدیث میزنی همه رو به کیش خویش میپنداری!
منطق حکم میکنه که روزای تعطیل جمعه و شنبه باشن
شما رو به مقدساتتون تغییر ندید چیزی رو. همین حالا ما کارمندهای بانک در تهران اسممون اینه که پنجشنبه ها تعطیلیم(ادارات کل ستادی).
اما روزهای هفته که حداقل تا ۴ در اداره هستیم پنجشنبه ها هم حداقل ماهی دو پنجشنبه رو داریم میایم سر‌کار. این چه تعطیلیه؟ نخواستیم والله. معلومه چی میشه دیگه؟ همه سازمانها و ارگانها تعطیل میشن غیر از کارمندهای بیچاره بانک که هم افزایش سات کار در هفته رو دارن و هم پنجشنبه ها رو.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
بهت فشار نیاد برادر بانکی !!! تا حالا تو عمرت تو یک شرکت خصوصی کارگری کردی ؟؟؟ نوچچچچچچچچ
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
کامندای بانک خیلی بیچاره هستند همه وامها در اختیارتون هست هر ماه قد حقوق ی کارمند کارانه می گیرید اگه خیلی داره به شما سخت میگذره استعفا بدید
راضد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
با سلام
دوست عزیز وقتی دارید دو تا سه برابر یه کارمند معمولی حقوق دریافت می کنید که البته حقتون هم هستت قطعا باید سه برابر هم کار کنید و زمانی که وام قرض الحسنه از اعتبارات قرض الحسنه می گیرید باید کار قرض الحسنه هم انجام بدید پس بهتره برای خودتون نظر بدید نه همه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
آخی... دلم کباب شد واسه کارمندای بیچاره بانک... اون موقع که دوتا دوتا خونه و زمین میخرین و همه جور وام از بانکهاتون می ریزن به حسابهاتون و اقساطش هم بعد ... از بازنشستگی بخشیده میشه بیچاره نیستین!!!
بینام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
بیچاره هستین که تا یه وامتون تموم شد یکی دیگه بهتون میدن، قرضالحسنه بدون سپرده گذاری و بدون کارمزد ، خیلی بیچاره این
ناشناس شرکتی در بانک مرکزی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
خدا کنه که تعطیل بشه البته بانک هم به این رسمی ها خوب میرسه و خوب دارن ولی یک کارگر در بانک مرکزی مثل یک برده هستش همش کار رسمی پول میگیرن و کار نمی کنند ولی این شرکتی ها در بانک همش کار پول هم یک سوم حقوق رسمی میدن هر روز هم باید روی ویبره باشی که اخراجت نکن
جمعه ها رو فقط کار خانه و تعمیرات انجام میدیم عملا چیزی به اسم تعطیلات رو نمیفهمیم اگر اینطور باشه واقعا بعد از عمری نفس میکشیم.
پاسخ ها
اتا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
با سلام
هر کسی موقعیت خودشو میبینه و نظر میده ولی شمای عزیزی که کارمند بانکی آیا مزایای شغلتو با شغلای دیگه مقایسه میکنی که بعد میای بقیه شرایطو به مقیاس
میزاری من داداشم کارمند بانکه و من یه ارگان دیگم ولی انقد حقوق مزایای شغلامون متفاوته که بعضی وقتا خجالت میکشم بگم منم کارمندم ،پس عزیز هرکه بامش بیش برفش بیشتر.
د
نظرخواهی از مردم
حتی اکثر کشورهای اطراف ما خودشون رو با ساعت جهانی هماهنگ کردن
بعضی جمعه و شنبه تعطیلن بعضی هم شنبه و یکشنبه !
چرا ؟ چون با بازار های بین المللی اختلاف زمانی رو به حداقل برسونن

حالا ما حتما باید خلاف جهت خلاف همه حرکت کنیم ؟
تعطیلی پنج شنبه ها یعنی پرورش روحیه تن پروری و خوش گذرانی و بطالت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
مثل اینکه حواست نیست ساعات کار روزانه افزایش پیدا میکنه استاد!
ایرونی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
یعنی کل دنیا تن پرور هستند و فقط شما دانشمندی؟؟
بهتره فقط روزهای غیرتعطیل مشخص بشه
تعداد تعطیلات بیش از غیر تعطیلات شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
شما خودت که کلا تعطیلییییی !!!!! اونوقت فکر میکنی تعطیلات زیاده
زیباترین تعطیلات همچنان تعطیلات نوروز است
یکی دیگر از تصمیمات اشتباه از جانب نمایندگان تعطیل برای مردم تعطیل !!!!!!!
کل هفته رو تعطیل کنید بهتر به نهاد خانواده تقویت میشه
به نظر من تعطیلات در شهرستان‌ها رو زیاد تر از تهران کنید ببینید مهاجرت از تهران بیشتر میشه
حقوق مزایا اگه از جایی بگیری و سه روزم تعطیل باشی و ساعات بیشتری رو توی مابقی روزا کار کنی اون وقت جمعیت تهران تعدیل میشه
ینی 4 روز ارتباطمون با دنیا قطع میشه، همین نشون میده نمایندگان چه نبوغ سرشاری دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
دردنیای امروز مراودات با دنیا ربطی به تعطیلی نداره همه چیز الکترونیک و اینترنتی هست. وگرنه وقتی اینور دنیا روزه ‌آمریکا مثلا شب هست. اینجوری اونها هم نباید مراوده داشته باشن
مجلس میتواند تعطیلی روز شنبه را بررسی وبصورت آزمایشی به مدت یکسال اجرا نماید وچنانچه تاثیر مثبت بر زندگی و اقتصاد کشور داشته باشد تبدیل به قانون دائمی شود.
مشکل تعطیلی جمعه شنبه چیه؟ شنبه مال یهودیهاست؟
صد در صد تعطيلي شنبه منطقي تر است .
به نظرم مجلس باید وضع معیشت مردم را بهتر کند وقتی پول نیست همه هفته هم تعطیل باشه فرقی نمی کنه.
اخر کاری یاد کارهای نکرده شون افتادن. بهتر سلفی با خانم موگرینی رو قاب کنن برای نبلیغ دوره بعدشون
با توجه به اسامی روز های هفته درست این است که از یک شنبه تا پنج شنبه 5 روز کاری باشد و جمعه و شنبه تعطیل . ظاهراً بعضی ها دوست ندارن اگه شنبه تعطیل بشه
متاسفم برای مجلسی که دم از تدبیر میزنه در حالیکه طرحی با عنوان تعطیلی پنج شنبه همانند تهران!!!!! را در سال آخر خود بررسی میکند!!!! مگر شهرستان چه از تهران کمتر دارد چرا تهران مدتها پیش تعطیل شده!!! چند کشور در دنیا مثل ما یک روز در هفته تعطیل هستند چند کشور مثل ما ساعت 7:30 سر کار باید باشند!! چند کشور در دنیا 44 ساعت در هفته کار میکنند!!! چین که نماد کار است در سال 124 روز تعطیلی دارد و ایران به 60 روز هم نمی رسد اون هم تعطیلاتی که فقط از بین آنها نوروز امکان استفاده وجود دارد و بیشتر آنها وسط هفته هستند! ما بیشترین کار اسمی و کمترین بازدهی را داریم و دلیلش نحوه کار و میزان دستمزد بسیار پایین و روی آوردن مردم به دلالی و شغل دوم و سوم است امری که هم بیکاری را زیادتر هم خانوادها را نابود کرده و هم گردشگری را از بین برده! چرا باید فردی که حداقل 30 سال کار کرده محتاج نیازهای اولیه خود باشد در امکان تاریخی ما خارجی ها بازنشسته بیشتر از مردم خودمان هستند چرا بازنشسته ها و مردم ما باید اینگونه باشند!
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
سگ و گرگ و پلنگ شیش صبح پا نمیشن برن شکار، ما باید ۵.۵ پاشیم تا ۷ صبح سر کارمون باشیم!!
تقویت خانواده !!!! همه دعواها روزهای تعطیل رخ میده
تعطیلی دوروزه اشکالی نداره اما پنجشنبه کاملا اشتباست همین الانش ارتباط ما با دنیا سه روز در هفته قطعه اگ هم بخوایم تعطیل کنیم باید شنبه یکشنبه تعطیا کنیم یا لااقل حمعه و شنبه دنیا با سرعت درحال پیشرفته و ما در حال عقبگرد
در تمام دنیا تعطیلات آخر هفته دو روز است. علت آن هم مشخص است. انرژی مردم برای کار در طول هفته بیشتر می شود. ایران هم باید تعطیلات را دو روز کند تا عطش مردم برای مسافرت به شمال و ترافیک وحشتناک جاده ها کمتر شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
بسیار درست و منطقی گفتی. انشااله این طرح تصویب و اجرایی بشه بزودی
خبری رو نداری منتشر نکن بانک ها هم شامل این طرح هستند اگه نباشند کل طرح با شکست مواجه خواهد شد.
بهتر است بجاي پنجشنبه روز شنبه تعطيل شود منتظر فيفا نباشيد كمكي به شما بكند
قوانین وحی منزل نیستند, میشه تغییرشون داد. ساعت کار در هفته باید کم بشه تا نشاط به خانواده برگرده, البته برای این نشاط باید فرهنگ سازی بشه و برنامه ریزی دقیق تا از بجای پرداختن به خانواده زمان بیشتری را در فضای مجازی نگذرانیم.
ما آملیها خواهش میکنیم تا زمانی که جاده هراز چهار بانده نشد مخصوصا پیچ چلاو این طرح رو تصویب نکنند.
این ترافیک ببچاره مان کرد
برای ماکارگرهافرقی نمیکنه بایدتادوازده شب کارکنیم
تاشایدروزی یک وعده غذابخوریم
از ده ها و صدها مزیت خبری نیست.تنها طرفداران این طرح حقوق بگیرانند که در ازای مبلغ دریافتی ثابت کار کمتری بکنند.
عزیزان توجه فرمودید که نمایندگان منتخبان کارمندان دولت و ایضا خودشان را میخواهند تعطیل کنند و نه اکثریت جامعه که کارگر و کارمند بخشهای غیر دولتی هستند
این تعطیلی رسمی نیست و ارتباطی به مردم ندارد
خوشحال نشوید بازهم یک امتیاز برای نمایندگان و دولتیهاست
جماعت ایرانی یک جماعت مفت خور الکی که معلوم نیست به چه دلیلی خلق شده است .حیف نان برای این موجودات.
خیلی دولتی ها کار می کنند که حالا پنج شنبه هاشون هم تعطیل بشه
کشور با این مجلسی ها و دولتی ها به کجا داره می ره
خدایا ملت ایران را از کار های کارشناسی نا کارشناسان مصون بدار.امین
پسر من در حال حاضر دوره اول متوسطه است که باید پنج شنبه ها هم مدرسه سمپاد بره و روزهای دیگر هم تا ساعت 4 و از روز چمعه و تعطیلی هیچی نمی فهمیم فقط به کارهای درسی در طول هفته رسیدگی می کنه که این موضوع بسیار در روحیه ما و فرزندم تأثیر بد گذاشته امیدوارم این موضوع بطور جد پیگیری شود و یک روز تعطیلی علاوه بر جمعه داشته باشیم
اگه قرار باشه با تعطیلی 5 شنبه ها کارمندان تا ساعت 5 در اداره باشند، این مصوبه نه تنها باعث تقویت کانون خانواده ها نمی شود بلکه باعث می شود خانواده ها تنها آخر هفتنه ها بتوانند در کنار هم باشند. آیا شما فکر می کنید کانوان خانوده در تهران گرمتر از سایر شهرستانه است؟؟ پدر و مادری که تا ساعت 4 در اداره هست و ساعت 5.5 به منزل میرسد انهم خسته و کوفته آیا می تواند با آرماش در کنار خانواده باشد؟؟؟
خواهشا ساعت کاری ادارات را دستکاری نفرمائید
متاسفانه خیلی از لحاظ اقتصادی اوضاع روبراههبنده های بیخبر خدا خانواده سالی یکبار هم مسافرت نمی توانند بروند شما از گردهمایی خانواده میگویید پدر ومادر شرمنده فرزندان شان هستند مایحتاج اولیه را نمی توانند تامین کنند همه که مثل شما نمایندگان حقوق چند میلیونی ورانت های گوناگون در اختیار ندارند طبق روال چند ساله پنج شنبها تعطیل بوده جمعه هم که تعطیل اسا یعنی دوروز در هفته از دنیا عقب افتادیم
متاسفانه خیلی از لحاظ اقتصادی اوضاع روبراههبنده های بیخبر خدا خانواده سالی یکبار هم مسافرت نمی توانند بروند شما از گردهمایی خانواده میگویید پدر ومادر شرمنده فرزندان شان هستند مایحتاج اولیه را نمی توانند تامین کنند همه که مثل شما نمایندگان حقوق چند میلیونی ورانت های گوناگون در اختیار ندارند طبق روال چند ساله پنج شنبها تعطیل بوده جمعه هم که تعطیل اسا یعنی دوروز در هفته از دنیا عقب افتادیم
چرا همش میگید بانک ها پنج شنبه ها تعطیل نیستن، ما کارکنان اداری بیمارستان ها هم پنج شنبه ها تعطیل نیستیم در صورتی که رسته ما اداری است و حقوقمان از کادر درمان بسیار پایین تر است ولی پنج شنبه ها سرکاریم
امیدوارم این طرح شامل کارکنان اداری بیمارستان ها هم بشود
یه سوال آیا الان که تهران پنجشنبه ها تعطیله مروادات با دنیا نداریم یا با تعطیلی پنجشنیبه ها قراره شهرستانیها با دنیا مراوده داشته باشن.
تا دیر نشده این تحلیلهای آبکی رو بزارین کنار و اگه میتوانید هر چه زودتر شنبه ها رو و اگه هم نمیتونید پنجشنبه ها رو تعطیل اعلام کنید و ساعات کاری هفته رو اضافه نکیند
هر چه زودتر این جامعه افسرده رو نجات بدین بهتره
کارمندای بانک ها یعنی خانواده ندارن
بسیار طرح عالی و خوبی هست
عقل منطق شعور و درایت میگه جمعه و شنبه تعطیل اما یکشنبه تا چهارشنبه کار کار کار
دمشون گرم بابت پیگیری تعطیلی اخر هفته ها
مجلس کاری درجهت ایجاداشتغال نمیکندونمیتواندبکند بنابراین کاری درجهت رونق بیکاری میکنددستش دردنکند.
برای برنامه ریزی صحیح تعطیلات بهتر است تمامی تعطیلات به جز جمعه ها حذف شوند و سپس بر اساس نیازهای اقتصادی و شرایط اجتماعی کشور روزهایی تعطیل مشخص شوند. مثلا تعطیلات تاسوعا و عاشورا به دلیل مراسمات ویژه این روزها حتما باید وجود داشته باشد ولی بسیاری از شهادت ها و وفات ها و تولدها لازم نیست تعطیل باشند. از سوی دیگر ایجاد یک تعطیلات ویژه برای خانواده هاست که این تعطیلات باید در سازمانهای مختلف در زمانهایی متفاوت اتفاق افتد به طوری که هر خانواده یک یا دو هفته فرصت برای گردش در شش ماه یا در سال داشته باشد. حذف تعطیلات نوروزی ممکن است تأثیر بسزایی در امر مدرسه رفتن و آموزش آنها داشته باشد. به هر حال داشتن چند روز تعطیلات مشخص و قابل برنامه ریزی و البته ارزانتر در موقعی مناسب از سال بهتر از داشتن تعطیلات پراکنده و فاقد برنامه و شلوغ و گران در بخشهای مختلف سال است. در شرایطی که تعطیلات نوروزی در بخشی از کشور ممکن است بهترین وقت برای تعطیلات باشد در شهری دیگر ممکن است این زمان اوج کار و یا بدترین موقع تعطیلات باشد.
تعطیل نکردن شنبه متاسفانه دلیل سیاسی و مذهبی داره
اگه پنج شنبه تعطیل بشه و به ساعت کاری روزای دیگه اضافه بشه نه تنها خانواده تقویت نمیشه ار زیشه کنده میشه. همین یه لقمه ناهار هم که حانواده دور هم میخوردن دیگه نمیتونن بخورن. بچه از ساعت 12 تا 5 تنها توی خونه، ناهار هر کی سرکار میخوره و ...و از این مصیبت در میاد نه مزیت. تعطیلی اونم شنبه بدون افزایش ساعت کاری خوبه . بابا مگه ساعت کار مفید کارمندا چقدره که دو ساعت دیگه اضافه بشه!به دولت و پول برق و اینترنت رحم کنید
کاملا موافقم
کجای اسلام گفته که جمعه باید تعطیل باشد؟ حتی در آیه 9 سوره جمعه گفته با شنیدن ندای نماز، داد و ستد را ترک کنید. يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ . از بین همه کارها فقط دستور به ترک داد و ستد داده شده است و حتی در خصوص ادامه فعالیت سایر مشاغل هم منعی صادر نشده است.
خدا کنه این طرح نهایی بشه.. واقعا کمک زیادی با مردم و کارمندان میکنه
تعطیلات ما با تعطیلی آخر هفته سایر کشورها تطابق نداره و تعطیلی پنج شنبه ها باید از این منظر مورد بررسی قرار بگیره.
الان ارتباط با دنیا قطع هست پس فرق نمی کنه شنبه باشه یا پنج شنبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
باریکلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه اینو میگن عقل کل ونظر کارشناسانه..حرف حساب جواب نداره
بینام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
بابام همیشه میگه : اگه تو ایران ۶ روز هم تعطیل باشه و فقط یه روز کار باشه هم هیچ اتفاقی نمی افته،خداییش راس میگه
مانند کشورهای عربی جمعه و شنبه تعطیل شود بهتر است، تعطیلی پنجشنبه یعنی از پنجشنبه تا یکشنبه کل روابط اقتصادی کشور و بنگاههای اقتصادی با جهان قطع می شود.
خخخخخ
پنجشنبه و جمعه‌ایران تعطیل، شنبه و یکشنبه دنیا تعطیل! برای شرکت هایی مثل ما که فعالیت بین المللی داریم یعنی فقط سه روز کاری با جهان خارج ارتباط کاری داریم. ما که نفهمیدیم فلسفه این وار چیه؟
بسیار طرح خوبی وکارشناسانه ای می باشدکه 200سال پیش توسط کشورهای دیگر کارشناسی واجراشده ..فعلا" تا پنج شنبه تصویب شود اگر مشکلی در روابط با کشورهابوجود آمد وبه ضرر اقتصاد کشور بود هرچند مشکلات اقتصادی داخلی واختلاسی ودزدلاشی می باشد بعد شنبه به جای پنج شنبه تصویب شود.
کل سال رو تعطیل کنین برسین به خانوادههاتون.چرا دو روز ؟کمه.آلودگی هم کم میشه.آخه شغلاتون سخته.پس بنده خداهایی که از بخت بد کارگر هستن چی بگن آخه. آخه اینا.چه طرحهاییه؟
با سلام. میخواستم بدونم این تعطیلی پنجشنبه ها شامل شرکتهای خصوصی هم میباشد؟
طرح خوبیه به شرطها و شروطها . شرطش هم این که ساعت کاری تا ۲ باشه و نه بیشتر.
سوای ارتباطات جهانی، ساعات کاری ادارات دولتی در تمامی شهرهای ایران باید یکسان شود. وقتی پنج شنبه ها ما در شهرستان سرکاریم ولی تمام ادارات دولتی مرکز(تهران) تعطیله عملا کاری از پیش نمیره.
از استاندارد ساعات کاری و تعطیلات طرح سازمان جهانی استفاده کنید یعنی فقط 4 روز کاری و روزانه 10ساعت کاری و حداکثر 40 ساعت کار هفتگی و 3 روز تعطیلی در هفته.فیلیپین انگلستان اسپانیا اینکارو کردن و راضین..
شنبه ها بهتره تعطیل باشه حالم از صبح شنبه برای رفتن به کار بهم میخوری نمایندگان عزیز لطف کنن شنبه رو تعطیل کنن تا ملتی را از نگرانی برهانند .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار